همه ما آن یک برند را داریم که هرگز از آن جدا نمی شویم. چه یک مصرف کننده سرسخت کوکاکولا یا یک کاربر اختصاصی اپل باشید، هرکسی برندی دارد که به دلایلی به آن وفادار است.
وفاداری به برند چیز قدرتمندی است، و زمانی که بدانید چگونه آن را بسازید، می توانید مشتریان اختصاصی را حفظ کنید که همچنان به کسب درآمد برای کسب و کار شما ادامه می دهند. امروز در مورد همه چیز درباره وفاداری به برند صحبت می کنیم، از معروف ترین نمونه های آن گرفته تا اینکه چگونه می توانید وفاداری به برند خود را ایجاد کنید:
- وفاداری به برند چیست؟
- نمونه های وفاداری به برند معروف
- نحوه ایجاد وفاداری به برند
به دنبال شریکی هستید که به شما در ایجاد وفاداری به برندتان کمک کند؟ WebFX یک صنعت پیشرو است آژانس دیجیتال مارکتینگ که به ایجاد بیش از 3 میلیارد دلار درآمد برای مشتریان کمک کرده است. با برقراری تماس با WebFX به دنبال چه چیزی هستیم 888-601-5359 یا تماس با ما به صورت آنلاین امروز.
بود کارشناسی ارشد از هنر ما
WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.
وفاداری به برند چیست؟
وفاداری به برند، تعهدی است که مشتریان نسبت به برندهای خاص احساس می کنند. این تعهد آن مشتریان را به خرید مکرر از یک برند خاص سوق می دهد، بدون توجه به اقدامات یا پیشنهادات شرکت های رقیب.
به عبارت دیگر، وفاداری به برند، موفقیت بازاریابی است که وقتی بتوانید مشتریان را در درازمدت حفظ کنید، به دست می آورید. این نقطه اوج اعتماد بین کسب و کار و مصرف کننده است و هدفی است که همه برندها هنگام بازاریابی برای مشتریان به دنبال آن هستند.
انواع وفاداری به برند
چه چیزی باعث می شود مشتریان بارها و بارها از یک برند خاص خرید کنند؟ انگیزه های مشتری را می توان به سه نوع مختلف وفاداری به برند تقسیم کرد: قلب، سر و دست:
- مشتریان وفادار قلب: این مشتریان تحت تأثیر منافع نامشهود محصولات یا خدمات برند قرار می گیرند. بیشتر اوقات، این مزایا حول محور گذاشتن تأثیر مثبت بر جامعه یا محیط است.
- مشتریان سر وفادار: مشتریان سر وفادار با استدلال منطقی و تحلیلی به حمایت از برندهای خاص سوق داده می شوند. مشتریان وفادار به جای خرید چیزی برای رسیدن به هدف، هر چیزی را که برای آنها منطقی تر باشد را خریداری می کنند.
- مشتریان دست وفادار: تبدیل یا شناسایی این مشتریان دشوار است زیرا آنها صرفاً از روی عادت از یک برند خاص خرید می کنند. صرف نظر از قیمت، مشتریان دست وفادار به برندهای خاص پایبند هستند، فقط به این دلیل که آن چیزی است که آنها دوست دارند.
وفاداری به برند در مقابل وفاداری مشتری: تفاوت چیست؟
اغلب، وفاداری به برند و وفاداری مشتری به جای هم استفاده می شوند. اما در حالی که آنها شبیه به یک چیز به نظر می رسند، یک تفاوت اساسی بین آنها وجود دارد.
وفاداری مشتری در مورد هزینه های مشتری، به ویژه قیمت ها و تخفیف ها است. وفاداری به برند مبتنی بر ادراک است که بر تصویر و تجربه تأکید دارد.
مشتریان وفادار به برند به یک برند خاص پایبند هستند زیرا معتقدند که این برند محصولات یا خدمات با کیفیت بالاتری را ارائه می دهد. در این راستا، قیمت اغلب نمی تواند عاملی در عادات خرید آنها باشد.
از سوی دیگر، وفاداری مشتری مبتنی بر پول است. اغلب از برنامههای وفاداری مشتریان الهام گرفته میشود که در ازای ادامه خرید، تخفیفهای ویژه و کاهش قیمتها را ارائه میدهند. چون بیایید صادق باشیم، چه کسی نمی کند عاشق تخفیف هستید؟
نمونه های وفاداری به برند معروف
برای برخی، وفاداری به برند چیز مهمی نیست، اما برای برخی دیگر، وفاداری به برند همه چیز است و در برخی موارد بسیار جدی گرفته می شود. به عنوان مثال برخی از این نمونه های معروف وفاداری به برند را در نظر بگیرید.
سیب
علاوه بر خدمات عالی این برند به مشتریان، موفقیت اپل در وفاداری به برند در جایگاه محصول به عنوان محصولات با ارزش و آرزومند و هویت ثابت برند نهفته است.
وفاداری اپل به نام تجاری شدید است، و بهترین نمونه آن از طریق رفتار مشتری این برند است. کسانی که یک محصول اپل را می خرند، بیشتر از این برند خرید می کنند. اگر فردی را با آیفون دیدید، به احتمال زیاد اپل واچ، ایرپاد یا مک بوک نیز دارد.
کوکاکولا
تیم کوکاکولا یا تیم پپسی؟ این سوالی است که از زمان ظهور دو برند محبوب کولا مطرح بوده است. بحث کوکاکولا در مقابل پپسی مسلماً مظهر وفاداری به برند است.
در حالی که پپسی یک مشتری وفادار دارد، کوکاکولا کیک را می گیرد. محصولات کوکاکولا که با “روزهای خوب” مرتبط است، بیش از 100 سال است که با تاکید بر جامعه، دوستی و حالات مثبت وفاداری به برند را برانگیخته است.
استارباکس
استارباکس با کمک برنامه وفاداری مشتری خود، نمونه ای عالی از وفاداری به برند است. هر چند وقت یکبار صف های طولانی برای استارباکس می بینید در حالی که کافی شاپ محلی پایین خیابان آرام است؟
با یک برنامه پاداش درجه یک (که در واقع میکند به مشتریان پاداش می دهد) و تجربه برنامه ای که احساس می کند شخصی شده است، مشتریان استارباکس به درستی وفادار هستند، بنابراین به این زودی منتظر حضور آنها در Dunkin نباشید.
نحوه ایجاد وفاداری به برند
- هویت برند را توسعه دهید
- یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید
- برای خدمات مشتری عالی تلاش کنید
- محصولات و خدمات با کیفیت ارائه دهید
هویت برند را توسعه دهید
ایجاد وفاداری به برند با ایجاد الف شروع می شود هویت نام تجاری. هویت برند شما شامل شخصیت برند شما، داستانی است که برند شما تعریف می کند و احساساتی که برند شما با دیدن برند شما در مشتریان ایجاد می کند.
هویت یک برند یکنواخت کلیدی است – شما میخواهید برند شما در تمامی پلتفرمها و محصولات ثابت باشد تا از هرگونه سردرگمی در بین مشتریان جلوگیری شود. ناگفته نماند، هویت برند ثابت از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است.
هنگامی که داستانی در مورد برند خود می سازید که معتبر و قابل ربط باشد، به احتمال زیاد در جمع آوری مشتریان وفادار که می خواهند برای مدت طولانی به برند شما بمانند، موفقیت را مشاهده خواهید کرد.
یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید
وفاداری مشتری و وفاداری به برند در کنار هم هستند. با سرمایه گذاری در حفظ مشتری، می توانید وفاداری به برند را القا کنید.
برنامه های وفاداری مشتری به مشتریانی که به خرید با یک برند خاص ادامه می دهند، پاداش و انگیزه می دهد. به عنوان مثال، برنامههای وفاداری به مشتریانی که در برنامه ثبتنام میکنند، تخفیفهای انحصاری ارائه میدهند و خریدهای بیشتر را از طریق سیستمهای امتیازدهی و دفعات تراکنش تشویق میکنند.
به عبارت دیگر، هر چه مشتری بیشتر با یک نام تجاری خرید کند، جوایز بیشتری – مانند تخفیف، کوپن یا کالاهای رایگان – مشتری میتواند کسب کند. این برنامه ها مشتریان را به سمت برندهای خاص باز می گرداند و در نهایت می تواند منجر به وفاداری به برند شود.
در زیر تنها تعدادی از بهترین ها آورده شده است برنامه های وفاداری مشتری امروز وجود دارد
جوایز استارباکس
برنامه پاداش استارباکس هرچه بیشتر از استارباکس سفارش دهند، مشوق هایی را به مشتریان ارائه می دهد. وقتی مشتری سفارش می دهد، امتیاز یا در این مورد ستاره کسب می کند. همانطور که مشتری تعادل ستاره خود را ایجاد می کند، می تواند از آنها برای سفارشی کردن نوشیدنی های خود و حتی دریافت غذا و نوشیدنی رایگان استفاده کند.
Sephora Beauty Insider
برنامه وفاداری Beauty Insider Sephora بسیار محبوب است و حتی بیش از 80 درصد از فروش سالانه این برند را تشکیل می دهد. با هر خرید، مشتریان امتیاز کسب میکنند و میتوانند آنها را برای چیزهای مختلف مانند کارتهای هدیه، نمونههای رایگان و حتی رویدادهای انحصاری بازخرید کنند.
عضویت بارنز و نوبل (پرداخت)
کتابفروش بزرگ Barnes & Noble که کمی متفاوت از Sephora و Starbucks است، یک برنامه وفاداری پولی ارائه می دهد که در جذب مشتری فوق العاده موفق بوده است. و وفاداری به برند
با هزینه سالانه 39.99 دلار، اعضای Barnes & Noble از مزایایی مانند 10٪ تخفیف تقریباً برای همه چیز در فروشگاه و آنلاین، ارسال رایگان، پیشنهادات تولد، و دسترسی زودهنگام به محصولات و کتابهای خاص برخوردار میشوند.
ارائه خدمات عالی به مشتریان
مشتریان برای مثبت ارزش قائل هستند تجربه ی مشتری. یکی از بهترین راه هایی که می توانید آن را به آنها بدهید، ارائه خدمات عالی به مشتریان به همه مشتریانتان است. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، از جمله:
- چت ربات ها: چت بات ها به بازدیدکنندگان وب سایت شما خدمات مشتری 24 ساعته ارائه می دهند. با پاسخ دادن به سوالات رایج مشتریان و کمک به هدایت مجدد کاربران به سمت نمایندگی های خدمات مشتری صحیح، افزودن ربات های چت به سایت شما می تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند.
- بهبود تجربه کاربری: کاربرپسند کردن وب سایت به مشتریان شما کمک می کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند و حتی برخی از مشکلات خود را حل کنند. علاوه بر این، دسترسی کاربران به منابع و سایر ابزارهای خدمات مشتری را آسان تر می کنید.
- از داده های مشتری استفاده کنید: شما جمع آوری داده های مشتری به یک دلیل – از آن به نفع خود (و مشتری!) استفاده کنید. ادغام دادههای مشتری با تلاشهای خدمات مشتری به شما امکان میدهد تجارب شخصیسازی شده خدمات مشتری را برای مشتریان خود ارائه دهید.
محصولات و خدمات با کیفیت ارائه دهید
شما نمی توانید بدون ارائه محصولات و خدمات باکیفیت که مشتریان را برای خرید بیشتر به آن باز می گردند، وفاداری به برند ایجاد کنید. ارائه محصولات و خدمات متمایز از رقبای شما با گوش دادن به نیازهای مشتریان شما و نقاط درد.
همراه با داده های مشتری، به آن گوش دهید نظرات و نظرات مشتریان و آنچه را که مربوط به تیم های توسعه خود است برای کمک به تولید محصولات جدیدی که مشتری شما به آن نیاز دارد و می خواهد، انتخاب کنید.
آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.
آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.
WebFX دارد بیش از 1000+ توصیفات مشتری درخشان
ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند

وفاداری به برند را با کمک WebFX شروع کنید
WebFX خانه بیش از 500 متخصص بازاریابی دیجیتال است که می توانند به شما در ایجاد یک استراتژی برندسازی منسجم کمک کنند که مخاطبان شما را شگفت زده کند و وفاداری به برند را القا کند. با کمک ابزارهایی مانند MarketingCloudFX و خدماتی مانند استراتژی محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی، می توانید شروع به الهام بخشیدن به مخاطبان خود کنید تا در طولانی مدت به برند شما بمانند.
درباره اینکه چگونه WebFX می تواند به شما در ایجاد وفاداری به برند با تماس گرفتن کمک کند، بیشتر بیاموزید 888-601-5359 یا تماس با ما به صورت آنلاین امروز.