با نسخه 100 در اواخر ماه مارس، گوگل یک آیکون کروم را در سراسر دسکتاپ و برنامه های تلفن همراه طراحی کرد. مصاحبه ای که امروز با تیمی که پشت این بازسازی انجام شده است، جزئیات جالبی را در مورد این روند به اشتراک می گذارد.
به عنوان مثال، قبل از پرتاب در سال 2008، یک کشتی موشکی با رعد و برق قرمز و شعله های آتش در حال پرواز در بالای زمین به عنوان نماد مرورگر برای نشان دادن سرعت استفاده شد.
اما تیم ما در نهایت تصمیم گرفت از یک کشتی موشکی واقعی دور شود و به طرحی رسید که قابل دسترس و قابل کلیک به نظر می رسید و هنوز روح گوگل را تسخیر می کرد.
در ادامه، کروم در سال 2022 لوگوی جدیدی دریافت کرد زیرا هشت سال از آخرین بهروزرسانی گذشته بود و گوگل احساس کرد زمان مدرنسازی فرا رسیده است. علاوه بر این:
ما همچنین متوجه شدیم که طراحی بصری سیستمعاملهای مدرن از نظر سبکی متنوعتر میشود، بنابراین مهم است که نماد Chrome بدون توجه به دستگاهی که استفاده میکنید، سازگارتر، بومیتر و تازهتر احساس شود.
طراحی مجدد نماد کروم بیشتر از هر چیزی اصلاح شده است، اما گوگل «گزینههایی را امتحان کرد که از شکل کلی ما در 12 سال گذشته فاصله گرفتند.» برخی از اکتشافات امروز به اشتراک گذاشته شد:
در مرحله اکتشافی، انواع ایده ها را امتحان کردیم. گوشه های نرم کننده، هندسه های مختلف، چه رنگ ها را با سفید جدا کنیم یا نه.
بسیاری از آنها به “چهار رنگ گوگل و ترکیب دایره ای” چسبیده بودند و تصمیم گرفتند که قطعات را با مقادیر مختلف پارتیشن جدا کنند. طرحهای دیگر کاملاً انتزاعی بودند، از جمله یک نسخه مثلثی و یکی با حلقههایی که تا حدودی یادآور ساختمانهای The Donut و Pentagon بود. در همین حال، نماد گرادیان قرمز فقط گیج کننده است – اگر نه شوم.
تکرار توخالی دارای فضای خالی بیش از حد است، اما برای Chrome Beta در iOS حفظ شد. (طراحی شبیه به طرح اولیه اشاره ای به برنامه های کاربردی متمرکز بر توسعه دهندگان اپل است.)
اطلاعات بیشتر در مورد کروم:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: