تجزیه و تحلیل مشترک چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

تجزیه و تحلیل مشترک چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

تحلیل مشترک چیست؟

تجزیه و تحلیل متقابل نوعی از نظرسنجی از مخاطبان است که با هدف کشف ویژگی های محصولی که افراد در اولویت قرار دارند، می باشد. اینجا جایی است که از افراد در بین مخاطبان بالقوه خود نظرسنجی می‌کنید تا بفهمید آنها به کدام ویژگی‌های محصولات شما بیشتر و کمترین اهمیت می‌دهند.

تصور کنید که کسب و کار شما لپ تاپ می فروشد. همانطور که جدیدترین مدل را توسعه می دهید، تصمیم می گیرید ویژگی صفحه نمایش لمسی را که در مدل های قبلی شما وجود داشت حذف کنید. به جز، معلوم می شود که صفحه نمایش لمسی ویژگی مورد علاقه کاربران بوده است. بنابراین، وقتی آن را حذف می کنید، فروش شما به شدت کاهش می یابد.

شما به راحتی می توانید با صرف زمان برای دریافت بازخورد از مشتریان خود از آن سناریو جلوگیری کنید. تجزیه و تحلیل مشترک می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید مخاطبان شما چه ویژگی هایی را بیشتر دوست دارند، که دقیقاً همان چیزی است که ما در این صفحه پوشش می دهیم!

در اینجا خلاصه ای از همه چیزهایی است که به آنها می پردازیم:

بیا شروع کنیم!

PS در هفته نامه درآمد مشترک شوید، خبرنامه ایمیل ما، برای اینکه نکات بازاریابی دیجیتال بیشتری مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال شود!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

تحلیل مشترک چیست؟

تجزیه و تحلیل متقابل نوعی از نظرسنجی از مخاطبان است که با هدف کشف ویژگی های محصولی که افراد در اولویت قرار دارند، می باشد. اینجا جایی است که از افراد در بین مخاطبان بالقوه خود نظرسنجی می‌کنید تا بفهمید آنها به کدام ویژگی‌های محصولات شما بیشتر و کمترین اهمیت می‌دهند.

تجزیه و تحلیل مشترک چگونه کار می کند؟

بنابراین، دقیقاً چگونه تحلیل مشترک کار می کند؟ ما می توانیم این فرآیند را به چند مرحله تقسیم کنیم:

  1. محصولات را بر اساس ویژگی ها و ویژگی ها تقسیم کنید: تمام هدف انجام یک نظرسنجی مشترک این است که مشخص کنید مخاطب شما کدام ویژگی محصول را بیشتر دوست دارد. برای شروع نظرسنجی خود، این ویژگی های محصول را تجزیه کنید. به عنوان مثال، اگر خودرو می فروشید، می توانید اجزای خودرو را بر اساس موتور، برند، قیمت و موارد دیگر تجزیه کنید.
  2. مخاطبان خود را برای تکمیل نظرسنجی دعوت کنید: از یک ابزار نظرسنجی یا پلتفرم استفاده کنید یا نظرسنجی خود را ایجاد کنید تا نظرسنجی را ایجاد کنید و آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید.
  3. تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی: هنگامی که پاسخ ها را دریافت کردید، نوبت به تجزیه و تحلیل آنها می رسد. اگر پاسخ‌های کافی دریافت کرده باشید، می‌توانید گرایش‌ها و بینش‌هایی را در مورد ویژگی‌های محصولی که مخاطبان شما بیشتر قدردانی می‌کنند، تشخیص دهید.

نتایج نظرسنجی تحلیل مشترک

چرا از تحلیل مشترک استفاده کنیم؟

بزرگترین مزیت تجزیه و تحلیل مشترک این است که می تواند به شما در جمع آوری بازخوردهای حیاتی از مخاطبانتان کمک کند. این بازخورد شما را قادر می سازد تا تصمیمات تجاری هوشمندانه تری در رابطه با محصولات خود بگیرید، از جمله قیمت گذاری، ویژگی ها، نام تجاری، پیام های بازاریابی و موارد دیگر.

هنگامی که این جنبه‌های محصولات خود را بهبود می‌بخشید، می‌توانید پیشرفت‌های ارزشمندی را اعمال کنید که به شما کمک می‌کند محصولات خود را در آینده بفروشید.

انواع تحلیل مشترک

بیش از یک راه برای قالب‌بندی نظرسنجی مشترک وجود دارد. در واقع، گزینه های بالقوه زیادی برای گنجاندن در این پست وبلاگ وجود دارد. با این حال، در اینجا چهار مورد از رایج ترین انواع تجزیه و تحلیل مشترک آورده شده است:

  1. تجزیه و تحلیل ترکیبی تطبیقی ​​(ACA)
  2. تجزیه و تحلیل ترکیبی مبتنی بر انتخاب (CBC).
  3. تجزیه و تحلیل مشترک با مشخصات کامل
  4. تحلیل مشترک MaxDiff

1. تجزیه و تحلیل مشترک تطبیقی ​​(ACA)

در یک تحلیل ترکیبی تطبیقی ​​(ACA)، این نظرسنجی چندین ویژگی را به طور همزمان به کاربران ارائه می‌کند و آنها را در بسته‌هایی برای هر سؤال با هم بسته‌بندی می‌کند. این منحصر به ACA نیست، زیرا بسیاری از انواع نظرسنجی این کار را انجام می دهند. ویژگی برجسته ACA تطبیق پذیر بودن آن است.

این بدان معناست که سوالات خود را بر اساس پاسخ های کاربر تغییر می دهد. بنابراین، اگر کاربران علاقه خاصی به برخی از ویژگی‌ها نشان دهند (اما نه برخی دیگر)، سؤالات بعدی فقط در مورد ویژگی‌هایی که کاربران دوست دارند می‌پرسند.

این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، زیرا از کاربران مکرراً در مورد ویژگی‌هایی که دوست ندارند سؤال نمی‌کنند.

2. تجزیه و تحلیل ترکیبی مبتنی بر انتخاب (CBC).

تحلیل ترکیبی مبتنی بر انتخاب (CBC) پرکاربردترین نوع پرسشنامه مشترک است. عملکرد آن مشابه نظرسنجی های ACA است، زیرا ویژگی ها را در بسته ها ارائه می دهد و کاربران را از بین آنها انتخاب می کند.

هر چند به طور خاص تر، CBC قصد دارد یک محیط خرید واقعی را شبیه سازی کند. در اصل، چندین محصول فرضی مختلف را به کاربران ارائه می دهد و می پرسد: “اگر همه اینها را در یک فروشگاه ببینید، به احتمال زیاد کدام یک را می خرید؟” انجام آن به این روش به تولید نتایج بسیار واقع بینانه کمک می کند که نشان دهنده کاری است که خریداران واقعی انجام خواهند داد.


مثال تحلیل مشترک مبتنی بر انتخاب

این نظرسنجی‌ها الگوهایی را نشان می‌دهند که کاربران به طور مداوم کدام ویژگی‌ها را اولویت‌بندی یا رد کرده‌اند.

3. تجزیه و تحلیل مشترک با مشخصات کامل

تجزیه و تحلیل ترکیبی با مشخصات کامل نوعی از نظرسنجی مشترک است که جزئیات را بر کمیت اولویت می دهد. یعنی در جایی که سایر انواع نظرسنجی شرح کوتاهی از بسیاری از محصولات بالقوه را به کاربران نشان می‌دهند، نظرسنجی‌های نمایه کامل تنها چند گزینه را نشان می‌دهند. اما آنها اطلاعات زیادی در مورد هر یک از این گزینه ها ارائه می دهند.

ایده این نوع نظرسنجی این است که کاربران یک منبع کامل از اطلاعات دقیق در مورد محصولات دریافت کنند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه بگیرند. این تضمین می کند که آنها به طور کامل درک می کنند که هر ویژگی چیست و چه مزایایی ارائه می دهد.

در برخی موارد، شرکت‌ها حتی از مرحله فرضی فراتر می‌روند و محصولات آزمایشی واقعی را برای تعامل با کاربران تولید می‌کنند و تضمین می‌کنند که پاسخ‌های نهایی آنها تا حد امکان آگاهانه است.

4. تحلیل مشترک MaxDiff

آخرین نوع اصلی تجزیه و تحلیل مشترک، ساختار تحلیل حداکثر اختلاف است. در این نوع تجزیه و تحلیل، کاربران به فهرستی از گزینه ها نگاه می کنند و بالاترین و پایین ترین اولویت خود را شناسایی می کنند.

مزیت این نوع تجزیه و تحلیل این است که به افراد امکان می دهد نه تنها اولویت اصلی خود را نشان دهند، بلکه آنچه را که دوست دارند نیز مشخص کنند. گاهی اوقات ممکن است ویژگی محصولی وجود داشته باشد که بسیار نامطلوب باشد، و با دادن فرصتی به کاربران برای شناسایی آن ویژگی، می‌توانید بدانید که چه چیزی را نباید لحاظ کنید.

تجزیه و تحلیل مشترک برای چه مواردی استفاده می شود؟

نظرسنجی های مشترک یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان و نحوه بهینه سازی محصولات خود هستند. در نهایت، آنها می توانند به شما کمک کنند تا درآمد بیشتری کسب کنید. اما چگونه کار می کند؟

خوب، پس از انتخاب ابزار نظرسنجی آنلاین برای استفاده، می توانید از پرسشنامه های مشترک برای کمک به شرکت خود استفاده کنید:

1. برای تعیین قیمت محصول

یکی از موثرترین کاربردهای تجزیه و تحلیل ترکیبی برای تعیین قیمت محصولات شما است. فرض کنید شما دو محصول متفاوت ارائه می دهید. این دو محصول مشابه هستند اما ویژگی های متفاوتی را در اولویت قرار می دهند.

اگر نظرسنجی انجام دهید و متوجه شوید که اکثر مردم ویژگی‌های محصول A را ترجیح می‌دهند، می‌خواهید محصول A را بالاتر از محصول B قیمت گذاری کنید زیرا تقاضای آن بیشتر است.

به همین ترتیب، اگر نوعی نرم‌افزار را ارائه می‌دهید، ممکن است بخواهید ویژگی‌های کم‌ارزش‌تری را با قیمت پایین‌تر (یا رایگان) ارائه دهید، در حالی که با ارزش‌ترین ویژگی‌ها را پشت یک دیوار پرداخت نگه دارید یا فقط آنها را در نسخه پریمیوم قرار دهید.

2. برای تخصیص بودجه خود

دلیل دیگر برای استفاده از پرسشنامه های مشترک کمک به شما در تخصیص موثر بودجه است. اغلب، متوجه خواهید شد که محصولی با بودجه محدود ایجاد می کنید. ممکن است صدها ویژگی مختلف وجود داشته باشد که دوست دارید در محصول بگنجانید، اما نمی توانید همه آنها را بپردازید.

در این صورت، می‌خواهید از کاربران نظرسنجی کنید تا ببینید کدام ویژگی‌ها را بیشتر می‌خواهند. از آنجایی که نمی‌توانید همه ویژگی‌ها را در لیست خواسته‌های خود قرار دهید، باید برخی از آن‌ها را کاهش دهید – اما بهتر است مواردی را که کمترین اهمیت را برای کاربران دارند کاهش دهید.

این بدان معناست که وقتی محصول نهایی را مونتاژ می‌کنید، نسخه‌ای از آن محصول است که بیشترین ارزش را برای کاربران دارد.

3. برای توسعه یک استراتژی تبلیغاتی

در نهایت، تجزیه و تحلیل مشترک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنید. وقتی نظرسنجی انجام می دهید، کاربران مشخص می کنند که کدام ویژگی ها را بیشتر می خواهند. شما می توانید از برجسته ترین ویژگی ها در تبلیغات خود بهره مند شوید.

بنابراین، برای مثال، اگر چاپگری را می‌فروشید، کاربران ممکن است نشان دهند که یکی از بالاترین اولویت‌های آن‌ها شامل قابلیت‌های اسکن آن است. بنابراین، هنگامی که آن چاپگر را به بازار عرضه می کنید، به شدت بر روی ویژگی اسکن تمرکز می کنید، زیرا این ویژگی بیشترین جذب خریداران را دارد.

بیاموزید که چگونه ترافیک را بیش از حد افزایش دادیم 40%، و تبدیل به بیش از 100% برای یک مشتری تجارت الکترونیک

مطالعه موردی را بخوانید

WebFX می تواند به شما کمک کند تا استراتژی تحلیل مشترک خود را بهینه کنید

برای یادگیری و بازاریابی برای مخاطبان هدف خود کمک می خواهید؟ شما می توانید از یک شریک استفاده کنید، و هیچ شریکی بهتر از یک آژانس بازاریابی حرفه ای مانند WebFX وجود ندارد. ما بیش از 25 سال تجربه بازاریابی داریم، بنابراین دقیقاً می دانیم که برای بهینه سازی مجدد کمپین ها چه چیزی لازم است.

با ما خدمات دیجیتال مارکتینگ، می توانید از طریق انواع مختلف کمپین به کاربران دسترسی پیدا کنید و درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای شروع با ما، فقط تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!