بازاریابی دیجیتال Dispensary: ​​بازاریابی شاهدانه سازگار

چرا انطباق مهم است

انطباق خار در چشم بسیاری از بازاریابان در صنعت شاهدانه است. اما درک مهم‌ترین مقررات برای بازاریابی اینترنتی داروخانه‌ای می‌تواند ایجاد کمپینی را آسان‌تر کند که آگاهی از برند و فروش را افزایش می‌دهد و در عین حال مطابقت دارد.

دو نوع مجموعه قوانین وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند: قوانین ایالتی تبلیغات حشیش و قوانین فدرال مخابرات.

قوانین ایالتی حشیش متفاوت است، بنابراین باید قوانین تبلیغات موجود را در هر ایالتی که در آن فعالیت می کنید بررسی کنید. برخی از ایالت ها همه تبلیغات را محدود می کنند، در حالی که هدف برخی دیگر کنترل پیام رسانی در مورد حشیش است. با قوانین آژانس تنظیم کننده ایالتی خود آشنا شوید تا ارزیابی کنید کدام استراتژی برای کمپین شما سودمندتر است. همچنین، بررسی کنید که آیا نیاز دارید تبلیغات خود را توسط تنظیم کننده ها اجرا کنید، که بر جدول زمانی شما تأثیر می گذارد.

کسب و کارهای چند ایالتی شاهدانه باید قوانین مربوط به هر ایالتی را که در آن فعالیت می کنند تحقیق کنند. به دلیل محدودیت برخی از ایالت ها، برنامه ریزی برای اجرای کمپین های مختلف در مناطق محدودتر داشته باشید.

بازاریابان دیجیتال همچنین باید دو قانون فدرال را رعایت کنند: CAN-SPAM و TCPA.

  • CAN-SPAM: اگر ایمیل می فرستید، باید از قانون کنترل حمله به هرزه نگاری و بازاریابی غیر درخواستی پیروی کنید. این به این معنی است که اطلاعات واضحی در مورد اینکه ایمیل از چه کسی است، مربوط به چه چیزی است و مکان کسب و کار شما ارائه می شود. همچنین باید امکان لغو اشتراک از لیست شما را برای افراد آسان کنید. دستورالعمل های FTC را دنبال کنید تا مطمئن شوید ایمیل های شما مطابقت دارند.
  • TCPA: قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی برای هر کسی که از بازاریابی متنی استفاده می کند اعمال می شود. برای سازگاری، اعضای لیست شما باید شرکت کنند، شما باید به وضوح مشخص کنید که چه کسی هستید، و باید راهی آسان برای انصراف افراد ارائه دهید. برخی از ایالت ها نیز قوانین بازاریابی متنی خود را دارند. قبل از شروع یک کمپین، نام ایالت خود + «قانون بازاریابی متنی» را در گوگل جستجو کنید.

اگر در کالیفرنیا تجارت می کنید، باید بررسی کنید که آیا CCPA برای شما اعمال می شود یا خیر.

رایج ترین مولفه های برنده کمپین های بازاریابی دیجیتال

هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی اینترنتی جامع داروخانه، باید از تاکتیک هایی که می تواند خشم تنظیم کننده ها را برانگیزد دوری کنید. مزایا و معایب هر استراتژی را در نظر بگیرید و آن‌هایی را اجرا کنید که با کمترین ریسک بیشترین بازدهی را به شما می‌دهند.

بهینه سازی موتور جستجو

بله، من با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) شروع می کنم زیرا Victorious یک آژانس SEO است. اما این تنها دلیل نیست.

سئو یکی از کم ارزش ترین و کم استفاده ترین ابزارهای بازاریابی برای داروخانه ها و مشاغل حشیش است. که مایه تاسف است زیرا تنها موردی است که در صورت اجرای صحیح، شما را با تنظیم کننده ها دچار مشکل نمی کند. برای من، این امر سئو را به یک تاکتیک بازاریابی دیجیتالی عالی تبدیل می‌کند.

سئو روی دو چیز تمرکز دارد: آسان کردن موتورهای جستجو برای یافتن محتوای شما و ارائه یک تجربه عالی به بازدیدکنندگان. هر دوی اینها به سود کسب و کار حشیش شما خواهد بود.

پیروی از بهترین شیوه های سئو به شما امکان می دهد دید جستجوی خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود بخشید تا مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. از آنجایی که داروخانه های شاهدانه بر خدمات رسانی به مناطق خاص تمرکز دارند، سئوی محلی برای اتصال به افرادی که آماده خرید در منطقه شما هستند، بسیار مهم است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا باید بخشی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی داروخانه باشد. کمبود محتوای قابل اعتماد و قابل اعتماد در مورد استفاده از حشیش پزشکی وجود دارد که نوشته شده باشد تا افراد عادی بتوانند آن را درک کنند. . کاربران پزشکی و علاقه مندان به تفریح، پزشک نیستند، اما بسیاری از محتوای موجود در آنجا عملاً برای رمزگشایی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند.

متأسفانه، ایجاد محتوای حشیش خطراتی دارد. برخی از آژانس های تنظیم کننده ایالتی محدودیت هایی را در مورد آنچه که داروخانه ها می توانند در مورد حشیش بگویند تعیین کرده اند. به عنوان مثال، برخی از ایالت‌ها به داروخانه‌ها اجازه نمی‌دهند در مورد فواید حشیش صحبت کنند یا در مورد استفاده از شاهدانه، سلب مسئولیت را الزامی می‌کنند. نقض قوانین می تواند منجر به جریمه های سنگین برای هر تخلف شود و ممکن است مجوز داروخانه شما را به خطر بیندازد.

بازاریابی محتوا یک راه عالی برای آموزش مخاطبان است، به علاوه می تواند با استراتژی سئوی شما همراه باشد. با این حال، برای جلوگیری از اشتباهاتی که می تواند شما را در آب داغ قرار دهد، باید دستورالعمل های روشنی داشته باشید.

چند نکته برای روشن نگه داشتن شما:

  • هرگز بیان نکنید که شاهدانه تأثیر خاصی خواهد داشت. همیشه “می” بنویسید.
  • حتما به این واقعیت توجه کنید که می تواند افراد مختلف را به طور متفاوت تحت تاثیر قرار دهد.
  • از نامیدن حشیش یک درمان اجتناب کنید. در عوض، روی آن به عنوان ابزاری برای کمک به افراد در مدیریت شرایط خاص تمرکز کنید و در صورت امکان از ادبیات پزشکی قابل اعتماد استفاده کنید.

اگر ایالت شما مانند کالیفرنیا است، که محدودیتی در مورد آنچه می توانید در مورد شاهدانه بگویید ندارد، عالی است! شما می توانید با پست های وبلاگ و سایر مطالب لذت زیادی ببرید. حتی می توانید با یک سرویس نوشتن محتوای SEO کار کنید تا دسترسی به پست های خود را به حداکثر برسانید.

بازاریابی ایمیلی

بسیاری از داروخانه ها لیست های ایمیل خود را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با معاملات و پیشنهادات ویژه معرفی می کنند. برای اکثر خرده فروشان، این امر برای پرورش مشتریان وفادار ضروری است.

با این حال، هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی برای داروخانه ها، خطرات ذاتی وجود دارد.

بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل قوانینی در مورد استفاده از پلتفرم های خود برای فروش مواد “غیرقانونی” دارند. حشیش در یک منطقه خاکستری باقی می ماند و به جای تمرکز بر قوانین در سطح ایالت، تمرکز پلت فرم های بازاریابی ایمیلی در هنگام ایجاد شرایط خدمات خود بر وضعیت فدرال حشیش آسان است.

به طور کلی، شما نمی توانید به فروش حشیش اشاره کنید یا قیمت ها را درج کنید. و حتی اگر از این دستورالعمل‌ها پیروی کنید، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است شما را به دلیل احتیاط زیاد تعطیل کنند.

یکی از هم تیمی‌های من که قبلاً کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را برای داروخانه‌ها اجرا می‌کرد، حساب‌هایش در MailChimp، Active Campaign و Constant Contact بسته شد. کلاویو به عنوان یک گزینه مناسب برای شاهدانه معرفی شده است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

به لطف گسترش کانال های رسانه های اجتماعی، اطمینان از اینکه شرکت شما می تواند از نام دلخواه خود در سراسر پلتفرم ها استفاده کند، بخشی از ایجاد برند حشیش شده است. با این حال، من به داروخانه‌های حشیش نسبت به سرمایه‌گذاری بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی هشدار می‌دهم.

رسانه های اجتماعی رسانه های متعلق به خود نیستند. شما مالک پروفایل خود نیستید، شما مالک لیست فالوورهای خود نیستید، و پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند هر زمان که بخواهید هر دو را از دست شما خارج کنند. بسیاری از داروخانه ها این را به سختی دریافته اند. از آنجایی که شرایط خدمات رسانه‌های اجتماعی بسیار مبهم است، کاربران گاهی اوقات متوجه می‌شوند که روزی یک پلتفرم حساب‌هایشان را به حالت تعلیق درآورده است و دیگر نمی‌توانند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.

برای جلوگیری از بسته شدن حساب‌هایشان، داروخانه‌ها و مارک‌های شاهدانه باید دستورالعمل‌های سخت‌گیری برای ارسال پست داشته باشند. هرگز معاملات و قیمت های مصرف یا سهم را نشان ندهید. به جای تمرکز بر فروش به مشتریان جدید و فعلی، مارک های شاهدانه باید از رسانه های اجتماعی فقط برای آگاهی از برند استفاده کنند. همچنین، از آنجایی که همچنان ممکن است در حین پیروی از قوانین به طور خودسرانه بسته شود، مطمئن شوید که با درخواست از آنها برای ثبت نام در لیست های بازاریابی ایمیلی یا متنی خود، دنبال کنندگان خود را به حداکثر برسانید.

متأسفانه، اگر به فکر استفاده از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی هستید، شانسی برای شما نخواهد داشت. هیچ یک از پلتفرم های اصلی اجازه تبلیغات رسانه های اجتماعی از شرکت های شاهدانه را نمی دهد. در حالی که برخی از آژانس های بازاریابی ادعا می کنند راه هایی برای حل این مشکل دارند، تلاش برای نادیده گرفتن قوانین می تواند منجر به بسته شدن حساب شما شود. پس از سرمایه گذاری در ایجاد فالوورهای خود، این بسیار خطرناک است.

بازاریابی پیامکی/ام ام اس

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی متنی به طور فزاینده ای برای داروخانه ها محبوب شده است، با حداقل دو شرکت متخصص در بازاریابی متنی شاهدانه. بازاریابی متنی به عنوان راهی برای برهم زدن مقررات و رساندن پیام به دست مشتریان مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین می تواند به عنوان بخشی از یک برنامه وفاداری استفاده شود.

با این حال، طی چند سال گذشته اپراتورهای تلفن همراه، بازاریابی پیامکی را محدود کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که شبکه‌هایشان با TCPA مطابقت دارند. اگر می خواهید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، شرایط خدمات شریک تحویل انتخابی خود را به دقت مطالعه کنید. آنچه را که می‌توانید بگویید و نمی‌توانید بگویید و پیام‌های خود را سرعت دهید تا به عنوان هرزنامه تلقی نشوند، بدانید.

تبلیغات PPC و نمایش

من تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و نمایش را برای آخرین بار ذخیره کردم. نه به این دلیل که آنها را دوست ندارم – SEO و PPC می توانند با هم عالی کار کنند – بلکه به این دلیل که استفاده از این دو ابزار تبلیغاتی دیجیتال سخت ترین هستند در حالی که با مقررات دولتی حشیش مطابقت دارند.

تبلیغات گوگل

از آنجایی که تبلیغات گوگل محبوب ترین نوع تبلیغات PPC است، می خواهم مستقیماً در مورد آنها صحبت کنم.

تبلیغات گوگل انجام می دهد نه اجازه تبلیغات حشیش را می دهد، صرف نظر از اینکه ایالت خاصی فروش حشیش پزشکی یا مصرف بزرگسالان را قانونی یا غیرقانونی کرده است. برخی از بازاریاب‌های دیجیتال می‌گویند که به شما کمک می‌کنند این قوانین را کنار بگذارید، اما این می‌تواند شما را در آب داغ Google و تنظیم‌کننده‌ها قرار دهد. Google ممکن است حساب Google Ads شما را به حالت تعلیق درآورد تا نتوانید با همان ایمیل، آدرس یا روش پرداخت، حساب دیگری ایجاد کنید. حتی برندهای مرتبط با حشیش نیز استفاده ایمن از Google Ads را دشوار می دانند.

اگر در ایالتی زندگی می‌کنید که تبلیغات داروخانه‌ای را تنظیم می‌کند و اجرای Google Ads را انتخاب می‌کنید، ممکن است به دلیل عدم ارسال تبلیغات خود از طریق کانال‌های مناسب جریمه شوید.

برای جمع بندی: هیچ راه قانونی برای استفاده از Google Ads برای داروخانه ها وجود ندارد. بله، راه‌حل‌هایی وجود دارد، اما شامل فریب گوگل است. اگر هدف شما رسیدن به بالاترین سطح SERP است، سئو یک راه مطمئن و قانونی برای انجام این کار ارائه می دهد.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی، تبلیغات جغرافیایی، تبلیغات هدفمند جغرافیایی و تبلیغات برنامه‌ای – من همه آنها را با هم جمع می‌کنم زیرا خطرات یکسانی دارند.

اکثر ایالات پزشکی و rec قوانینی در اطراف خود دارند سازمان بهداشت جهانی می تواند در معرض تبلیغات شاهدانه قرار گیرد. این به طور کلی بر درصدی از مخاطبان بالای 21 سال متمرکز است. این امر اطمینان از رعایت سن برای اجرای تبلیغات نمایشی سازگار بسیار مهم است.

یکی از مزایایی که بیشتر در مورد تبلیغات نمایشی تبلیغ می شود، توانایی هدف گیری جغرافیایی است چه زمانی کسی تبلیغ موبایل خاصی را می بیند. با این حال، کانادا و برخی از ایالت ها این نوع هدف گیری را مجاز نمی دانند.

این هدف گذاری نقطه اصلی فروش تبلیغات نمایشی است. ظاهراً، آنها نسبت به سایر انواع تبلیغات مؤثرتر هستند، زیرا می‌توانید افرادی را که به آنها دسترسی دارید، زمانی که به آنها دسترسی پیدا می‌کنید و جایی که تبلیغات شما ظاهر می‌شوند را هدف قرار دهید. اما اپل به لطف شفافیت ردیابی برنامه، این نوع هدف‌گیری را بسیار کم‌تر کرده است. حتی برای مشتریانی که از iOS 14.5 یا جدیدتر استفاده نمی‌کنند، «مرگ کوکی شخص ثالث» بر دسترسی شبکه‌های تبلیغات نمایشی تأثیر گذاشته است. با توجه به ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی بیشتر در افق، این نوع تبلیغات مزاحم ممکن است بازده سرمایه‌گذاری مورد نظرتان را برای شما به ارمغان نیاورد.