سال گذشته اتحادیه اروپا مجموعه جدیدی از مقررات به نام قانون خدمات دیجیتال (DSA) را تصویب کرد که برای هماهنگ کردن مقررات محتوا در سراسر اتحادیه اروپا و ایجاد فرآیندهای خاص برای تعدیل محتوای آنلاین طراحی شده است. DSA برای بسیاری از خدمات آنلاین مختلف – از بازارها و فروشگاه های برنامه گرفته تا پلت فرم های اشتراک گذاری ویدیوی آنلاین و موتورهای جستجو اعمال می شود.
در نتیجه، ما بسیاری از فرآیندهای اعتماد و ایمنی طولانی مدت خود را تطبیق داده ایم و عملکرد برخی از خدمات خود را برای مطابقت با الزامات خاص DSA تغییر داده ایم. ما مشتاقانه منتظر ادامه تعامل با کمیسیون اروپا و سایر ذینفعان، از جمله کارشناسان فنی و سیاست، در حین پیشرفت این کار مهم هستیم.
برنامه ریزی قبل از چشم انداز نظارتی امروز
اول از همه، ایمنی برای کاربران خوب است و برای تجارت ما خوب است. به همین دلیل است که طی سالهای متمادی در سراسر Google، سرمایهگذاری قابل توجهی در افراد، فرآیندها، خطمشیها و فناوریهایی انجام دادهایم که به اهداف DSA میپردازند. چند مثال:
- برنامه پرچمگذار اولویت ما (که در ابتدا در سال 2012 به عنوان برنامه پرچمگذار معتمد YouTube تأسیس شد) به اهداف ارائه پرچمگذار معتمد DSA میپردازد، و بررسی محتوای پرچمگذاری شده توسط کارشناسان برای ما را در اولویت قرار میدهد.
- ما به سازندگان YouTube این امکان را میدهیم که در مواردی که فکر میکنند ما اشتباه کردهایم، برای حذف یا محدودیتهای ویدیو درخواست تجدیدنظر کنند. تیم YouTube همه درخواستهای تجدیدنظر سازندگان را بررسی میکند و تصمیم میگیرد که آیا تصمیم اصلی را تایید یا لغو کند. DSA تمام پلتفرم های آنلاین را ملزم به انجام اقدامات مشابه و ایجاد سیستم های رسیدگی داخلی به شکایات می کند.
- در تابستان 2021، پس از صحبت با والدین، مربیان، کارشناسان ایمنی و حریم خصوصی کودکان، تصمیم گرفتیم تبلیغات شخصیسازی شده را برای افراد زیر 18 سال مسدود کنیم. DSA سایر ارائهدهندگان را ملزم به اتخاذ رویکردهای مشابه میکند.
- از زمان راهاندازی گزارش اجرای دستورالعملهای انجمن YouTube در سال ۲۰۱۸ برای افزایش شفافیت و مسئولیتپذیری در مورد تلاشهای مسئولیتمان، ما همچنان به اشتراکگذاری عمومی طیفی از معیارهای دیگر، مانند نرخ مشاهده تخلف، ادامه دادهایم تا زمینه بیشتری را در مورد کارمان ارائه کنیم. برای محافظت از کاربران در برابر محتوای مضر.
- و مثالهای بسیار دیگری در طول سالیان متمادی وجود دارد که نشان میدهد چگونه ما به طور مستمر انواع فرآیندهای اعتماد و ایمنی را که توسط DSA پیشبینی شدهاند، معرفی کردهایم.
در کنار این تلاشها، مرکز مهندسی ایمنی گوگل در دوبلین، با تمرکز بر مسئولیت محتوا، از زمان تأسیس خود، با بیش از هزار متخصص در بیش از صد رویداد مشورت کرده است. این مرکز به تنظیمکنندهها، سیاستگذاران و جامعه مدنی کمک میکند تا درک عملی از رویکرد ما در تعدیل محتوا داشته باشند و فرصتهای ارزشمندی را برای یادگیری و همکاری با این کارشناسان به ما ارائه میدهد.
تنظیم شفافیت و تعدیل محتوا با الزامات اتحادیه اروپا
رعایت در مقیاس برای ما تازگی ندارد. ما سالها تلاش کردهایم تا از مقررات عمومی حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا پیروی کنیم، و فرآیندها و سیستمهایی را ایجاد کردهایم که ما را قادر میسازد تا درخواستهای بیش از پنج میلیون URL را تحت عنوان حق فراموشی اروپا بررسی کنیم.
اکنون، در راستای DSA، تلاشهای قابل توجهی برای تطبیق برنامههای خود با الزامات خاص قانون انجام دادهایم. این شامل:
- گسترش شفافیت تبلیغات: ما مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش خواهیم داد، یک مخزن جهانی قابل جستجو از تبلیغکنندگان در همه پلتفرمهایمان، تا با مقررات خاص DSA مطابقت داشته باشد و اطلاعات بیشتری در مورد هدفیابی تبلیغات ارائهشده در اتحادیه اروپا ارائه کنیم. این مراحل بر اساس تلاش چندین ساله ما برای گسترش شفافیت تبلیغات آنلاین است.
- گسترش دسترسی به داده ها برای محققان: با تکیه بر تلاشهای قبلی خود برای کمک به درک عمومی از خدمات خود، دسترسی به دادهها را برای محققانی که به دنبال درک بیشتر در مورد نحوه عملکرد جستجوی Google، YouTube، Google Maps، Google Play و Shopping در عمل هستند و انجام تحقیقات مرتبط با درک سیستمی افزایش میدهیم. خطرات محتوا در اتحادیه اروپا
ما همچنین در حال ایجاد تغییراتی هستیم تا انواع جدیدی از دید را در تصمیمات نظارتی محتوای خود ارائه دهیم و به کاربران راه های مختلفی برای تماس با ما ارائه دهیم. و ما در حال به روز رسانی فرآیندهای گزارش و درخواست تجدیدنظر برای ارائه انواع مشخصی از اطلاعات و زمینه در مورد تصمیمات خود هستیم:
- روشن کردن بیشتر سیاست های ما: ما در حال راهاندازی یک مرکز شفافیت جدید هستیم که در آن افراد میتوانند به راحتی به اطلاعات مربوط به خطمشیهای ما بر اساس محصول به محصول دسترسی داشته باشند، ابزارهای گزارشدهی و تجدیدنظر ما را بیابند، گزارشهای شفافیت ما را کشف کنند و درباره فرآیند توسعه خطمشی ما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
- گسترش گزارش شفافیت: بیش از یک دهه پیش، ما اولین گزارش شفافیت صنعت را برای اطلاع رسانی به بحث در مورد جریان آزاد اطلاعات و نشان دادن نحوه تاثیر سیاست های دولت بر دسترسی به اطلاعات به شهروندان ارائه کردیم. YouTube همچنین گزارش شفافیت فصلی را منتشر میکند که اجرای دستورالعملهای انجمن خود را شرح میدهد. در ماههای آینده، دامنه گزارشهای شفافیت خود را گسترش خواهیم داد و اطلاعاتی درباره نحوه مدیریت محتوا در سرویسهای بیشتری از جمله جستجوی Google، Google Play، Google Maps و خرید اضافه خواهیم کرد.
- تجزیه و تحلیل خطرات – و کمک به دیگران در انجام این کار: چه به خطرات انتشار محتوای غیرقانونی نگاه کنیم، چه خطرات مربوط به حقوق اساسی، سلامت عمومی یا گفتمان مدنی، ما متعهد هستیم که خطرات مربوط به بزرگترین پلتفرم های آنلاین و موتور جستجوی خود را مطابق با الزامات DSA ارزیابی کنیم. ما نتایج ارزیابی خود را به تنظیمکنندههای اتحادیه اروپا و حسابرسان مستقل گزارش میکنیم و خلاصهای عمومی را در تاریخ بعدی منتشر خواهیم کرد.