بازاریابان دیجیتال چند سالی است که پایان کوکی های شخص ثالث – یا به قول برخی Cookiepocalypse – را بشارت داده اند. بسیاری از مرورگرها قبلاً به کوکیهای شخص ثالث پایان دادهاند، و Google در حال حاضر قصد دارد آنها را در سال 2024 حذف کند. این فرصتی منحصر به فرد را برای بازاریابان فراهم میکند تا تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود را متنوع کنند تا تأثیرات دنیای بدون کوکی را کاهش دهند.
کوکی های شخص ثالث مدتی است که در آخرین آهنگ آواز قو خود هستند. موزیلا کوکیهای شخص ثالث را در سپتامبر 2019 مسدود کرد و سافاری نیز در سال 2020 از این روش پیروی کرد. مرورگر اج مایکروسافت نیز بهطور پیشفرض کوکیهای شخص ثالث را مسدود میکند – Google Chrome تنها مرورگری است که در حال حاضر بهطور پیشفرض اجازه کوکیهای شخص ثالث را میدهد و آنها شروع به منسوخ شدن کردهاند. آنها از 4 ژانویه.
چرا Cookiepocalypse مهم است؟
برای بسیاری از بازاریابان، عدم دسترسی به دادههای کوکیهای شخص ثالث به معنای عدم امکان ارتباط با مشتریان بالقوه است. با این حال، با اجرای یک استراتژی جامع بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در حال حاضر – یا گسترش استراتژی سئو فعلی خود – می توانید اثرات یک آینده بدون کوکی را کاهش دهید و ارتباط موضعی و ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.
با بیش از یک سال هشدار پیشرفته، این فرصت عالی برای تنوع بخشیدن به کانالهای تبلیغات دیجیتالی شما است تا از دست دادن درآمد احتمالی ناشی از مرگ کوکیهای شخص ثالث را در نظر بگیرید.
بازاریابان اغلب از کوکی های شخص ثالث برای ردیابی کاربران در سراسر وب سایت ها و تبلیغات هدف استفاده می کنند. بنابراین، شرکتهایی که از آنها به عنوان محرک اصلی برای تلاشهای بازاریابی خود استفاده میکنند، بیشترین تأثیر را از استهلاک آنها خواهند گرفت. اگر اکنون تنوع ایجاد کنید، از توانایی خود در ارتباط با مصرف کنندگان محافظت می کنید و می توانید جایگزین های قابل اجرا پیدا کنید که به شما امکان می دهد کوکی های شخص ثالث را به عنوان منبع داده جایگزین کنید.
من از این آمار GetApp و HubSpot شگفت زده شدم:
44 درصد از بازاریابان پیشبینی میکنند که برای رسیدن به اهداف مشابه سال 2021، باید هزینههای خود را بین 5 تا 25 درصد افزایش دهند.
این یک افزایش قابل توجه هزینه است – و همه برای دسترسی به داده هایی که به طور فزاینده ای سخت تر می شود. اما آیا این رویکرد درستی برای تبلیغات بدون کوکی است؟
بله، دادههای شخص اول – دادههایی که از فعالیت در سایت خودتان جمعآوری میکنید – همچنان در دسترس خواهند بود، همانطور که راهحلهای جدیدی مانند جعبه ایمنی Google’s Privacy Sandbox نیز در دسترس خواهند بود. تا آن زمان، تمرکز تلاشهای خود بر سئو میتواند به شما کمک کند تا در مورد کلمات کلیدی مرتبطتر با صنعت خود، قدرت موضوعی ایجاد کنید.
سئو فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابان فراهم می کند تا بدون اتکا به کوکی های شخص ثالث، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنند. با این حال، سئو زمان می برد، بنابراین هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است.
یک نکته مهم: فقط کوکی های شخص ثالثی را که در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید در نظر نگیرید. اگر از سرویس چت زنده در وب سایت خود یا سایر فروشندگان برای ارائه خدمات آنلاین به مشتریان خود استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا آنها از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنند یا خیر. اگر چنین هستند، در مورد برنامه های آنها برای حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث و اینکه چگونه بر ارائه خدمات آنها تأثیر می گذارد، سؤال کنید.
ارزش سئو در دنیای بدون کوکی
ریشه انکار کوکی های شخص ثالث، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی است. مقرراتی مانند مقررات عمومی حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا (GDPR) و قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) شرکت های فناوری را ملزم می کند تا شیوه های جمع آوری داده های خود را تغییر دهند تا مطابقت داشته باشند.
نه تنها مرورگرهای وب کوکیهای شخص ثالث را محدود میکنند، بلکه شرکتهای فناوری مانند گوگل و اپل تلاش میکنند با تمرکز بر نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی و ایجاد تغییرات فعال، از منحنی مقررات جلوتر بمانند.
خوشبختانه، سئو به جمع آوری داده های شخصی نیاز ندارد.
میتوانید با ابزارهای رایگانی مانند Google Search Console و Google Analytics درباره نحوه عملکرد وبسایت خود در جستجو، کدام صفحات وب محبوبترین و کارهایی که افراد پس از ورود به وبسایت شما انجام میدهند، بدون جمعآوری دادههای مزاحم، بیشتر بدانید. با ترکیب این اطلاعات با داده های شخص اول، مخاطبان هدف خود و نحوه تعامل آنها با محتوای شما را بهتر درک خواهید کرد تا بتوانید ترافیک جدیدی را به سایت خود جذب کنید.
سال به سال، بازاریابان دریافتهاند که سئو یکی از سودآورترین کانالهای بازاریابی آنهاست – پس چرا استراتژی سئوی خود را مجدداً تنظیم نکنید تا دسترسی ارگانیک خود را گسترش دهید؟ Cookiepocalypse انگیزه کاملی را برای تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال فعلی شما فراهم می کند.
در واقع، برای بسیاری از صنایع، سئو CTR بالاتری نسبت به تبلیغات PPC دارد. (آمار را در پست وبلاگ ما در مورد SEO در مقابل PPC بررسی کنید.) برای من، این نشان می دهد که سرمایه گذاری اضافی در SEO ممکن است درآمد بیشتری نسبت به یافتن راه های جایگزین برای هدف گذاری مجدد تبلیغات داشته باشد، زمانی که کوکی های شخص ثالث دیگر گزینه ای نیستند.
علاوه بر این، اثرات سئو طولانی تر از تبلیغات PPC است. هنگامی که یک تبلیغ PPC را خاموش می کنید، مانند بستن یک شیر آب است. تا زمانی که شیر آب را دوباره باز نکنید، دیگر ارزش اضافی از آن کانال دریافت نخواهید کرد. از سوی دیگر، سئو همچنان به سود خود ادامه می دهد، حتی اگر شما به طور فعال محتوای جدیدی ایجاد نکنید (اگرچه من آزمایش آن را توصیه نمی کنم). هنگامی که سایت خود را بهینه کردید، جذب ترافیک در آینده را آسان تر می کنید.
چگونه با سئو شروع کنیم
در اینجا چند توصیه و منابع کلی برای شروع کار با سئو آورده شده است. اگر می خواهید در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند استراتژی سئو را پیاده سازی یا گسترش دهد بیشتر بدانید، یک مشاوره رایگان را برنامه ریزی کنید.
بودجه برای سئو
بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی بلند مدت است و عاقلانه است که بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای شروع، در نظر بگیرید که چقدر می توانید در این کانال سرمایه گذاری کنید. راه های مختلفی برای وارد کردن سئو به بودجه بازاریابی شما وجود دارد. این پست وبلاگ را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است.
تحقیق کامل کلمه کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی یکی از موتورهای حیاتی است که بهینه سازی موتورهای جستجو را تقویت می کند. تحقیقات دقیق و سیستماتیک کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات و عبارات با ارزشی را شناسایی کنید که به شما در جذب ترافیک ارگانیک کمک می کند.
در اینجا نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را برای خود بیاموزید.
میتوان به راحتی تحت تأثیر تحقیقات کلمات کلیدی قرار گرفت. اغلب صدها کلمه و عبارت وجود دارد که میتوانید به تنهایی برای یک سایت هدف قرار دهید – و این شامل همه تغییرات کلیدواژه طولانی نمیشود. به جای تلاش برای گرفتن هر کلمه کلیدی، ابتدا روی کلمات کلیدی مهم ترین صفحات خود تمرکز کنید. اینها می توانند صفحات خدمات خاص یا صفحات محصولی باشند که می خواهید ترافیک بیشتری را به آنها جلب کنید.
هنگام شناسایی کلمات کلیدی، هدف جستجو را جستجو کنید تا بفهمید کلمه کلیدی در سفر خریداران شما کجا قرار می گیرد. کلمات کلیدی بالقوه را گوگل کنید تا ببینید چه نوع محتوایی بر SERP ها غالب است.
از طرف دیگر، یک آژانس SEO که خدمات تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد می تواند این کار را برای شما انجام دهد.
سلامت سایت خود را با حسابرسی ارزیابی کنید
در شروع کمپین سئو، عاقلانه است که سایت خود را بررسی کنید تا هرگونه مشکل فنی را که می تواند بر رتبه بندی جستجو یا تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارد، شناسایی کنید.
ممیزی SEO به شما کمک می کند مسائلی مانند موارد زیر را پیدا کنید:
ممیزی شما به شما کمک می کند تا یک استراتژی بر اساس وضعیت فعلی وب سایت خود ایجاد کنید و فرصت های بهبود را شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که صفحات محصول شما فاقد داده های ساختاری هستند. با افزودن طرحواره مناسب به آن صفحات، میتوانید محتوا را برای ایمن کردن قطعات غنی در نتایج جستجو قرار دهید. این اضافات جذاب شانس کلیک مصرف کننده بر روی لینک شما را افزایش می دهد.
هنگامی که با نگرانی های فنی سئو مانند فایل robots.txt از دست رفته، خطاهای خزیدن، و موارد حیاتی وب اصلی برخورد کردید، می توانید توجه خود را به ایجاد محتوای بهینه شده جدید معطوف کنید.
محتوا ایجاد کنید
ممکن است از برخی از کلمات کلیدی هدف خود برای کمپین های PPC خود استفاده کرده باشید یا در اطراف آنها محتوایی ایجاد کرده باشید. اگر صفحه ای مرتبط با کلمه کلیدی دارید که می خواهید هدف قرار دهید، ایده خوبی است که اثربخشی محتوای صفحه خود را دوباره ارزیابی کنید. برای مثال، در حالی که ممکن است به عنوان یک صفحه فرود عالی PPC عمل کرده باشد، ممکن است لازم باشد محتوای خود را گسترش دهید یا آن را ویرایش کنید تا با نیازهای جستجوگران مطابقت داشته باشد.
نیاز به ایجاد یک پست در مورد یک کلمه کلیدی خاص دارید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ از الگوی پست وبلاگ رایگان ما استفاده کنید.
سرمایه گذاری زمان در لینک بیلدینگ
برای بهبود شانس خود برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود، باید بک لینک ها را برای محتوای جدید خود ایمن کنید.
Ahrefs اخیراً مطالعه ای انجام داده است که اهمیت بک لینک ها و دامنه های ارجاع مجزا برای ترسیم ترافیک ارگانیک را برجسته کرده است. این نشان داد که صفحاتی که دامنه های ارجاعی کمی دارند یا هیچ ترافیکی دریافت نمی کنند و به ندرت در SERP رتبه بندی می شوند. اگر می خواهید محتوای شما رتبه بندی شود، باید یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید.
با این حال، به دست آوردن بک لینک ها زمان می برد – و همچنین دیدن مزایای آنها. چه پست مهمان داشته باشید، چه در لینک سازی شکسته شرکت کنید یا با یک سرویس لینک سازی کار کنید، هفته ها طول می کشد تا موتورهای جستجو بک لینک های شما را شناسایی کنند و ارزش لینک مناسب را به محتوای شما منتقل کنند.
به همین دلیل، هرچه زودتر استراتژی سئو خود را شروع کنید، بهتر است.
معیارهای همسو با اهداف شما را رصد کنید
اگر تمرکز بر نرخ کلیک یا نرخ تبدیل تبلیغات PPC برای شما طبیعت دوم است، احتمالاً از قبل با برخی از معیارهایی که می خواهید برای استراتژی سئوی خود دنبال کنید آشنا هستید. در حالت ایدهآل، معیارهایی که انتخاب میکنید با اهداف سئوی شما هماهنگ میشوند و به شما کمک میکنند تا راحتتر تشخیص دهید که آیا کمپین شما کار میکند و ترافیک واجد شرایط را به وبسایت شما هدایت میکند یا خیر.
درباره معیارهای فنی سئو، معیارهای تعامل و معیارهای تبدیلی که ممکن است بخواهید ردیابی کنید، بیشتر بیاموزید.
هنگامی که می دانید چه چیزی را می خواهید ردیابی کنید و کدام معیارها به شما کمک می کند بفهمید که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر، رویدادهای سفارشی را در Google Analytics تنظیم کنید تا بینش بیشتری در مورد آنچه در وب سایت شما اتفاق می افتد به دست آورید. رویدادهای GA به شما امکان می دهد اقدامات خاصی مانند کلیک روی یک صفحه فرود خاص، ارسال ایمیل یا حتی اشتراک گذاری های اجتماعی را دنبال کنید. اگر از Google Ads استفاده کرده اید، ممکن است قبلاً اهدافی را برای ردیابی اثربخشی کمپین های خود تعیین کرده باشید. اکنون می توانید از همین ویژگی برای نظارت بر عملکرد سئو استفاده کنید.
با یک تیم متعهد به موفقیت شما شریک شوید
نگران نحوه جایگزینی کوکی های شخص ثالث هستید؟ آینده بدون کوکی نیازی به مخفی کردن استراتژی بازاریابی شما ندارد. برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و تبدیل آنها به مشتریان، همین حالا تنوع ایجاد کنید. خواه برای اولین بار در سئو سرمایه گذاری می کنید یا به سادگی استراتژی خود را گسترش می دهید، همکاری با یک آژانس SEO متعهد به کمک به رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی ارزشمند می تواند به شما در افزایش موفقیت کمک کند. اجازه دهید Victorious به شما در ایجاد یک استراتژی سئو برنده و ایجاد آگاهی از برند کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.