

@nandhinibalajitsNandhini TS
من یک همکار بازاریابی محصول هستم. من علاقه مند به ایجاد ، مدیریت و بازاریابی محتوا هستم.
من اخیراً به یک مقایسه جالب از نیل پاتل بین CTA در بازاریابی و تئوری شرطی سازی کلاسیک برخوردم.
شما می پرسید این دو تا چطور شبیه هم هستند؟
پاولوف ، یک دانشمند روسی کشف کرد که چگونه یک محرک بی قید و شرط و یک محرک شرطی با هم می توانند پاسخ یکسانی را ایجاد کنند.
این آزمایش با این درک آغاز شد که سگها با دیدن غذا بزاق دهان می کشند و این به عنوان بازتاب اتفاق می افتد زیرا آنها از این طریق سیم کشی می شوند. بنابراین ، غذا محرکی بدون شرط است که پاسخی بدون قید و شرط ایجاد می کند.

منبع: روانشناسی ساده
اکنون ، هنگامی که از زنگوله برای هشدار دادن به سگ استفاده می کنید غذا سرو می شود ، هیچ پاسخی نخواهد داشت زیرا سگ شرط انجام این کار را ندارد. اما ، وقتی زنگ می خورید و غذا می خورید (محرک بی قید و شرط) ، سگ اکنون بزاق بزند (پاسخ بدون شرط).
سگ اکنون شرطی شده است تا بفهمد اگر زنگ به صدا در بیاید غذا سرو می شود. بنابراین ، حتی اگر اکنون غذا ندارید ، سگ همچنان بزاق می دهد زیرا از این طریق شرطی است.
این می تواند از نزدیک با پاسخ به CTA مرتبط باشد. افراد مشروط هستند که به طریقی خاص به محرک خاصی پاسخ دهند.
این همچنین می تواند …