ChatGPT Search چیست (و چگونه از داده های Bing استفاده می کند)؟ • Yoast

هفته گذشته، OpenAI ChatGPT Search را راه‌اندازی کرد – روشی جدید برای جستجوی وب با استفاده از هوش مصنوعی در یک رابط چت بات. به لطف ادغام داده های بلادرنگ مایکروسافت بینگ و سایر منابع جالب، این می تواند موتورهای جستجوی سنتی را به چالش بکشد.

جستجوی ChatGPT چگونه کار می کند؟

جستجوی ChatGPT ابزار مفیدی است که با کمک کمی از هوش مصنوعی یافتن اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. به صورت بلادرنگ به وب متصل است و از فهرست بینگ و سایر منابع برای نمایش نتایج به روز با پیوندهای منبع استفاده می کند.

استفاده از آن ساده است. فقط روی نماد کره زمین کلیک کنید تا قابلیت جستجوی وب فعال شود. مثلاً درباره رویدادهای جاری سؤالی بپرسید و ChatGPT تعیین خواهد کرد که آیا به اطلاعات بیشتری نیاز دارد یا خیر. در صورت لزوم، آن اطلاعات را در پس زمینه جمع آوری می کند.

نتایج تولید شده و منابع مورد استفاده در پنجره چت را نمایش می دهد. نوار کناری زمینه بیشتری را اضافه می کند و شامل پیوندها می شود. این پیوندهای منبع به شما امکان می‌دهند به سرعت اطلاعات را تأیید کنید، که بررسی قابل اعتماد بودن نتایج را آسان‌تر می‌کند. آنها همچنین نقطه شروعی را برای بررسی بیشتر موضوع ارائه می دهند.

ChatGPT Search چیست (و چگونه از داده های Bing استفاده می کند)؟ • Yoast
ChatGPT آخرین اخبار کنفرانس COP29 2024 را با پیوندهای مناسب و نتایج جستجوی بیشتر نشان می دهد.

OpenAI با سازمان های رسانه ای در سراسر جهان کار می کند تا مطمئن شود که ChatGPT Search پاسخ های با کیفیت بالا و مرتبط را ارائه می دهد. اینها شامل Associated Press، Axel Springer، Condé Nast، Financial Times، Hearst، Le Monde، News Corp، Prisa (El País)، رویترز، آتلانتیک، تایم و غیره هستند.

البته، به دلیل اینکه یک ربات چت است، می‌توانید نتایج جستجو را مورد بحث قرار دهید و از آن بخواهید که بخش‌ها را شفاف یا گسترش دهد. همچنین تصاویر و هر آنچه مربوط به جستجو است را نشان می دهد. چیزهایی مانند آب و هوا، سهام، نقشه ها و ورزش ها رابط گرافیکی خاص خود را دارند تا نتایج را به وضوح بیان کنند.

اینها با هم، جستجو را به ابزاری مفید و همه کاره برای بسیاری از موضوعات و کارها تبدیل می کند و به شما امکان می دهد بدون خروج از پنجره چت به آنها دسترسی داشته باشید.

جستجوی ChatGPT در مقابل هوش مصنوعی گوگل

مرورهای هوش مصنوعی گوگل در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود و خلاصه هایی را از فهرست گسترده وب خود ارائه می دهد. کاربران می توانند برای دسترسی به صفحات وب با جزئیات بیشتر روی پیوندها کلیک کنند. برای تجربه ای بیشتر شبیه به چت، Gemini رقیب اصلی ChatGPT گوگل است.

جستجوی ChatGPT بخشی از رابط ChatGPT است و امکان تعامل مکالمه را فراهم می کند. از نمایه بینگ و سایر منابع برای ارائه پاسخ های بلادرنگ با ذکر منبع استفاده می کند. کاربران می توانند سؤالات بعدی بپرسند، بنابراین تجربه چت بسیار پویا می شود.

رابط جستجوی chatgpt که یک نکته ابزار را برای منبع پیوند نشان می دهد که به yoast.com اشاره می کند
جستجوی ChatGPT پیوندها را مستقیماً در نزدیکی پاسخ و همچنین در نوار کناری نشان می دهد

ادغام با مایکروسافت بینگ

مایکروسافت بینگ در نحوه عملکرد جستجوی ChatGPT نقش اساسی دارد. در حالی که بینگ از منابع مختلفی استفاده می کند، در حال حاضر یک نیروی محرکه اصلی است. این یک منبع داده عظیم است که به هوش مصنوعی کمک می کند اطلاعات فعلی و دقیق را ارائه دهد. به لطف شاخص Bing، ChatGPT آخرین جزئیات را در مورد موضوعات مختلف به کاربران ارائه می دهد. اگر سایت شما در فهرست Bing نباشد، در نتایج ChatGPT ظاهر نمی شود. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوای شما قابل مشاهده باشد، ایندکس شدن محتوای شما توسط Bing بسیار مهم است.

نمایه بینگ به ChatGPT Search به طیف وسیعی از اطلاعات دسترسی پیدا می کند. چه اخبار، آب و هوا یا داده های مالی، بینگ پایگاه داده ای چشمگیر از موضوعات دارد. و در حالی که ما همیشه موتور جستجوی مایکروسافت را کمتر مرتبط با گوگل می‌دیدیم، این همکاری جدید دوباره آن را در کانون توجه قرار می‌دهد.

مایکروسافت بینگ فقط یک نقش فنی در پس زمینه بازی نمی کند. این ابزار نقش مهمی در نحوه کمک به کشف و نمایش اطلاعات توسط هوش مصنوعی دارد که می تواند به بهبود موقعیت آن در بین سایر موتورهای جستجو کمک کند. Bing و ChatGPT Search می‌خواهند نحوه یافتن و استفاده از اطلاعات آنلاین را تغییر دهند.

جستجوی chatgpt که نمونه‌ای از اخبار مربوط به سهام سیب، از جمله یک نمودار را نشان می‌دهد
از ChatGPT Search در مورد پیشرفت‌های اخیر در سهام بپرسید، و بینش خوبی دریافت خواهید کرد

این برای سئو چه معنایی دارد؟

البته اگر هیچ کس از آن استفاده نکند، فناوری باورنکردنی بی اهمیت است. بنابراین، اینکه آیا ویژگی جستجوی جدید OpenAI به مخاطبان انبوه خواهد رسید یا خیر، باید دید. با این حال، معرفی ChatGPT Search باید شما را در مورد استراتژی هوش مصنوعی و سئوی خود بیاندیشد. با موتور جستجوی مایکروسافت به عنوان یکی از منابع داده اصلی آن، ایندکس کردن محتوای خود توسط Bing بیش از هر زمان دیگری مهم است.

به عبارت ساده، کار سئوی شما باید Bing را در کنار سایر موتورهای جستجوی اصلی قرار دهد. بهینه سازی برای Bing شانس نمایش محتوای شما در جستجوی ChatGPT را افزایش می دهد.

شما باید به طور مرتب وضعیت نمایه سازی محتوای خود را در Bing بررسی کنید. Bing Webmaster Tools یک ابزار عالی برای شناسایی شکاف ها در نمایه سازی است. رفع این مشکلات کمک می کند تا محتوای شما در هر دو پلتفرم Bing و ChatGPT توسط کاربران قابل مشاهده و یافتن باشد.

توجه بیشتر به مایکروسافت بینگ در طرح سئوی شما فقط افزایش دید نیست. همچنین به سایت شما کمک می کند تا برای سایر اشکال فناوری جستجوی هوش مصنوعی آماده شود. همانطور که جستجوی ChatGPT بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، مهم تر می شود که محتوای شما در هر کجا که باشد به مخاطبان مورد نظر خود برسد.

رابط جستجوی chatgpt که سوالات بعدی را برای پاسخ های خاص تر نشان می دهد
از آنجایی که این یک ربات چت است، اگر به دنبال موضوعات یا پاسخ های خاصی هستید، می توانید به سادگی سؤال بپرسید

خزنده OpenAI جدید

OpenAI همچنین گزینه های جدیدی را برای کنترل نمایان بودن سایت ها و محتوای خود به ما می دهد. جستجوی ChatGPT با یک خزنده جدید ارائه می شود – علاوه بر موجود GPTBot – که به نمایش محتوای سطحی کمک می کند. OAI-SearchBot بر وظایف جستجو تمرکز می کند. برای ویژگی های جستجوی OpenAI به وب سایت ها پیوند داده و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. برای نمایش سایت شما در نتایج جستجو، اجازه دهید OAI-SearchBot در فایل robots.txt شما. اگر می خواهید آن را مسدود کنید:

User-agent: OAI-SearchBot
Disallow: /

به یاد داشته باشید که این خزنده محتوا را برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد OpenAI نمی خزند. فقط برای روکش کردن آن است.

تحولات آینده

OpenAI قصد دارد جستجوی ChatGPT را گسترش دهد و آن را همه کاره تر و کاربر پسندتر کند. هدف آنها گنجاندن ویژگی هایی برای خرید و درخواست سفر است. هدف ارائه توصیه ها و اطلاعات به کاربران در تعاملات ChatGPT آنها است.

این شرکت همچنین در حال کار بر روی ادغام این ویژگی‌ها با حالت صوتی پیشرفته و Canvas است که جستجوهای صوتی و کارهای مشترک را فعال می‌کند. ترکیب همه این ویژگی ها آن را به یک ابزار بسیار تعاملی و انعطاف پذیر تبدیل می کند.

جستجوی ChatGPT می تواند به ابزاری محبوب برای دسترسی به اطلاعات آنلاین تبدیل شود. تجربه جستجو در حال حاضر بسیار هیجان انگیز است، با توانایی ارائه پاسخ های هم زمان و غنی از زمینه. با سرعت حرکت چیزها، می‌توانیم انتظار پاسخ‌های دقیق‌تر و ویژگی‌های جستجوی جالب را با یادگیری و بهبود سیستم داشته باشیم.

ما شاهد پیشرفت هایی در مواردی بیش از فناوری خواهیم بود. اگر OpenAI به اضافه کردن شرکای جدید ادامه دهد، محتوای موجود از طریق ChatGPT Search همچنان غنی‌تر و جامع‌تر می‌شود. این همکاری ها اطلاعات با کیفیتی را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد، ارائه می دهد.

رابط جستجوی chatgpt که آب و هوای سیاتل را نشان می دهد
جستجوی ChatGPT دارای رابط های خاصی برای اخبار خاص، مانند آب و هوا است

ما با جستجوی ChatGPT وارد عصر جدیدی می شویم. این ابزار یک پیاده سازی بسیار قوی از فناوری جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. به لطف مایکروسافت بینگ و سایر منابع داده از شرکای ناشر، راهی سریع و کارآمد برای دسترسی به اطلاعات ارائه می دهد. خواهیم دید که توسعه ابزار چگونه پیش می رود، اما ممکن است رویکرد جستجو و سئو ما را دوباره تعریف کند. به این ترتیب، فرصت‌ها و استراتژی‌های جدیدی برای کمک به خوانندگان خود برای کشف محتوای ما پیدا خواهیم کرد.

Source link