Domain Authority چیست و چرا رتبه دامنه اهمیت دارد؟

از یک اتاق پر از متخصصان بازاریابی دیجیتال بپرسید که اعتبار دامنه چیست، و آنها احتمالاً به امتیازات اعتبار دامنه از شرکت هایی مانند Moz یا SEMrush اشاره می کنند. در حالی که این امتیازات دامنه شخص ثالث می تواند شاخص های مفیدی برای اعتبار یک سایت باشد، اشتباه رایجی است که آنها را با سیگنال های معتبری که Google برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند، اشتباه می کند.

راهنما: چگونه سئو را اندازه گیری کنیم

چگونه سئو را اندازه گیری کنیم

این راهنمای مفاهیم و ابزارهایی را دانلود کنید تا به شما در پیگیری موفقیت سئو کمک کند.

اقتدار دامنه (DA) به اشتباه به‌عنوان معیار Google تفسیر می‌شود، به طوری که وقت آن رسیده است که افسانه‌های جدی درباره چیستی DA انجام دهیم. من می‌خواهم در مورد آنچه گوگل در مورد اقتدار می‌گوید و نحوه ارزیابی آن توسط موتورهای جستجو صحبت کنم.

بیا شروع کنیم.

Domain Authority چیست؟

اعتبار دامنه، اقتدار وب‌سایت یا اعتبار سایت یک اصطلاح مهم برای سیگنال‌های کیفیتی است که Google در الگوریتم اصلی خود استفاده می‌کند. به‌جای اینکه یک معیار باشد، خلاصه‌نویسی مجموعه‌ای از سیگنال‌هایی است که گوگل آن‌ها را به عنوان رایج در وب‌سایت‌های معتبر تفسیر می‌کند.

بسیاری از ابزارهای سئو شخص ثالث تلاش می‌کنند تا DA را محاسبه کرده و آن را در یک معیار یا «امتیاز» ساده‌سازی کنند که کاربران می‌توانند از آن برای ارزیابی سریع نحوه تفسیر گوگل اعتبار سایت خود یا اعتبار سایتی که به سایت آنها پیوند می‌دهد استفاده کنند. (زمانی که در مورد بک لینکینگ صحبت می کنیم، اغلب سوالاتی در مورد اتوریته مطرح می شود).

اقتدار دامنه چیست

مشکل اینجاست که معیارهای شخص ثالث، مانند امتیاز اعتبار SEMrush و امتیاز اعتبار دامنه Moz، از الگوریتم‌های اختصاصی استفاده می‌کنند که بهترین حدس در الگوریتم جستجوی گوگل

Domain Authority یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست و تاثیری بر عملکرد وب سایت در جستجو ندارد. امتیازهای اعتبار دامنه شخص ثالث به جای معیارهای مطلق، معیارهای مقایسه ای هستند. این بدان معناست که آنها به گونه ای طراحی شده اند که قدرت یک سایت را با دیگری که توسط یک الگوریتم اندازه گیری می شود، مقایسه کنند. مهندسی عقب مانده، تخمین نظری الگوریتم جستجوی گوگل

واقعیت این است که اقتدار مفهومی است که به راحتی قابل اندازه گیری نیست.

معیارهای اعتبار دامنه

هیچ معیار واحدی وجود ندارد که بتواند کیفیت یک وب سایت را نشان دهد. به همین دلیل بهتر است از شاخص ها و تجزیه و تحلیل های مختلف برای تعیین پتانسیل یک وب سایت برای رتبه بندی خوب در SERP استفاده کنید.

Domain Authority: Trailing یا Predictive Metric؟

یکی دیگر از تصورات غلط رایج در مورد امتیازات اعتبار دامنه این است که آنها پیش بینی می کنند که یک سایت در نتایج جستجو چقدر خوب عمل می کند. در واقع، اشخاص ثالث یک امتیاز DA اختصاصی را بر اساس جمع آوری می کنند متریک های دنباله دار (همچنین به عنوان شاخص های عقب ماندگی شناخته می شوند)، که عبارتند از عملکرد گذشته شاخص ها. در مقایسه با، معیارهای پیش بینی (شاخص های پیشرو) نشان می دهد عملکرد آینده.

از آنجایی که شرکت‌هایی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush زیرساخت‌ها و منابع عظیمی را که گوگل در اختیار دارد، ندارند، چاره‌ای جز این ندارند که امتیازات اعتبار دامنه خود را بر اساس معیارهای عقب‌نشینی قرار دهند. بنابراین، صرف نظر از روشی که آن‌ها آن را چارچوب‌بندی می‌کنند، امتیازات اعتبار آنها نمی‌تواند موفقیت آینده یک وب‌سایت را پیش‌بینی کند – این بیشتر شبیه بهترین حدس بر اساس نمونه داده‌های محدودی از شاخص‌های عملکرد گذشته است.

امتیازات Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

در اینجا چند نمونه از نحوه محاسبه امتیازات مربوط به وب سایت یا دامنه توسط پلتفرم های مختلف آورده شده است.

Moz Domain Authority، توضیح داده شد

اعتبار دامنه moz

ابزار Moz به کسب و کارها اجازه می دهد تا بررسی کنند Domain Authority برای “پیش بینی میزان احتمال رتبه یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)”. Moz برای محاسبه این امتیاز بر اساس a از عوامل مختلفی استفاده می کند نمونه از پیوندهای یک وب سایت یا صفحه آنها همچنین به صراحت بیان می کنند که DA معیاری نیست که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کند.

Moz همچنین a اعتبار صفحه سیستم امتیازدهی برای “پیش بینی” رتبه بندی صفحات خاص در موتورهای جستجو. این ابزار با استفاده از یادگیری ماشین امتیازاتی را برای شناسایی الگوریتم های مرتبط با رتبه بندی در هزاران SERP ایجاد می کند.

Citation Flow & Trust Flow از Majestic

امتیاز متریک جریان Majestic یک امتیاز دامنه است که آنها را در بر می گیرد جریان نقل قول و جریان اعتماد الگوریتم ها جریان اعتماد اندازه‌گیری می‌کند که چند درجه از جدایی بین یک وب‌سایت معین و سایتی که Majestic به عنوان «سایت اولیه قابل اعتماد» تعیین کرده است، وجود دارد. Citation Flow سعی می کند تا میزان تأثیرگذاری یک URL را بر اساس تعداد سایت های دیگر که به آن پیوند دارند، پیش بینی کند.

رتبه بندی دامنه از Ahrefs

اهرفس رتبه بندی دامنه امتیاز، قدرت یک دامنه معین را بر اساس کیفیت و کمیت لینک های ورودی (بک لینک) یک وب سایت و همچنین کیفیت آن لینک ها محاسبه می کند.

امتیاز اعتبار از SEMrush

SEMrush امتیاز اقتدار از یادگیری ماشینی برای محاسبه کیفیت، محبوبیت و سیگنال های بک لینک سایت بر اساس داده های جستجوی ارگانیک، معیارهای ترافیک، و سود یا زیان بک لینک استفاده می کند.

گوگل درباره Domain Authority چه می گوید؟

جان مولر در گذشته مستقیماً به این موضوع پرداخته است و بیان می کند که گوگل امتیاز معتبری برای وب سایت یا چیزی شبیه به آن ندارد.

به طور کلی، گوگل اعتبار یک سایت را ارزیابی نمی کند. این چیزی نیست که ما به شما امتیازی در مورد اقتدار بدهیم و بگوییم این نمره عمومی برای اعتبار در وب سایت شما است.

با این حال، مولر گفت که گوگل از سیگنال های سراسر سایت برای بررسی کیفیت کلی یک وب سایت برای رتبه بندی صفحات جدید استفاده می کند. گوگل به جای استفاده از یک سیستم امتیازدهی رسمی، به سیگنال های رتبه بندی دامنه بر اساس وضعیت فعلی وب سایت و نه عملکرد یا کیفیت گذشته نگاه می کند.

زمان پایان برای گفتگوی واقعی:

در Victorious، ما هر چیزی را که جان مولر، گری ایلیس، یا هر «گورو سئو» دیگری می‌گوید به عنوان انجیل در نظر نمی‌گیریم. در عوض، اظهارات آنها را در چارچوب تجربیات و داده های خودمان قرار می دهیم. گاهی اوقات داده های ما با آنچه آنها می گویند مطابقت دارد و گاهی اوقات اینطور نیست. این بدان معنا نیست که آنها عمداً افکار عمومی را گمراه می کنند، اما گاهی اوقات آنها به یک سؤال خاص پاسخ می دهند که عموم مردم آن را با حقیقت کلی تری در هم می آمیزند.

در این مورد، تجربیات ما با اظهارات جان مولر در مورد اعتبار دامنه مطابقت دارد.

من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که چقدر مهم است که نمرات مرجع دامنه شخص ثالث را با سیگنال های واقعی که Google برای تعیین کیفیت کلی یک وب سایت بررسی می کند اشتباه نگیریم.

شما می توانید از امتیازات اعتبار دامنه برای مقایسه وب سایت خود با رقبای خود یا حتی ردیابی تغییرات وب سایت خود در طول زمان استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که هر امتیاز اعتبار دامنه یک معیار نسبی است که هیچ ارتباط مستقیمی با عملکرد جستجو یا نحوه ارزیابی سایت توسط Google ندارد. و صفحات

بنابراین، گوگل چگونه کیفیت وب سایت ها را ارزیابی می کند؟ بیایید برخی از سیگنال‌های خاصی را که گوگل برای اندازه‌گیری اعتبار دامنه استفاده می‌کند، بررسی کنیم.

گوگل چگونه مرجعیت را ارزیابی می کند؟

گوگل به جای در نظر گرفتن اعتبار کل یک وب سایت، اعتبار را بر اساس صفحه به صفحه ارزیابی می کند. سیستم های رتبه بندی گوگل میلیاردها صفحه وب را با استفاده از صدها عامل مرتب می کنند تا با ارزش ترین و مرتبط ترین نتایج را فوراً برای جستجوگران فراهم کنند.

مجموعه ای از الگوریتم ها این سیستم های رتبه بندی را تشکیل می دهند و هر الگوریتم عوامل (یا سیگنال های) مختلفی را در نظر می گیرد.

سه دسته از سیگنال های رتبه دامنه عبارتند از:

  • ارتباط: تجزیه و تحلیل محتوای صفحه وب برای ارزیابی اینکه آیا حاوی اطلاعات مربوط به درخواست مورد نظر است یا خیر.
  • پیوندها: برای مرجع استناد خارجی.
  • رضایت کاربر/تجربه: همانطور که ممکن است توسط برخی سیگنال های تعامل و Core Web Vitals نشان داده شود.

این الگوریتم‌ها سیگنال‌هایی را تجزیه و تحلیل می‌کنند که نشان می‌دهد آیا کاربران می‌توانند سایت را در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف مشاهده کنند و آیا زمان بارگذاری صفحه برای کاربران با اتصال اینترنت کند به اندازه کافی سریع است.

مروری کوتاه بر نحوه عملکرد رتبه بندی دامنه

ابتدا، گوگل یک صفحه را ایندکس می کند تا موضوع اصلی، ساختار و تجربه کاربری آن را مشخص کند. در مرحله بعد، از سیگنال های خارجی (مانند بک لینک ها) برای اعتبارسنجی و سنجش سطح اعتبار صفحه استفاده می کند برای هر موضوع داده شده.

چرا بک لینک ها یک شاخص اعتبار هستند؟

  • پیوندها از منابع شخص ثالث به عنوان تأییدیه عمل می کنند.
  • هر چه یک وب سایت لینک ها (تأییدات) بیشتری داشته باشد، معتبرتر و قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شود.
  • قدرت ارجاع وب سایت ها مهم است، با پیوندهایی از منابع با کیفیت بالاتر که وزن بیشتری دارند.

بررسی ها نیز در ارزیابی اعتبار مهم هستند. بررسی های آنلاین می تواند شهرت یک کسب و کار را ایجاد کند یا از بین ببرد. همچنین ممکن است با ارسال سیگنال هایی به گوگل مبنی بر اینکه سایت شما معتبر، قابل اعتماد و با کیفیت است، به شما کمک کنند در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری کسب کنید.

چرا Domain Authority مهم است؟

در گسترده‌ترین معنای کلمه، اقتدار نشان‌دهنده سطحی از تخصص و کیفیت است که برای Google مهم است، زیرا می‌خواهد با بازگرداندن راه‌حل‌ها از منابع مطمئن، بهترین تجربه کاربری ممکن را برای کاربران خود فراهم کند.

نحوه افزایش اعتبار دامنه با سئو

یک اعتبار دامنه خوب چیست

تلاش واقعی برای بهبود اعتبار دامنه به روشی معنادار نیاز دارد، اما ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. Victorious می تواند یک استراتژی سئوی سفارشی برای کسب و کار شما ایجاد کند که شامل خدمات لینک بیلدینگ با کیفیت و خدمات نوشتن محتوای سئو می شود. مهم نیست که اهداف سئوی شما چیست، تمرکز اصلی ما موفقیت شماست. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید و به خودتان مزیتی ناعادلانه نسبت به رقابت با خدمات آژانس سئو شفاف ما بدهید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور