Cloud-Native به جریان اصلی تبدیل می شود زیرا CFOs به دنبال نظارت بر هزینه ها هستند | دانش مرکز داده

تحولات در فناوری ابر و پذیرش آن تحت تأثیر عدم قطعیت اقتصادی فزاینده، تغییر به سمت معماری‌های بومی ابری و تقاضا از ابر مقیاس‌کننده‌ها به ارائه‌دهنده کارایی و امنیت بیشتر خواهد بود.

اینها از جمله یافته‌های گزارش پیش‌بینی‌های ابری سال 2023 Forrester Research بودند که پیش‌بینی می‌کرد سازمان‌ها سرمایه‌گذاری در Kubernetes را به عنوان ستون فقرات محاسباتی توزیع‌شده برای برنامه‌های فعلی و بارهای کاری که می‌تواند کارآمدتر در محیط‌های K8s اجرا شود، تسریع خواهند کرد.

این برای طیف وسیعی از حوزه‌های فناوری، از جمله AI/ML و مدیریت داده (به‌ویژه پایگاه‌داده توزیع‌شده، دریاچه‌های داده، و بافت داده)، و همچنین محاسبات لبه و بلاک چین اعمال می‌شود.

در این گزارش آمده است: «Kubernetes با اتوماسیون DevOps، قابلیت‌های کم‌کد و مهندسی قابلیت اطمینان سایت (SRE) به نوسازی اپلیکیشن‌ها کمک خواهد کرد. رهبران ابرها باید به سمت کانتینرها و Kubernetes سرعت بخشند.

در واقع، هر یک از ارائه دهندگان ابر عمومی «سه بزرگ» یک سرویس Kubernetes مدیریت شده را ارائه می دهد – AWS دارای EKS است، Microsoft Azure AKS را ارائه می دهد و Google Cloud GKE را ارائه می دهد.

در حالی که هر یک از آنها اساساً یک کار را انجام می دهند – به مشتریان اجازه می دهند بارهای کاری کانتینری را روی زیرساخت های مدیریت شده اجرا کنند – تغییرات مهمی در قیمت وجود دارد که سازمان ها باید در نظر بگیرند.

بررسی دقیق هزینه های ابر

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که تورم، نظارت CFO را به ابر وارد می‌کند – توسعه‌ای که احتمالاً به نفع ارائه‌دهندگان مدیریت هزینه و بهینه‌سازی ابر شخص ثالث (CCMO) است.

این متخصصان می‌توانند به سازمان‌ها «رویکردی با چشم روشن و بی‌طرفانه از فروشنده» برای خدمات ابری و ارائه‌دهندگان ارائه دهند.

این گزارش خاطرنشان کرد: «فشار اجرایی برای دید چند ابری و بهینه‌سازی، ابرپذیری Apptio و Flexera One را افزایش می‌دهد، زیرا نگرانی‌ها در مورد خرید VMware توسط Broadcom، شتاب CloudHealth را کاهش می‌دهد».

این شرکت اضافه کرد که مشتریان CloudHealth به Apptio و Flexera تغییر خواهند کرد زیرا عملیات مالی ابری (FinOps) در مرکز قرار می گیرد.

به گفته لی ساستار، تحلیلگر Forrester، سازمان CFO به ابزارهای شخص ثالث برای مدیریت و بهینه سازی هزینه های ابری علاقه مند است که می تواند به آنها ابزاری خنثی از فروشنده بدهد، به خصوص در محیط های چند ابری.

او افزود: «ابزارهای مدیریت هزینه ارائه‌دهندگان ابر عموماً برای تصمیم‌های تاکتیکی در مورد هزینه‌ها مناسب هستند، اما همیشه دیدگاه‌های سطح بالاتری را که دفتر CFO به دنبال آن است، ارائه نمی‌کند.

همانطور که سازمان ها به سمت یک استراتژی بومی ابری حرکت می کنند، Sustar گفت که این ابتکار اغلب از سوی معماران شرکت فناوری اطلاعات و سازمان CTO، با حمایت دفتر CIO انجام می شود.

او خاطرنشان کرد: «شریک‌هایی از انواع مختلف اغلب در تغییر به فضای ابری مورد نیاز هستند، زیرا به تعمیم درس‌های دریافت‌کنندگان اولیه کمک می‌کنند». «امروزه، سازمان‌هایی که تازه وارد فضای ابری شده‌اند، به تنهایی روی افزایش و جابجایی بارهای کاری موجود تمرکز ندارند، بلکه بر روی فناوری‌های بومی ابری مدرن‌سازی می‌شوند.

Sustar افزود، فروشندگان پلت فرم کانتینر چند ابری رویکرد یکپارچه تری را ارائه می دهند که می تواند برای ارائه دهندگان مختلف ابری طراحی شود. فناوری‌های بومی ابری مبتنی بر Kubernetes می‌توانند روی زیرساخت‌های موجود نیز اجرا شوند.

به دنبال Big 3 به دنبال ارائه دهندگان SaaS باشید

این گزارش همچنین نیازهای فروشندگان اصلی ابر – گوگل، مایکروسافت و آمازون – را برای خریدهای تاکتیکی در زمینه‌های شناسایی و پاسخ مدیریت شده (MDR) و نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) پیش‌بینی می‌کند.

Forrester پیش‌بینی می‌کند که گوگل حداقل یک ارائه‌دهنده بزرگ SaaS را برای کمک به “کاهش شکاف” با AWS و Azure خریداری خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: «با کاهش قیمت سهام SaaS برای بیشتر سال 2022، آلفابت مادر گوگل می‌تواند یک یا دو بازیگر کلیدی را جذب کند. خرید یک ارائه‌دهنده مهم SaaS به گوگل اجازه ورود بیشتری به شرکت می‌دهد، جایی که در تلاش است تا جای AWS و Azure را بگیرد.

در این گزارش با تمرکز بر AWS، این گزارش اشاره کرد که فروشنده ابری برای مطابقت با گروه‌های فرامقیاس خود تحت فشار است – مایکروسافت پیشنهادات Defender خود را از جمله سرویس MDR ساخته است، در حالی که Google Mandiant را برای تکمیل مجموعه امنیتی خود – با وسعت امنیتی خریداری کرد.

Sustar توضیح داد: “AWS از طریق سیلیکون سفارشی و متمرکز بر امنیت خود بر امنیت تمرکز کرده است.” آنها با این رویکرد موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند، اما اکنون با فشار مواجه هستند تا با مایکروسافت آژور در وسعت ارائه‌های امنیتی، از جمله چند ابری، و خرید Mandiant توسط Google برای پزشکی قانونی امنیتی و سازمان تحقیقات امنیتی معروف Project Zerto گوگل، مطابقت کنند.

درباره نویسنده

هد شات ناتان ادیناتان ادی یک نویسنده مستقل برای ITPro Today است. او برای Popular Mechanics، Sales & Marketing Management Magazine، FierceMarkets و CRN و غیره نوشته است. در سال 2012 اولین فیلم مستند خود با نام ستون غایب را ساخت. او در حال حاضر در برلین زندگی می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور