چرا باید در تحقیقات محتوا سرمایه گذاری کنید؟
گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است. اینجا جایی است که میلیونها نفر وقتی سؤالی دارند یا میخواهند در مورد چیزی بیشتر بدانند به آن مراجعه میکنند. بنابراین اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند، باید در نظر داشته باشید که گوگل چه محتوایی را برای کلمات کلیدی مختلف نشان می دهد.
تحقیق محتوا به شما امکان می دهد:
- محتوایی را که برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کند، شناسایی کنید.
- بیاموزید که مخاطب هدف شما به چه چیزی اهمیت می دهد و انواع محتوای مورد علاقه آنها را کشف کنید.
- درک کنید که چه چیزی در پلتفرم های رسانه اجتماعی انتخابی شما محبوب است تا استراتژی خود را توسعه دهید.
- محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان هدف شما را در مقاطع مختلف سفرشان برآورده کند.
با یک استراتژی تحقیق محتوای منسجم، میتوانید فراتر از شناسایی هدف جستجو حرکت کنید و ببینید که آیا پستهای وبلاگ طولانی، ویدیوهای نحوه انجام، مطالعات موردی، فهرستهای قابل مشاهده، یا سایر قالبهای محتوا باعث افزایش تعامل با مشتریان بالقوه میشوند یا خیر.
ایجاد محتوا به زمان نیاز دارد – برای استفاده حداکثری از آن، در ابتدا روی تحقیق محتوا سرمایه گذاری کنید تا محتوایی را مشخص کنید که به بهترین وجه از اهداف کسب و کار و SEO شما پشتیبانی می کند.
ابزارهای برتر برای تحقیقات بازاریابی محتوا
این ابزارهای تحقیق محتوا را نشانه گذاری کنید و اغلب از آنها استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند تا موضوعاتی را که بیشترین تأثیر را دارند کشف کنید.
جستجوی گوگل
البته اولین جایی که باید تحقیق محتوای خود را شروع کنید جستجو در گوگل است. جستجوی گوگل به شما امکان می دهد به سرعت به داده ها و مقالات در موضوعات مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین میتوانید از تابع تکمیل خودکار، People also Ask rich snippet و Related Search برای پیدا کردن موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید که میتواند برای مخاطبان هدف شما جالب باشد.
Google Trends
Google Trends به شما امکان می دهد عملکرد کلمات کلیدی در گذشته را ببینید و عملکرد آنها در آینده را برون یابی کنید. اگر در مورد ایجاد محتوا پیرامون یک کلمه کلیدی خاص هستید، آن را در Google Trends وارد کنید تا ببینید چه تعداد جستجوی تخمینی با آن کلمه کلیدی تکمیل شده است. نتایج نشان خواهد داد که آیا حجم جستجو در حال افزایش یا کاهش است.
گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو
گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل به ترتیب بر کارهایی که افراد در وب سایت شما انجام می دهند و نحوه نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو تمرکز می کنند.
پس چه ربطی به تحقیق محتوا دارد؟
وقتی به دادههای وبسایت خود نگاه میکنید، میتوانید ایدههای محتوای بیشتری پیدا کنید. چگونه؟ ببینید کدام یک از صفحات، پستها و دانلودهای شما در بین جستجوگران و بازدیدکنندگان سایت محبوبتر است. هنگامی که بدانید چه چیزی بیشترین ترافیک را به همراه دارد، می توانید بر ایجاد محتوای اضافی پیرامون موضوعات مجاور تمرکز کنید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی فقط به شما اجازه نمی دهند حجم جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر و دشواری کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید. برخی همچنین به شما امکان می دهند کلمات کلیدی ارگانیک را که یک URL در حال حاضر در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی می کند، کشف کنید. دیگران به شما اجازه می دهند چندین دامنه را با هم مقایسه کنید تا بتوانید ببینید که رقبای شما در چه رتبه ای قرار می گیرند که شما نیستید. استفاده از این ابزارها راهی عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید است.
13 نکته تحقیق محتوا برای افزودن به استراتژی
1. از گوگل بیاموزید
من قبلاً به چهار ابزار گوگل اشاره کردم که باید برای تحقیقات بازاریابی محتوای خود از آنها استفاده کنید. اگر فکر می کنید زیاد بود، این را در نظر بگیرید:
گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است. اینجا جایی است که میلیونها نفر وقتی سؤالی دارند یا میخواهند در مورد چیزی بیشتر بدانند به آن مراجعه میکنند. بنابراین اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند، باید در نظر داشته باشید که گوگل چه محتوایی را برای کلمات کلیدی مختلف نشان می دهد.
من نمی توانم ارزش این را بیش از حد بیان کنم. گوگل میخواهد تجربهای عالی برای جستجوگران فراهم کند تا با درخواستهای اضافی بازگردند. این به طور مداوم الگوریتم را برای ارائه نتایج با کیفیت بالا بهبود می بخشد. در عین حال، گوگل اطلاعات زیادی را در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد تا بتوانند تجربه کاربری در سایت خود را بهبود بخشند.
2. در صفحه اول توقف نکنید
وقتی به عنوان بخشی از تحقیق محتوای خود در گوگل جستجو می کنید، به راحتی می توانید صفحه اول نتایج جستجو را مطالعه کنید، چند منبع را انتخاب کنید و شروع به نوشتن کنید. با این حال، شما به خودتان و محتوایتان آسیب میرسانید، زیرا عمیقتر نگردید.
اینترنت واقعی بررسی نمی شود. فقط به این دلیل که در صفحه یک در SERP ها نشان داده می شود، ادعایی را درست نمی کند. با انجام بررسی های لازم و تحقیق کامل موضوع خود فراتر از صفحه اول نتایج جستجو، با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و قدرت خود را در زمینه کاری خود به نمایش بگذارید.
3. هدف جستجو را شناسایی کنید
اگر می خواهید مشتریان بالقوه با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، باید با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد.
وقتی «تحقیق محتوا» را در گوگل جستجو کردم تا ببینم هدف جستجو برای این پست چیست، بیشتر مقالات نکات یا ابزارهایی برای انجام تحقیقات بازاریابی محتوا را پوشش میدادند که به شکلگیری طرح کلی من برای این مقاله کمک کرد. از آنجایی که میخواستم نسبت به پستهای دیگر در این موضوع روشنتر باشد، نکات اضافی، اطلاعات اضافی محدودی که ارزش اضافه نمیکند و اقدامات واضحی را که میتوانید در استراتژی محتوای خود ادغام کنید، ارائه کردهام. در نتیجه، من هدف جستجو را به حداکثر رساندم در حالی که چرخش منحصر به فرد خود را اضافه کردم.
4. به طول نگاه کنید
در حالی که گوگل می گوید هیچ طول ایده آلی برای رتبه بندی یک قطعه محتوا وجود ندارد، اما اشاره می کند که محتوا باید «جامع» باشد. با این حال، جامعیت یک مقاله نسبت به موضوع است. یک پست در مورد “بهترین نژاد سگ برای بدست آوردن” ممکن است به 4000 کلمه برای بحث در مورد نژادهای مختلف و نیازها و خلق و خوی آنها نیاز داشته باشد، در حالی که یک پست در مورد “چرا به یک افسار سگ نیاز دارید” ممکن است فقط به 800 کلمه نیاز داشته باشد تا تمام نکات ضروری را پوشش دهد.
برای درک بهتر طول یک قطعه، طول پست های با رتبه برتر را بررسی کنید. این پستها در حال حاضر هدف جستجو را برآورده میکنند و به اندازه کافی به درخواست پاسخ میدهند. در حالی که نیازی به تطبیق کلمه به کلمه پستهای رتبهبندی وجود ندارد، نگاه کردن به طول آنها به شما یک عدد بزرگ را نشان میدهد که یک پست جامع هنگام ایجاد محتوای شما چگونه به نظر میرسد.
برای کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر، می توانید به جامعیت نیز فکر کنید. آیا تمام اطلاعاتی را که به مشتریان خود برای درک موضوع شما نیاز دارند، می دهید؟ آیا هدف خود را با موفقیت بیان کرده اید؟ اگر نه، برای انجام این کار چه کاری لازم است؟
5. طرح کلی در طول راه
همانطور که با تمام این اطلاعات جدید روبرو می شوید، حتما یادداشت برداری کنید! Google Docs را باز کنید و شروع به تایپ طرح کلی خود کنید. پیوندهایی را که میخواهید به آنها ارجاع دهید، آمارهای مهم، نکات کلیدی برای برجسته کردن، سرفصلهای احتمالی و سؤالات متداول و موارد دیگر جایگذاری کنید. می توانید پس از تکمیل تحقیقات خود، طرح کلی خود را پاکسازی و ویرایش کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا سؤالاتی را که پست شما باید به آنها پاسخ دهد، شناسایی کنید، بلکه روند نوشتن را نیز راهنمایی می کند و آن را روان تر می کند.
در اینجا نکات برتر ما برای ایجاد یک طرح کلی آورده شده است.
6. مسابقه را بررسی کنید
مصرف کنندگان می دانند که انتخاب هایی دارند. برای موفقیت، باید بدانید که رقیب چه می کند. به عنوان مثال، آیا رقابت اغلب داده ها و مطالعات اصلی مرتبط با صنعت شما را منتشر می کند؟ اگر چنین است، آیا این چیزی است که مخاطب هدف شما آن را جذاب می داند؟ اگر چنین کردند، در نظر بگیرید که چگونه تاکتیک های مشابه را به روشی منحصر به فرد در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید. آیا می توانید یک گزارش تحقیقاتی با داده های داخلی ایجاد کنید یا یک پروژه تحقیقاتی را تأمین مالی کنید؟
قبلاً به استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اشاره کردم. ابزار پولی مانند Ahrefs می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را که رقبای شما رتبه بندی می کنند را شناسایی کنید که شما نیستید. این یک راه آسان برای یافتن موضوعات احتمالی برای تولید محتوای آینده است.
7. آنچه از دست رفته است را کشف کنید
رقابت ممکن است شما را شکست داده باشد و مقالهای در مورد موضوعی که میخواهید پوشش دهید منتشر کرده باشد – این بدان معنا نیست که آنها آن را درست انجام دادهاند یا همه زوایای آن را در نظر گرفتهاند.
به جای اینکه موضوعی را رها کنید زیرا رقیب شما را در آن شکست میدهد، محتوای آنها را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی کم است. آیا آنها یک یادداشت مهم را مرور کردند؟ دو نقطه مختلف را با هم ترکیب کنید؟ اطلاعات نادرست را به اشتراک بگذارید؟ این نظارت ها به شما این امکان را می دهد که رکورد درست کنید و محتوای قابل اعتمادتری را منتشر کنید که بهتر به مخاطبان هدف شما خدمت می کند.
8. اجتماعی شوید
اگر میدانید مخاطبان شما در کجا قرار دارند – چه فیسبوک، اینستاگرام یا لینکدین – ببینید در مورد چه چیزی صحبت میکنند و به اشتراک میگذارند. این می تواند به شما بینشی در مورد موضوعات احتمالی بدهد، به شما کمک کند استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهتر با علایق آنها هماهنگ کنید و محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید. همچنین می تواند شما را در مورد بهترین راه ها برای ارسال محتوای جدید راهنمایی کند تا دنبال کنندگان شما آن را بررسی کنند.
آیا می خواهید از فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ میتوانید از کانالهای اجتماعی استفاده کنید تا مستقیماً از مخاطبان هدف خود در مورد محتوایی که میخواهند از شما ببینند بپرسید یا از آن برای نظرسنجی از فالوورهای خود در مورد یک موضوع آینده در استراتژی محتوای خود استفاده کنید. برای مثال، اگر میدانید که درباره «بهترین دستور العملهای BBQ» مینویسید، دنبالکنندگان خود را در مورد آنچه که فکر میکنند برای یک دستور پخت BBQ خوب میسازد، سؤال کنید. سپس، نتایج مسابقه خود را در پست خود قرار دهید. انجام این کار یک راه سرگرم کننده برای ایجاد علاقه و ایجاد ارتباط با خوانندگان است.
9. اخبار صنعت را دنبال کنید
اگر در صنعتی هستید که به سرعت در حال تغییر است، ماندن در صدر اخبار صنعت می تواند به شما در رقابت کمک کند. شما می توانید اطلاعات به دست آمده از اخبار صنعت را در یک پست وبلاگ یا خبرنامه تجزیه و تحلیل کنید و آن را برای مشتریان خود قابل هضم تر کنید، یا محتوای همیشه سبز را در همان موضوع دوباره منتشر کنید و دوباره آن را به اشتراک بگذارید. اخبار صنعت همچنین می تواند به شما در شناسایی فرصت های آینده برای تولید محتوا کمک کند. به عنوان مثال، اگر آژانس تنظیمکننده صنعت شما، قوانین جدیدی را برای اجرایی شدن به اشتراک بگذارد، میتوانید روی قطعهای کار کنید تا به مشتریان خود کمک کنید تا بفهمند این موضوع چگونه میتواند بر آنها تأثیر بگذارد.
10. با کارشناسان موضوع صحبت کنید
تیم داخلی شما متشکل از کارشناسان موضوع است، بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید. از آنها منابع یا نقل قولی برای کمک به بیان یک نکته بخواهید. تخصص آنها میتواند به محتوای شما اعتبار بدهد و دیدگاههای منحصربهفرد آنها میتواند به تثبیت کسبوکار شما به عنوان یک رهبر صنعت کمک کند.
همچنین میتوانید با افرادی که هر روز با مشتریانتان در تعامل هستند صحبت کنید تا ببینید که آنها فکر میکنند چه نوع محتوایی به بهترین وجه نیازهای مشتریان شما را برآورده میکند و در مورد نقاط دردسری که محتوای شما باید به آن توجه کند، بینشی کسب کنید.
11. همه چیز را زیر سوال ببرید
نزدیک بودن بیش از حد به یک موضوع می تواند ما را نسبت به سوالات واضح کور کند. “عقل سلیم” یا “این روشی است که انجام می شود” را به صورت اسمی نگیرید – همه چیز را زیر سوال ببرید. نه تنها ممکن است پاسخهای جالبی بیابید، بلکه ممکن است موضوعی را بیابید که دیگران نادیده گرفتهاند، زیرا تصور میکردند همه از قبل پاسخ را میدانستند. من مطمئناً هنگام نوشتن در مورد سئو به این موضوع برخورد کرده ام. به راحتی می توان همان نقاط استاندارد را طوطی وار کرد. با این حال، وقتی عمیقتر میکنم، رویکرد ظریفتری پیدا میکنم که نادیده گرفته شده است، زیرا بحث کردن درباره آن دشوارتر است.
در همین راستا، خوانندگان خود را کانالی کنید و در مورد سؤالاتی که ممکن است داشته باشند فکر کنید. آیا تحقیقات شما امکان پاسخگویی به همه آنها را فراهم کرده است؟ اگر نه، به حفاری ادامه دهید. ایجاد محتوایی که با هدف جستجوی خوانندگان شما مطابقت داشته باشد بسیار مهم است، اما نوشتن محتوا با دیدگاهی تازه و برداشتی منحصر به فرد از موضوع نیز کلیدی است. اگر بتوانید هر دو را انجام دهید، در راه رسیدن به یک استراتژی محتوای برنده هستید.
12. فهرستی از منابع مورد اعتماد ایجاد کنید
اگر با تیمی از نویسندگان کار می کنید یا در آینده امیدوار هستید، فهرستی از منابع ایجاد کنید تا تحقیق در مورد موضوعات صنعت آسان تر شود. می توانید فهرست خود را به گونه ای تقسیم بندی کنید که شامل منابع قابل اعتماد، منابعی که نیاز به بررسی واقعیت دارند و منابع غیرقابل اعتمادی که نویسندگان نباید به آنها استناد کنند. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه داده های خود را از منابع معتبر دریافت می کنند و زمان تحقیق خود را در آینده کاهش می دهید.
13. اجرای یک فرآیند QA
بعد از اینکه تحقیق کردید و مقاله خود را ترسیم یا نوشتید، باید فرآیندی برای اطمینان از کیفیت داشته باشید. اگر یک ویرایشگر در تیم خود دارید، از آنها بخواهید تا در جستجوی خطاها، واقعیت را بررسی کنند. یا اگر میتوانید، از یکی از کارشناسان موضوع خود بخواهید به طرح کلی یا محتوای شما نگاه کند تا صحت و ارزشمند بودن آنچه را که میگویید تأیید کند. داشتن یک فرآیند کامل QA (تضمین کیفیت) در محل بسیار مهم است. این اطمینان حاصل می کند که محتوای شما در بهترین نسخه ممکن منتشر می شود.