قانون بازارهای دیجیتال (DMA) نیازمند تغییرات اساسی در خدماتی است که Google میتواند در اروپا ارائه دهد. در طول سال گذشته، ما تغییرات زیادی برای رعایت این موارد ایجاد کردهایم، از جمله بازطراحی قابلتوجه برخی از ویژگیها و حذف کامل برخی دیگر در اروپا.
این شامل بیش از 20 تغییر در جستجوی Google است، مانند معرفی واحدها و قالبهای اختصاصی برای تقویت برجستگی سایتهای مقایسه به صورت رایگان در دستههایی مانند پروازها، هتلها، و خرید و سایر موارد. ما همچنین ویژگیهای مفیدی را از صفحه نتایج جستجو حذف کردهایم، مانند ویژگیهایی که اطلاعات پرواز را نشان میدهند، و عملکرد برخی از نقشههای قابل کلیک را کاهش دادهایم – تغییراتی که بر تجربه کاربران اروپایی ما تأثیر منفی گذاشته است. در حالی که بسیاری از این تغییرات به نفع جمعآوریکنندههای مسافرتی آنلاین و سایتهای مقایسه بوده است، مجموعهای از کسبوکارها متأسفانه در نتیجه ترافیک خود را از دست میدهند: اکنون دسترسی به مشتریان برای خطوط هوایی، اپراتورهای هتلها و خردهفروشان کوچک دشوارتر است. آنها گزارش دادهاند که کلیکهای رزرو مستقیم رایگان از زمانی که تغییرات اولیه خود را اعمال کردهایم تا 30 درصد کاهش یافته است.
و با این حال، سایتهای مقایسه اصرار دارند که تغییرات ما حتی بیشتر از این هم باید انجام شود.
بنابراین، ما تغییرات بیشتری را در نتایج جستجوی اروپایی خود پیشنهاد کردهایم تا تلاش کنیم این درخواستها را برآورده کنیم، در حالی که همچنان اهداف تعیینشده توسط DMA را برآورده میکنیم. این موارد عبارتند از:
- واحدهای توسعه یافته و به همان اندازه قالب بندی شده که به کاربران امکان می دهد بین نتایجی که آنها را به سایت های مقایسه می برد و نتایجی که آنها را مستقیماً به وب سایت های تأمین کننده می برد هنگام جستجوی محصولات، رستوران ها، پروازها یا هتل ها انتخاب کنند.
- سایر قالبهای جدید که به سایتهای مقایسه و تأمینکنندگان اجازه میدهد اطلاعات بیشتری درباره آنچه در وبسایتهایشان است، مانند قیمتها و تصاویر، نشان دهند.
- واحدهای تبلیغاتی جدید برای سایت های مقایسه
در طول سه سال گذشته ما به طور گسترده با کمیسیون اروپا و صنعت تعامل داشته ایم، از جمله میزبانی بیش از 100 کنفرانس و میزگرد برای جستجوی بازخورد در مورد این تغییرات و سایر تغییرات DMA. ما تصدیق می کنیم که DMA به تغییرات قابل توجهی در خدمات آنلاین ما در اروپا نیاز دارد – اما ما معتقد نیستیم که هدف نهایی جلوگیری از نوآوری و رقابت موتورهای جستجو باشد.
در حالی که بسیاری از سهامداران از تغییرات ما راضی هستند، تعداد کمی از سایتها همچنان مطالبات بیشتری دارند، مانند ممنوعیت کامل هر چیزی که پیچیدهتر از یک پیوند آبی ساده به یک وبسایت است. این امر باعث میشود Google نتواند اطلاعات مفیدی مانند قیمتها و رتبهبندیها را به مردم نشان دهد.
در نتیجه، ما باید درک کنیم که چنین تغییراتی چگونه بر تجربه کاربر و ترافیک وب سایت ها تأثیر می گذارد.
برای انجام این کار، یک آزمایش کوتاه برای حذف ویژگیهای هتل رایگان از جستجوی Google برای کاربران آلمان، بلژیک و استونی اجرا خواهیم کرد. این آزمایش برخی از ویژگیهایی را که در کانون بحث بودهاند، از جمله نقشهای که مکان هتلها و نتایج هتل را در زیر آن نشان میدهد، حذف میکند. درعوض، ما فهرستی از پیوندهای مجزا به وبسایتها را بدون هیچیک از ویژگیهای اضافی نشان خواهیم داد. پس از پایان آزمایش، نتایج به حالت عادی بازخواهد گشت.
ما بسیار تمایلی به انجام این مرحله نداریم، زیرا حذف ویژگیهای مفید به نفع مصرفکنندگان یا کسبوکارها در اروپا نیست. به همین دلیل است که ما زمان زیادی را برای محصول و مهندسی به بحث سازنده با داده های عینی اختصاص داده ایم. ما فکر می کنیم آخرین پیشنهاد راه درستی برای ایجاد تعادل بین مبادلات دشواری است که DMA شامل آن می شود. ما همچنان امیدواریم بتوانیم به راه حلی برسیم که مطابق با قانون باشد و همچنان به کاربران و کسب و کارهای اروپایی دسترسی به فناوری مفید را ارائه دهد.