طبق یک نظرسنجی BrightLocal، 98٪ از مشتریان نظرات آنلاین برای مشاغل محلی را می خوانند – و شما احتمالاً همین کار را انجام می دهید. با کمال تعجب، 46٪ نیز می گویند که به بررسی های آنلاین به همان اندازه که توصیه های دوستان و خانواده را انجام می دهند اعتماد دارند.
این آمار اهمیت Google Reviews را برای کسبوکارهایی که به دنبال جذب و حفظ مشتریان جدید هستند، نشان میدهد. داشتن تعداد نقد بالا می تواند اعتماد کسب و کار شما را افزایش دهد، اما سوال اصلی این است که “آیا پاسخ به نظرات به سئو کمک می کند؟”
بیایید از ابتدا شروع کنیم.
Google Reviews چیست؟
به بیان ساده، Google Reviews مانند تبلیغات شفاهی آنلاین برای کسب و کار شما هستند. آنها بازخوردهایی هستند که مشتریانی که قبلاً تجربهای با شرکت شما داشتهاند، باقی میمانند و در نمایه کسبوکار Google شما (که قبلاً Google برای کسبوکار من نامیده میشد) نشان داده میشوند. این رتبهبندیها به مشتریان بالقوه نگاهی اجمالی به نحوه کار با شما میدهد.
آیا نظرات گوگل بر سئو تاثیر می گذارد؟
در سطح سطح، نظرات برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه عالی هستند. اما چه تاثیری – در صورت وجود – بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارند؟
آیا نظرات گوگل یک فاکتور رتبه بندی است؟
ابتدا به عوامل رتبه بندی می پردازیم. اگر نظرات مثبت یا منفی زیادی دارید، چه شانسی وجود دارد که بر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد؟
اگر گوگل را می شناسید، پاسخ شما را شگفت زده نخواهد کرد.
اکثر سئوکاران معتقدند که گوگل از نظرات به عنوان یک فاکتور رتبه بندی برای جستجوهای محلی SEO استفاده می کند. به نظر میرسد که بررسیها برای تعیین رتبهبندی در بسته محلی بیشتر از نتایج جستجوی محلی استفاده میشوند، اما به نظر میرسد که در هر دو نقش دارند.
وقتی کسب و کار شما دارای نظرات مثبت زیادی است، گوگل آن را به عنوان نشانه ای از اینکه شما یک کسب و کار معتبر و قابل اعتماد هستید در نظر می گیرد. در نهایت، آنها میخواهند جستجوگران را با چیزی که به دنبال آن هستند مرتبط کنند و تجربهای مثبت برای آنها فراهم کنند تا بارها و بارها به آن بازگردند. با برجسته کردن مشاغلی که دیگران برای آنها تضمین کرده اند، آنها معتقدند که می توانند جستجوگران را با مشاغلی مرتبط کنند که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می کنند.
گوگل همچنین کلمات کلیدی مرتبط را در بررسیها پررنگ میکند، و جستجوگران را راحتتر میکند تا نظراتی را پیدا کنند که با آنچه که به آن علاقه دارند مطابقت داشته باشند و ببینند چه تعداد از افراد دیگر در مورد آن ویژگی اظهار نظر کردهاند.
افزایش اعتماد و اعتبار با مشتریان بالقوه
مردم به سمت اثبات اجتماعی گرایش پیدا میکنند و هیچ چیز بیش از تعداد قابل توجهی از نظرات مثبت Google، صحت شما را تضمین نمیکند. کسبوکاری با بررسیهای پنج ستاره متعدد معمولاً قابل اعتمادتر در نظر گرفته میشود، بنابراین هرچه بیشتر به دست آورید، اعتبار بیشتری در نظر مشتریان بالقوه خواهید داشت. از آنجایی که مرورها اعتماد را به نمایش می گذارند و تجربه افراد را در مورد کسب و کار شما برجسته می کنند، آنها همچنین یک سیگنال مهم EEAT هستند.
نرخ کلیک بالاتر
مردم به سمت کسب و کارهای معتبر کشیده می شوند و این رتبه بندی ها برای جذب مشتریان بیشتر بسیار مهم است. زمانی که کسب و کار شما دارای میانگین رتبه بالایی است، کاربران بیشتر بر روی لیست شما کلیک می کنند. و این کلیکها واقعاً میتوانند سئوی شما را تقویت کنند زیرا نشان میدهند که صفحه شما با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دارد.
آیا پاسخ به نظرات گوگل به سئو کمک می کند؟
در مورد پاسخ دادن به نظرات چطور؟ آیا یک کسب و کار محلی باید برای پاسخ به هر نظری که دریافت می کند وقت بگذارد؟
بله!
وقتی به یک نظر پاسخ می دهید، با یک مشتری درگیر هستید و به مشتریان بالقوه نشان می دهید که خرید یک محصول یا خدمات از شما چگونه ممکن است باشد. برای ایجاد رابطه با مخاطب هدف شما عالی است. به علاوه، شما همچنین محتوای جدیدی را در اختیار گوگل قرار می دهید که می تواند از آن برای فهرست بهتر صفحات شما استفاده کند.
برای به حداکثر رساندن ارزش سئوی آنها، از کلمات کلیدی در پاسخهای بررسی خود استفاده کنید – به خصوص که گوگل آنها را پررنگ میکند. به طور مشابه، تکههای بازبینی بیشترین کلمات کلیدی ذکر شده را از بررسیهای GBP شما برجسته میکنند.
در حالی که مشخص نیست که آیا پاسخ دادن به نظرات به خودی خود یک عامل رتبه بندی است یا خیر، پاسخ دادن می تواند به شما کمک کند تا نظرات بیشتری را دریافت کنید، که می دانیم یک عامل رتبه بندی است.
نحوه دریافت نظرات بیشتر در گوگل
دریافت مداوم نظرات مثبت نشان دهنده تعهد شما به خدمات با کیفیت است و مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
فهرست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید
اول از همه: اگر قبلاً این کار را نکردهاید، باید فهرست نمایه کسبوکار Google (GBP) خود را ادعا کنید. این بلیط شما برای برقراری ارتباط با مشتریان در جستجوی Google و Maps است.
ادعای فهرست خود به شما امکان می دهد:
- اطلاعات کسب و کار خود را کنترل کنید. ادعای فهرست خود به شما امکان می دهد جزئیات خود را به روز کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در مورد کسب و کار شما دقیق است.
- به بررسی ها پاسخ دهید. وقتی فهرست خود را ادعا میکنید، میتوانید به همه آن کلمات محبت آمیز پاسخ دهید (و همچنین به هر متنفری نیز توجه کنید).
- افزایش دید آنلاین فهرستهای ادعا شده و بهینهشده احتمالاً در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری دارند و این به معنای دیده شدن بیشتر برای کسب و کار شما است.
این سه مرحله ساده را برای ادعای حق خود دنبال کنید:
- به google.com/business بروید و با حساب Google که میخواهید با کسب و کارتان مرتبط شود، وارد شوید (یا اگر تازه کار هستید، حسابی ایجاد کنید).
- نام کسب و کار خود را جستجو کنید یا در صورت عدم وجود یک ورودی جدید ایجاد کنید.
- فهرست خود را تأیید کنید. Google یک کارت پستال با یک کد تأیید به آدرس کسب و کار شما ارسال می کند. پس از دریافت کد، کد را در حساب GBP خود وارد کنید و voila – تمام شدی!
از طرف دیگر، میتوانید نام کسبوکارتان را جستجو کنید و روی «مالک این کسبوکار؟» کلیک کنید. در نمودار دانش که در سمت راست ظاهر می شود.
برای نکات بیشتر در مورد بهبود فهرست GBP خود، پست ما را در مورد نحوه بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود بررسی کنید.
نظرات مشتریان راضی را تشویق کنید
هنگامی که فهرست خود را ادعا کردید، زمان آن فرا رسیده است که این نظرات را ارائه کنید. در اینجا چند نکته برای تشویق مشتریان خوشحال شما به اشتراک گذاری عشق خود به کسب و کار شما وجود دارد:
- فقط بپرس! گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است یک درخواست ساده است. وقتی مشتری در مورد خدمات شما هیجان زده به نظر می رسد، لطفاً بپرسید که آیا مایل است تجربه خود را در Google به اشتراک بگذارد. مردم دوست دارند کمک کنند، و اگر از خدمات شما هیجان زده باشند، احتمالاً از انتشار این خبر هیجان زده خواهند شد. همکاران خط مقدم را آموزش دهید تا نظرات خود را بخواهند یا اطلاعات بررسی را مستقیماً روی رسیدها یا فاکتورهای شما چاپ کنند.
- آن را شخصی کنید: ارسال یک ایمیل پیگیری شخصی را در نظر بگیرید. از نام مشتری استفاده کنید، جزئیات خاصی را در مورد تجربه آنها ذکر کنید و از پشتیبانی آنها ابراز قدردانی کنید. به آنها احساس خاص بودن بدهید!
- زمان همه چیز است: در صورت امکان، بلافاصله پس از تجربه مثبت مشتری، درخواست بررسی کنید. هرچه این تعامل جدیدتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک بررسی عالی از خود به جای بگذارند.
- مشوق ها را ارائه دهید (اما رشوه ندهید): در نظر بگیرید که یک انگیزه کوچک برای مشتریانی که نظر خود را ارائه می دهند (مثل درصد تخفیف از خرید آینده) ارائه دهید. فقط مطمئن شوید که برای بازخورد مثبت به آنها رشوه نمی دهید. این برخلاف دستورالعمل های گوگل است.
به یاد داشته باشید، همه چیز در مورد واقعی، شخصی و واقعی بودن با مشتریان است. آنها عشق را احساس خواهند کرد و در عوض، عشق را در نظرات خود به اشتراک خواهند گذاشت.
نظرات را برای مشتریان آسان کنید
موانع خروج از مرور را بردارید – آن را ساده کنید تا افراد بیشتری آن را ترک کنند.
- به مشتریان خود دستورالعملهای سادهای را برای ارسال نظر ارائه دهید. به عنوان مثال:
- به گوگل سر بزنید و کسب و کار ما را جستجو کنید.
- دکمه «نوشتن نظر» را در سمت راست صفحه پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
- یک رتبه بندی ستاره انتخاب کنید، افکار خود را بنویسید و روی “پست” ضربه بزنید. آسان!
- پیوندهایی به صفحه نمایه کسب و کار Google خود ارائه دهید. آنها را به وب سایت، ایمیل ها، متن ها و نمایه های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. حتی می توانید آنها را با یک کد QR به داخل کیف اضافه کنید. هرچه مشتریان شما کار کمتری انجام دهند، احتمال بیشتری برای بررسی کسب و کار شما خواهند داشت.
- در نهایت، پس از اینکه مشتریان از محصول یا خدمات شما استفاده کردند، یک ایمیل بعدی برای آنها ارسال کنید. مطمئن شوید که آن را واقعی نگه دارید و یک پیوند مفید Google Reviews ارائه دهید.
پاسخگویی به نظرات گوگل
چه یک مشتری چیز مثبتی در مورد کسب و کار شما بگوید یا یک مشکل بالقوه را با یک بررسی منفی برجسته کند، پاسخ به یک نظر به مشتریان آینده نشان می دهد که به بازخورد آنها اهمیت می دهید. در اینجا چند نکته برای مدیریت انواع مختلف مرورهایی که ممکن است برای شما پیش بیاید، آورده شده است.
پاسخ به نظرات مثبت
پاسخ دادن به نظرات نشان می دهد که شما یک صاحب کسب و کار متعهد و توجه هستید و باعث می شود مشتریان شما احساس ارزشمندی کنند. بنابراین، چگونه به آن نظرات مثبت پاسخ می دهید؟
- سريع باش آنها را معلق نگذارید! در اسرع وقت، ترجیحاً ظرف یک یا دو روز، پاسخ دهید.
- شخصی شوید. از نام بازبین استفاده کنید و جزئیات خاصی را از بررسی آنها ذکر کنید.
- قدردانی نشان دهید. یک “متشکرم” ساده راه درازی را می رساند. به آنها بگویید که از بازخورد آنها قدردانی می کنید.
- آنها را به عقب دعوت کنید. بازبین را تشویق کنید که برگردد، و حتی ممکن است در مورد تبلیغات یا رویدادی که در پیش است، اشاره ای بفرستد.
پاسخ به نظرات منفی
بررسی های منفی اتفاق می افتد. نکته مهم این است که به درستی با آنها رفتار کنید. در اینجا نحوه پاسخ دادن به این بررسی های کمتر از ستاره را در نظر بگیرید:
- خونسردی خود را حفظ کنید. نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. بررسی منفی فرصتی برای یادگیری و رشد است. آرام و جمع باشید. شما می خواهید به عنوان یک صاحب کسب و کار معقول که مایل به اصلاح همه چیز است روبرو شوید.
- سريع باش درست مانند نظرات مثبت، آنها را معلق نگذارید. نشان دهید که نگرانی های آنها را جدی می گیرید.
- به موضوع رسیدگی کنید. مشکل را تصدیق کنید، در صورت لزوم عذرخواهی کنید و راه حلی ارائه دهید (مانند بازپرداخت یا جایگزینی).
- آن را آفلاین کنید. اطلاعات تماس را ارائه دهید و از بازبین دعوت کنید تا در یک محیط خصوصی تر درباره این موضوع بیشتر بحث کند.
گزارش بررسی ها
گاهی اوقات رقبا یا مشتریان عصبانی نظرات جعلی را ارائه می کنند. خوشبختانه، میتوانید نظرات جعلی یا هرزنامه را گزارش کنید و از Google بخواهید آنها را حذف کند. با این حال، مرورهای منفی منظم را گزارش نکنید. گوگل آنها را حذف نخواهد کرد.
- به داشبورد نمایه کسب و کار Google خود بروید و نظر مورد نظر را پیدا کنید.
- روی سه نقطه کوچک در گوشه نظر کلیک کنید و “پرچم گذاری به عنوان نامناسب” را انتخاب کنید.
- دلیل گزارش بازبینی را انتخاب کنید.
- روی «ارسال» کلیک کنید و Google گزارش شما را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام خواهد کرد. ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد چه تصمیمی می گیرند.
به یاد داشته باشید، فقط جعلی یا هرزنامه واقعی را گزارش کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا بررسی حذف شود.
درباره سئوی محلی بیشتر بدانید
Google Reviews تنها بخشی از پازل سئوی محلی است. برای به حداکثر رساندن واقعی حضور آنلاین محلی خود، می خواهید دنیای گسترده تر سئوی محلی، از جمله لینک سازی، نقل قول ها و بهینه سازی GBP را کاوش کنید. هرچه بیشتر بدانید، در جذب مشتریان محلی و تسلط بر نتایج جستجو بهتر خواهید بود.
یک آژانس SEO محلی می تواند شریک فوق العاده ای در تلاش شما برای افزایش دید SERP باشد. در Victorious، ما میتوانیم به شما کمک کنیم تا در دنیای گهگاهی گیجکننده جستجوی محلی پیمایش کنید و مطمئن شوید که کسبوکارتان به صورت آنلاین برجسته است.
برای تقویت بازی سئوی محلی خود آماده اید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید و سفر خود را به بالای نتایج جستجوی محلی آغاز کنید.