.com در مقابل .net برای سئو: کدام بهتر است؟

اگر تا به حال درباره پسوندهای دامنه و تأثیر آنها بر رتبه بندی موتورهای جستجو تحقیق کرده باشید، احتمالاً اطلاعات متناقضی زیادی در مورد اینکه آیا آنها یک عامل مهم هستند یا نه، دیده اید.

در پست امروز، ما به بحث سئوی .com و .net می پردازیم و حقایقی را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهیم که برای گرفتن بهترین تصمیم برای کسب و کار خود نیاز دارند.

اما ابتدا اجازه دهید به اصول اولیه بپردازیم.

به کمک سئو نیاز دارید؟

بیایید در مورد اینکه چگونه خدمات سئو ما می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا توجهی را که شایسته آن است داشته باشد، صحبت کنیم.

پسوند دامنه چیست؟

وقتی URL وب سایتی را در مرورگر وب مانند Google Chrome یا Apple Safari تایپ می کنید، از نام دامنه استفاده می کنید.

مثلا:

https://victoriousseo.com/” آدرس صفحه اصلی ما است. با این حال، نام دامنه برای وب سایت شرکت ما “victoriousseo.com” است.

بنابراین، در اصل، نام دامنه شما بخشی از URL شما است.

URL ها حاوی اطلاعات بیشتری نسبت به نام دامنه شما هستند. آنها به مرورگر اینترنت شما اطلاع می دهند که آیا داده های وب سایت شما رمزگذاری شده است (HTTP در مقابل HTTPS) و در برخی موارد، از رشته های پرس و جو برای رساندن بازدیدکنندگان وب سایت شما به مقصد مورد نظرشان استفاده می کند.

برای Victorious، پسوند دامنه ما “.com” است، همانطور که در URL بالا مشاهده می کنید.

بنابراین، پسوند دامنه شما نشانی است که در انتهای آدرس وب شما قرار دارد.

پسوند دامنه به چه معناست؟

قبل از اینکه بتوان تایید یا اعتراض کرد که بهتر است وب سایت شما در مقابل دامنه های دیگر به .com ختم شود، عملکرد پسوند دامنه باید بهتر درک شود.

این غیرمعمول نیست که کاربران اینترنت این تصور را داشته باشند که همه دامنه ها برابر و قابل تعویض هستند و هیچ عنصر واقعی تمایز ندارند.

اما اینطور نیست.

برای مثال، برنامه‌های افزودنی مانند .edu، .gov و .org فقط توسط نهادهای خاص استفاده می‌شوند – با پسوند .edu نماینده یک مؤسسه آموزشی، .gov نماینده سازمان‌های دولتی، و .org نماینده سازمان‌های غیرانتفاعی است.

علاوه بر این، پسوندهای دامنه مانند .cn یا .uk برای نشان دادن مکان مورد استفاده قرار می گیرند که .cn به چین و .uk به بریتانیا اشاره دارد.

اگر در مورد اهمیت یک دامنه خاص مطمئن نیستید، همیشه بهتر است قبل از انتخاب خود کمی جستجو کنید.

تاریخچه بحث سئوی .com در مقابل .net

اینجاست که همه چیز جالب می شود. برای یافتن پاسخ، ابتدا باید نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم که چرا مردم شروع به تعجب کردند “آیا .com بهتر از .net است؟”. به طور کلی، .com برای بسیاری از مشاغل تجاری محبوب تر است در حالی که .net برای وب سایت های شبکه یا فناوری محبوب است.

همه چیز از زمانی شروع شد که این دامنه ها در ابتدا ایجاد شدند.

دامنه دات نت توسط مایکروسافت در دهه 1990 توسعه یافت و در اواخر دهه 2000 به طور رسمی برای عموم منتشر شد. پسوند .net برای شرکت های شبکه در نظر گرفته شده بود (از این رو نام آن) و برای پشتیبانی از توسعه سریع نرم افزارها و برنامه های کاربردی طراحی شده بود.

به همین دلیل، امروزه پسوند .net عمدتاً توسط شرکت های فناوری، ارائه دهندگان اینترنت و ارائه دهندگان پایگاه داده استفاده می شود.

با این حال، پسوند دامنه .com مخفف “تجاری” است و برای مشاغل، شرکت ها و سایر نهادهای تجاری در نظر گرفته شده است.

اما برای روشن بودن، هیچ قانون واقعی برای یک وب سایت وجود ندارد دارد برای ارائه این نوع خاص از خدمات برای استفاده از .net یا .com. این تمایزها به بهترین روش پذیرفته‌شده در صنعت بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند، اما همچنان بسیاری از وب‌سایت‌های شبکه‌ای را خواهید دید که با پسوند دامنه .com اجرا می‌شوند، و همچنین شرکت‌های شبکه‌ای غیر سنتی که از .net استفاده می‌کنند.

پس آیا دامنه های .com رتبه بالاتری دارند؟

به طور کلی، عملاً هیچ تفاوتی بین عملکرد سئو .com و .net وجود ندارد. از هر دو افزونه می توان برای تولید وب سایت هایی با کارایی بالا استفاده کرد.

پسوند دامنه .com بسیار رایج ترین است، بنابراین از دیدگاه برندسازی، گاهی اوقات ترجیح داده می شود زیرا وقتی شخصی .com را می بیند، حس اعتماد القا می شود. اما موتورهای جستجو از این افزونه‌ها به عنوان عوامل رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند که پتانسیل شما را برای جذب ترافیک ارگانیک تقویت یا آسیب می‌رساند.

بنابراین، وب‌سایت‌هایی که از هر یک از این افزونه‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند طیف وسیعی از بهترین شیوه‌های SEO را برای تأثیرگذاری بر موقعیت خود در نتایج موتورهای جستجو به کار گیرند.

مهم است که توجه داشته باشید، این حتی فراتر از مقایسه .com/.net نیز صادق است. افزونه‌های دامنه مانند .io، .info، .us یا .me همگی قادر به رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی رقابتی هستند و هیچ مزایا یا معایبی از منظر سئو خالص ندارند.

اما از دیدگاه برندسازی، .com هوشمندانه ترین گزینه برای اکثر مشاغل باقی می ماند.

مهم است که به یاد داشته باشید که اکثر کاربران اینترنت هنگام حدس زدن سایت شرکت شما آدرس com را وارد می کنند، زیرا این فرمت رایج ترین URL است.

علاوه بر این، در حالی که پسوندهای دامنه جایگزین در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند، آدرس‌های .com بیشترین اعتماد را برای مصرف‌کنندگان دارند. آنها معمولا بهترین گزینه برای شرکت های B2C هستند.

آیا تا به حال موردی وجود دارد که پسوندهای دامنه یک عامل رتبه بندی باشند؟

باشه ما رو گرفتی وجود دارد یک استثنا به این قانون، و به سئو در سطح ملی مربوط می شود.

فرض کنید شما یک شرکت مستقر در روسیه هستید. اگر از پسوند .ru (دامنه رسمی سطح بالای کد کشور برای آن کشور خاص) استفاده می کنید، احتمالاً وب سایت شما در روسیه رتبه خوبی خواهد داشت.

بنابراین، اگر یک شرکت آمریکایی هستید که به دنبال افتتاح یک شعبه رسمی مکزیک است که در آن محصولات یا خدمات اختصاصی به مشتریان در سراسر کشور خواهید داشت، ممکن است بخواهید مزایا و معایب انتخاب دامنه mx را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید، این متفاوت از زمانی است که شما یک شرکت آمریکایی هستید که به سادگی نسخه ای از وب سایت خود را به زبان اسپانیایی ارائه می دهد. در این مورد، از یک زیر شاخه (مانند /es/) استفاده می کنید و نسخه هایی از محتوای انگلیسی خود را به زبان اسپانیایی ارائه می دهید. سپس می‌توانید از تگ‌های hreflang استفاده کنید تا به Google بگویید نسخه زبانی که باید به کاربران کدام کشور ارائه شود. این یک عنصر اساسی برای سئوی بین المللی است.

به عنوان بهترین روش، استفاده از ccTLD را فقط در صورتی توصیه می کنیم که در کشور مورد نظر حضور فیزیکی دارید. اگر آدرس پستی در داخل کشور ندارید، به طور کلی بهتر است از انواع زبان صفحات دامنه معمولی خود استفاده کنید.

هنوز در مورد سئوی .com در مقابل .net یا به طور کلی پسوندهای دامنه سؤالی دارید؟ امروز با Victorious تماس بگیرید! تیم ما متشکل از متخصصان سئو بسیار ماهر خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.

اطلاعات درونی را در مورد نحوه انجام سئو کسب کنید

چک لیست سئوی ما را دانلود کنید تا بیاموزید چگونه به مشتریان خود کمک می کنیم تا ترافیک ارگانیک معناداری را هدایت کنند که به نتایج نهایی تبدیل می شود.

چک لیست سئو

چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی

آیا آماده اید که سوزن را روی سئوی خود حرکت دهید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی را دریافت کنید و شروع کنید!