در سه ماه پس از بسته شدن خرید VMware برادکام، این شرکت تغییرات گستردهای را در مجوز نرمافزار، مجموعه محصولات و برنامه شریک VMware ایجاد کرده است و مدیران اعتراف میکنند که این تغییرات باعث سردرگمی و نگرانی مشتریان و شرکا شده است.
در یک پست وبلاگ و مصاحبه های رسانه ای این هفته، بخش VMware Cloud Foundation (VCF) Broadcom در توضیح استراتژی VMware خود، از جمله تغییر کامل به یک مدل اشتراک و تجمیع محصولات مستقل به دو پیشنهاد همراه، ضربه دیگری می زند.
“این هست [a] تغییرات عظیم، و این کاملاً باعث سردرگمی در بازار شده است. ما میتوانستیم کار بهتری در برقراری ارتباط انجام دهیم.»
ادغام محصول
Broadcom بر سادگی تاکید دارد و امیدوار است مشتریان و شرکای VMware خود را متقاعد کند که تغییرات منجر به ارزش و نوآوری بیشتر برای مشتریان و فرصت ها و سود بیشتر برای شرکای خود می شود.
به عنوان مثال، VMware قبلاً دارای چهار واحد تجاری بود که مسئول ساخت چهار محصولی بود که VCF را تشکیل میدهند، پلتفرم نرمافزاری یکپارچه VMware که ترکیبی از محاسبات، ذخیرهسازی، شبکه و خدمات مدیریت ابری است و سازمانها را قادر میسازد تا مجازیسازی شده خود را اجرا و مدیریت کنند. و بارهای کاری کانتینری در محل و در چندین ابر عمومی.
شنوی گفت که Broadcom آن چهار واحد تجاری را که مسئول vSphere، vSAN، NSX و Aria هستند در یک بخش VCF ادغام کرده است، بنابراین تیم ترکیبی میتواند روی ایجاد یک راهحل بهتر و یکپارچه تمرکز کند. یکی از پیشرفتهای آتی: او گفت، به جای ارائه 20 روش مختلف به مشتریان برای ورود به VCF بسته به محصولی که استفاده میکنند، تیم مهندسی اکنون در حال ایجاد یک تجربه ورود واحد است.
«پیش از این، واضح بود که همه ما در سیلوهای خود در تلاش برای ساخت بهترین محصول برای آن سیلو بودیم. من معتقدم که ما در ایجاد یک تجربه جامع و یکپارچه موفق نبودیم. دانش مرکز داده. اکنون، اساسنامه تیم مهندسی مشخص است. ما روی این محصول اصلی تمرکز می کنیم و بهترین ارزش را برای مشتریان ارائه می دهیم.
تغییرات سریع مشتریان و شرکا را گیج می کند
در اوایل دسامبر، چند هفته پس از اینکه Broadcom خرید 69 میلیارد دلاری VMware را بسته بود، این شرکت اعلام کرد که به مجوزهای دائمی پایان میدهد و به مدل اشتراکی روی میآورد که باعث ناراحتی برخی از مشتریان شد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که نزدیک به 9000 SKU محصول و 160 باندل محصول را به دو بسته اصلی: VCF و VMware vSphere Foundation که برای مشتریان کوچکتر و متوسط طراحی شده است و شامل نرم افزار مجازی سازی سرور vSphere، Tanzu Kubernetes Grid و Aria است، ساده می کند. نرم افزار مدیریت عملیات
ادغام محصولات باعث شد برخی از مشتریان این تصور اشتباه را ایجاد کنند که شرکت محصولات خود را متوقف می کند در حالی که در واقع آنها از بین نمی روند. قرار است محصولات به صورت بسته بندی شده و نه تکی فروخته شوند.
سپس در اواخر دسامبر، Broadcom اعلام کرد که برنامه شریک خود را متوقف می کند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد و 18000 شریک فروشنده خود را در هاله ای از ابهام گذاشت. آنها نزدیک به یک ماه فکر می کردند که آیا دوباره دعوت خواهند شد.
سپس از اواسط ژانویه، Broadcom شروع به دعوت از شرکای فروشنده خود به برنامه Broadcom Advantage Partner کرد و امروز، 100٪ از فروشندگانی که محصولات VMware را در دو سال گذشته به مشتریان فروخته اند، دوباره دعوت شده اند.
“شما در بازار شنیدید که VMware به عنوان بخشی از Broadcom اکنون بر روی شرکا تمرکز نمی کند. این دور از واقعیت است. «چالش این است که در آن چند هفته سکوت حاکم بود. ما به وضوح بیان نکردیم [our plans]. و آنها نمی دانستند که آیا قرار است دعوتی دریافت کنند.
چنگ زدن به بازار
به گفته رسانهها، تغییرات Broadcom در VMware، و سردرگمی و حیرت ناشی از آن، برخی از مشتریان و شرکای فروشنده VMware را بر آن داشته تا جایگزینهایی را در نظر بگیرند. رقبای VMware با امید به جذب درصدی از 300000 مشتری VMware در بازار فناوری مجازی سازی و ابزارهایی برای استقرار و مدیریت برنامه های مبتنی بر ماشین مجازی (VM) و مبتنی بر کانتینر در محیط های ابری خصوصی و ترکیبی و چند ابری، جهش کرده اند.
به عنوان مثال، Nutanix یک “تبلیغ مهاجرت VMware به Nutanix” را برای مشتریان VMware راه اندازی کرده است، در حالی که Scale Computing یک برنامه “rip and جایگزین” را اعلام کرده و به مشتریان VMware تخفیف هایی ارائه می دهد.
تریسی وو، تحلیلگر تحقیقاتی Forrester، گفت که از مشتریان VMware شنیده است که شاهد افزایش شدید قیمت بوده اند و از این موضوع ناراضی هستند. وو گفت: “مطمئناً کسانی هستند که در مجوزهای دائمی ماندند زیرا به دلیل آن معامله بسیار شیرین تری داشتند.”
تغییر به اشتراک ها
وو گفت در حالی که Broadcom گفت که کاهش سبد محصولات به دو بسته اصلی بهتر و ساده تر است، اما به معنای انعطاف کمتر برای مشتریان است. او گفت: «این بدان معناست که آنها برای چیزی که میخواهند بیش از حد یا کمتر پرداخت میکنند، و استخراج مقدار ارزشی که میخواهند را برای مشتریان بسیار دشوار میکند.
در پاسخ به نگرانیهای مربوط به مجوز، Shenoy گفت که VMware حدود 18 ماه پیش شروع به معرفی یک مدل مبتنی بر اشتراک کرد و اکنون که VMware بخشی از Broadcom است، به طور کامل به اشتراکها روی آورده است تا با استانداردهای صنعت مطابقت داشته باشد. او گفت که امروزه اکثر مشتریان VMware هنوز دارای مجوزهای دائمی هستند، بنابراین در نهایت باید به اشتراک روی بیاورند.
او گفت: “شاید ما آخرین نفری در صنعت باشیم که به مدل اشتراکی حرکت می کنیم.” هر بازیکن بزرگ دیگری این کار را انجام داده است.»
در مورد قیمت گذاری، Shenoy گفت که مشتریان VMware که از راه حل همراه VCF استفاده می کنند شاهد کاهش 50 درصدی هزینه های اشتراک خواهند بود. زمانی که VMware یک شرکت مستقل بود، 700 دلار برای هر هسته دریافت می کرد. او گفت که Broadcom نیمی از آن را دریافت می کند: هر هسته 350 دلار.
مشتریانی که قبلا از دو محصول VMware، مانند vSphere و vSAN با هم استفاده میکردند، باید قیمتهای قابل مقایسه با یک راهحل جدید را ببینند. او گفت، اما شرکت هایی که فقط از vSphere در مراکز داده خود استفاده می کنند، با افزایش قیمت باندل جدید مواجه خواهند شد.
مت کیمبال، نایب رئیس و تحلیلگر اصلی Moor Insights & Strategy، گفت: VMware در شرکتهای کوچک و بازار متوسط آسیبپذیرتر است، زیرا احتمال بیشتری دارد که سرمایهگذاری کمتری در فناوری VMware داشته باشند و به راحتی به یک رقیب مهاجرت کنند. مانند نوتانیکس
کیمبال گفت: “اینها مشتریانی هستند که به احتمال زیاد فقط vSphere را مستقر کرده اند و در نتیجه ممکن است افزایش قیمت را تجربه کنند.”
او گفت، با این حال، شرکتهای بزرگی که سرمایهگذاری هنگفتی در VMware کردهاند – مجوز، منابع و عملیات – کمتر احتمال دارد مهاجرت کنند.
در واقع، Woo از Forrester Research گفت که در حالی که برخی از مشتریان در حال ساخت یک مورد تجاری برای کنار گذاشتن VMware هستند، برخی از مشتریانی که او با آنها صحبت کرده است میگویند چهار تا پنج سال طول میکشد تا از VMware خارج شوند.
نقشه راه محصول VMware، Google Cloud Partnership
Broadcom روز چهارشنبه (14 فوریه) شراکت جدیدی با Google Cloud اعلام کرد که قابلیت حمل مجوز را امکان پذیر می کند، به این معنی که مشتریانی که مشترک مجوزهای VCF شده اند می توانند از همان مجوزها برای مرکز داده داخلی خود و در Google Cloud استفاده کنند.
به گفته شنوی، از آنجایی که Broadcom خانواده محصولات خود را ساده کرده است، مشتریان می توانند به راحتی بارهای کاری را از مراکز داده داخلی به Google Cloud منتقل کنند و بدانند که نسخه های VCF سازگار هستند.
او گفت: «این یکی دیگر از جنبههای سادهسازی کسبوکار است: یک بار نرمافزار خود را بخرید و از آن در هر مکانی استفاده کنید و واقعاً تجربهای ثابت داشته باشید».
مدیر اجرایی Broadcom گفت که این شرکت انتظار دارد در آینده نزدیک با سایر ارائه دهندگان خدمات ابری قراردادهایی در مورد قابلیت حمل مجوز منعقد کند.
در مورد برنامه Broadcom Partner Advantage، Shenoy گفت که Broadcom بازخورد مثبتی از شرکای فروشنده خود شنیده است. او گفت که Broadcom قیمت گذاری استاندارد و تخفیف های اولیه را ارائه کرده است، بنابراین شرکای فروش آن بهتر می توانند سود را پیش بینی کنند.
وو گفت، علیرغم وعده Broadcom مبنی بر ادامه نوآوری و پشتیبانی، برخی از مشتریان VMware نگران شهرت Broadcom با خرید نرم افزارهای گذشته هستند و نگران هستند که شاهد پشتیبانی و نوآوری کمتری باشند.
اما Broadcom از یک بازی خوب صحبت می کند. به گفته شنوی، از نظر محصول، Broadcom قصد دارد تا پایان سال یک نسخه بزرگ از VCF ارائه دهد و جزئیات بیشتری از برنامه های محصول خود را در کنفرانس VMware Explore خود در ماه آگوست ارائه خواهد کرد. او گفت که در عین حال، این شرکت نسخه کوچکتری را در ماه مه یا ژوئن ارسال خواهد کرد که شامل اتوماسیون خدمات داده و خدمات تعادل بار است.
پاکسازی FUD
زمان نشان خواهد داد که آیا Broadcom به وعده های خود مبنی بر نوآوری سریع تر و ارزش بیشتر برای مشتریان و فرصت های بازار بیشتر برای شرکای خود عمل می کند یا خیر.
به گفته کیمبال، در این میان، برنامه همکاری فعلی Broadcom برای توضیح بیشتر و اطلاع رسانی کامل به مشتریان و شرکا از استراتژی VMware خود، حرکت درستی برای این شرکت است.
او گفت: “من معتقدم که بسیاری از “FUD” که در یک ماه و نیم گذشته در اطراف شناور بوده است را پاک خواهد کرد.