بازاریابی محتوا باید فراتر از سئو پیشرفت کند

من از دیدن پست های وبلاگ، ویدئوها، وبینارها، مقالات، راهنماها، منابع، پست های اجتماعی که کل دلیل وجودی آنها تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل است خسته شده ام. خلاقیت ما را محدود می‌کند و احتمال اینکه پیشرفت‌های بازاریابی معنی‌داری اتفاق بیفتد را محدود می‌کند. بازاریابی محتوا بزرگتر از سئو است. من از 99 درصد فید لینکدین خود خسته شده ام که وانمود می کند اینطور نیست.

تخته سفید 5 دقیقه‌ای این هفته سه مشکل بزرگ محدود کردن محتوا به تاکتیک سئو را توضیح می‌دهد (و همچنین دقیقاً 5 دقیقه طول می‌کشد؛ برای آن ضربه به پشت خود ضربه می‌زنم زیرا حتی از تایمر برای ضبط استفاده نکردم!)

رونوشت:

به نظر من بسیار عجیب است که 99 درصد از آنچه بازاریابان آن را بازاریابی محتوا می نامند در واقع فقط SEO است. وقتی مدیر مالی، مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی شما می گویند: «هی! ما باید روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنیم.» آنچه آنها واقعاً می گویند این است: “بیایید برای سئو محتوا تولید کنیم.”

فکر می کنم می دانم چرا اینطور است. به این دلیل که گوگل اکثریت قاطع ترافیک وب را هدایت می کند. به اندازه کافی منصفانه است، اما این جایی نیست که مردم وقت خود را صرف کنند. بنابراین در اینجا این است سه دلیل چرا فکر می کنم واقعا احمقانه است که تمام بازاریابی محتوا را به “فقط محتوای سئو برای گوگل بسازید.”

شماره 1: گوگل یک کانال ذاتاً پرخطر است

اول از همه، گوگل یک کانال واقعاً پرخطر است. هرگز خطر بالاتری نداشته است. در واقع، یک داستان عالی از بری شوارتز در SERoundtable در مورد HardBacon وجود داشت که فقط یک تجربه وحشتناک در برخی از به‌روزرسانی‌های سال گذشته گوگل داشت. آنها در واقع ترافیک خود را بازیابی کردند، اما نه قبل از ورشکستگی.

میلیون‌ها راه وجود دارد که Google می‌تواند شما را به هم بزند. تحقیقات ما نشان می دهد که گوگل ترافیک بیشتری را به وب سایت های کمتر و کمتری ارسال می کند. مردم در مورد تسلط ردیت بر گوگل صحبت می کنند. آنها در مورد این برندهای بزرگ که بر گوگل تسلط دارند صحبت می کنند. کاملا درست است.

نزدیک به نیمی از کل ترافیک گوگل فقط به تعداد انگشت شماری یعنی چند صد وب سایت می رود. تجزیه و تحلیل بزرگی از Detailed.com وجود داشت که به این شانزده برند که دارای پانصد و هشتاد و هشت ویژگی مختلف هستند که اساساً بر تمام نتایج جستجوی گوگل تسلط دارند، نگاه کرد. این در بین ده ها میلیون نتیجه جستجو است.

اگر شما یکی از این 16 شرکت نیستید، موفق باشید. این اتفاق نمی افتد. گوگل جایزه ای برای بازاریابی درست در همه کانال های دیگر شده است نه مکانی برای شروع.

شماره 2: رتبه بندی جستجو ≠ تبدیل

اگر در گوگل رتبه بندی می کنید، این لزوما منجر به تبدیل نمی شود. این یکی از نمونه های مورد علاقه من است زیرا من همیشه آن را جستجو می کنم:

HubSpot سالهاست که در این زمینه رتبه خوبی کسب کرده است. شرط می بندم که برای آن ترافیک زیادی دریافت می کنند. در واقع، اگر این یکی از صفحات پرترافیک در سایت آنها باشد، من را شگفت زده نمی کند.

اما، احتمالا هیچ کاری برای آنها نمی کند. من واقعاً از شکلک شانه‌کن کوچکی خوشم می‌آید و به مکانی برای کپی و پیست کردن آن نیاز دارم، بنابراین روی پیوند HubSpot کلیک می‌کنم یا فقط آن را مستقیماً از SERP اینجا کپی و جای‌گذاری می‌کنم.

اما دلیل این اتفاق، دلیل سرمایه گذاری بیش از حد افراد در گوگل این است که هر زمان که به تجزیه و تحلیل خود می روید و اینجا را نگاه می کنید، من بر اساس رویدادها در هر جلسه مرتب شده ام. رویدادها اساساً تبدیل هستند، یک ثبت نام برای ما در SparkToro. نه لزوما پولی بلکه رایگان یا پولی. و شما می توانید آن جستجوی ارگانیک را ببینید، بله، مرد. آنها در اوج هستند

بنابراین مدیران مالی، هیئت مدیره، مدیران ارشد مالی و افرادی که تجزیه و تحلیل های بازاریابی شما را بررسی می کنند، به این موضوع نگاه می کنند و می گویند: “تمام ترافیک خوب از طرف گوگل می آید.” پس برو بازاریاب “فقط برای من ترافیک بیشتری از Google دریافت کنید.” اما دلیل این اتفاق، درست است، دلیل این اتفاق این است که وقتی افراد در جای دیگری درباره شما می شنوند، به گوگل می روند و برند شما را جستجو می کنند یا کلمه یا عبارتی را جستجو می کنند که می دانند با شما مرتبط است و سپس کلیک می کنند. روی تو آنها حتی ممکن است نام برند شما را به خاطر نیاورند تا زمانی که شما را در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی بدون برند ببینند و سپس وقتی شما را پیدا کردند، کلیک دریافت می کنید. و بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل ترافیک فوق‌العاده‌ای را ارسال می‌کند، اما آنچه در واقع اتفاق می‌افتد، همه چیزهای دیگر در اطراف نام تجاری و محصول شما و تبلیغات دهان به دهان است که این فعالیت جستجوی Google را هدایت می‌کند.

شماره 3: محتوا بدون قید و بند از الزامات سئو، می تواند کارهای بیشتری برای بازاریابی شما انجام دهد

محتوا می تواند بسیار بیشتر از رتبه بندی در موتورهای جستجو باشد. توانایی محتوا برای تأثیر مثبت بر برند شما، افزایش ثبت نام در خبرنامه ایمیلی شما، تأثیرگذاری بر مردم برای خرید محصول یا خدمات شما قدرتمند است، اما محتوای هدفمند کلمات کلیدی این خلاقیت را محدود می کند.

و دسترسی شما به مخاطبانتان را نیز محدود می کند. بنابراین، می‌دانید، چیزهایی که محتوا می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد مانند مشترکین بیشتر، پوشش مطبوعات و رسانه‌ها، فرصت‌های مشارکت، افزایش تمایل در فروش. درسته؟ زمانی که انواع محتوای مناسب را منتشر می کنید، می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

همه این انواع مختلف محتوایی که می توانند جذاب باشند، جذابیت گسترده، جذابیت خاص، مخاطبان پیشرفته، مخاطبان سطح مبتدی در اطراف موضوع شما دارند.

اگر فقط دنبال کلمات کلیدی بروید، محدود است. این برای گوگل کار نمی کند، اما ممکن است قدرتمند باشد. ممکن است برای دستیابی به مخاطبان شما از طریق منابع نفوذ موجود آنها بهینه باشد. درسته؟

اگر با محصول جدیدم صاحبان هتل ها را هدف قرار دهم، می دانم که آنها از این وب سایت ها بازدید می کنند و در این خبرنامه ها مشترک می شوند و به این حساب های اجتماعی توجه می کنند و به این پادکست ها گوش می دهند و این کانال های YouTube را دنبال می کنند. و اگر در خلاقیت و تفکر محتوایم فقط با کلمات کلیدی محدود نمی‌شدم، می‌توانستم در همه آن مکان‌ها باشم.

بنابراین آنچه من از شما می خواهم انجام دهید این است ساختن تمام محتوای خود را فقط برای Google متوقف کنید.

و در عوض شروع به تولید محتوایی کنید که برای جذب، حفظ و تبدیل مخاطبانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و منابع تأثیری که به آنها می‌رسد، طراحی شده است.

Source link