نحوه اتصال کنسول جستجو به Analytics

داده ها ستون فقرات یک استراتژی جامع سئو هستند. شما به تجزیه و تحلیل با کیفیت نیاز دارید تا بفهمید چه اتفاقی در وب سایت شما می افتد، ببینید استراتژی فعلی شما چقدر موثر است و تاکتیک های جدید را آزمایش کنید.

اتصال Google Search Console به حساب Google Analytics به شما کمک می کند تا عملکرد صفحات وب خود را در نتایج جستجوی Google و نحوه تعامل بازدیدکنندگان با آنها – همه در یک پلت فرم را کشف کنید.

چرا باید کنسول جستجو را به Analytics متصل کنم؟

کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که ببینید سایت شما در نتایج جستجو چگونه عمل می کند و افراد از چه جستجوهایی برای یافتن شما استفاده می کنند. از این اطلاعات می توان در کمپین سئوی خود برای بهبود دید آنلاین در SERP ها استفاده کرد.

از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل بینش بیشتری در مورد کارهایی که افراد پس از حضور در سایت شما انجام می دهند، ارائه می دهد. چه مدت در یک صفحه می مانند؟ آیا آنها از صفحات اضافی بازدید می کنند؟ آیا آنها در حال دانلود کتاب الکترونیکی، ارسال ایمیل خود یا خرید هستند؟

هنگامی که کنسول جستجوی گوگل را با حساب Google Analytics خود پیوند می دهید، می توانید تمام داده های خود را در یک پلتفرم مشاهده کنید و بهتر درک کنید که چگونه (یا اگر) ترافیک ارگانیک شما تبدیل می شود.

همچنین به گزارش‌های اضافی در Google Analytics دسترسی خواهید داشت که نشان می‌دهد صفحات وب شما در کجا در SERP نشان داده می‌شوند و افراد از چه کلمات کلیدی برای یافتن صفحات فرود خاص استفاده می‌کنند.

نیازی به تغییر تنظیمات کنسول جستجو نیست – می‌توانید داده‌های کنسول جستجوی خود را از حساب Google Analytics خود فعال کنید و بلافاصله شروع به دسترسی به گزارش‌های کنسول جستجوی جدید خود کنید.

Google Analytics 4: اتصال کنسول جستجو به GA4

اگر به GA4 تغییر داده اید یا قصد دارید به زودی این کار را انجام دهید، از همان ابتدا آن را با GSC وصل کنید تا دید کاملی از داده های خود داشته باشید.

ابتدا روی “Admin” در منو کلیک کنید.

اسکرین شات منو GA4

دو ستون ظاهر می شود.

منوی مدیریت GA4

ستون دوم را به پایین بروید و روی «پیوندهای کنسول جستجو» کلیک کنید.

لینک های کنسول جستجو در GA4

روی “پیوند” کلیک کنید.

اسکرین شات تنظیم پیوند اتصال کنسول جستجو به تجزیه و تحلیل

روی «انتخاب حساب‌ها» کلیک کنید، حساب خود را انتخاب کنید و سپس روی «تأیید» کلیک کنید. هر حسابی که مالک سایت تأیید شده در آن هستید ظاهر می شود.

پیوند به اسکرین شات دارایی

برای رفتن به مرحله دوم روی “بعدی” کلیک کنید.

مرحله 2 تنظیم لینک

روی “انتخاب” کلیک کنید.

یک جعبه جریان داده را انتخاب کنید

اکنون باید جریان های مختلف داده ای را که در دسترس شماست مشاهده کنید: وب، iOS و اندروید. اولین مورد برای دسترسی به داده ها از یک وب سایت است، در حالی که دو مورد دیگر برای دسترسی به داده ها از برنامه های تلفن همراه است.

از آنجایی که من نگران ترافیک ارگانیک وب سایت خود هستم، «وب» را انتخاب می کنم و روی «بعدی» کلیک می کنم.

پیوند GA4 به GSC را بررسی کنید

اکنون، می‌توانید صحت تمام اطلاعات را تأیید کنید و روی «ارسال» کلیک کنید.

گزارش های جدید Google Analytics 4 شما

هنگامی که کنسول جستجو را به Google Analytics 4 متصل کردید، به دو گزارش جدید دسترسی خواهید داشت.

1. جستجوی ارگانیک گوگل

GA4 اکنون داده‌هایی را درباره عبارات جستجویی که افراد برای یافتن صفحات وب شما استفاده می‌کنند جمع‌آوری می‌کند. اطلاعات مشابهی در کنسول جستجوی گوگل موجود است، اما اکنون می‌توانید آن‌ها را در حالی که در Analytics هستید مشاهده کنید.

2. ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل

معیارهای کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل مربوط به صفحات فرود خاص را مشاهده کنید و ببینید کدامیک بیشترین ترافیک و تبدیل‌ها را جذب می‌کنند.

سوالات متداول در مورد اتصال کنسول جستجو به تجزیه و تحلیل

آیا باید کنسول جستجو و آنالیتیکس را به هم متصل کنم؟

اگر احساس می‌کنید از گزارش‌ها و داده‌های اضافی سود نخواهید برد، لازم نیست کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل خود را به هم متصل کنید. گوگل نیازی به اتصال ابزارها ندارد. با این حال، گزارش های اضافی دیدن همه داده های شما را در یک مکان آسان تر می کند.

آیا می توانم Analytics خود را به چندین ویژگی کنسول جستجوی Google متصل کنم؟

نه، گوگل می گوید: «یک ویژگی Analytics را می توان تنها با یک سایت مرتبط کرد و بالعکس. ایجاد یک انجمن جدید، ارتباط قبلی موجود را حذف می‌کند.»

آیا می توانم کنسول جستجوی خود را به طور همزمان به UA و GA4 متصل کنم؟

بله، می‌توانید کنسول جستجوی خود را همزمان به UA و GA4 پیوند دهید.

کتاب الکترونیکی رایگان ابزار گوگل ما را دانلود کنید

کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس تنها ابزار رایگان گوگل نیستند که می توانید برای بهبود رتبه بندی SERP خود و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت خود از آنها استفاده کنید. نسخه رایگان Google Tools برای SEO را دانلود کنید و در مورد ابزارهای ارزشمند SEO که می توانید برای بهبود استراتژی دیجیتال خود استفاده کنید، بیشتر بیاموزید.

دانلود راهنمای ابزارهای گوگل برای سئو

راهنمای ابزارهای گوگل برای سئو

این راهنما را دانلود کنید تا یاد بگیرید چگونه از ابزارهای رایگان و قدرتمندی که Google برای بهبود فرآیندها و عملکرد سئو ارائه می دهد بهترین استفاده را ببرید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور