جستجوی ChatGPT برای تجارت الکترونیک: آنچه باید بدانید

اگر آن را از دست دادید، دیروز OpenAI اعلام کرد که ChatGPT Search راه اندازی شده است. به طور رسمی SearchGPT را در ChatGPT ادغام می کند و به پلتفرم قابلیت های قدرتمندی شبیه موتور جستجو می دهد.

امروز، من شروع به انجام چند آزمایش مختلف برای انواع مختلف جستجوهای تجاری کردم. در اینجا اطلاعاتی برای خرده فروشان در مورد نحوه نمایش نتایج جستجوی ChatGPT برای محصولات آنها وجود دارد:

1. انواع مختلف فرمت ها:

در حال حاضر، به نظر می رسد که چندین فرمت وجود دارد که می توان آنها را بازگرداند. یک گزینه لیست عمودی محصولات + تصاویر است:

دیگری یک چرخ فلک تصویر در بالا با لیست متنی از محصولات در زیر است.

پس از آزمایش، به نظر می رسد که محصولات عمودی در نهایت بسیار بیشتر نشان داده می شوند. با این حال، واضح است که قالب های متعددی وجود دارد که محصولات تجاری می توانند در آنها ظاهر شوند.

2. یکپارچه سازی تصاویر

البته، جستجوی ChatGPT نسبت به نتایج سنتی ChatGPT تجربه‌ای با تصویر سنگین‌تر را برای تجارت نشان می‌دهد. آنها به طور کلی محصولاتی را که فهرست می کند برجسته می کنند، اما از همان مکان هایی که “منابع” استخراج نمی شوند.

3. عدم وجود جزئیات محصول

در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد محصولات فراتر از نام، توضیحات و تصویر وجود ندارد. در حال حاضر، قیمت، حمل و نقل، بازگشت یا هر گونه اطلاعات کلیدی دیگری وجود ندارد. من انتظار دارم که با پیچیده تر شدن مدل، این تغییر کند.

4. وابستگی شدید به سایت های وابسته

بسیاری از خرده فروشان می خواهند بدانند که چگونه محصولات خود را در صفحه اول فهرست کنند. در حال حاضر، پاسخ همکاری با سایت های وابسته است. SearchGPT اغلب 2-3 صفحه وابسته را می کشد و محصولات را از آنجا فهرست می کند.

در این مثال، دو مقاله از یک سایت، اساساً کل محصولات فهرست شده از ChatGPT Search را کنترل می کنند:

اگر محصول شما در آن محتوا نیست، احتمال زیادی وجود دارد که در لیست قرار نگیرد.

مطمئنم شاهد خواهیم بود که ChatGPT Search عملکرد خود را گسترش می دهد تا اطلاعات بیشتری را مستقیماً در رابط قرار دهد. با این حال، اتکا به شرکت های وابسته، انجام این کار را در کوتاه مدت سخت تر می کند. آن‌ها باید راهی برای جمع‌آوری داده‌های فید/محصول در زمان واقعی پیدا کنند تا تجربه بسیار قوی‌تری داشته باشند.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*لازم است

Source link