از سفارشات پیتزا گرفته تا دوربین های خانگی هوشمند ، AI همدلی اکنون در حال تصمیم گیری های ما در زمان واقعی است. آیا می توانیم ادامه دهیم؟
یک تلفن در ساعت 8:03 بعد از ظهر ، پایان یک روز طولانی. این یک پیام متنی از جیمی Surfer در زنجیره 44 ساله کالیفرنیا به نام Pizza My Heart است: “گرسنه؟ چطور در مورد آن دسته کوچک موسیقی جاز آناناس که دوستش دارید؟ ” او یک لحن گاه به گاه و آرام دارد ، اما یک نتیجه وجود دارد: جیمی یک گشت و گذار واقعی نیست-یا حتی یک انسان واقعی.
در عوض ، او یک چت بابات هوش مصنوعی است ، با دقت آموزش دیده است تا در مورد پیتزا گپ بزند و به آرامی شما را ترغیب کند که آن سفارش را قرار دهید. مطمئناً ، مکالمه دوستانه است – حتی آرامش بخش – اما در پشت آن سورپرایز سورپرایز الگوریتمی نهفته است که می داند فقط چه زمانی به احتمال زیاد بله می گویید. و این یک سؤال را ایجاد می کند: آیا این راحتی بی ضرر یا یک شکل ظریف دستکاری است؟
در سطح ، هیچ مشکلی با کمی راحتی وجود ندارد. به خصوص هنگامی که گرسنه هستید و خیلی خسته هستید تا از طریق گزینه های غذایی بی پایان حرکت کنید. اما موج جدید AI همدلی فراتر از توصیه های سریع خدمات یا محصول است. با گوش و جیم ، با گوش و جیم مکالمه مسلح ، چت بابات مانند جیمی ساخته شده است تا به ترجیحات و حالات شما بپیوندند. آنها کاری بیش از این که سفارش شما را انجام دهند انجام می دهند – آنها شما را به سمت آن سوق می دهند.
فناوری هوشمند عاطفی
پالونا …