Dev Diary شماره 3: مسئله یواشکی که بی سر و صدا پایگاه داده ما را خراب می کرد

ساعت یک بامداد است. گوشیم داره دیوونه میشه

ناله می کنم و به آن نگاه می کنم. مطمئناً، این یک تماس دیگر با PagerDuty است. من این هفته آماده خدمت هستم و این سومین بار در این چند روز است که به همین دلیل از خواب بیدار می شوم.

صدها نفر از مشتریان ما برای سه روز متوالی به طور هماهنگ شکایت کرده اند که بلیت رویداد را از ما خریداری کرده و به محل برگزاری رسیده اند و متوجه شده اند که آنها بلیط ها قبلاً بازخرید شده اند. آنها از ورود منع شده اند و قابل درک است خیلی عصبانی

تحقیقات اولیه رفتار بسیار عجیبی را نشان داد.

مشتریان بلیط ها را خریداری کرده بودند و پس از چند دقیقه، بلیط های آنها بازخرید می شد. این خیلی زودتر از خود رویداد بود، بنابراین به وضوح غیرمنتظره بود. و به طور مساوی در بین مشتریان ما پخش نشد. این موضوع به شدت در میان برخی از گروه های منتخب از دانشجویان دانشگاه متمرکز بود.

ما قبلاً می دانستیم که با سیستم بازخریدی خود مشکل اساسی داریم. این امکان وجود داشت که خودتان کد QR را در ایمیل تأیید سفارش بلیط اسکن کنید، همانطور که کارکنان درب در محل انجام می‌دهند، که بلیط را پس‌خرید می‌کند. متأسفانه، راه‌حل بزرگ‌تر برای این هنوز چند هفته مانده بود.

با این حال، چرا تعداد زیادی از مشتریان در حلقه های دانشگاهی خاص، آنها را بازخرید می کنند یا به طور تصادفی آنها را بازخرید می کنند…

Source link