در حالی که میتوانید از ChatGPT بخواهید که یک طرح کلی برای شما ایجاد کند و هر بار آن را خلاصه کند تا نتایج بسیار خوبی داشته باشد، میتوانید با ایجاد یک GPT متناسب با برند و نیازهای محتوای خود، تولید محتوای خود را بهتر مقیاسبندی کنید.
تنظیم آن کمی زمان می برد، اما در دراز مدت زمان بیشتری را برای شما صرفه جویی می کند و به درک بهتر هوش مصنوعی مولد کمک می کند. سپس میتوانید از دانش جدید خود برای شناسایی سایر وظایفی که میتوانید خودکارسازی کنید، استفاده کنید.
آنچه برای ایجاد یک GPT نیاز دارید
برای ایجاد یک GPT، به یک حساب ChatGPT Pro یا Teams نیاز دارید.
برای سفارشی کردن محتوای خود و اطمینان از خروجی ثابت، باید یک کپی از صدای برند یا راهنمای سبک خود نیز داشته باشید. اگر قبلاً خلاصهها و/یا طرحهای مطالب را ایجاد کردهاید، یک مثال در دسترس داشته باشید که میتوانید از آن برای ایجاد یک درخواست کاملتر استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، اشکالی ندارد. با این حال، ممکن است مجبور شوید بیشتر با GPT تکرار کنید تا زمانی که خروجی ای را داشته باشید که از آن راضی هستید.
با خیال راحت از الگوهای خلاصه و طرح کلی وبلاگ رایگان ما برای ایجاد نمونه استفاده کنید.
مراحل ایجاد یک GPT برای ایجاد محتوا در مقیاس
از این مراحل برای ساختن GPT خود، سفارشی شده با سازمان و نیازهای خود استفاده کنید.
1. یک سند درخواستی ایجاد کنید
سندی که جزئیات کاری را که میخواهید GPT شما انجام دهد به «کالیبره کردن» GPT شما کمک میکند. سند درخواستی شما باید شامل موارد زیر باشد:
- دستورالعمل های دقیق در مورد آنچه که می خواهید GPT انجام دهد.
- اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه GPT باید اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهد.
برای اهداف ما – ایجاد یک دوست توجیهی – باید موارد زیر را به ChatGPT بگوییم:
- کیست. اساساً، شما می خواهید آنچه را که می داند به آن بگویید. «شما یک متخصص XYZ هستید و میخواهید دانش صنعت خود را به اشتراک بگذارید…» یا «شما یک استراتژیست محتوا هستید که در XYZ تخصص دارید، و میخواهید خلاصهها و طرحهای کلی را برای کمک به تیم خود در ایجاد محتوای تفکر برانگیز ارائه دهید. ”
- چه اطلاعاتی را می خواهید از شما بخواهد. وقتی یک قطعه جدید را شروع می کنید، چه اطلاعاتی را می خواهید بتوانید ارائه دهید؟ من می خواهم کلمات کلیدی، زاویه قطعه، و سایر اطلاعات اولیه را ارائه کنم تا GPT بتواند خلاصه را با این اطلاعات سفارشی کند.
- کاری که می خواهید GPT با اطلاعاتی که ارائه کرده اید انجام دهد. این بسته به اهداف محتوای شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر پست های وبلاگ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید پیوندهایی به قطعات با رتبه برتر ارائه دهید تا GPT شما بتواند محتوا را تجزیه و تحلیل کند، مشخص کند چه چیزی کم است. و به شما بگویم که چگونه آن را بهتر انجام دهید. اگر در حال ایجاد یک راهنما هستید، ممکن است مراحل و اطلاعات متمایز در مورد چرایی اهمیت هر یک از آنها را بخواهید تا نویسنده شما بتواند از این اطلاعات برای تکمیل مقاله استفاده کند.
- چه خروجی را انتظار دارید پس از ارائه اطلاعات GPT، آنچه را که میخواهید بازگردانید، جزئیات دهید. آیا متادیتا می خواهید؟ یک پاراگراف در مورد اهداف قطعه؟ طرح کلی سلسله مراتبی؟ هر چیزی را که میخواهید یادداشت کنید و در صورت نیاز، جزئیات را ارائه دهید. تصور نکنید که GPT بهترین شیوه های سئو را می داند – به آن بگویید که می خواهید توضیحات متا شما چقدر طولانی باشد و کلمه کلیدی اصلی خود را کجا قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که می خواهید خروجی چگونه ظاهر شود. اینجاست که یک مثال به کار می آید.
2. اسناد خود را در GPT Maker آپلود کنید
برای دسترسی به منوی حساب خود روی تصویر نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. “MyGPTs” را از منوی کشویی انتخاب کنید.
روی علامت مثبت کنار «ایجاد یک GPT» کلیک کنید.
اکنون باید فرم “پیکربندی” GPT را ببینید.
برای افزودن یک تصویر، روی علامت مثبت در بالا کلیک کنید یا از DALL-E برای ساختن آن استفاده کنید.
GPT خود را نامی بگذارید که به شما کمک کند کارهایی که انجام می دهد را به خاطر بسپارید. مال من به طور خلاقانه “خلق مختصر” نامیده می شود.
بعد، یک توضیح سریع بنویسید. مال من فقط می گوید: “برای پست های وبلاگ خلاصه محتوا ایجاد کنید.”
در بخش «دانش»، روی «آپلود فایلها» کلیک کنید و سند دستورالعملهای خود را انتخاب کنید. این کار را تکرار کنید و راهنمای سبک ارتباطی خود را انتخاب کنید.
اگر فایلهای دیگری مانند خلاصههای مثال دارید که میخواهید GPT به آنها ارجاع دهد، آنها را نیز اضافه کنید.
3. دستورالعمل های خود را اضافه کنید
با آپلود اسناد خود، می خواهید به ChatGPT بگویید که چه هستند و با آنها چه کاری انجام دهید.
در جعبه دستورالعمل:
- توضیح دهید که هر یک از اسناد پیوست شما چیست.
- به GPT بگویید با اسناد شما چه کند.
در اینجا چیزی است که من با آن شروع کردم:
این GPT به عنوان یک استراتژیست محتوای متخصص SEO عمل می کند و به ایجاد یک طرح کلی محتوایی که می تواند برای نویسنده ارائه شود، همانطور که در سند آپلود شده توضیح داده شده است، کمک می کند.
سند “دستورالعمل” پیوست را دنبال کنید و با درخواست اطلاعات مورد نیاز شروع کنید. اطلاعات اضافی درباره کاری که قرار است انجام دهید ارائه ندهید. فقط اطلاعات مورد نیاز خود را بخواهید، و سپس بریف را همانطور که در «دستورالعمل ها» توضیح داده شده است، ایجاد کنید. از راهنمای سبک ارتباطات برای راهنمایی صوتی و لحن استفاده کنید.
همیشه از سبک AP برای حروف بزرگ استفاده کنید. هرگز اطلاعاتی ایجاد نکنید و به صفحاتی که وجود ندارند پیوندی ارائه نکنید.”
(آخرین خط را در مورد عدم ایجاد اطلاعات می بینید؟ ChatGPT همیشه آن را دنبال نمی کند 🙄. حتماً همه چیزهایی را که ایجاد می کند دوباره بررسی کنید.)
4. شروع کننده مکالمه خود را ایجاد کنید
شروع مکالمه همان چیزی است که کاربران هنگام باز کردن GPT شما می بینند. حتی ChatGPT هم تعدادی زیر جعبه پیام خود دارد.
من فقط یک مورد را برای GPT خود انتخاب کردم، اما شما می توانید بر اساس دستورالعمل های خود چندین مورد ایجاد کنید.
برای مثال، GPT شما علاوه بر ایجاد یک خلاصه، میتواند خلاصه یا طرح کلی موجود را ویرایش کند تا آن را بهبود بخشد یا آن را با اهداف شما هماهنگ کند.
می توانید چندین شروع کننده مکالمه ایجاد کنید، اما تنها چهار مورد اول در صفحه GPT ظاهر می شوند.
5. تست کنید
هنگامی که دستورالعمل ها را پر کردید، GPT خود را برای تست درایو ببرید.
اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک طرح کلی را در اختیار آن قرار دهید. آیا خروجی آن چیزی است که انتظار داشتید؟ آیا نیازهای شما را برآورده می کند؟ چگونه می توانید آن را بهبود بخشید؟
به خاطر داشته باشید که ChatGPT سعی می کند دستورالعمل های شما را دنبال کند. اگر خروجی کمتر از حد است، مطمئن شوید که اطلاعات متناقضی ارائه نمی کنید و دستورالعمل های شما دقیق و به خوبی توضیح داده شده است. برای بهبود خروجی یک مثال اضافه کنید.
همچنین بدانید که اگر یک آزمون را دو بار اجرا کنید، نتایج متفاوتی خواهید گرفت. این به این دلیل است که ChatGPT با مقدار مشخصی از تصادفی سازی پیکربندی شده است.
6. تکرار کنید
پس از بررسی تست خود، زمان ارائه بازخورد به ChatGPT است. واضح و مشخص باشید.
ممکن است متوجه شوید که لازم است سند دستورالعمل یا راهنمای سبک خود را به روز کنید. اگر بازخورد مربوط به آن اسناد نیست، میتوانید آن را به جعبه دانش اضافه کنید.
برای مثال، اگر دستورالعملهای شما محدودیت کاراکتر خاصی را مشخص میکند و ChatGPT از آن تبعیت نمیکند، یک یادداشت در دستورالعملها اضافه کنید تا تعداد کاراکترها را دوباره بررسی کنید.
7. مراحل 5 و 6 Ad Infinitum را تکرار کنید
هیچ کس کامل نیست – و یادگیری نحوه کار با مدل های زبان بزرگ (LLM) زمان می برد. همانطور که از GPT خود بیشتر استفاده می کنید، می توانید آن را تنظیم کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.
8. با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید
تبریک میگم GPT شما آماده است. می توانید آن را برای خود نگه دارید و با کلیک بر روی عکس نمایه خود و انتخاب “GPTs” یا افزودن آن به منوی سمت چپ خود به آن دسترسی داشته باشید.
یا می توانید با کلیک روی گیره کاغذ در گوشه سمت راست بالا و کپی کردن پیوند، آن را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید.
افکار نهایی
OpenAI به طور مداوم ChatGPT را بهبود می بخشد، بنابراین ممکن است اثربخشی تغییرات GPT خود را در طول زمان بیابید. با این حال، همچنان میتوانید سند و دستورالعملهای درخواستی خود را ویرایش کنید. این به شما امکان می دهد خروجی ثابتی داشته باشید.
ایجاد GPT برای تولید محتوا
هنگامی که GPT توجیهی خود را ساختید، ممکن است برای ایجاد کمکهای GPT اضافی یا گسترش دوستان خود احساس خارش داشته باشید. میتوانید با افزودن دستورات و اعلانهای شروع بیشتر، GPT خود را گسترش دهید، یا میتوانید مراحلی را که در بالا به اشتراک گذاشتم برای ایجاد GPT در موارد زیر تغییر دهید:
- چندین URL را تجزیه و تحلیل کنید و از GPT بخواهید شباهت آنها، تفاوت آنها و اطلاعاتی که در مورد موضوع کاملاً از دست داده است را به اشتراک بگذارد.
- زوایای متعددی را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید با یک قطعه برخورد کنید.
- ایده هایی برای محتوای خوشه ای بر اساس یک صفحه ستونی ایجاد کنید و سپس تک تک تکه ها را خلاصه و خلاصه کنید.
- محتوای تکمیل شده را برای کانال های توزیع خاص تغییر دهید.
آیا نیاز به مقیاس بندی محتوا دارید؟ پیروز می تواند کمک کند
نوشتن محتوای سئو یک مهارت است و هماهنگ کردن آن با یک استراتژی محتوای متفکرانه زمان می برد. ایجاد یک GPT برای سادهسازی جریانهای کاری به شما کمک میکند تا محتوا را سریعتر تولید کنید – اما اگر میخواهید مطمئن شوید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک میکند، با یک آژانس نگارش محتوای SEO که متخصص در استراتژی است، شریک شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر یک مشاوره رایگان را برنامه ریزی کنید.