تفاوت بین مرورهای هوش مصنوعی و SGE که فرصت های تعامل بازاریاب را افزایش می دهد

تقریباً دو هفته است که گوگل بررسی های AI را اعلام کرده است! BrightEdge Generative Parser™ اکنون نزدیک به 8 ماه است که SGE را ردیابی می کند و ما یافته های خود را در راهنمای نهایی خود برای SGE ثبت کرده ایم. ما توانسته ایم انتقال به مرورهای هوش مصنوعی را در زمان واقعی مشاهده کنیم. پایه کد و بسیاری از ماژول‌هایی که هوش مصنوعی را تقویت می‌کنند، ثابت می‌مانند، برخی از ویژگی‌های AIO وجود دارد که برای بازاریابان پیامدهایی دارد. بنابراین در مورد تفاوت AIO چه می توانیم بگوییم؟

مرورهای هوش مصنوعی در جایی که بیشترین کمک را دارد، مستقر می شود

تغییر دیگری که BrightEdge Generative Parser™ شناسایی کرده است این است که AIO برای پرس و جوهای بسیار کمتری نسبت به SGE نمایش داده می شود. ما این کاهش را در ماه آوریل مشاهده کردیم، و زمانی که گزارش دادیم که 65٪ از جستجوها SGE را نشان نمی دهند، به طور گسترده پوشش داده شد. این اوج تقریباً یک سال آزمایش و یادگیری در مورد جایی بود که آنها بیشترین ارزش را داشتند. در آن زمان، من گفتم که این در مورد ایجاد تعادل بین پاسخ‌های هوش مصنوعی هوشمند، تجربیات کاربر و فرصت‌های تبلیغاتی است. به سرعت به بعد از عرضه AIO، و این رقم تا 90٪ افزایش یافت!

این به این معنی است که در حالی که AI Overviews ممکن است در تعداد زیادی از کلمات کلیدی وجود نداشته باشد، وقتی آنها قابل مشاهده هستند به این دلیل است که داده‌ها پیشنهاد می‌کنند که کاربران آنها را ترجیح می‌دهند. برای بازاریابان، این بدان معناست که وظیفه شما این است که مطمئن شوید در این نتایج حضور دارید. وقتی چند هفته پیش با Wired صحبت کردم، گفتم که تاثیر این کار این است که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اساساً نظری آگاهانه در مورد برند شما و موضوع مورد نظر ارائه می دهد. منبع این عقیده بودن نه تنها یک فرصت تعامل جدید برای برند شما ایجاد می کند، بلکه به شما کمک می کند تا وارد گفتگوی جدیدی با مشتریان خود شوید.

AIO برای اشتراک‌گذاری صفحه با نتایج سنتی مناسب‌تر است

اولین چیزی که برجسته می شود این است که AIO فضای کمتری را بر روی صفحه نمایش نسبت به SGE اشغال می کند. آنها به‌عنوان نماهای جمع‌شده ارائه می‌شوند، بنابراین کاربرانی که آنها را می‌خواهند می‌توانند گسترش دهند (AIO هیچ نتیجه انتخاب یا کاملی را نشان نمی‌دهد، که ما با SGE مشاهده کردیم). هنگامی که AI Overviews منتشر شد، مشاهده کردیم که فضای روی صفحه نمایش در مقایسه با آنچه که نتایج SGE برای کلمات کلیدی دقیقاً مشابه دو هفته قبل نشان می‌داد، 30 درصد کاهش یافت!

گوگل به دنبال ارائه AIO به کارآمدترین شکل ممکن است. برای بازاریابان، این بدان معناست که رتبه بندی ارگانیک سنتی شما همچنان نقش محوری را در افزایش ترافیک بازی می کند. واضح است که AIO قصد ندارد کاربران را مجبور به استفاده از هوش مصنوعی کند، بلکه تجربیات سنتی و AIO را ارائه می دهد. برای بازاریابان، این بدان معناست که تلاش‌های سنتی سئوی شما مثل همیشه مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید من چراغ های امنیتی را جستجو می کنم. جزء سنتی آن نتیجه جستجو فرض می کند که من می خواهم چراغ های امنیتی بخرم و مکان هایی را که می توانم این کار را انجام دهم رتبه بندی می کند. این برای مشتری ایده آل است که می داند چه می خواهد و باید در سریع ترین زمان ممکن به محصول برسد.

با این حال، این نتیجه همچنین یک نمای کلی هوش مصنوعی را نشان می دهد که به مشتریانی که نیاز به درک گسترده تری از چراغ های امنیتی دارند خدمات می دهد. همانطور که می بینید، به روشی بسیار محاوره ای، به مفاهیمی می پردازد که باید درباره چراغ های امنیتی بدانم و نظر آگاهانه ای را در مورد برخی از محصولاتی که ممکن است بر اساس آنچه توضیح داده شده دوست داشته باشم ارائه می دهد:

در سرتاسر، AIO اشاره می کند که اطلاعات خود را از کجا دریافت می کند. نه تنها بازاریابان این فرصت را دارند که بر آنچه AIO قرار است به کاربرانش بگوید تأثیر بگذارند، بلکه هر یک از این استنادها فرصتی برای ترافیک ارجاع هستند. به گفته مدیر عامل گوگل، این استنادها نسبت به نتایج جستجوی معمولی نرخ کلیک بالاتری دارند.

برای بازاریابان، کار این است که به هر دوی این طرز فکرها خدمت کنند. برای انجام این کار، دیگر در مورد بهینه سازی کلمه کلیدی “Security Lights” نیست. این در مورد بهینه سازی برای موضوع چراغ های امنیتی است. مزیت این است که بازاریابان فرصتی دارند تا مشتریان را بهتر واجد شرایط کنند و در حین انجام این کار با ترافیک ارجاعی پاداش دریافت کنند. برای تحقق این امر، سئوکاران و تیم های بازاریابی دیجیتال باید بدانند که کدام جنبه از کلمات کلیدی مورد نظر آنها احتمالاً توسط AIO مورد توجه قرار می گیرد. سپس، آنها باید محتوای خود را به گونه ای گسترش دهند که هم برای AIO و هم برای نتایج جستجوی سنتی مفید باشد.

برای افزایش ترافیک با مرورهای هوش مصنوعی، سه چیز وجود دارد که باید بخشی از جریان کاری تیم محتوای دیجیتال شما باشد:

1. مکان هایی را که AIO بر فرآیند خرید تأثیر می گذارد، شناسایی کنید – چه در حال فروش چراغ های امنیتی یا ارائه یک روش جراحی پیچیده باشید، AIO قول می دهد به مشتریان شما کمک کند تا موضوع را یاد بگیرند و تشخیص دهند. شما باید بدانید که این قرار است کجا و چگونه اتفاق بیفتد، بنابراین نه تنها می توانید بخشی از آن مکالمه با مشتری خود باشید، بلکه مطمئن شوید که محتوای شما در پایین دست هم تراز است. Copilot for Content Advisor از ابتدا برای انجام این کار ساخته شده است. از هوش مصنوعی برای تحقیق در منابع متعدد پیرامون یک موضوع استفاده می‌کند تا خلاصه‌ای بسازد که نه تنها یک کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهد، بلکه شامل تمام محتوای مرتبطی است که ممکن است AIO برای استناد و تهیه پیش‌نویس محتوا برای شما نیاز داشته باشد. بنابراین اکنون، به جای یک استراتژی محتوایی که چراغ‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهد، هدف قرار می‌دهید (همه اینها عواملی هستند که Copilot برای بهینه‌سازی موضوع مورد نیاز شناسایی کرده است):

  • عواملی که در انتخاب چراغ های امنیتی باید در نظر گرفته شوند
  • انواع چراغ های امنیتی و ویژگی های آنها
  • منابع تغذیه متفاوت برای چراغ های امنیتی
  • حداکثر لومن و اهمیت آن
  • نصب صحیح و دستورالعمل
  • نحوه نگهداری چراغ های امنیتی

با استفاده از این داده‌ها، تیم‌های سئو و محتوا اکنون می‌توانند استراتژی‌های محتوا، صفحات محصول، تقویم‌های محتوا و پست‌های وبلاگ بسازند که به این موضوعات به شیوه‌ای معنادار بپردازند.

2. گردش کار خود را برای رسیدگی به استنادات و رتبه بندی های هوش مصنوعی به روز کنید – بر اساس BrightEdge Generative Parser™، 15٪ از URL های ذکر شده توسط AIO در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند. با توجه به اینکه نقش AIO پاسخ دادن به سوالاتی است که ممکن است مستقیماً نپرسیده باشید، این منطقی است. اما همچنین به این معنی است که محتوای شما باید با هوش مصنوعی سازگار باشد و در عین حال نیازهای یک الگوریتم جستجوی سنتی را نیز برآورده کند، زیرا این دو موجود احتمالاً همزمان به دنبال چیزهای مختلفی هستند. خوشبختانه، این نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌های جدید ندارد، اما نیاز به تمرکز روی داده‌های خاص دارد. تگ های طرحواره مانند نکاتی برای هوش مصنوعی و الگوریتم ها هستند تا زمینه محتوای شما را درک کنند. تیم‌های سئو باید بدانند که چه طرح‌واره‌ای برای موضوعاتی که هدف قرار می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این می تواند بدون فناوری مناسب چالش برانگیز باشد زیرا به معنای واقعی کلمه صدها برچسب مختلف وجود دارد که نشان می دهد یک صفحه در مورد چیست! BrightEdge این چالش را با SearchIQ با اندازه‌گیری و مرتبط کردن اینکه کدام تگ‌های طرحواره برای هر موضوع مهم‌تر هستند، حل می‌کند. همانطور که تیم‌ها در حال برنامه‌ریزی برای استقرار محتوای خود هستند، SearchIQ ورودی مهمی برای تعریف موارد ضروری برای برچسب‌گذاری آن صفحه وب است.

علاوه بر SearchIQ، تیم‌ها باید بدانند که چه فرمت‌هایی برای نتایج AIO و سنتی مهم‌تر هستند. قبلاً اشاره کردم که چگونه کادر People Also Ask در کنار نتیجه AIO برای Security Lights ظاهر می شود، اما ویژگی های دیگری در نتیجه وجود دارد که می تواند با AIO نیز مرتبط باشد. برای مثال، Featured Snippets همبستگی بالایی با نتایج AIO نشان می‌دهد. فرمت‌های دیگر مانند ویدئو، چرخ فلک‌های تصویری و اخبار به تیم‌ها بینش‌هایی در مورد اهدافی که موتورهای جستجو در مورد یک پرس و جو می‌فهمند می‌دهند. تیم BrightEdge با استفاده از این ویژگی‌های مختلف از Data Cube X استفاده می‌کند. Data Cube X 28 ویژگی را در یک نتیجه جستجو ردیابی می‌کند، بنابراین وقتی تیم‌ها تعیین می‌کنند چه فرمت‌های محتوایی مورد نیاز است، می‌توانند فوراً ببینند چه قالب‌هایی در نتایج سنتی برجسته‌تر هستند که می‌توانند مطابقت داشته باشند. چگونه AIO ممکن است به یک موضوع بپردازد. آن‌ها می‌توانند ببینند چه چیزی در حال افزایش است و چه چیزی در حال کاهش است تا تصمیم‌گیری در مورد قالب محتوا بگیرد.

3. داده ها را از حدس و گمان متمایز کنید – مشابه هر فناوری جدید، حدس و گمان های زیادی در مورد AIO و نحوه استقرار گوگل آن وجود دارد. بازاریابان باید بین حدس و گمان و بینش داده محور عملی تمایز قائل شوند. به خصوص با توهمات و برخی چالش‌ها در روزهای اولیه، گوگل به سرعت در حال اصلاح و نوآوری در نحوه استقرار AIO است. Generative Parser™ BrightEdge به طور منحصربه‌فرد می‌فهمد که AIO کجا و چگونه استقرار می‌یابد، که بازاریابان می‌توانند از آن برای اثبات درستی استراتژی‌های خود استفاده کنند. این، همراه با Data Cube X، به بازاریابان اجازه می‌دهد تا ببینند که چگونه ویژگی‌های جستجوی سنتی اهداف مختلف را مورد توجه قرار می‌دهند. با اصلاح استراتژی‌های مبتنی بر شواهد قابل مشاهده، بازاریابان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها در صدر نتایج سنتی ارگانیک باقی می‌ماند و نیازهای استناد AIO را برآورده می‌کند.

سوال این نیست که AIO در حال حاضر چه کاری انجام می دهد، بلکه این است که چه چیزی می تواند در 12 ماه آینده ارائه دهد. بازاریابان فرصتی هیجان‌انگیز دارند تا در تمام راه‌هایی که مشتریان با دستیاران هوش مصنوعی و محتوای دیجیتال تعامل دارند، پیشرو باشند. BrightEdge متعهد به پیمایش در این بازارهای جدید و پرورش نوآوری در تقاطع هوش مصنوعی و جستجو است!

Source link