Disctopia، یک پلتفرم میزبانی پادکست برای سازندگان مستقل، از همکاری با Semrush برای بهینه سازی قسمت های پادکست با برنامه میزبانی پادکست خود خبر داد.
این ویژگی جدید SEO استخراج کلمات کلیدی را از رونوشت های صوتی به طور مستقیم از پلت فرم Semrush امکان پذیر می کند.
این به سازندگان مستقل و متخصصان سئو آنها اجازه میدهد تا کلمات کلیدی پادکست خود را مستقیماً با کمپینهای کلیدواژه در Semrush تراز کنند و این محتوا را قادر میسازد در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد.
بر اساس نظرسنجی اخیر Jacobs Media، 33 درصد از پاسخ دهندگان حداقل یک بار در هفته در سال 2023 به پادکست گوش می دهند – از 21 درصد در سال 2019 که رشدی 12 درصدی در 4 سال گذشته داشته است.
این امر باعث می شود که پادکست بخشی رو به رشد بسیاری از استراتژی های بازاریابی باشد.
طبق یک مطالعه BrightEdge، 53 درصد از ترافیک وب سایت از جستجوهای ارگانیک است. این امر سئو را به بخشی ضروری از هر استراتژی بازاریابی، از جمله محتوای صوتی تبدیل می کند.
از آنجایی که پادکست ها همچنان یک ابزار بازاریابی موثر هستند، این اتحاد که سئو را در ترکیب قرار می دهد، به ارتقای قالب صوتی برای سازندگان محتوا و بازاریابان کمک می کند.
سرویسهای رونویسی خودکار TruePlay AI Disctopia به پادکستها این امکان را میدهد که متن خود را برای دقت ویرایش کنند تا دسترسی قسمتهای خود را بهبود بخشند.
ویژگی جدید سئوی Semrush این پلتفرم می تواند رونوشت های پادکست را تجزیه و تحلیل کند و کلمات کلیدی را از متن استخراج کند، بنابراین سازندگان می توانند آنها را در کمپین های سئو خود مستقیماً در Semrush پیاده سازی کنند.

این باید به مفیدتر و رضایت بخش کردن محتوای صوتی آنها کمک کند.
این ابزار همچنین کلمات کلیدی مرتبط را از رونوشت شناسایی میکند، مانند مضامین تکراری یا موضوعاتی که اغلب در قسمت ذکر میشوند.
این به سازندگان کمک میکند تا بینشی در مورد محتوای قسمت پیدا کنند و علایق مخاطبان خود را بهتر درک کنند. در نهایت، این ویژگی جدید قابلیت کشف آنلاین پادکست را افزایش می دهد و شنوندگان بیشتری را جذب می کند.
برنامه پادکست بخشی از مرکز برنامه Semrush خواهد بود که برخی از بهترین ابزارهای بازاریابی را برای هزاران کاربر پلت فرم SEO به نمایش می گذارد.
کاربران بدون خروج از رابط Semrush برای تجربه یکپارچه تر به تمام ویژگی های میزبانی پادکست در مرکز برنامه دسترسی مستقیم دارند.
Disctopia و Semrush امیدوارند که این ادغام به میزبانان پادکست باتجربه و جدید اجازه دهد تا محتوای خود را بیشتر نمایان کنند، مخاطبان خود را گسترش دهند و شانس موفقیت خود را افزایش دهند.
پاتریک هیل، بنیانگذار و مدیرعامل Disctopia، گفت:
«با گنجاندن ابزار قوی Semrush در ویژگی رونویسی پادکست ما، میتوانیم فرآیند بهینهسازی SEO را ساده کنیم. این ادغام به همه ابزارهای ضروری مورد نیاز برای بهینه سازی موفقیت آمیز اجازه می دهد تا به راحتی در یک مکان مرکزی قرار گیرند.
هیل افزود،
«این ادغام با مأموریت ما برای ارائه ابزارهای لازم به پادکستهای مستقل برای افزایش شنوندگان آنها مطابقت دارد. برنامه میزبانی پادکست که توسط Disctopia توسعه یافته است، افزودنی ارزشمند به پلتفرم Semrush است.
هیل نتیجه گرفت،
“اگر به دنبال راه حلی جامع برای ارتقای پادکست خود به سطح بعدی هستید، به دنبال Semrush نباشید. این ابزار قدرتمند همه چیزهایی را که برای میزبانی پادکست، رونویسی قسمتهای خود و بهینهسازی محتوای خود برای حداکثر تأثیر نیاز دارید، ارائه میکند.
با ویژگی های پیشرفته سئوی آن، می توانید مطمئن باشید که پادکست شما به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا می کند و به شما کمک می کند تا به راحتی به اهداف بازاریابی خود برسید.
چه یک پادکست باتجربه باشید و چه به تازگی شروع به کار کرده اید، Semrush راه حل ایده آلی برای هر کسی است که به دنبال ارتقای بازی بازاریابی محتوای خود به سطح بعدی است.
من از هیل چند سوال بعدی پرسیدم.
این چیزی است که من (GJ) پرسیدم و او (PH) گفت:
Greg Jarboe: متوجه شدم که هنوز روزهای اولیه است، اما آیا پیشرفتی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود در گوگل مشاهده کرده اید؟
پاتریک هیل: «این مشارکت برای کمک به پادکستها ایجاد شد تا قابلیت جستجوی آنلاین خود را افزایش دهند تا کلمات کلیدی پادکست خود را مستقیماً با کمپینهای کلیدواژه در Semrush تراز کنند. با قرار دادن کلمات کلیدی از پادکست خود و تطبیق آنها با وب سایت شما، پادکست و دید وب سایت شما را افزایش می دهد، همراه با تعامل در پادکست شما همانطور که در هنگام جستجو ظاهر می شود.
GJ: “آیا نکات یا بهترین روش هایی وجود دارد که بتوانید با سایر سئوکاران و بازاریابان به اشتراک بگذارید؟”
PH: “تا جایی که به پادکست مربوط می شود، نکات کلیدی این است که حتماً کلمات کلیدی و رونویسی را انجام دهید و کلمات کلیدی را با مقالاتی که قبلاً در وب سایت خود هستند مطابقت دهید، این کار به حداکثر نتیجه می رسد.”
من همچنین از مت بیلی از SiteLogic Marketing، که بیش از 20 سال خدمات سئو ارائه می دهد و میزبان پادکست فنجان قهوه بی پایان است، واکنش خود را به اطلاعیه Disctopia و Semrush جویا شدم.
بیلی گفت
«دریافت ابزارهای بیشتر در یک مکان مفید است. از آنجایی که هوش مصنوعی جریان کار را مختل می کند، ابزارهای متعددی را برای توسعه مقادیر و انواع محتوا اضافه می کند. داشتن یک منبع مرکزی کارایی و فرصتهای بهتری را ممکن میسازد.»
بیلی افزود،
«دسترسپذیری همیشه یکی از مؤلفههای مهم سئو بوده است، بنابراین تولید رونوشت یک شروع عالی است. حتی بهتر از آن، از نشانه گذاری استفاده کنید تا به صفحه یک سلسله مراتب محتوا بدهید. سپس، از این ابزارهای شگفتانگیز هوش مصنوعی برای کمک به شما کمک میکند تا پادکستهای خود را به مقالات ارزشمندی که به سؤالات جستجوگر پاسخ میدهند، تغییر دهید.»
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: کریستین هورز/ شاتر استوک