استفاده از هوش مصنوعی مولد – بهویژه مدلهای زبان بزرگ (LLM) – پتانسیل تغییر مراقبتهای بهداشتی را دارد. در حال حاضر، ما در حال کار با سازمانهای مراقبتهای بهداشتی برای ایجاد راهحلهای هوش مصنوعی هستیم که به آنها کمک میکند تا با چالشهای اداری و عملیاتی، مانند جستجوی اطلاعات و اسناد، که اغلب وقت ارزشمندی را از محققان و پزشکان میگیرد، مقابله کنند.
در ماه آوریل، Med-PaLM 2، نسخه پزشکی تنظیم شده ما از PalM 2، در اختیار گروهی از مشتریان قرار گرفت تا موارد استفاده را بررسی کنند و بازخورد خود را به اشتراک بگذارند. از طریق همکاری نزدیک خود با این آزمایش کنندگان اولیه، ما توانسته ایم فناوری را پیشرفت دهیم و آماده به اشتراک گذاری با مشتریان بیشتری هستیم. ماه آینده، Med-PaLM 2 را که از انطباق با HIPAA پشتیبانی میکند، به عنوان پیشنمایش برای مشتریان بیشتری در صنعت مراقبتهای بهداشتی و علوم زیستی در دسترس قرار خواهیم داد.
در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه برخی از پذیرندگان اولیه ما هوش مصنوعی مولد را در حمایت از سازمان های خود می بینند.
Bayer Pharma: بهبود فرآیندهای کارآزمایی بالینی
توسعه محصولات دارویی جدید زمان بر و پرهزینه است – کل فرآیند، از ایده پردازی تا راه اندازی، می تواند 12 تا 15 سال طول بکشد و بیش از 1 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. بخشهایی از فرآیند پیچیده وجود دارد که هوش مصنوعی ممکن است بتواند آنها را سرعت بخشد.
Bayer Pharmaceuticals در حال بررسی این موضوع است که چگونه راهحلهای مولد هوش مصنوعی، مانند Vertex AI Google Cloud و Med-PaLM 2، میتوانند به عرضه داروها به بازار کمک کنند. هوش مصنوعی مولد میتواند به محققان کمک کند تا به آسانی به دادهها دسترسی پیدا کنند، شناسایی و مرتبط کنند، مجموعههای بزرگی از دادههای تحقیقاتی را برای اتصالات احتمالی استخراج کنند، و حتی وظایف وقتگیر تهیه پیشنویس ارتباطات کارآزمایی بالینی و کمک به ترجمه آنها به زبانهای مختلف را خودکار کند.
این کار مبتنی بر همکاری مداوم ما با بایر برای تسریع کشف دارو با قدرت محاسباتی با عملکرد بالا است، که شامل تلاشهایی برای اجرای محاسبات بزرگ شیمی کوانتومی بایر در مقیاس با واحدهای پردازش تانسور ابری Google (TPU) است.
HCA Healthcare: بهبود اسناد و گردش کار برای پزشکان
برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، مستندسازی فرآیندی زمان بر اما مهم است. HCA Healthcare با Google Cloud برای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای حمایت از پزشکان و پرستاران برای کاهش بار وظایف اداری همکاری می کند. این بخشی از یک مشارکت استراتژیک است که در سال 2021 اعلام شد، که شامل پادمان هایی برای محافظت از حریم خصوصی بیمار و امنیت داده ها است.
در حال حاضر، HCA Healthcare در حال اجرای آزمایشی راه حلی است که اطلاعات را از مکالمات پزشک و بیمار برای کمک به ایجاد یادداشت های پزشکی استخراج می کند. ارائه دهندگان از دستگاه های هندزفری خود با برنامه ای که توسط Augmedix ساخته شده است استفاده می کنند که به طور ایمن پیش نویس یادداشت های بالینی را به طور خودکار پس از هر ویزیت بیمار ایجاد می کند. سپس پزشکان یادداشت ها را قبل از اینکه در زمان واقعی به پرونده الکترونیک سلامت (EHR) منتقل شوند، بررسی و نهایی می کنند. این می تواند نیاز به ورود یا دیکته دستی را از بین ببرد و زمان را برای تمرکز بر مراقبت از بیمار آزاد کند. HCA Healthcare قصد دارد تا اواخر سال جاری این راه حل را به بیمارستان های بیشتری گسترش دهد.
HCA Healthcare همچنین به دنبال راه هایی برای بهبود انتقال بیماران بین پرستاران دارای هوش مصنوعی مولد است. در بیمارستانهای سراسر کشور، این معمولاً یک کار دستی است، که در آن پرستاران چیزهایی مانند موارد حیاتی بیمار، نتایج آزمایشگاهی، نگرانیهای بیمار و پاسخ کلی به درمان را برای کمک به پرستار ورودی به سرعت در میان میگذارند. HCA Healthcare در حال بررسی این موضوع است که چگونه سیستمهای هوش مصنوعی مولد میتوانند این فرآیند را استاندارد و خودکار کنند و به ارتقای تداوم، ثبات، ایمنی بیمار و کیفیت بالینی و صرفهجویی در زمان کمک کنند.
MEDITECH: جستجو و خلاصه کردن پرونده های الکترونیکی سلامت را آسان تر می کند
پزشکان برای ارائه مراقبت به سوابق سلامت الکترونیکی تکیه می کنند. با این حال، سوابق پزشکی متراکم و پیچیده هستند و دادههای بیمار اغلب در چندین سیستم ذخیره میشود – و دسترسی پزشکان به تمام اطلاعات مورد نیاز را برای پزشکان دشوار میکند.
MEDITECH در حال حاضر برای تقویت تجربه جستجو و خلاصه سازی در EHR خود، MEDITECH Expanse، با فناوری هوش مصنوعی ما کار می کند. آنها امیدوارند از این فناوری برای گردآوری اطلاعات از منابع مختلف و ایجاد یک نمای طولی از پرونده بیمار استفاده کنند. آنها همچنین در حال بررسی این هستند که چگونه Med-PaLM 2 می تواند راه حل های خود را بهبود بخشد، از جمله به پزشکان کمک می کند تا درک عمیق تری از تاریخچه بیمار داشته باشند. به عنوان مثال، یک پزشک میتواند درباره وضعیت بیمار سؤالاتی بپرسد و نتایج مربوطه را که شامل سوابق بیمار، دستورالعملهای بالینی و مقالات تحقیقاتی است، شناسایی کند. MEDITECH در مورد پتانسیل سیستم های هوش مصنوعی برای خودکارسازی تولید اسناد بالینی، مانند خلاصه ترخیص و خلاصه تغییرات شیفت پرستاری، هیجان زده است که به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند در زمان صرفه جویی کرده و کارایی ارائه مراقبت را بهبود بخشند.
سازمانهای دیگر مراقبتهای بهداشتی و علوم زیستی نیز اعلام کردند که از فناوری هوش مصنوعی مولد Google Cloud از جمله Ginkgo Bioworks، Hackensack Meridian Health، Huma Therapeutics و Infinitus Systems Inc استفاده میکنند.
همکاری با سازمانهای مراقبتهای بهداشتی برای آزمایش راهحلهای جدید هوش مصنوعی مولد گامی حیاتی در جهت ایجاد فناوری هوش مصنوعی ایمن و مفید است. بازخورد و بینش آنها بسیار مهم است زیرا ما به استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کمک به سازمانهای بیشتری برای تغییر مراقبت از بیمار ادامه میدهیم.