سه شنبه 17 دسامبر 2024
ما به تازگی یک سند جدید درباره بهترین شیوه های پیمایش وجهی منتشر کردیم که در ابتدا به عنوان یک پست وبلاگ منتشر شد. این خلاصه ای از برخی از بخش های مهم صفحه اسناد جدید است.
ناوبری وجهی یک راه عالی برای کمک به کاربران برای یافتن آنچه در سایت شما نیاز دارند است، اما اگر با دقت اجرا نشود، می تواند یک کابوس سئو ایجاد کند. چرا؟ زیرا می تواند تعداد تقریباً نامتناهی URL ایجاد کند که منجر به موارد زیر می شود:
- خزیدن بیش از حد: موتورهای جستجو وقت خود را برای خزیدن URL های بی شماری که برای کاربران جستجو ارزشمند نیستند تلف می کنند.
- کشف کندتر: این خزیدن بیش از حد، کشف محتوای مهم و جدید شما را کند می کند.
در واقع، ناوبری وجهی تا حد زیادی رایجترین منبع مشکلاتی است که مالکان سایت به ما گزارش میدهند، و در اکثر موارد میتوان با پیروی از برخی بهترین روشها از این مشکل جلوگیری کرد. اما بیایید کمی عقب نشینی کنیم.
مشکل URL ها
هر ترکیب فیلتر در یک پیمایش وجهی به طور کلی یک URL منحصر به فرد ایجاد می کند. به عنوان مثال:
https://example.com/items.shtm?products=fish&color=radioactive_green&size=tiny
تغییر هر پارامتر – product
، color
، یا size
– یک URL جدید ایجاد می کند که منجر به انفجار احتمالی URL ها می شود. و مشکل اینجاست: تقریباً تعداد بی نهایت URL جدید در انتظار کشف هستند. بیا درستش کنیم
دو رویکرد
-
مسدود کردن URL های پیمایش وجهی:
-
اگر نیازی به ایندکس شدن این URL ها ندارید، استفاده کنید
robots.txt
برای ممنوع کردن خزیدن -
یا از قطعات URL استفاده کنید (
#
) برای فیلترها، زیرا موتورهای جستجو به طور کلی آنها را نادیده می گیرند.
-
-
URL های پیمایش وجهی را بهینه کنید (در صورت نیاز به خزیدن آنها، بدون توجه به هزینه):
-
از استاندارد استفاده کنید
&
جداکننده برای پارامترهای URL. 💩
کاراکتر جداکننده پارامتر خوبی نیست. - ترتیب ثابتی از فیلترها را در مسیر URL حفظ کنید.
- برگرداندن a
404
کد وضعیت برای ترکیبات فیلتر بدون نتیجه. -
تا زمانی که گزینه دیگری ندارید (به عنوان مثال، یک برنامه تک صفحه ای دارید)، از هدایت نتایج خالی به یک صفحه عمومی “یافت نشد” خودداری کنید.
-
ملاحظات مهم
-
همچنین می توانید استفاده کنید
rel="canonical"
برای کمک به ادغام سیگنال ها با اشاره به تغییرات به صفحه اصلی. این یکی زمان می برد تا برداشت شود. -
rel="nofollow"
پیوندهای فیلتر می تواند خزیدن را متوقف کند، اما باید به طور مداوم اعمال شود. همانطور که در اینجا، هر پیوندی که به این صفحات، داخلی و خارجی اشاره می کند، باید دارای یک علامت باشد
rel="nofollow"
ویژگی -
خزیدن URL های ناوبری وجهی همیشه منابع سرور را مصرف می کند و ممکن است بر کشف محتوای جدید تأثیر بگذارد.
اگر در مورد سند جدید ما درباره بهترین شیوه های پیمایش وجهی پیشنهاد دارید یا نیاز به توضیح دارید، از ابزار بازخورد در آن سند استفاده کنید. اگر واقعاً به ناوبری وجهی علاقه دارید و می خواهید در مورد آن با دیگران چت کنید، انجمن جستجوی مرکزی جایی است که باید بروید، اما می توانید ما را در لینکدین نیز بیابید.
ارسال شده توسط Gary Illyes