این داشبورد اکنون یک چاقوی ارتش سوئیس از داده ها است که به شما امکان می دهد به اندازه دلخواه خود را برش دهید و تاس کنید. در زیر چند نمونه از نحوه استفاده من از این داشبورد برای کشف فرصتها و بینشهای مشتریانم آورده شده است.
رقبا کجا برنده می شوند؟
با این دادهها، میتوانیم به سرعت دامنههای رقیب برتر را شناسایی کنیم، اما آنچه ارزشمندتر است، شناسایی رقبا برای یک مرحله و دسته هدف خاص است.
من با فیلتر کردن به مرحله “اطلاعاتی” شروع می کنم زیرا بیشترین کلمات کلیدی را در مجموعه داده ما نشان می دهد. من همچنین به دسته برتر برای این مرحله قصد فیلتر می کنم که “Blinds” است. با نگاهی به کارت شمارش کلمات کلیدی خود، اکنون می توانم متوجه شوم که به زیر مجموعه ای از 641 کلمه کلیدی نگاه می کنم.
توجه: برای فیلتر کردن چندین تصویر در Power BI، باید هر بار که روی تصویر جدیدی کلیک میکنید، دکمه «Ctrl» را فشار داده و نگه دارید تا تمام فیلترهایی که قبلاً کلیک کردهاید حفظ شود.
برترین زیر دامنه رقیب در اینجا videos.blinds.com است که در بین 20 مورد برتر برای بیش از 250 کلمه کلیدی قابل مشاهده است که بیشتر آنها برای نتایج ویدیویی هستند. ctrl+click را روی بخش نتایج ویدیو از videos.blinds.com فشار دادم تا جدول کلمات کلیدی را فقط به کلمات کلیدی که در آن videos.blinds.com در رده 20 برتر با نتیجه ویدیو قرار دارد، به روز رسانی کنم.
از همه اینها، اکنون می توانم بگویم که videos.blinds.com برای حدود 30 درصد از کلمات کلیدی که در رده “Blinds” و مرحله قصد “اطلاعاتی” قرار می گیرند، در 20 موقعیت برتر قرار دارد. همچنین میتوانم ببینم که بیشتر کلمات کلیدی در اینجا با «چگونه» شروع میشوند، که به من میگوید به احتمال زیاد، افرادی که در مرحله اطلاعاتی برای پردهها جستجو میکنند، به دنبال دستورالعملهای نحوه انجام هستند و ممکن است ویدیو قالب محتوای دلخواه باشد.
کجا باید وقتم را متمرکز کنم؟
چه در داخل خانه باشید و چه در یک آژانس، زمان همیشه یک کالای محبوب است. میتوانید از این داشبورد برای شناسایی سریع فرصتهایی که باید در ابتدا اولویتبندی کنید، استفاده کنید – فرصتهایی که میتوانند نتایج نهایی را تضمین کنند.
برای یافتن این نتایج نهایی، دادههای خود را با استفاده از برشکننده تبدیل PPC فیلتر میکنیم تا فقط شامل کلمات کلیدی باشد که حداقل یک بار در کمپینهای PPC ما تبدیل شدهاند.
وقتی این کار را انجام دادم، میتوانم ببینم که با مجموعه بسیار محدودی از کلمات کلیدی کار میکنم که در مراحل هدف قرار گرفتهاند. با این حال، میتوانم با حفاری در مرحله هدف «معامله» ادامه دهم زیرا میخواهم پرسشهای مرتبط با خرید احتمالی را هدف قرار دهم.
توجه: هر کلمه کلیدی اگر معیارهایی را که ما تعیین می کنیم مطابقت نداشته باشد در مرحله قصد قرار نمی گیرد. این کلمات کلیدی همچنان در داده ها ظاهر می شوند، اما به همین دلیل است که تعداد کل کلمات کلیدی شما ممکن است همیشه با تعداد کل کلمات کلیدی در مراحل قصد یا جداول دسته مطابقت نداشته باشد.
از آنجا، میخواهم روی آن دسته از کلمات کلیدی «معاملهای» تمرکز کنم که جعبههای پاسخ را راهاندازی میکنند تا مطمئن شوم که دید خوبی دارم زیرا در PPC برای من تبدیل میشوند. برای انجام این کار، من فیلتر میکنم تا فقط کلیدواژههایی را نشان دهم که جعبههای پاسخ را فعال میکنند. بر اساس این فیلترها، می توانم به جدول کلمات کلیدی خود نگاه کنم و ببینم که اکثر (اگر نه همه) کلمات کلیدی کلمات کلیدی “نصب” هستند و دامنه مشتری خود را در لیست برتر رقبا نمی بینم. اکنون این یک منطقه تمرکز برای من است تا بتوانم تبدیل های ارگانیک را شروع کنم.