چگونه بودجه بازاریابی دیجیتال خود را در سال 2024 بسازید؟

برنامه ریزی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ یک چیز است، اما برنامه ریزی برای بازاریابی دیجیتال بودجه? این یک جانور کاملاً متفاوت است.

اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا با این راهنمای برنامه ریزی بودجه بازاریابی دیجیتال به شما کمک کنیم تا جانور را بکشید. از تخصیص بودجه برای درک هزینه‌های اضافی که ممکن است ایجاد شود، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بودجه‌ای بسازید که به رشد کسب‌وکارتان کمک کند.

در ادامه با ما همراه باشید:

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مدیریت بودجه بازاریابی خود باز کنید؟ راهنمای بودجه ریزی رایگان ما را دانلود کنید و همین امروز شروع به تسریع رشد خود کنید!

راهنمای رایگان از کارشناسان ما

آیا بودجه بازاریابی خود را عاقلانه خرج می کنید؟

راهنمای ما را دانلود کنید تا یاد بگیرید چگونه بودجه خود را برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید، عملکرد را پیگیری کنید، و موارد دیگر!

راهنمای رایگان من را دریافت کنید

چگونه بودجه بازاریابی دیجیتال خود را در سال 2024 بسازید؟

تخصیص بودجه بازاریابی دیجیتال

هزاران سرنخ وجود دارد که به دنبال کسب و کار شما به صورت آنلاین هستند، و اگر پول کافی برای کمپین خود اختصاص ندهید، می توانید سرنخ ها و درآمد ارزشمندی را از دست بدهید. اما چقدر پول برای کمپین شما کافی است؟

هنگام تنظیم بودجه بازاریابی دیجیتال خود، قانون 70-20-10 برای کمک به شما در تخصیص موثر بودجه بسیار مفید است تا بتوانید یک کمپین موفق را اجرا کنید. در اینجا نحوه عملکرد قانون 70-20-10 آمده است:

  • خرج کنید 70% زمان و پول در “اکنون
  • خرج کنید 20% زمان و پول در “بعدی
  • خرج کنید 10% زمان و پول در “جدید

70 درصد از زمان و پول خود را صرف «اکنون» کنید

با قانون 70-20-10، 70 درصد از زمان و بودجه بازاریابی دیجیتال شما صرف «حالا» یا استراتژی هایی می شود که می دانید برای کسب و کار شما مفید است.

خواه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد یا یک محصول یا خدمات که درآمد ارزشمندی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، روی صرف پول خود برای بهینه سازی عملکرد خود و کسب نتایج ارزشمند تمرکز کنید.

این مکان امنی برای تخصیص بودجه است زیرا از قبل می دانید که این استراتژی ها، محصولات و خدمات برای کسب و کار شما کار می کنند.

20 درصد از زمان و پول خود را صرف «بعدی» کنید

در مرحله بعد، 20 درصد از بودجه شما باید به سمت چیزهایی که در افق هستند، مانند استراتژی های جدید، اختصاص یابد.

به عنوان مثال، شما ممکن است یک محصول جدید را بازاریابی کنید، یا با هدف قرار دادن بخش های جدید مخاطب، سهم بازار خود را افزایش دهید. با گذاشتن پول برای “بعدی”، در آینده خود سرمایه گذاری می کنید تا بتوانید به سرنخ های جدید دست پیدا کنید، تبدیل های بیشتری به دست آورید و در نهایت به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

10٪ از زمان و پول خود را صرف “جدید” کنید

در نهایت، تقریباً 10٪ از بودجه بازاریابی دیجیتال شما باید به سمت “جدید” اختصاص یابد.

اینها ناشناخته های دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند، مانند فناوری های نوظهور یا استراتژی های تجربی. سرمایه‌گذاری استراتژیک بخشی از بودجه خود برای ایده‌های جدید بسیار مهم است تا به کسب‌وکارتان این فرصت را بدهد که از رقبای شما جلوتر بماند.

و به یاد داشته باشید – قانون 70-20-10 مشخص نیست. این نقطه شروع خوبی است، اما نیازی نیست دقیقاً آن را دنبال کنید. همیشه می توانید نسبت را متناسب با کسب و کار، اهداف و قابلیت های خود تنظیم کنید.

چگونه در ۶ مرحله بودجه دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنیم

اکنون زمان آن رسیده است که پیش نویس بودجه بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید. این مراحل را برای هدایت تلاش های برنامه ریزی بودجه خود دنبال کنید:

  1. بودجه بازاریابی موجود خود را محاسبه کنید
  2. عملکرد کسب و کار خود را بررسی کنید
  3. اهداف بازاریابی دیجیتال خود را تعیین کنید
  4. استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید
  5. هزینه های اضافی را در نظر بگیرید
  6. بودجه خود را نهایی کنید

1. بودجه بازاریابی موجود خود را محاسبه کنید

ابتدا باید هزینه های بازاریابی موجود خود را محاسبه کنید تا بتوانید تصور بهتری از میزان بودجه بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید. چند راه مختلف وجود دارد که می توانید هزینه های بازاریابی موجود خود را تعیین کنید:

  • درصدی از درآمد خود را رزرو کنید
  • تخصیص پول بر اساس اهداف
  • بازگشت سرمایه مورد انتظار خود (ROI) را تعیین کنید
  • بودجه بر اساس نوسانات فصلی در کسب و کار و علاقه مصرف کننده

2. عملکرد کسب و کار خود را بررسی کنید

هنگام برنامه ریزی بودجه بازاریابی دیجیتال خود، باید عملکرد کسب و کار خود را در نظر بگیرید. کجا می خواهید پیشرفت کنید و چقدر به دنبال این هستید؟ برای دریافت پاسخ به این سوالات، به عملکرد کسب و کار خود نگاه کنید تا ایده بهتری از معیارهایی مانند:

  • فروش یا پرس و جو
  • تعامل با مشتری
  • بررسی ها
  • درآمد ایجاد شده
  • رشد رقیب
  • و بیشتر

نگاهی به این معیارها به شما درک بهتری از موقعیت فعلی کسب و کارتان می دهد تا بتوانید اهداف بهتری برای خود تعیین کنید.

3. اهداف بازاریابی دیجیتال خود را تعیین کنید

هنگامی که عملکرد اخیر کسب و کار خود را بررسی کردید و ایده بهتری از قابلیت های خود به دست آوردید، اهداف و اهداف SMART را برای کمپین خود تعیین کنید. اهداف SMART اهدافی هستند که عبارتند از:

  • اسخاص
  • مقابل درک
  • الفقابل تحقق
  • آریک فیل
  • تیمحدود به زمان

با فکر کردن به اهداف کمپین خود هنگام برنامه ریزی بودجه بازاریابی دیجیتال خود، می توانید بهتر درک کنید که می خواهید با بودجه خود به چه چیزی برسید و بودجه را بهتر تخصیص دهید تا مطمئن شوید که منابع لازم برای دستیابی به آن اهداف را در اختیار خود قرار می دهید.

4. استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید

همانطور که شروع به تنظیم بودجه بازاریابی دیجیتال خود برای سال 2024 می کنید، باید در نظر داشته باشید که از چه استراتژی های بازاریابی و کانال هایی که خود را در آن بازاریابی می کنید، استفاده کنید. جایی که بازاریابی خود را انجام می دهید می تواند بر میزان هزینه شما بسته به فناوری مورد نیاز، زمان، تلاش و موارد دیگر تأثیر بگذارد.

در زیر برخی از استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال که کسب‌وکارها در بودجه بازاریابی دیجیتال خود لحاظ می‌کنند آورده شده است:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO): سئو یک فرآیند بازاریابی دیجیتال است که در آن شما سایت خود را بهینه سازی می کنید تا دید آن را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید و مخاطبان خود را آسان تر پیدا کنند. این شامل تاکتیک هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، طراحی وب و موارد دیگر می شود.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): تبلیغات PPC شکلی از تبلیغات پولی است که در آن هر بار که شخصی بر روی تبلیغ شما کلیک می کند، مبلغ کمی را پرداخت می کنید. تبلیغات PPC در بالای نتایج جستجو در مناطق بسیار قابل مشاهده ظاهر می شود و اگر به دنبال جذب سرنخ های واجد شرایط هستید، آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی تبدیل می کند.
  • بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای پرورش سرنخ ها و حرکت آنها در قیف فروش با ارسال منظم مطالب بازاریابی تبلیغاتی به صندوق ورودی آنها است. چه از استراتژی ایمیل مارکتینگ خود برای تشویق فروش بیشتر، یادآوری رویدادها یا ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنید، بازاریابی ایمیلی می تواند ابزاری عالی برای تبدیل سرنخ های بیشتر باشد.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا فرآیند تولید محتوای آموزنده و مرتبط است که به مخاطبان شما آموزش می دهد. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان می‌آید، این یک شمشیر دولبه است، زیرا به تنهایی به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را جذب کنید و در عین حال استراتژی‌های دیگر را نیز بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، تلاش‌های بازاریابی محتوای شما می‌تواند با کمک به رتبه‌بندی شما برای کلمات کلیدی، سئوی شما را بهبود بخشد!
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: آیا مخاطب هدف شما در شبکه های اجتماعی فعال است؟ اگر چنین است، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پیرامون برند خود بسازید و در عین حال دید آنلاین آن را از طریق پست‌ها، تبلیغات، تعامل کاربر و موارد دیگر افزایش دهید.

5. هزینه های اضافی را در نظر بگیرید

هنگام برنامه‌ریزی بودجه بازاریابی دیجیتال خود، باید هزینه‌های اضافی ناشی از اجرای یک کمپین مانند فناوری بازاریابی مورد نیاز، استخدام یک تیم بازاریابی داخلی، مشارکت با یک آژانس و غیره را نیز در نظر بگیرید.

برای درک بهتر هزینه های اضافی که ممکن است هنگام برنامه ریزی بودجه خود با آن مواجه شوید، از خود سوالاتی بپرسید:

  • آیا می‌خواهم بازاریابی داخلی انجام دهم یا با یک آژانس همکاری کنم؟
  • آیا برای تکمیل وظایف بازاریابی به فناوری بیشتری نیاز دارم؟
  • آیا من برای انجام بازاریابی خودم وقت دارم؟
  • آیا می توانم کارمندان بیشتری را برای انجام بازاریابی داخلی استخدام کنم؟

6. بودجه خود را نهایی کنید

هنگامی که عملکرد کسب و کار خود را بررسی کردید، اهداف تعیین کردید، استراتژی هایی را که می خواهید استفاده کنید شناسایی کردید و هزینه های اضافی را در نظر گرفتید، آماده شروع نهایی کردن بودجه خود هستید.

اما در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد که می توانید با آن کنار بگذارید: نهایی کردن بودجه به این معنی نیست که نمی توانید آن را در آینده تغییر دهید. بودجه شما باید مانند کسب و کار شما باشد – روان و سازگار. همانطور که کسب و کار شما در حال تغییر است، بودجه شما نیز تغییر می کند.

به یاد داشته باشید که به طور منظم بودجه خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که یافتن مناسبی را برای تقویت رشد کسب و کار خود اختصاص می دهید و مطمئن شوید که مانع آن نمی شوید یا باعث توقف آن نمی شوید.

ما مشارکت های بلندمدت را تقویت می کنیم تا کسب و کار شما داشته باشد نتایج بلند مدت.

بیش از 90 درصد

از مشتریان WebFX تا سال 2 کمپین خود به همکاری با ما ادامه می دهند.

از طرفداران Raving ما بشنوید

بودجه بازاریابی دیجیتال خود را امروز بسازید تا فردای بهتری را برای کسب و کار خود تضمین کنید

همانطور که بودجه بازاریابی دیجیتال خود را آماده می کنید، بسیار مهم است که کسب و کار خود و نیازهای آن را برای تخصیص بهتر هزینه های بازاریابی دیجیتال ارزیابی کنید. آیا در مورد هر یک از استراتژی های مورد بحث در این پست سؤالی دارید؟ آیا باید بدانید چگونه بودجه بازاریابی بیشتری دریافت کنید یا می خواهید مطمئن شوید که بودجه شما به کانال هایی می رود که بیشترین درآمد را به همراه دارند؟

همین امروز به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید تا با یک استراتژیست صحبت کنید!

Source link