گوگل اعلام کرده است که Core Web Vital ها در مه 2021 در یک به روزرسانی سیگنال های رتبه بندی تبدیل می شوند که سیگنال های مربوط به UX موجود را نیز ترکیب می کند.
ما اعلام کرده ایم که سیگنال های رتبه بندی تجربه صفحه برای جستجوی Google در ماه مه 2021 راه اندازی می شود. این ترکیب Core Web Vital و سیگنال های قبلی مربوط به UX است.
بیشتر بیاموزید: https://t.co/OrrR8LDl1a
– Google Webmasters (googlewmc) 10 نوامبر 2020
سیگنال “تجربه صفحه” Core Web Vital را با سیگنال های زیر ترکیب می کند:
- موبایل دوستی
- مرور ایمن
- امنیت HTTPS
- رهنمودهای بینابینی سرزده
Core Web Vital زودتر از این معرفی شد و برای اندازه گیری چگونگی تجربه کاربران از سرعت ، پاسخگویی و ثبات بصری یک صفحه طراحی شده است.
به طور خاص ، اینها به عنوان هسته اصلی وب تعریف می شوند:
- بزرگترین رنگ محتوای: مدت زمان بارگیری محتوای اصلی یک صفحه. اندازه گیری ایده آل LCP است 2.5 ثانیه یا سریعتر
- تأخیر ورودی اول: زمانی که برای تعاملی شدن یک صفحه طول می کشد. اندازه گیری ایده آل کمتر از است 100 میلی ثانیه.
- تغییر چیدمان تجمعی: مقدار تغییر طرح بندی غیرمنتظره محتوای صفحه تصویری. یک اندازه گیری ایده آل است کمتر از 0.1.
“این سیگنال ها نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب را ارزیابی می کنند و به کار مداوم ما کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد مفیدترین و لذت بخشترین تجارب را از وب می گیرند.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
Core Web Vital با تغییر انتظارات کاربران از صفحات وب ، سال به سال تغییر می کند.
برچسب های جدید در نتایج جستجو
Google ممکن است برچسب هایی را در نتایج جستجو اضافه کند که نشان می دهد کدام نتایج تجربه صفحه خوبی دارند.
Google در حال حاضر روی شاخص های تصویری کار می کند تا صفحاتی را شناسایی کند که تمام معیارهای تجربه صفحه ذکر شده در بخش بالا را داشته باشند.
انتظار می رود به زودی آزمایش برچسب منتشر شود. اگر آزمایش موفقیت آمیز باشد ، همراه با به روزرسانی تجربه صفحه ، در ماه مه 2021 آغاز می شود.
در حال حاضر ، بسیاری از صفحات واجد شرایط این برچسب نیستند. مطالعه منتشر شده در ماه آگوست نشان می دهد که کمتر از 15٪ سایت ها به اندازه کافی بهینه شده اند تا بتوانند ارزیابی Cores Web Vital را انجام دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به نظر می رسد صاحبان سایت سخت در تلاشند تا صفحات خود را برای سیگنال تجربه صفحه آماده کنند. گوگل افزایش 70 درصدی متوسط تعداد کاربرانی را که برای ارزیابی معیارهای تجربه صفحه با Lighthouse و Page Speed Insights درگیر هستند گزارش کرده است.
بسیاری از دارندگان سایت ها نیز از گزارش Core Web Vital های Search Console برای شناسایی فرصت های بهبود استفاده می کنند.
گوگل در کل 6 روش برای اندازه گیری Core Web Vital دارد.
برای آنچه ارزش دارد ، Google AMP را به عنوان روشی آسان و مقرون به صرفه برای بهینه سازی سیگنال تجربه صفحه توصیه می کند.
گوگل می گوید: “اکثر صفحات AMP به تجربیات بسیار خوبی در صفحه دست پیدا می کنند.”
محتوای غیر AMP در Top Stories چرخ فلک
Google با استفاده از اعلام سیگنال تجربه صفحه ، همچنین اعلام کرد که صفحات غیر AMP واجد شرایط نمایش در Top Stories در مه 2021 خواهند بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این به روز رسانی همزمان با سیگنال رتبه بندی تجربه صفحه پخش می شود.
هر صفحه ای که با خط مشی های محتوای Google News مطابقت داشته باشد واجد شرایط نمایش در چرخ فلک Top Stories خواهد بود و صفحاتی که تجربه ای برتر ارائه می دهند در رتبه بندی قرار می گیرند.
گوگل خاطرنشان می کند که به پشتیبانی از محتوای AMP در جستجوی Google به همان روشی که در حال حاضر پشتیبانی می کند ، ادامه خواهد داد.
منابع هسته وب و منابع صفحه اصلی
در اینجا چند منبع برای کمک به دارندگان سایت برای بهینه سازی Core Web Vital و سیگنال تجربه صفحه آورده شده است.