اسناد بازاریابی بدتر می شود
شاید شما متوجه این موضوع شده باشید. زمانی بود که شرکتها میتوانستند انتظار داشته باشند که ببینند بیشتر ترافیک و فروششان از کجا میآید و به آنها اجازه میداد کمپینهای خود را برای تمرکز بر آن مناطق اصلاح کنند. اما در سالهای اخیر، به نظر میرسد که انتساب کمتر و کمتر دقیق شده است. بنابراین، چه چیزی می دهد؟
مشکل را می توان در دو موضوع مرتبط ردیابی کرد: ترافیک تاریک و انتساب صفر کلیک. اگر با این اصطلاحات آشنا نیستید، نگران نباشید – ما بعداً در صفحه بررسی خواهیم کرد که هر دو مورد چیست. در مجموع، ما موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:
برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید. و برای دریافت اطلاعات بیشتر دیجیتال مارکتینگ مستقیماً به صندوق ورودی خود، حتماً این کار را انجام دهید مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما!
ترافیک تاریک چیست؟
ترافیک تاریک نوعی از ترافیک مستقیم است که منشا مشخصی ندارد.
اگر نمیدانید ترافیک مستقیم چیست، ترافیکی است که (در تئوری) از طریق کاربرانی که مستقیماً یک URL را در نوار جستجو تایپ میکنند و مستقیماً به سایت شما میروند، به جای کلیک کردن روی یک پیوند در جایی، ایجاد میشود. اما در واقعیت، بسیاری از ترافیکی که ابزارهای گزارش دهی دوست دارند گوگل آنالیتیکس نسبت دادن به ترافیک مستقیم در واقع از جای دیگری می آید.
این ابزارهای گزارش ممکن است ندانند ترافیک سایت شما از کجا می آید. در این موارد، آنها اغلب آن را به طور پیش فرض به عنوان ترافیک مستقیم دسته بندی می کنند. اما این به شدت انتساب شما را منحرف می کند، که یک مشکل بزرگ است.
انتساب صفر کلیک چیست؟
انتساب صفر کلیک فرآیند تلاش برای نسبت دادن نتایج بازاریابی به جستجوهایی است که کاربران روی چیزی کلیک نمی کنند. اینها نامیده می شوند جستجوهای بدون کلیک، و آنها در طول سال ها بیشتر و بیشتر رایج شده اند.
محتوای وب شما همچنان میتواند بر کاربران تأثیر بگذارد، اگر آنها آن را در جستجوهای بدون کلیک ببینند، و همچنان ممکن است نتایج را برای شما پایین بیاورد. اما هیچ راهی برای دانستن این موضوع ندارید، زیرا بدون کلیک، هیچ ارتباط قابل ردیابی بین آن جستجوها و نتایجی که به آنها منتهی می شود وجود ندارد. به طور طبیعی، این گزارش شما را از بین می برد.
چرا این مسائل پیش می آید؟
دلایل مختلفی برای افزایش در ترافیک تاریک و جستجوهای صفر کلیک وجود دارد. اولاً، مهم است که بدانیم انتساب به ردیابی داده ها بستگی دارد. اما ردیابی داده ها به دلیل مواردی مانند:
- قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها
- استفاده گسترده از adblockers
- افزایش جابجایی از مرورگرهای وب به برنامه ها
این عوامل و عوامل دیگر ردیابی فعالیت کاربران را برای کسب و کارها به طور فزاینده ای دشوار کرده است که به انتساب آنها آسیب می رساند.
همچنین تأثیر جستجوهای بدون کلیک وجود دارد. بنابراین، چه چیزی باعث این جستجوها می شود؟ در نهایت، این واقعیتی است که موتورهای جستجو و دیگر پلتفرمها واقعاً اینطور نیستند خواستن افراد برای کلیک بر روی لینک ها آنها می خواهند آنها در آنجا، روی سکوی خود بمانند. بنابراین، شما چیزهایی مانند ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از گوگل
هدف از این ویژگیها پاسخگویی به پرسشهای کاربران در نتایج جستجو است و نیاز کاربران به کلیک کردن بر روی هر یک از صفحات رتبهبندی را نفی میکند. البته، بیشتر این ویژگیهای SERP هنوز از محتوای وبسایت خارجی استخراج میشوند و حتی به سایتهایی که از آن استخراج میشوند اعتبار میدهند.
بنابراین، اینطور نیست که نمیتوانید رفتار کاربر را از طریق جستجوهای بدون کلیک تحت تأثیر قرار دهید. فقط این است که اگر این کار را انجام دهید، راهی برای ردیابی آن نخواهید داشت.
در مورد ترافیک تاریک چه باید کرد
ما مشکل ترافیک تاریک و همچنین دلایل آن را بررسی کرده ایم. اکنون اجازه دهید در مورد چند مورد از کارهایی که می توانید برای پیمایش این مشکل انجام دهید صحبت کنیم، از جمله:
برای اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.
از کدهای UTM استفاده کنید
یکی از راههای کاهش ترافیک تاریک این است که ابزارهای گزارشدهی خود را برای شناسایی ترافیک از برخی مواد بازاریابی مختلف مانند ایمیلها، پستهای رسانههای اجتماعی و غیره آسانتر کنید. برای انجام این کار، می توانید اضافه کنید کدهای UTM به تمام پیوندهای وب سایتی که در آن مطالب قرار داده اید.
کدهای UTM پارامترهای بیشتری را به ترافیکی که از این کانالها میآیند وارد میکنند و به آنها شانس بیشتری برای شناسایی دقیق و نسبت دادن به آنها در گزارشهای شما میدهد.
آدرس های IP شرکت خود را مسدود کنید
مسئله دیگری که ممکن است بر انتساب ترافیک تاریک شما تأثیر بگذارد این است که تیم های بازاریابی و طراحی وب شما از بسیاری از صفحات سایت شما به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود بازدید می کنند. شما نمی خواهید این ترافیک را ردیابی کنید، زیرا در واقع به هیچ سرنخ یا درآمدی کمک نمی کند.
برای رفع این مشکل، به سادگی می توانید آدرس IP شرکت خود را مسدود کنید (یا آدرس ها، اگر بیش از یک) در ابزارهای گزارش دهی خود دارید. به این ترتیب، بازدیدهای سایت از داخل شرکت شما به هیچ وجه ردیابی نخواهد شد.
گزارش ترافیک مستقیم خود را تقسیم بندی کنید
افزودن کدهای UTM و مسدود کردن آدرسهای IP داخلی باید به کاهش ترافیک تاریک شما کمک کند، اما احتمالاً همچنان مقداری از آنها باقی خواهد ماند. در این مرحله، مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که مطمئن شوید چه مقدار از ترافیک مستقیم شما واقعی است، در مقابل چه مقدار از ترافیک واقعی تاریک است.
برای انجام این کار، این سوال را از خود بپرسید: انتظار دارید کدام صفحات ترافیک مستقیم کسب کنند؟ ترافیک مستقیم به شخصی بستگی دارد که به صورت دستی URL را از حافظه تایپ کند. بنابراین، در حالی که ممکن است برای صفحه اصلی شما ترافیک مستقیم زیادی کسب کند، شما انتظار ندارید صفحاتی با URL های طولانی تر و خاص تر این کار را انجام دهند.
کاری که می خواهید انجام دهید این است که به ابزار گزارش دهی خود بروید و ترافیک مستقیم خود را به دو دسته تقسیم کنید. یک دسته بندی را روی صفحه اصلی خود و هر صفحه دیگری که فکر می کنید احتمالاً ترافیک مستقیم کسب می کند تمرکز کنید. دسته دیگر باید هر چیز دیگری را داشته باشد.
در ادامه، می توانید با خیال راحت فرض کنید که بیشتر ترافیک دسته اول واقعاً ترافیک مستقیم است. دسته دوم، هرچند، احتمالا بیشتر از ترافیک تاریک تشکیل شده است. تمایز بین این دو کمک می کند تا گزارش و اسناد شما دقیق تر شود.
در مورد انتساب صفر کلیک چه باید کرد
ما نحوه رسیدگی به ترافیک تاریک را بررسی کردهایم، اما در مورد انتساب صفر کلیک چطور؟ چگونه آن را رفع می کنید؟
پاسخ کوتاه این است، شما این کار را نمی کنید. Attribution با دنبال کردن کلیک ها کار می کند. این بدان معناست که وقتی نوبت به جستجو در آنجا می رسد، ناتوان است هستند بدون کلیک اگر انتظار داشتید روشی جادویی برای تعیین اینکه کدام جستجوهای بدون کلیک منجر به فروش معین می شود، از طریق تله پاتی وجود داشته باشد، متأسفیم – چنین چیزی وجود ندارد.
در عوض، بهترین راه حل برای انتساب صفر کلیک این است که کمتر نگران این باشید که بتوانید هر فروش را به هر کمپینی که بر آن تأثیر گذاشته است نسبت دهید. از این گذشته، قبل از اینکه ردیابی دیجیتال به یک چیز تبدیل شود، این روش انجام می شد. و اکنون که ردیابی دقیق در حال کاهش است، زمان آن رسیده است که ارزش انجام آن را به روش قدیمی ارزیابی کنیم.
این بدان معنا نیست که شما باید ردیابی را به کلی کنار بگذارید. ما به تازگی پوشش برخی راه حل های خلاقانه انتساب ترافیک تاریک را تمام کرده ایم. به هر حال، از ردیابی در جایی که در دسترس و موثر است استفاده کنید. اما در مواردی که اینطور نیست – مانند جستجوهای بدون کلیک – باید به یک سیستم انتساب بسیار مبهم اکتفا کنید.
اگر یک تاکتیک جدید را امتحان کردید و ناگهان فروشتان افزایش چشمگیری داشت، به احتمال زیاد به دلیل آن تاکتیک جدید است – حتی اگر نتوانید دقیقاً هر یک از آن فروشهای خاص را به آن ردیابی کنید. این هنوز یک روش قابل اعتماد برای اجرای کمپین های خاص است.
بهعلاوه، وقتی صحبت از جستجوهای بدون کلیک میشود، هنوز راههایی برای بهینهسازی آنها وجود دارد تا به افزایش فروش و درآمد شما کمک کند.
به عنوان مثال، میتوانید مستقیماً به سؤالات محتوای خود با هدرهای مشخص شده پاسخ دهید، که در زیر آنها میتوانید در چند جمله به سؤالات پاسخ دهید. این کمک می کند محتوای شما در مواردی مانند نمایش داده شود قطعه های برجسته و جعبه های پاسخ مستقیم
حتی اگر کاربران روی سایت شما کلیک نکنند، باز هم به یاد خواهند آورد که کسب و کار شما به آنها کمک کرده است به سؤالات خود پاسخ دهند، که ممکن است بعداً آنها را بازگرداند.
انتساب بازاریابی خود را با MarketingCloudFX بهبود بخشید
فقط به این دلیل که ممکن است در جستجوهای با کلیک صفر با مشکلاتی روبرو شوید و انتساب ترافیک تاریک به این معنی نیست که هنوز نمی توانید انتساب بازاریابی خود را در جای دیگری بهبود بخشید. اما برای انجام این کار، ابتدا به ابزار مناسب نیاز دارید MarketingCloudFX (MCFX).
MCFX بسیار بیشتر از یک ابزار اسناد است. این نرم افزار بازاریابی اختصاصی ما است و می تواند به شما در مدیریت همه چیز از ردیابی سرنخ گرفته تا تولید محتوا کمک کند. ما همچنین چندین ابزار دیگر را به مشتریان خود ارائه می دهیم که می توانند به شما در کسب درآمد بیشتر کمک کنند.
برای یادگیری نحوه تکنولوژی ما می تواند به شما کمک کند شکاف گزارش خود را کاهش دهید، با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز