ایجاد تقاضا به معنای وادار کردن مردم به چیزهایی است که قبل از مواجهه با بازاریابی شما تمایلی به خرید آن نداشتند.
گاهی اوقات، این یک بازی کوتاه مدت است، مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیک که قبل از عرضه یک محصول جدید سر و صدا ایجاد می کند. در موارد دیگر، مانند بازاریابی B2B، این یک بازی طولانی مدت برای جذب مخاطبان خارج از بازار است.
در هر صورت، تولید تقاضا می تواند به سرعت به یک فعالیت بازاریابی گران قیمت تبدیل شود.
در اینجا چند راه وجود دارد که سئو می تواند به شما کمک کند تا تقاضایی را که ایجاد می کنید را جذب و حفظ کنید تا بودجه بازاریابی شما بیشتر شود.
هیچ راه درست یا غلطی برای ایجاد تقاضا وجود ندارد. هر فعالیت بازاریابی که میل به خرید چیزی را ایجاد کند (جایی که قبلاً چنین تمایلی وجود نداشت) را می توان تولید تقاضا در نظر گرفت.
مثال های رایج شامل استفاده از:
- تبلیغات پولی
- دهان به دهان
- رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ویدیویی
- خبرنامه های ایمیل
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی اجتماعی
به عنوان مثال، پریشان یک برند کوچک محلی در استرالیا است که نوع جدیدی از سنگ لایه بردار را از خاک رس ایجاد کرده است. آنها از سال 2018، اگر نه زودتر، آن را به صورت آفلاین می فروشند.
این یک نوآوری پیشگامانه نیست، اما قبلاً انجام نشده است.
برای راه اندازی آنلاین محصول خود، آنها شروع به اجرای دسته ای از تبلیغات فیس بوک کردند:
این شرکت به دلیل تبلیغات آنها در مراحل اولیه ایجاد تقاضا برای محصول خود است. مطمئناً، این نوع بازاریابی نیست که ویروسی شود، اما همچنان یک نمونه عالی از تقاضای نسل است.
با نگاهی به داده های حجم جستجو، ماهانه 40 جستجو برای کلمه کلیدی “لایه بردار سنگ رسی” در استرالیا و تعداد انگشت شماری جستجوهای مرتبط دیگر وجود دارد:
با این حال، همین کلمات کلیدی به سختی در ایالات متحده جستجو می شوند:
این هرگز اتفاق می افتد.
استرالیا جمعیت بسیار کمتری نسبت به ایالات متحده دارد. برای جستجوهای غیرمحلی، حجم جستجوی استرالیا معمولاً حدود 6-10٪ از حجم جستجوی ایالات متحده برای همان کلمات کلیدی است.
به عنوان مثال به محبوب ترین جستجوها نگاهی بیندازید:
تلاش های تبلیغاتی پریشان در سایر پلتفرم ها به طور مستقیم تقاضای جستجو برای سنگ های رسی لایه برداری را ایجاد می کند.
مهم نیست کجا و چگونه مردم را در مورد محصولی که می فروشید آموزش می دهید. آنچه مهم است تغییر ادراک آنها از آگاهی شناختی به میل عاطفی است.
احساسات باعث تحریک اعمال می شود و معمولاً اولین اقدامی که افراد به محض آگاهی از یک چیز جالب جدید انجام می دهند، جستجوی آن در گوگل است.
اگر سئو را به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود در نظر نمی گیرید، در اینجا سه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید:
- اتلاف بودجه را به حداقل برسانید
- وقتی افراد جستجو می کنند، علاقه خود را جلب کنید
- مخاطبانی را که در حال حاضر به آنها دسترسی دارید تبدیل کنید
اگر برای ایجاد تقاضا برای محصول خود سخت کار می کنید، مطمئن شوید که وقتی افراد در گوگل جستجو می کنند به راحتی آن را کشف کنند.
- اسم ساده ای به آن بدهید که به راحتی به خاطر بسپارید
- بر اساس نحوه جستجوی طبیعی افراد، آن را برچسب گذاری کنید
- از هر گونه عبارتی که با یک چیز موجود ابهام ایجاد می کند، خودداری کنید
به عنوان مثال، مفهوم سنگ لایه بردار رسی برای مردم به راحتی قابل یادآوری است.
حتی اگر آنها چیزی را که پریشان محصول خود مینامد را به خاطر نیاورند، ویدیوها و تصاویری را که از این محصول برای لایهبرداری پوست افراد دیدهاند، به خاطر خواهند آورد. آنها به خاطر خواهند آورد که به جای مواد رایج تر مانند سنگ پا، از خاک رس ساخته شده است.
منطقی است که پریشان محصول خود را چیزی شبیه به آنچه که مردم تمایل به جستجوی آن دارند، بنامد.
در این مثال، با این حال، زمینه لایه برداری مهم است.
اگر پریشان تصمیم بگیرد که محصول خود را «سنگهای رسی» بنامد، برای رفع ابهام از محصولات باغبانی در نتایج جستجو مشکلتر خواهد بود. در حال حاضر در SERPها برای چنین کلمات کلیدی عجیب و غریب است:
وقتی تمرینات برندسازی خود را انجام می دهید تا تصمیم بگیرید که محصول یا نوآوری خود را چه نام گذاری کنید، به جستجوی ایده های خود در Google کمک می کند.
به این ترتیب، به راحتی خواهید دید که از چه عباراتی اجتناب کنید تا محصول شما با چیزهای نامرتبط گروه بندی نشود.
تصور کنید که بخشی از یک شرکت هستید که پول زیادی را برای برندسازی مجدد خود سرمایه گذاری کرده است. لوگوی جدید، شعار جدید، مواد بازاریابی جدید… چیزهای زیادی.
در پشت کارت ویزیت جدید خود، طراحان فکر می کردند که دعوت از مردم برای جستجوی شعار جدید در گوگل هوشمندانه خواهد بود.
تنها مشکل این بود که این شرکت برای شعار رتبه ای نداشت.
اصلاً ظاهر نمی شدند! (بله، این یک داستان واقعی است، نه من نمی توانم نام برند را به اشتراک بگذارم).
این تاکتیک جدید نیست بسیاری از کسبوکارها از این واقعیت استفاده میکنند که افراد از طریق تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی خود، مواردی را در گوگل جستجو میکنند تا مخاطبان آفلاین را به مخاطبان آنلاین تبدیل کنند.
اگر قبلاً مالک صفحه نتایج جستجو نیستید، این کار را انجام ندهید.
این نه تنها اشتباه بسیار پرهزینه ای است، بلکه تبدیل هایی را که برای آنها سخت کار کرده اید مستقیماً به رقبای خود می دهد.
در عوض، از سئو استفاده کنید تا تنها برندی باشید که مردم هنگام جستجوی برند، محصول یا چیزی که شما ایجاد کردهاید، مشاهده میکنند.
بیایید از پریشان به عنوان مثال استفاده کنیم.
آنها اولین برندی هستند که سنگ های سفالی لایه برداری را ایجاد کردند. مخاطبان آنها چند کلمه کلیدی جدید برای یافتن محصولات پریشان در گوگل ایجاد کرده اند که “لایه بردار سنگ رسی” محبوب ترین نوع آن است.
با این حال، اگرچه این محصولی است که آنها به بازار آورده اند، رقبا و خرده فروشان در حال حاضر به املاک SERP خود برای این کلمه کلیدی دست درازی می کنند:
مطمئناً، پریشان چهار تا از نقاط ارگانیک را دارد، اما کافی نیست.
بسیاری از رقبا قبل از اینکه وب سایت پریشان توسط جستجوگران دیده شود در چرخ فلک محصول پولی ظاهر می شوند:
آنها در حال حاضر برای تبلیغات فیس بوک پول می پردازند، چرا برخی از مکان های پولی گوگل را نیز در نظر نمی گیریم؟
ناگفته نماند که سهامداران و رقبا برای سه موقعیت ارگانیک دیگر رتبه بندی می کنند.
حضور سهامداران برای محصول شما ممکن است چندان بد به نظر نرسد، اما اگر مراقب نباشید، ممکن است قیمت های شما را کاهش دهند یا شما را کاملاً از SERP ها خارج کنند.
این نیز یک تاکتیک رایج است که توسط بازاریابهای وابسته برای دریافت کمیسیون از برندهایی که به سئو نمیدانند، استفاده میکنند.
به طور خلاصه، سئو می تواند به شما کمک کند از حضور برند خود در گوگل محافظت کنید.
اگر سخت کار میکنید تا تقاضا برای یک چیز جالب جدید که قبلاً انجام نشده است ایجاد کنید، میتوان فهمید که آیا کار میکند یا خیر.
مطمئناً، شما می توانید میزان فروش را اندازه گیری کنید. اما در بسیاری از مواقع، تولید تقاضا به فروش فوری تبدیل نمی شود.
بازاریابی B2B یک مثال برجسته است. آموزش و تبدیل مخاطبان خارج از بازار به مشتریان بالقوه در بازار می تواند زمان زیادی ببرد.
اینجاست که دادههای سئو میتوانند به کاهش شکاف کمک کنند و دادههایی را در اختیار شما بگذارند تا از تصمیمگیرندگان خرید بیشتری دریافت کنید.
افزایش در جستجوهای مارک دار را اندازه گیری کنید
یک محصول جانبی طبیعی فعالیتهای تولید تقاضا این است که مردم بیشتر برای برند شما جستجو میکنند (یا اگر درست انجام میدهید، باید جستجو کنند).
ردیابی اینکه آیا کلمات کلیدی برند شما در طول زمان بهبود می یابند می تواند به شما کمک کند تا میزان تلاش های تولید تقاضای خود را ارزیابی کنید.
در Ahrefs می توانید استفاده کنید ردیاب رتبه برای نظارت بر تعداد افرادی که وب سایت شما را از جستجوهای مارک تجاری شما کشف می کنند و اینکه آیا این موارد در حال افزایش هستند یا خیر:
اگر نام تجاری شما به اندازه کافی بزرگ است و صدها جستجو در ماه دریافت می کند، می توانید این نمودار جذاب را نیز بررسی کنید که پتانسیل جستجو را پیش بینی می کند. کاوشگر کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی جدید در مورد محصولات، خدمات یا نوآوری های خود را کشف و ردیابی کنید
اگر بهعنوان بخشی از استراتژی تولید تقاضا، مردم را تشویق میکنید که کلمات کلیدی جدید مرتبط با محصول، خدمات یا نوآوری خود را جستجو کنند، هشدارهایی را برای نظارت بر حضور خود برای آن عبارات تنظیم کنید.
این روش همچنین به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را که مخاطبان شما به طور طبیعی از آنها استفاده می کنند را کشف کنید.
با رفتن به شروع کنید هشدارهای Ahrefs و تنظیم یک هشدار کلمه کلیدی جدید.
وب سایت خود را اضافه کنید
تنظیم حجم را دست نخورده بگذارید (شما می خواهید کلمات کلیدی با حجم کم جستجو را وارد کنید تا جستجوهای جدیدی را که افراد انجام می دهند کشف کنید).
فرکانس ایمیل دلخواه خود را تنظیم کنید، کار تمام است.
نظارت بر دید در برابر رقبا
اگر نگران هستید که برندهای دیگر توجه شما را در نتایج جستجوی گوگل بدزدند، می توانید از Ahrefs نیز برای نظارت بر سهم خود از ترافیک در مقایسه با آنها استفاده کنید.
من دوست دارم از اشتراک صدا نمودار در کاوشگر سایت برای انجام این کار به نظر می رسد این است:
این نمودار یک نمای عالی از نحوه مقابله با رقبا و اینکه آیا در معرض خطر از دست دادن دید برای هر یک از آنها هستید، است.
افکار نهایی
به عنوان متخصصان سئو، به راحتی می توان فراموش کرد که برخی از کسب و کارها چقدر برای ایجاد تقاضا برای محصولات یا خدمات خود تلاش می کنند.
تقاضا همیشه حرف اول را می زند و این وظیفه ماست که آن را بدست آوریم.
این یک سناریوی مرغ یا تخم مرغ نیست. باهوش ترین بازاریابان با ایجاد فرصت های سئوی خود مدت ها قبل از اینکه رقبا بفهمند چه می کنند، از این به نفع خود استفاده می کنند.
اگر نمونه های عالی دیگری از نحوه عملکرد سئو و ایجاد تقاضا را مشاهده کرده اید، هر زمان که خواستید آنها را با من در لینکدین به اشتراک بگذارید.