توسعه یک استراتژی تبلیغاتی ضد گلوله برای یک کمپین پیوندسازی روابط عمومی دیجیتال موفق حیاتی است. یک استراتژی قوی شما، تیم و مشتری شما را به هدف نهایی هدایت می کند: ایجاد محتوای با کیفیت بالا که بک لینک ها را ایمن می کند، ترافیک را افزایش می دهد و سئوی شما را تقویت می کند.
آیا این علاقه شما را تحریک می کند؟ عالی. اجازه دهید شما را از طریق فرآیند دو مرحلهای خود برای ایجاد یک استراتژی گسترش قاتل راهنمایی کنم که به لیستها و لیستهای روابط عمومی شما اطلاع میدهد.
ابتدا، چگونه یک استراتژی توسعه را تعریف کنیم؟
در اصل، استراتژی طرحی است برای پیادهسازی توسعه یافته در مرحله شروع روند کمپین به منظور آگاه کردن لیست پیشنهادات و روابط عمومی شما
استراتژی توسعه اولین گام مهم در فرآیند ما است زیرا به این معنی است که ما برای هر کمپین یک برنامه روشن داریم که می توانیم با تیم خود و مشتری ارتباط برقرار کنیم.
یک استراتژی توسعه قوی باید به موارد زیر پاسخ دهد:
- چه کسی را به میدان خواهید آورد
- چگونه آنها را مطرح می کنید
- خروجی های هدف شما چه خواهد بود
- اگر اتفاقات به موقعی رخ دهد (فکر کنید: جست و جوی خبری، یعنی سوار شدن بر کت یک داستان جدید با اضافه کردن یک پیچش شخصی)
اکنون که به اصول اولیه پرداختیم، بیایید شروع کنیم.
مرحله اول: مخاطب هدف خود را مشخص کنید
این است چه کسی را به میدان خواهید آورد بخشی از فرآیند مخاطبان هدف ما در اینجا مجموعه خبرنگارانی هستند که در طول دوره تبلیغات کمپین معرفی خواهیم کرد.
قبل از کشیدن مخاطبین، می خواهید جهت روشنی از اینکه چه کسی قرار است در yo باشد را مشخص کنیدلیست شما قبل از گل آلود شدن آب
با تصویر بزرگتر شروع کنید. به کدام ضربات می روم؟ چه کسی به این کمپین علاقه مند است؟ آنها در کجا قرار دارند؟
ضرب و شتم موضوع یا حوزه خاصی است که روزنامه نگار بر آن تمرکز می کند
پوشش در وجود دارد بی پایان ضربان های مختلف، بنابراین بسیار مهم است که مجموعه تماس خود را محدود به نویسندگانی کنید که ضربات خاص مربوط به کمپین شما را پوشش می دهند.
در حالی که روزنامه نگاران ممکن است چندین ضرب برای پوشش داشته باشند، بعید است که از موضوعاتی خارج از ضربات تعیین شده خود گزارش دهند.
بیایید از یک مثال استفاده کنیم.
به عنوان بخشی از راه اندازی تابستانی برای Joybird، یک شرکت مبلمان متوسط، من شروع به آماده کردن مواد خود برای یک مطالعه داده جدید کردم: گران ترین Airbnb در هر ایالت ایالات متحده. این کمپین از داده های Airbnb بلادرنگ برای یافتن گران ترین اجاره هر ایالت استفاده کرد.
همانطور که استراتژی توسعه خود را طراحی می کردم، ابتدا به آهنگ بزرگ تصویر بزرگنمایی کردم: محلی. هر زمان که بتوانیم اطلاعات یا اطلاعات کلیدی در مورد یک ایالت یا شهر خاص پیدا کنیم، انتشارات محلی مخاطبین اصلی ما هستند. مثلا، ABC11، یک نشریه مستقر در Raleigh NC، برای داده های خاص رالی و مناطق اطراف آن مناسب است.
سپس، من ضربات اضافی را برای اجرای بر اساس محتوای این کمپین ایجاد کردم. اینها شامل املاک و مستغلات، سبک زندگی، امور مالی شخصی و مسافرت بود.
ناگهان، پنج راه برای پیگیری و طیف وسیعی از تماسهای بالقوه دارم.
عزیزم، بیایید ادامه دهیم.
مرحله دوم: رویدادهای به موقع در اطراف کمپین را شناسایی کنید
یک سوال وجود دارد که همیشه باید قبل از راه اندازی یا حتی ایجاد یک کمپین از خود بپرسید: چرا کسی باید به این موضوع اهمیت دهد؟
رویدادهای به موقع راهی عالی برای یافتن پاسخ شما به این سوال است. یک روزنامهنگار باید به کمپین شما اهمیت دهد زیرا در چرخه اخبار قرار میگیرد و به اخبار جاری اضافه میکند.
تکرار می کنم: این است اضافه می کند به داستان
رویداد به موقع هر رویدادی است که دارای ارزش خبری و مرتبط باشد. این می تواند یک روز منحصر به فرد باشد، مانند روز انتخابات، چند هفته، مانند بازی های المپیک، یا یک فصل کامل، مانند فصل عروسی.
بدون یک رویداد به موقع برای ارائه، یک روزنامه نگار ممکن است انگیزه ای برای پوشش کمپین روابط عمومی دیجیتال نداشته باشد – مهم نیست که چقدر منحصر به فرد یا جالب باشد. چرا باید اهمیت دهند مگر اینکه بتوانند آن را به چرخه اخبار گره بزنند؟
رویدادهای به موقع راهی عالی برای تشویق روزنامه نگاران به پوشش کمپین شما است، در حالی که ارزش افزوده و مرتبط باقی می ماند. علاوه بر این، رویدادهای بهموقع به ما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ساخت زمین خود میدهند.
بسیار خوب، به گرانترین کمپین Airbnb در هر ایالت ایالات متحده بازگردیم. قبلاً به شما گفتم که این کمپین راه اندازی تابستانی دارد، بنابراین یکی از رویدادهای به موقع من، فصل سفر تابستانی آینده بود. این زاویه ای است که من با سبک زندگی و سفرنامه نویسان مطرح کردم.
بعد، میزبانان Airbnb در حال دریافت بودند زیاد در چرخه اخبار در آن زمان برای دور کردن خانهها از خریداران بالقوه محلی و بالا بردن قیمت مسکن – و گرانترین Airbnbs مطمئناً به این گفتگو اضافه میکنند. عالی، ضرب و شتم املاک و مستغلات پوشش داده شده است.
بعلاوه، با افزایش تورم، هیچ کس دیگر نمی تواند هزینه سفر کند؟ منظورم این است که به طور جدی، با آن هزینه های اضافه مضحک، جای تعجب نیست که ما در خانه می مانیم. و بله، این زاویه ای بود که من برای آن نویسندگان امور مالی شخصی استفاده کردم.
با تعیین ضربانهای من و محدود شدن رویدادهای بهموقع من (تا جایی که میتوانم، چرخه اخبار یک جانور همیشه در حال تغییر است)، من احساس اطمینان میکنم که یک فهرست قوی و روابط عمومی ایجاد کنم. شخصی شده به هر ضربان و هر رویداد به موقع در رادار من.
به یاد داشته باشید، درست مانند هیچ دو قطعه ایجاد پیوند روابط عمومی دیجیتال یکسان نیست، هر لیست و طرح روابط عمومی نیز منحصر به فرد است. در نهایت، شما می خواهید مطمئن باشید که وقتی قطعه شما آماده عرضه شد، خود را برای موفقیت زودتر از موعد آماده کرده اید.
TLDR; مشقت را بنویس!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری