Google Analytics 4 (GA4) از داشبوردها برای سازماندهی و تجسم اطلاعات بینش برای یک تجارت استفاده می کند.
با این حال، احتمالاً داشبوردهای پیشفرض در GA4 را گسترده، درهم و برهم و فاقد اطلاعات مرتبطی میبینید که میخواهید ردیابی کنید. راه اندازی داشبوردهای سفارشی در GA4 می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما این امکان را می دهد که بینش کسب و کار مورد نظر خود را نمایش دهید.
شروع شدن
برای ساخت این داشبوردهای سفارشی می توانید از سفارشی کردن گزارش ویژگی. این ویژگی به شما امکان میدهد اطلاعات خاصی را که میخواهید نمایش دهید و در داشبورد با ساخت فیلترها نظارت کنید، انتخاب کنید. سپس میتوانید این داشبوردهای فیلتر شده را ذخیره کرده و به پانل پیمایش اضافه کنید تا مشاهده سفارشیسازیهای شما برای اعضای تیم آسان باشد. به منظور استفاده از سفارشی کردن گزارش از ویژگی های این ویژگی، شما باید دسترسی مدیر یا ویرایشگر به GA4 داشته باشید.
ایجاد یک داشبورد سفارشی
برای شروع، داشبوردی را که میخواهید سفارشی کنید انتخاب کنید. برای مثال های زیر، من را انتخاب می کنم صفحات و صفحه نمایش داشبورد. سپس، روی سفارشی کردن گزارش دکمه در گوشه بالا سمت راست
بعد، را انتخاب کنید افزودن فیلتر دکمه. این دکمه شما را به ساخت فیلتر ابزار در این ابزار می توانید حداکثر 5 فیلتر برای داشبورد خود ایجاد کنید. سه مثال زیر نحوه استفاده از آن را نشان می دهد ساخت فیلتر ابزاری برای ساخت داشبوردی که برای شما مناسب است.
مثال 1: فیلتر بر اساس پوشه فرعی
اگر سایت شما دارای یک وبلاگ باشد، یک داشبورد سفارشی مفید برای ایجاد به طور خاص عملکرد پست وبلاگ را نشان می دهد. برای تنظیم این داشبورد سفارشی، بعد فیلتر را انتخاب کردم صفحه فرود + رشته پرس و جو و سپس مقدار ابعاد را روی آن قرار دهید همه مقادیر حاوی ‘blog’.
پس از اعمال این فیلتر، داشبورد من برای نمایش به روز شد فقط عملکرد صفحات وبلاگ
علاوه بر افزودن فیلترها، می توانید معیارها و ابعاد را نیز حذف یا اضافه کنید.
در لیست معیارهای از قبل اضافه شده، متوجه خواهید شد که یکی از معیارهای فهرست شده دارای یک فلش است. این معیار معیار اولیه است.
معیار اصلی پیش فرض برای داشبورد من است بازدیدها برای گزارش پست وبلاگ من، جلسات منطقی تر است به عنوان متریک اولیه برای تغییر معیار اولیه، متریک جدید خود را جستجو کردم جلسات در منوی کشویی به نام متریک را اضافه کنید.
سپس، متریک جدیدم را به بالای لیست کشیدم و روی متریک کلیک کردم. اگر عناوین نمودار در داشبورد شما با نام معیار اصلی شما شروع شود، متوجه خواهید شد که این مرحله را به درستی انجام داده اید. در این مورد، عناوین نمودار من با “جلسات توسط” شروع می شود.
در این مثال، من همچنین می خواهم یک متریک را حذف کنم. گنجاندن آن منطقی نیست کل درآمد معیار در داشبورد من است زیرا پست های وبلاگ هیچ درآمدی ندارند. برای حذف این معیار، به سادگی روی آن کلیک کردم ایکس جنب کل درآمد و تغییر را روی داشبورد من اعمال کردم.
ذخیره داشبورد سفارشی شما
پس از انجام تمام سفارشی سازی های خود، به یاد داشته باشید که کار خود را ذخیره کنید. می توانید همه تغییرات را در گزارش موجود ذخیره کنید یا آنها را به عنوان یک گزارش جدید ذخیره کنید. گزینه بهتر در بیشتر موارد این است که داشبورد سفارشی خود را به عنوان یک گزارش جدید ذخیره کنید. به این ترتیب شما همچنان به داشبورد اصلی دسترسی دارید. همه گزارش های جدید را می توان در کتابخانه زبانه زیر گزارش ها.
هر گزارش ایجاد شده را می توان به یک مجموعه اضافه کرد. GA4 به طور خودکار ایجاد می کند زندگی چرخه و کاربر مجموعه ها. برای افزودن گزارش های سفارشی شده خود به مجموعه موجود، ابتدا مجموعه را در قسمت پیدا کنید کتابخانه پانل و کلیک کنید ویرایش مجموعه سپس، گزارشی را که به تازگی با جستجو در منوی سمت راست سفارشی کرده اید، پیدا می کنید. هنگامی که گزارش خود را پیدا کردید، گزارش را بکشید و به پانل مجموعه اضافه کنید. یادت باشه بزن صرفه جویی بنابراین هر بار که GA4 را باز می کنید، گزارش سفارشی شما در زیر مجموعه در پانل ناوبری نوار کناری سمت چپ ظاهر می شود.
همچنین می توانید گزارش های سفارشی خود را به a اضافه کنید مجموعه جدید. پس از ایجاد یک مجموعه جدید، مطمئن شوید که مجموعه را منتشر کرده اید تا مجموعه جدید و داشبوردهای سفارشی شده شما در پانل پیمایش ظاهر شوند.
مثال 2: مخاطبان
داشبوردی که میخواهید ایجاد کنید، داشبوردی است که برای یک مخاطب خاص سفارشی شده است. اگر قبلاً مخاطبان خاصی در GA4 ایجاد کردهاید، میتوانید داشبوردهای مخصوص مخاطبان را با آن ایجاد کنید سفارشی کردن گزارش ابزار اگر نه، ابتدا می توانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید زیر مخاطبان بخش در مدیر.
مشابه نمونه پست وبلاگ، شما مجدداً از آن استفاده می کنید ساخت فیلتر گزینه. این بار برای بعد فیلتر، من انتخاب کردم نام مخاطب، و برای ارزش بعد، من مخاطبان از پیش ساخته شده ای را که تیم من از افرادی که پنج یا چند صفحه را در یک جلسه سایت مشاهده کردند، انتخاب کردم.
ممکن است متوجه شوید که یک یا چند تا از نمودارهای پیش فرض داشبورد ضروری نیست و داشبورد شما را به هم ریخته می کند. برای این مثال، من تصاویر نمودار خطی و میلهای را از روی تابلو پنهان کردم نمودار بخش از سفارشی کردن گزارش
به یاد داشته باشید که مراحل ذخیره داشبورد خود را همانطور که در بالا ذکر شده است دنبال کنید!
مثال 3: زیر دامنه ها (نمایش های AKA)
یکی دیگر از داشبوردهای سفارشی مفید برای ایجاد، داشبورد برای یک زیر دامنه خاص است. کهنهکاران یونیورسال آنالیتیکس این را به خاطر میآورند بازدیدها برای جداسازی ساب دامنه ها که متأسفانه در GA4 برای کاربران غیر 360 در دسترس نیست.
وب سایت ها اغلب برای بخش های مختلف، از وبلاگ ها گرفته تا مشاغل، زیردامنه هایی دارند. برای ایجاد یک داشبورد خاص برای زیر دامنه مشاغل، ابتدا آن را انتخاب کردم نام میزبان بعد در ساخت فیلتر ابزار بعد، من زیر دامنه خاص را در قسمت انتخاب کردم مقادیر ابعاد منو.
برای وضوح بیشتر در داشبورد خود، تصمیم گرفتم بعد اصلی را نیز تغییر دهم مسیر صفحه و کلاس صفحه به عنوان صفحه و کلاس صفحه نمایش. برای تغییر ابعاد، به سمت ابعاد در the رفتم سفارشی کردن گزارش منو، روی سه نقطه کنار کلیک کنید عنوان صفحه و کلاس صفحه نمایش بعد، و انتخاب شده است تنظیم به عنوان پیشفرض.
نتیجه
ایجاد داشبوردهای سفارشی در GA4 به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مرتبط با علایق و اهداف خود را مشاهده کنید. با راهاندازی داشبوردهای سفارشی، دیگر لازم نیست هر بار که از GA4 استفاده میکنید، زمان غیرضروری را برای جستجوی اطلاعات خاص صرف کنید.
با وجود امکانات بسیار زیاد برای فیلترها، یافتن بهترین فیلترهایی که برای داشبورد شما کار می کنند ممکن است زمان ببرد. دفعه بعد که GA4 را باز میکنید، گزینههای داشبورد سفارشی را کاوش کنید و راهاندازی را پیدا کنید که برای شما و تیمتان بهتر است.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری