دموکراتیک کردن دسترسی به سلامت

همه‌گیری کووید-19 به مشارکت‌های عمومی و خصوصی نیرو بخشید و نقش فناوری را در جهت دموکراتیک کردن دسترسی به سلامت تقویت کرد تا به میلیاردها نفر در همه جا کمک کند زندگی سالم‌تری داشته باشند – اما چالش‌های جدیدی از سایه آن بیرون می‌آیند.

COVID-19 یک چالش تعیین کننده نسل بوده است که پر از هزینه های انسانی غیرقابل محاسبه و تأثیرات طولانی مدت است که هنوز مشخص نیست. من نیز مانند بسیاری از افراد، در مورد چگونگی شکل گیری این بیماری همه گیر به پزشکی و سلامت عمومی به ویژه برای نسل های آینده فکر کرده ام.

این بیماری همه گیر به شدت سلامت عمومی را مورد آزمایش قرار داد. بسیاری از نقاط در سراسر جهان نمی‌توانند با تقاضاهای نظارت بر بیماری‌ها همگام شوند و همچنان شاهد چالش‌هایی با نرخ واکسیناسیون هستند. با این حال، بهداشت عمومی به این مناسبت افزایش یافت. مقامات بهداشت عمومی به سرعت علم در حال تکامل را برای ارائه راهنمایی هایی که افراد و جوامع را ایمن نگه می دارد تفسیر کردند. همچنین پیشرفت‌های علمی نجات‌دهنده‌ای وجود داشت – از تحقق وعده واکسن‌های mRNA و آزمایش‌های بالینی تطبیقی ​​تا استفاده از داده‌های بالینی دنیای واقعی برای اطلاع از فرآیندهای نظارتی.

زیربنای برخی از دستاوردهای باورنکردنی، مشارکت های دولتی و خصوصی بود – به ویژه بین بخش فناوری و سلامت – که من معتقدم به شکوفایی خود ادامه خواهد داد. این مشارکت‌ها انتشار گسترده‌تر پیام‌های بهداشت عمومی، داده‌ها و سیستم‌های نظارتی بهتر و مداخلات سریع‌تر را ممکن ساخته است.

به سهم خود در Google، با راه‌اندازی بیش از 200 محصول، ویژگی و ابتکار جدید، علاوه بر ارائه کمک‌های غیرنقدی به مبلغ بیش از 1 میلیارد دلار، این رویداد را که امیدواریم یک بار در زندگی است، سازگار کنیم.

ارائه اطلاعات با کیفیت بخشی از ماموریت اصلی ما است. در طول هفته‌های اول همه‌گیری، ما فرصتی برای ارائه اطلاعات مناسب، در زمان مناسب از طریق دسترسی پلتفرم‌هایی مانند جستجو و یوتیوب که پیام‌های سلامتی را به میلیاردها نفر تقویت می‌کردند، تشخیص دادیم و آنها را تشویق می‌کردیم که منحنی را صاف کنند. از طریق مداخلات غیر دارویی ما تبلیغات جستجوی Google را اهدا کردیم و به سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی کمک کردیم تا بیش از دو میلیارد اعلان خدمات عمومی مرتبط با کووید ارائه کنیم که نزدیک به 100 میلیون نفر را به اطلاعات با کیفیت بالا متصل می‌کند.

مسائلی که با همه گیری پوشانده شده است

امروز، در حالی که تصور می کنیم زمانی که کووید-19 بومی است، باید توجه خود را به طور جدی به سایر چالش های جهانی معطوف کنیم که همه گیری آن را پوشانده یا حتی تشدید کرده است. به نوبه خود، ما به استفاده از محصولات، فناوری‌ها و تخصص خود برای کمک به مردم، مراقبان آنها و جوامعشان ادامه خواهیم داد، و بر حوزه‌هایی تمرکز می‌کنیم که با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد مطابقت دارند، مانند سلامت روان و سلامت مادر.

در طول سال اول همه‌گیری، اضطراب و افسردگی در سراسر جهان 25 درصد افزایش یافت. جستجو برای “درمانگر سلامت روان” و “کمک به سلامت روان” در سال 2022 در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسید. برای سهولت دسترسی به خدمات و منابع سلامت روان – مانند خودارزیابی سلامت روان بالینی معتبر و خطوط تماس بحران ما در حال افزایش منابع اطلاعاتی در جستجو و YouTube هستیم و با سازمان‌هایی از جمله اتحادیه ملی بیماری‌های روانی در ایالات متحده، سامری‌ها در بریتانیا و iCall در هند همکاری می‌کنیم.

این بیماری همه گیر همچنین روشن کرد که شکاف های موجود در مراقبت های بهداشتی باید پر شود تا مردم بدون توجه به جایی که هستند به بهترین مراقبت ها دسترسی داشته باشند. حداقل نیمی از جمعیت جهان فاقد خدمات بهداشتی ضروری مانند ایمن سازی و مراقبت های کودکان هستند. فناوری می تواند به پر کردن این شکاف های ظرفیت کمک کند – به ویژه هوش مصنوعی. در حال حاضر، هوش مصنوعی نه تنها به عنوان ابزاری برای حمایت از دستاوردهای قابل توجه در مراقبت های بهداشتی، بلکه به عنوان وسیله ای برای از بین بردن نابرابری ها و بهبود سلامت برای همه، در همه جا، وعده داده است. ما در تحقیق و توسعه این فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این کار را به‌صورت فراگیر و اخلاقی انجام می‌دهیم.

به عنوان مثال، نرخ جهانی مرگ و میر مادران همچنان بالاست و به طور متوسط ​​152 مرگ در هر 100000 تولد زنده وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق مرگ و میرها در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​پایین رخ می دهد. ما با Northwestern Medicine همکاری می کنیم تا دسترسی به سونوگرافی جنین را گسترش دهیم و استفاده از هوش مصنوعی را برای ایجاد ارزیابی های خودکار و دقیق تر از خطرات سلامت مادر و جنین تأیید کنیم. هدف آموزش ارائه دهندگان و کارکنان بهداشتی جامعه برای انجام سونوگرافی و ارزیابی در این زمینه است.

حوزه دیگری که هوش مصنوعی می تواند مفید باشد غربالگری سرطان است. سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان است که سالانه 2.26 میلیون مورد جدید رخ می دهد، اما غربالگری و تشخیص زودهنگام می تواند نتایج طولانی مدت را بهبود بخشد. ما در حال تحقیق بوده‌ایم که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زمان تشخیص را کاهش دهد و تجربه بیمار را بهبود بخشد.

تصویر کامل

همانطور که از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سراسر جهان حمایت می کنیم، در حال کشف راه هایی هستیم تا مطمئن شویم آنها اطلاعات مورد نیاز برای مراقبت از بیماران را دارند. امروزه، کارکنان مراقبت های بهداشتی از برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند برای مدیریت داده های خاص بیماری های خاص، به عنوان مثال مالاریا و سل استفاده می کنند. اما این داده ها اغلب در چندین برنامه و فرمت ذخیره می شوند و به سختی می توان تصویر کاملی از نیازهای بیمار داشت. برای دسترسی به راه‌حل‌های پیشرفته سلامت دیجیتال موبایل، ما در حال کار با WHO هستیم تا یک کیت توسعه نرم‌افزار منبع باز یا SDK بسازیم.

ما این نوآوری ها را گام های مهمی در مسیر دموکراتیک کردن مراقبت های بهداشتی می دانیم. چیزهای بیشتری در افق وجود دارد که توسط هوش مصنوعی و محاسبات ابری تغذیه می‌شود، که می‌تواند معنای بیشتری به داده‌ها بدهد و قفل نوآوری را باز کند. یک مثال عالی از این را می توان در تلاش های نوظهور در تقاطع سلامت عمومی و تغییرات آب و هوا یافت، جایی که ما شروع به دیدن الگوها و ارتباط بین آب و هوا، آب و هوا و سلامتی می کنیم.

فناوری تنها یک ابزار برای حل این چالش‌های بهداشت عمومی است و اثربخشی آن به مشارکت قوی دولتی و خصوصی بستگی دارد. وقتی به همه‌گیری COVID-19 و همه بحران‌های بهداشتی مرتبط با آن توجه می‌کنیم، بر این باورم که آن را به‌عنوان لحظه‌ای می‌شناسیم که توانایی ما را برای همکاری تقویت کرد. و این روحیه همکاری و مشارکت، سلامت عمومی را متحول کرده و مزایای آن را برای همه و در همه جا دموکراتیک خواهد کرد.