شرکت ها یک شبه ساخته نمی شوند. زمان، کار و برنامه ریزی نیاز است تا کسب و کارتان به ایده آل هایتان برسد. به همین دلیل است که یک استراتژی رشد کسب و کار می تواند همه چیز را در شرکت شما ایجاد کند.
استراتژی رشد کسب و کار برنامه ای برای بهبود شرکت شما، کسب درآمد بیشتر و ایجاد شهرت است. اگر می خواهید بهترین شانس برای موفقیت در شرکت خود داشته باشید، باید قبل از اقدام برنامه ریزی کنید.
این صفحه موضوعات زیر را پوشش می دهد تا به شما در درک استراتژی های رشد شرکت و ایجاد استراتژی های خود کمک کند:
برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید و با یک استراتژیست تماس بگیرید 888-601-5359 امروز به استراتژی کسب و کار خود بپردازید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

استراتژی رشد کسب و کار چیست؟
استراتژی رشد کسب و کار برنامه ای برای گسترش کسب و کار شما برای کسب مشتریان و درآمد بیشتر است. هر کسبوکاری احتمالاً اهداف توسعهای برای سرپا نگهداشتن دارد، اما یک برنامه رشد اختصاصی میتواند به شما کمک کند تا برای موفقیت آماده شوید.
بگویید که شما یک نانوایی محلی دارید. در حالی که هدف کلی ممکن است فروش هرچه بیشتر کالاها برای حفظ سود باشد، یک برنامه رشد میتواند راههایی را برای گسترش پایگاه مشتری، باز کردن مکانهای جدید و تأثیر بیشتر بر جامعه با برندسازی شما ترسیم کند.
یک استراتژی رشد موثر چیست؟
یک استراتژی رشد باید منحصر به کسب و کاری باشد که قرار است به آن کمک کند. با این حال، همه کسب و کارها می توانند از پیروی از چند مرحله اساسی برای ایجاد یک استراتژی رشد مستحکم بهره ببرند.
استراتژی رشد شما باید موارد زیر را برای موفقیت انجام دهد:
- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت خود را در نظر بگیرید.
- در چارچوب بودجه، فناوری موجود و توانایی های کارکنان خود کار کنید.
- از تاکتیک های پرخطر توسعه که می تواند برای شرکت شما مضر باشد، اجتناب کنید.
- اهداف کوچک و قابل دستیابی را بگنجانید که شما را به توسعه نزدیکتر می کند.
انواع رشد کسب و کار
کسب و کار می تواند چند نوع مختلف از رشد کسب و کار را دنبال کند، از جمله
- ارگانیک. آلی
- راهبردی
- درونی؛ داخلی
- مشارکت / ادغام / اکتساب
بیایید هر یک را در زیر تجزیه کنیم.
ارگانیک. آلی
تعریف: رشدی که از طریق افزایش تولید و فروش در داخل و بدون خرید خارجی به دست می آید.
رشد ارگانیک ایده آل ترین شکل رشد است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می افتد. اگر رشد را به صورت ارگانیک تجربه می کنید، به طور کلی به این معنی است که تجارت بدون برنامه ریزی عمده یا تأثیر خارجی به خوبی پیش می رود.
راهبردی
تعریف: رشدی که ناشی از یک ابتکار استراتژیک است تا نیروهای غیرقابل کنترل بازار.
رشد استراتژیک بخشی از هر استراتژی رشد است. در حالی که رشد ارگانیک طبیعی است، رشد استراتژیک زمانی اتفاق میافتد که شما برنامهریزی کنید و فرصتهای تجاری آتی را ایجاد کنید.
درونی؛ داخلی
تعریف: رشد حاصل از گسترش فعالیت ها، مانند راه اندازی محصولات و خدمات جدید یا آزمایش بازارهای جدید.
رشد داخلی به این می پردازد که شما می توانید در شرکت خود برای کسب درآمد بیشتر انجام دهید. ایجاد محصولات جدید و فرصت های داخلی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را به شرکت خود جذب کنید.
مشارکت / ادغام / اکتساب
تعریف: رشد حاصل از همکاری یا جذب کسب و کار دیگر.
کار با کسب و کارهای جدید یا به دست آوردن آنها می تواند به موفقیت هر دو شرکت کمک کند. در بسیاری از موارد، شرکتها برای کسب درآمد بیشتر، کسبوکارهای مرتبط یا مجاور را برای همکاری انتخاب میکنند.
انواع استراتژی های رشد
در کنار انواع مختلف رشد، انواع مختلفی از استراتژی های رشد وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. استراتژیهای رشد شرکت زیر میتواند به شما در شکلدهی برنامه خود برای توسعه کمک کند:
- مشتری: طرحی برای افزایش جذب مشتری در یک زمان معین.
- تولید – محصول: استراتژی برای افزایش خرید محصول یا ثبت نام و گسترش خطوط تولید.
- بازار یابی: طرحی برای افزایش کل بازار موجود شرکت و گسترش آن به بازارهای دیگر.
- درآمد: برنامه ای برای افزایش درآمد در یک دوره معین.
7 مرحله برای ایجاد استراتژی رشد کسب و کار
در زیر هفت مرحله برای ایجاد برنامه رشد ایده آل برای کسب و کار شما آورده شده است:
- وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید
- منطقه رشد هدف خود را انتخاب کنید
- در مورد بازار و صنعت تحقیق کنید
- اهداف را ترسیم کنید
- یک جدول زمانی و استراتژی ایجاد کنید
- هر ابزار یا منبعی را جمع آوری کنید
- برنامه خود را اجرا کنید و نتایج را ارزیابی کنید
1. وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید
قبل از شروع توسعه یک برنامه رشد، باید بدانید که کسب و کار شما در حال حاضر چگونه کار می کند. شما باید به عوامل زیر توجه کنید تا ببینید شرکت شما در کجا قرار دارد:
- درآمد
- حراجی
- مشتریان موجود
- نظرات مشتریان
- کانال های بازاریابی
- بودجه
حتماً روندها را در طول زمان بررسی کنید و به دنبال الگوهایی در تاریخچه فروش خود باشید. همچنین می توانید به رقبا نگاهی بیندازید تا ببینید در بازار چه جایگاهی دارند.
2. منطقه رشد هدف خود را انتخاب کنید
هنگامی که یک نمای کلی از وضعیت کسب و کار خود دریافت کردید، می توانید یک منطقه هدف را برای رشد انتخاب کنید.
ممکن است متوجه شوید که از فروش محصولات خاصی برخوردار نیستید، حتی اگر برای تبلیغ آنها پول پرداخت کرده باشید. یا، ممکن است ببینید که درآمد در زمانهای خاصی از سال کاهش مییابد. صرف نظر از این، شما باید رشد خود را بر اساس نیازهای واقع بینانه برای کسب و کار خود قرار دهید.
3. در مورد بازار و صنعت تحقیق کنید
هنگامی که یک منطقه مورد نیاز را ایجاد کردید، به بازار نگاه کنید تا ببینید آیا این رشد قابل دستیابی است یا خیر. درک سلامت بازار می تواند از اتلاف زمان برای رشد غیرقابل دستیابی جلوگیری کند.
می توانید گروه های متمرکز را با مشتریان خود اجرا کنید یا از سایر تحقیقات مبتنی بر داده ها از نام های صنعت استفاده کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا ببینید کسب و کار شما کجا می تواند شکاف های موجود در بازار را پر کند و دارایی های خود را تقویت کند.
4. اهداف را مشخص کنید
ایجاد اهداف استراتژی شما را در حال حاضر مشخص می کند. در حالت ایده آل، این اهداف باید جایی باشند که شما خود را در ابتدا، میانه و انتهای استراتژی رشد خود می بینید.
مراقب اهدافی که برای خود تعیین می کنید باشید. این مرحله جایی است که تعیین اهداف SMART می تواند به شما کمک کند بیشترین موفقیت را مشاهده کنید:
5. یک جدول زمانی و استراتژی ایجاد کنید
یک جدول زمانی برای زمانی که می خواهید بیشترین نتایج را از برنامه خود ببینید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای اعمال تغییرات و رویکردهای شما در نظر گرفته اید.
جدول زمانی و استراتژی خود را به موارد زیر تقسیم کنید:
- موارد اقدام با ضرب الاجل
- تیم ها یا افراد مسئول
- منابع مرتبط
6. هر ابزار یا منبعی را جمع آوری کنید
قبل از اینکه بتوانید برنامه خود را اجرا کنید، باید ابزار، منابع و کمک مورد نیاز برنامه خود را جمع آوری کنید. برخی از آن موارد عبارتند از:
- نرم افزار: آیا نیاز به ردیابی و ذخیره داده ها دارید؟ فن آوری و نرم افزار در دسترس شما و گزینه های تحقیقی که می تواند برای پروژه شما مفید باشد را ارزیابی کنید.
- منابع مالی: قبل از شروع سرمایه گذاری، بودجه خود را مشخص کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا تعیین کنید چقدر می توانید برای برنامه خود هزینه کنید.
- خدمات: آیا تمام پرسنل لازم برای انجام هر کار را دارید؟ برخی از وظایف – مانند طراحی، به عنوان مثال – ممکن است به بهترین وجه اجرا شوند که برون سپاری شوند.
7. برنامه خود را اجرا کنید و نتایج را ارزیابی کنید
هنگامی که مراحل بالا را انجام دادید، وقت آن است که استراتژی خود را راه اندازی کنید!
همانطور که مراحل استراتژی خود را طی می کنید، حتماً پیشرفت خود را ارزیابی کنید و در طول مسیر انعطاف پذیر باشید. اگر نتایجی را که میخواهید مشاهده نمیکنید، میتوانید یک گام به عقب بردارید و نقاط ضعف برنامه خود را ارزیابی کنید، بنابراین میتوانید آن را مجدداً بهینه کنید تا مؤثرتر باشد.
پاداش: 3 نکته برای موفقیت
اکنون که چند استراتژی رشد همراه با مثال را دیده اید و یاد گرفته اید که چگونه استراتژی خود را ایجاد کنید، تقریبا آماده اید. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که به شما در توسعه استراتژی رشد کمک می کند:
- از یک الگوی استراتژی استفاده کنید: داشتن یک الگو برای استراتژی شما می تواند شروع را آسان تر کند. الگوهای رایگان زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای تشریح رویکرد خود استفاده کنید!
- پیشرفت خود را به طور منظم ارزیابی کنید: پیشرفت خطی یا راکد نیست – شما باید معیارهای کلیدی عملکرد (KPIs) را که به شما میگوید کسب و کارتان به خوبی پیش میرود، نظارت کنید.
- تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید: تجزیه و تحلیل رقیب می تواند به شما کمک کند تا ببینید رقابت شما در هر زمان معین چگونه است. شما می توانید از موفقیت آنها درس بگیرید و شروع به اعمال تغییرات در شرکت خود کنید.
برای استراتژی رشد شرکت خود با متخصصان بازاریابی دیجیتال کار کنید!
داشتن یک استراتژی رشد کسب و کار می تواند سال ها تغییرات سودآور را برای شرکت شما تضمین کند. چه برای نوشتن استراتژی خود آماده باشید و چه نیاز به راهنمایی داشته باشید، WebFX اینجاست تا به شما کمک کند.
اگر می خواهید از رقبا پیشی بگیرید، باید به صورت آنلاین متمایز شوید و این حوزه تخصص ماست. ما چندین خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهیم که می تواند به شما کمک کند حضور آنلاین کسب و کار خود را گسترش دهید، درآمد بیشتری کسب کنید و روابط قوی با مشتری ایجاد کنید.
ابتدا بررسی کنید که مشتریان ما چه می گویند، و سپس به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم رشد کسب و کار شما را افزایش دهیم!