موفقیت مشتری در مقابل مدیریت حساب: تفاوت چیست؟
موفقیت مشتری بر حصول اطمینان از دریافت نتایج مطلوب و رضایت مشتری از محصول یا خدمات متمرکز است. از سوی دیگر، مدیریت حساب مستلزم حفظ ارتباط با مشتری، رسیدگی به خواسته ها و نگرانی های آنها و کشف فرصت هایی برای فروش متقابل یا فروش متقابل.
بسیاری از متخصصان از عبارات “موفقیت مشتری” و “مدیریت حساب” به جای یکدیگر استفاده می کنند که باعث سوء تفاهم می شود. اگر به دنبال آن هستید، درک تضاد بین این دو مسئولیت بسیار مهم است ایجاد تجربیات عالی برای مشتری در حالی که موفقیت درازمدت را هدایت می کند.
در حالی که هر دو نقش برای حفظ یک مشتری بزرگ و تقویت توسعه شرکت ضروری هستند، آنها رویکردهای متفاوتی را برای مدیریت روابط با مشتری. بنابراین، تفاوت بین موفقیت مشتری و مدیریت حساب چیست؟ این چیزی است که ما اینجا هستیم تا پاسخ دهیم.
برای آشنایی با موضوعات زیر به خواندن ادامه دهید:
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)
موفقیت مشتری چیست؟
موفقیت مشتری یک استراتژی پیشگیرانه برای اطمینان از دریافت نتایجی است که مصرف کنندگان از محصولات یا خدمات شرکت شما انتظار دارند. این امر مستلزم درک اهداف مشتریان و کمک به آنها در غلبه بر موانعی است که برای دستیابی به آنها وجود دارد.
نقش اصلی تیم های موفقیت مشتری چیست؟
تیم های موفقیت مشتری به طور مکرر با مشتریان در طول فعالیت خود درگیر هستند سفر – از ورود به سیستم تا پشتیبانی مداوم – و متعهد به توسعه ارتباطات قابل اعتماد و افزایش رضایت مشتری. هدف موفقیت مشتری ایجاد مشتریانی شاد و وفادار است که به استفاده از محصولات و خدمات شرکت ادامه می دهند و در عین حال به عنوان سفیران برند عمل می کنند.
مدیریت حساب چیست؟
مدیریت حساب یک استراتژی عمدی برای حفظ و پرورش روابط ضروری مشتری است. این مستلزم اتخاذ رویکردی فعال و فردی برای کشف و ارضای خواستههای هر مشتری و اطمینان از اینکه آنها بیشترین بهره را از کالاها یا خدمات شرکت میبرند.
نقش اصلی مدیران حساب چیست؟
مدیران حساب مسئول هستند پیدا کردن امکانات رشد، رسیدگی به مشکلات یا چالش ها و عمل به عنوان نقطه تماس اولیه مشتری. آنها برای دستیابی به اهداف مشتری و فراتر از انتظارات، با تیم های متقابل – فروش، بازاریابی و موفقیت مشتری – همکاری نزدیک دارند. به طور کلی، مدیریت حساب کاربری ضروری است ترویج وفاداری و شادی مشتری.
امتیازات خود را دو برابر کنید
بدون نیاز به دو برابر کردن ترافیک امروز یاد بگیرید که چگونه نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید!
راهنمای رایگان من را دریافت کنید
موفقیت مشتری در مقابل مدیریت حساب
موفقیت مشتری تضمین می کند که مصرف کنندگان به نتایج مورد نظر خود دست می یابند و بیشترین بهره را از یک محصول یا خدمات می برند. برخی از وظایف زیر را به دنبال دارد:
- درک اهداف مشتری
- راهنمایی مشتریان از طریق فرآیندهای پذیرش و پذیرش
- ارائه مداوم پشتیبانی و منابع برای کمک به موفقیت مشتریان
برعکس، مدیریت حساب در درجه اول بر ایجاد و حفظ ارتباطات با مشتریان فعلی برای ارتقاء تمرکز دارد توسعه درآمد و رضایت مشتری. این مربوط به مدیریت کل حساب های مشتری است که شامل موارد زیر است:
- شناسایی فرصت های رشد
- رسیدگی به هر گونه مشکل یا نگرانی
- خدمت به عنوان نقطه اصلی تماس برای مشتری
در حالی که هر دو موقعیت بر مشتری متمرکز است، موفقیت مشتری با احساسات مشتری استراتژیک تر و فعال تر است، و مدیریت حساب بیشتر واکنشی است و بر فعالیت های روزانه متمرکز است.
5 عاملی که موفقیت مشتری را با مدیریت حساب متفاوت می کند
بنابراین، چه چیزی موفقیت مشتری و مدیریت حساب را متفاوت می کند؟ در اینجا پنج عامل وجود دارد که این دو را از هم متمایز می کند:
- تمرکز
- فعال بودن
- معیارهای
- همکاری
- مهارت ها
1. تمرکز
موفقیت مشتری تضمین می کند که مشتریان به نتایج دلخواه خود رسیده و از محصول یا خدمات به طور موثر استفاده کنند. این رویکرد مستلزم درک خواسته ها و اهداف آنها و تنظیم روش ها و راه حل ها برای ارضای آنها است.
برعکس، مدیریت حساب بیشتر بر نظارت و حمایت از روابط مشتری، معمولاً با دامنه وسیعتر، از جمله پرفروش و متقابل.
2. فعال بودن
تیم های موفقیت مشتری در شناسایی مشکلات یا موانع احتمالی که مشتریان ممکن است با آن مواجه شوند فعال هستند و قبل از بدتر شدن آنها برای رفع آنها اقدام می کنند. این استراتژی شامل نظارت دقیق بر استفاده مشتری و آمار تعامل و ارائه مشاوره فعال
از سوی دیگر، مدیران اکانت تمایل بیشتری به پذیرش دارند. به طور معمول، آنها اقدام نمی کنند مگر اینکه مشتری نگرانی یا مشکلی را بیان کند. مدیران حساب پشتیبانی و کمک ارائه می دهند اما فعالانه به دنبال روش هایی برای افزایش تجربه مشتری یا جلوگیری از بروز مشکلات در وهله اول نیستند.
اجازه دهید مشتریان بالقوه به شما مراجعه کنند
راهنمای ما را دانلود کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تاکتیکهای بازاریابی ورودی استفاده کنید تا در مقابل کسبوکار واجد شرایطی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، قرار بگیرید.
راهنمای رایگان من را دریافت کنید
3. معیارها
تمایز بین مدیران موفقیت مشتری و مدیران حساب در رویکرد آنها به معیارها نهفته است. ما قبلاً بیان کرده ایم که مدیران موفقیت مشتری تلاش زیادی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد استفاده و تعامل مشتری انجام می دهند. رفتار مشتریان خود را درک کنند و مناطقی را برای توسعه مشخص کنید.
برای ارزیابی سلامت کلی رابطه با مشتری، معیارهای کلیدی مانند:
این معیارها اطلاعات روشنگری در مورد اینکه تیم چقدر نیازها و انتظارات مشتری را برآورده می کند ارائه می دهد و آنها می توانند زمینه های توسعه را مشخص کنند.
در مقابل، مدیران حساب ممکن است تاکید بیشتری روی آن داشته باشند ردیابی حفظ مشتری و نامزدی آنها ممکن است معیارهایی مانند:
این شاخصها به مدیران حساب کمک میکنند تا تعیین کنند که مشتری در بلندمدت چقدر با ارزش است، برنامههایی برای وفادار نگه داشتن مشتریان و کاهش گردش مالی تنظیم کنند.
مدیران حساب همچنین ممکن است نظرات مشتری را بررسی کنند، اغلب پیگیری کنند تا رضایت مستمر را تضمین کنند و هر مشکلی را به سرعت حل کنند.
4. همکاری
برای دستیابی به تجربه مشتری روان، تیم های موفقیت مشتری اغلب با سایر بخش های شرکت از جمله فروش، بازاریابی و توسعه محصول کار می کنند. آنها با هم به دنبال زمینه هایی برای رشد هستند و استراتژی هایی را برای افزایش رضایت مشتری ارائه می کنند.
از سوی دیگر، مدیران حساب معمولاً با مشتریان اختصاص داده شده برای رسیدگی به مشکلات یا چالشهای خاص و ارائه پشتیبانی تخصصی کار میکنند. این رابطه مستلزم جلسات مکرر و ارتباط برای درک اهداف و مشکلات مشتری است.
مدیران حساب همچنین با بسیاری از بخش ها کار می کنند تا بهترین راه حل های موجود را به عنوان نقطه تماس اولیه به مشتریان ارائه دهند.
5. مهارت ها
هم تیم های موفقیت مشتری و هم مدیران حساب به مهارت خاصی نیاز دارند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. تیم های موفقیت مشتری به موارد زیر مجهز هستند:
- مهارت های ارتباطی قوی برای تعامل با مشتریان و درک نیازهای آنها
- مهارت های تحلیلی برای شناسایی الگوها و روندها در داده های مشتری تا آنها بتوانند به طور فعال مسائل بالقوه را مدیریت کنند
- هماهنگی بین عملکردی تیم و توانایی های مدیریت پروژه برای رهبری ابتکاراتی که تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد
از طرف دیگر، مدیران حساب دارای موارد زیر هستند:
- مهارت های بین فردی عالی برای ایجاد رابطه و اعتماد با مشتریان تعیین شده خود
- درک کامل از محصول یا خدمات شرکت برای انتقال مؤثر مزایای آن و پاسخ به هرگونه سؤال یا نگرانی مشتری
- مهارت های حل تعارض و مذاکره برای مدیریت روابط پیچیده با مشتری
- مهارت های فروش متقابل و فروش متقابل برای دستیابی به رشد درآمد و حفظ مشتری
تیم های موفقیت مشتری و مدیران حساب چگونه با هم کار می کنند؟
تیمهای موفقیت مشتری و مدیران حساب با یکدیگر همکاری میکنند تا تجربهای روان و مثبت را برای مشتریان در طول رابطهشان با یک شرکت تضمین کنند. همه آنها مهارت ها و وظایف متفاوتی دارند، حتی اگر موقعیت های آنها گاهی اوقات با هم تداخل داشته باشد. در اینجا نحوه همکاری تیم های موفقیت مشتری و مدیران حساب آمده است:
ایجاد یک کانال ارتباطی یکپارچه
تیم های موفقیت مشتری و مدیران حساب برای حفظ یک خط ارتباطی باز برای بیان و برآورده کردن نیازها و انتظارات مشتری با یکدیگر همکاری می کنند. این رویکرد مستلزم کنفرانس های مکرر، به روز رسانی ایمیل، یا ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است.
همکاری در جذب مشتری و آموزش
مدیران حساب و تیمهای موفقیت مشتری اغلب با هم کار میکنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان جدید یک تجربه ورود یکپارچه دارند. تیم های موفقیت مشتری در استفاده از محصول و آموزش تجربه ارائه می دهند، در حالی که مدیران حساب بینش ارزشمندی در مورد نیازهای مشتریان ارائه می دهند.
هماهنگی تعامل فعالانه با مشتری
مدیران تاکتیک های تعامل فعالانه با مشتری را با ترکیب آگاهی خود از اهداف تجاری مشتری و عملکرد محصول هماهنگ می کنند. این مستلزم تماس منظم با مصرف کنندگان برای اطلاع رسانی از ویژگی های جدید، برگزاری جلسات آموزشی و جمع آوری بازخورد در مورد تعاملات محصول آنها است.
زمان آن است که سطح فروش خود را افزایش دهید
فهرست طولانی خدمات ما به شما کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی که ثابت شده است معیارهای نهایی مانند درآمد و تبدیل را افزایش می دهد، همه جنبه های کسب و کار خود را رشد دهید.
در 5 سال گذشته، ما بیش از این را مدیریت کرده ایم 12.9 میلیون معاملات در سراسر پایگاه مشتریان ما
موفقیت مشتری در مقابل مدیریت حساب: WebFX کدام یک می تواند برای کسب و کار شما مقابله کند؟
WebFX ارزش مدیریت حساب و موفقیت مشتری را در ترویج گسترش شرکت و حفظ روابط طولانی مدت با مشتری تشخیص می دهد. پیشرفت های قابل توجهی را در استفاده از ما خواهید دید خدمات دیجیتال مارکتینگ در هر دو حوزه
به دلیل تکنیک های عالی موفقیت مشتری که توسط تیم حرفه ای ما ارائه شده است، مشتریان شما خوشحال خواهند شد و به برند شما متعهد خواهند بود. ما در حفظ روابط مشتری برای بهینه سازی ارزش آنها و ارتقای توسعه بلندمدت شرکت شما پیشرفت می کنیم.
به نظر می رسد که ما ممکن است مناسب باشیم؟ آنلاین با ما تماس بگیرید یا زنگ بزن 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست!