
نقشه برداری محتوا چیست؟
نگاشت محتوا فرآیند ایجاد یک برنامه محتوایی است که خریداران را در تمام مراحل چرخه حیات مخاطب قرار می دهد.
اگر می خواهید محتوای شما به دست افراد مناسب برسد، باید یک نقشه محتوای موثر داشته باشید. برنامه ریزی محتوای خود و درک هدف آن می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که مشتریان مناسبی را هدف قرار داده اید.
این پست موضوعات زیر را برای کمک به درک نقشه محتوا توضیح می دهد:
به خواندن ادامه دهید تا در مورد نقشه برداری محتوا بیشتر بدانید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

نقشه برداری محتوا چیست؟
نگاشت محتوا فرآیند ایجاد یک برنامه محتوایی است که خریداران را در تمام مراحل چرخه حیات مخاطب قرار می دهد. این فرآیند برای هر استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است، زیرا می توانید حجم کاری خود را کاهش دهید و از قطعات مختلف برای اهداف مختلف استفاده کنید.

50%
این است که بازاریابی محتوایی در مقایسه با بازاریابی معمولی چقدر سرنخ بیشتری ایجاد می کند.
چرا نقشه برداری محتوا مهم است؟
نقشهبرداری محتوا برای اطمینان از اینکه مشتریان را در جایی که هستند ملاقات میکنید، به جای اینکه منتظر بمانید تا شما را پیدا کنند، ضروری است. از آنجایی که محتوا بخش بزرگی از مطالب بازاریابی را شامل می شود، داشتن یک برنامه محکم برای نحوه استفاده از آن ضروری است.
با نقشه برداری محتوا، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:
- ارائه محتوای مشتری: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر صنعتی دائماً آنلاین می شوند. با نقشهبرداری محتوا، ملاقات با مشتری در جایی که هستند و ارائه اطلاعاتی که میخواهند را آسانتر میکنید.
- از سفر مشتری حمایت کنید: بخشی از نقشه برداری محتوا، درک اینکه مشتریان چگونه شرکت شما را پیدا می کنند است. شما می توانید محتوایی تولید کنید که هدفمندتر و مرتبط تر با مشتریان در هر بخشی از سفر آنها باشد.
- انواع محتوا و موضوعات را متنوع کنید: همانطور که یاد می گیرید مشتریان از شما چه می خواهند، تولید موضوعات و انواع محتوایی که بیشترین تاثیر را دارند آسان تر خواهد شد.
همانطور که در مورد استراتژی محتوای خود و سفر مشتری بیشتر می آموزید، پیشرفت های قابل توجهی در آگاهی از برند و نتیجه نهایی خود خواهید دید.
نحوه ایجاد نقشه محتوا
اکنون که می دانیم نقشه برداری محتوا چیست و چرا اهمیت دارد، می توانید خودتان برنامه ریزی نقشه محتوا را شروع کنید. در اینجا شش مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:
- مخاطب هدف را شناسایی کنید
- مسیر خرید را در نظر بگیرید
- سوالات طوفان فکری که ممکن است کاربران داشته باشند
- انواع محتوا را برای هر مرحله از قیف شناسایی کنید
- ایده های موضوع را فهرست کنید
- اهداف و اندازه گیری ها را برای نقشه محتوای خود تعیین کنید
بیایید در زیر شیرجه بزنیم!
1. مخاطبان هدف را شناسایی کنید
قبل از برنامه ریزی محتوای خود، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. مخاطبان هدف شما گروهی از افراد یا مشاغل هستند که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. هر کسب و کاری مخاطبان هدف منحصر به فردی دارد و شناخت مخاطبان شما به شما کمک می کند محتوای بهتری ایجاد کنید.
با جمع آوری داده ها در مورد مشتریان فعلی خود شروع کنید و به این فکر کنید که چه کسی به احتمال زیاد به کسب و کار شما نیاز دارد. شما می توانید پرسونای خریدار بسازید که نمایانگر افراد در بین مخاطبان هدف شما باشد. به عوامل زیر فکر کنید:
- جمعیت شناسی
- سن
- اشتغال
- درآمد
- محل
همه این ویژگی ها بر نحوه و مکان مصرف محتوا توسط مخاطبان شما تأثیر می گذارد.
2. مسیر خرید را در نظر بگیرید
مسیر خرید شامل مراحلی است که کاربران از لحظه ورود به وب سایت شما تا لحظه خرید انجام می دهند. بنابراین، چگونه محتوا بر آن مسیر تأثیر می گذارد؟
محتوای شما می تواند به راهنمایی افراد در مسیر خرید کمک کند و آنها را به سمت پایین تر از قیف سوق دهد. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ می تواند به یک محصول مرتبط منجر شود که دارای محتوای اطلاعاتی است و می تواند بعداً از آن برای خرید استفاده کند.
درک مسیر معمولی شما برای خرید می تواند به شما کمک کند تا مشکلات مربوط به جریان را پیدا کنید. اگر با GA4 کار میکنید، میتوانید رویدادهای مختلفی را برای علامتگذاری مسیر خرید تنظیم کنید:
این رویدادها بسته به شرکت، پیشنهادات و نیازهای شما متفاوت به نظر می رسند.
3. سؤالات طوفان فکری که ممکن است کاربران داشته باشند
شما می خواهید هنگام ایجاد محتوا به ذهن کاربران خود وارد شوید. این بدان معناست که شما باید یک قدم جلوتر باشید و قبل از اینکه سؤالات آنها را داشته باشند به آنها پاسخ دهید.
کاربران چه سوالاتی در مورد شرکت، خدمات و صنعت شما می توانند داشته باشند؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:
- این محصول/خدمت چه کاری انجام می دهد؟
- هزینه این محصول/خدمت چقدر است؟
- آیا می توانم خودم بدون کمک این کار را انجام دهم؟
- این محصول/خدمت چه سودی برای من دارد؟
- برای درک این محصول/خدمت به چه دانش صنعتی نیاز دارم؟
4. انواع محتوا را برای هر مرحله از قیف شناسایی کنید
هر مرحله از قیف به انواع محتوای متفاوت نیاز دارد. مراحل قیف بالا، وسط و پایین است که پایین ترین گزینه برای خرید است.
محتوای شما بسته به مرحلهای که مشتریان شما در آن هستند متفاوت خواهد بود. شما یک صفحه محصول را در مقابل کسی که در حال تحقیق است قرار نمیدهید – بیش از حد متمرکز بر فروش به نظر میرسد و آنها را از خود دور میکند. به همین دلیل است که شما به محتوا برای تمام مراحل نیاز دارید تا به هر مشتری تجربه خوبی بدهید.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- توفو: پست های وبلاگ اطلاعاتی، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل های اطلاعاتی
- فوت شده: صفحات محصول یا خدمات، به روز رسانی های صنعت، اطلاعات شرکت
- نابینا: ایمیلهای سبد خرید رها شده، صفحات قیمتگذاری، صفحات خدمات
5. ایده های موضوع را فهرست کنید
هنگامی که ساختار و انواع محتوای خود را برنامه ریزی کردید، می توانید شروع به انشعاب به سمت موضوعاتی کنید که می خواهید پوشش دهید. با این موضوعات، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و تجربه کاربری (UX) را حتما در نظر داشته باشید.
از ابزار تحقیق کلمات کلیدی اختصاصی ما استفاده کنید، کلمات کلیدیFX، برای کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی با کیفیت بالا برای کمپین های محتوا و PPC. کلمات کلیدی برتر را به صورت رایگان شناسایی کنید 

اگر مطمئن نیستید که چگونه موضوعات ایجاد کنید، به رقبای خود نگاه کنید و کمی در گوگل جستجو کنید. ببینید چه موضوعات و مقالات مرتبطی مطرح می شود و به مواردی که پوشش نداده اید توجه داشته باشید.
امتیاز: مولد ایده پست وبلاگ ما را امتحان کنید
6. اهداف و اندازه گیری ها را برای نقشه محتوای خود تعیین کنید
اکنون که ایده ای دارید که چه محتوایی را باید بنویسید و چگونه با هم هماهنگ می شود، به راهی برای پیگیری پیشرفت خود نیاز دارید. برخی از اهدافی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:
- مطمئن شوید که هر قطعه هدف مشخصی دارد
- بررسی نرخ تبدیل قبل و بعد از اجرای محتوای جدید
- نگاهی به ترافیک و رتبه بندی سئو
اینها تنها چند راه هستند که به شما کمک می کند در مسیر نقشه برداری محتوای خود بمانید. با افزایش پیچیدگی سایت شما، حتما نقشه محتوا و معماری وب سایت خود را به روز کنید تا همه چیز به خوبی اجرا شود.
آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.
آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.
WebFX دارد بیش از 1000+ توصیفات مشتری درخشان
ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند

با WebFX یک نقشه محتوای تاثیرگذار ایجاد کنید
نقشهبرداری محتوای شما میتواند استراتژی محتوای شما را ایجاد یا شکست دهد. اگر هدف گذاری مشتری خود را برنامه ریزی نکنید و محتوای خود را با سفر مشتری منطبق نکنید، ممکن است فروش را از دست بدهید. WebFX اینجاست تا از آن جلوگیری کند.
ما تیمی متشکل از 500 کارشناس بازاریابی و 100+ نویسنده محتوای تخصصی داریم تا فرآیند محتوا را ساده کنیم. با خدمات بازاریابی محتوای خود، مخاطب ایدهآل شما را ترسیم، شناسایی و هدف قرار میدهیم تا بهترین شانس را برای تبدیل به شما بدهیم.
برای یادگیری بیشتر آماده اید؟ به بیش از 1000 مشتری ما بپیوندید و همین امروز به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید!