چگونه با یک استراتژی جستجوی اول، آگاهی از برند ایجاد کنیم

هر بار که صفحات وب شما در جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند، شهرت شرکت شما افزایش می یابد. مخاطبان با محتوای شما درگیر می شوند و تا زمانی که شما تاثیری داشته باشید، شروع به شناسایی برند شما به عنوان معتبر می کنند. به همین دلیل است که نمایان بودن جستجو چیزی بیشتر از ترافیک و کلیک ها است – برای ایجاد اعتبار برند و هموار کردن راه برای موفقیت بلندمدت شرکت شما کلیدی است.

در این راهنما، نحوه تسریع آگاهی از برند را با استفاده از رویکرد بازاریابی اول جستجو توضیح خواهم داد. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، این راهنما شما را به سرعت می رساند. من بررسی خواهم کرد که استراتژی اول جستجو چیست و چگونه این چارچوب برای افزایش برجستگی برند شما، افزایش فروش و گسترش سهم بازار شما مفید است.

استراتژی جستجوی اول چیست؟

بازاریابی اول جستجو یک رویکرد استراتژیک است که دید و بهینه سازی موتور جستجو را در مرکز تلاش های بازاریابی شما قرار می دهد. نقش اصلی جستجو در سفر خریدار را تشخیص می‌دهد و اطمینان می‌دهد که وقتی مشتریان بالقوه در مسیر محصولات یا خدمات خود جستجو می‌کنند، سایت شما به راحتی قابل کشف است.

استراتژی جستجوی اول همچنین بر اهمیت محتوای وب سایت با کیفیت بالا تأکید می کند و کانال هایی را که ترافیک را به سمت آن محتوا هدایت می کنند با استراتژی سئوی شما هماهنگ می کند. این همسویی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به طور مداوم با مخاطبان هدف خود در مکان مناسب، در لحظه مناسب و با پیام مناسب ارتباط برقرار کنند.

کانال‌های دیگر، مانند تبلیغات پولی، رسانه‌های اجتماعی و مشارکت‌های تأثیرگذار، همچنان در بازاریابی شما جایگاهی دارند. با این حال، رویکرد اول جستجو، داده های جمع آوری شده از موتورهای جستجو را به عنوان محرک اصلی برای بهبود همه کانال های شما در اولویت قرار می دهد. هدف ایجاد یک وب سایت با کارایی بالا و بهینه است که در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد و به عنوان اعتبار برای کانال های دیگر شما عمل کند، از طریق محتوای دقیقاً طراحی شده، منجر به ایجاد سرنخ و الهام بخش تبدیل شود.

چگونه یک رویکرد اول جستجو باعث ایجاد آگاهی از برند می شود

جستجو در سفر خریدار مرکزی است. گاهی اوقات این نقطه شروع است، گاهی اوقات در وسط قرار می گیرد، و گاهی اوقات آخرین اقدام مشتری قبل از ثبت نام برای یک سرویس، برنامه ریزی برای مشاوره یا خرید یک محصول است.

مخاطبان برند شما را از طریق موتورهای جستجو به چند روش کشف می کنند. ابتدا می توانند نام کسب و کار شما را در گوگل جستجو کنند. این به عنوان جستجوی برند نیز شناخته می شود. در این موارد، بدیهی است که جستجوگر باید قبلاً با نام تجاری شما روبرو شده باشد – شاید یک حلقه در اینستاگرام دیده باشد یا در جستجوی قبلی تبلیغ PPC به آنها ارائه شده است. متناوباً، محتوای شما – صفحات فرود، پست‌های وبلاگ، ویدیوها، محصولات – می‌تواند در نتایج جستجو ظاهر شود وقتی کاربران به دنبال اطلاعاتی درباره صنعت، خدمات یا محصولات شما هستند. مخاطبان هدف شما ممکن است نام شما را نشنیده باشند، اما اگر موتورهای جستجو به ارائه محتوای شما ادامه دهند، برند شما را بیشتر و بیشتر می شناسند.

با یک استراتژی جستجوی اول، می‌توانید تأثیرگذارترین درخواست‌ها را برای کسب‌وکارتان هدف‌گذاری کنید و محتوای هدفمندی را در طول سفر مشتری ایجاد کنید که در SERP رتبه خوبی دارد. سپس، هنگامی که شخصی در طول سفر خرید خود از طریق جستجوهای مختلف تلاش می کند، به طور فزاینده ای با برند شما آشنا می شود. تا زمانی که با ارائه محتوای خود در کانال های بازاریابی خود تأثیر مثبتی ایجاد می کنید، می توانید شروع به شناسایی برند کنید و از رقبای خود متمایز شوید.

چگونه از بازاریابی جستجو برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنیم

بنابراین، رویکرد جستجوی اول در عمل چگونه به نظر می رسد؟ در زیر برخی از تاکتیک‌هایی آورده شده است که به شما کمک می‌کند دیده شدن و تأثیر نام تجاری خود را در جستجوی ارگانیک و سایر کانال‌های بازاریابی افزایش دهید.

این یک مثال است – نه تجویزی – زیرا بخشی از زیبایی استراتژی جستجوی اول این است که بر اساس داده های خود شما تنظیم شده است.

این نیز یک فرآیند تکراری است و صادقانه بگویم، لزوماً خطی نیست. ممکن است متوجه شوید که فقط به مرحله دوم می روید تا متوجه شوید که سوالات داده های بیشتری دارید. به طور مشابه، پس از اینکه استراتژی کلیدواژه ای داشتید، باید محتوای صفحات هدف خود را مجدداً ارزیابی کنید.

در نهایت، درست مانند سئو، این یک فرآیند تنظیم و فراموش کردن نیست. یک استراتژی جستجوی اول نیاز به تجزیه و تحلیل و آزمایش مکرر دارد تا بتوانید ارزیابی کنید چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست و چه چیزی را می خواهید امتحان کنید.

1. در پلتفرم های تجزیه و تحلیل خود شیرجه بزنید

حساب‌های Google Search Console و Google Analytics شما حاوی اطلاعات عملی هستند، به شرطی که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام صفحات یا کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید، می خواهید مطمئن شوید که آنچه در حال حاضر در وب سایت شما اتفاق می افتد را درک کرده اید.

  • کدام صفحات رتبه خوبی دارند؟
  • چه پرس و جوها و صفحاتی باعث ایجاد تبدیل می شوند؟
  • چه کانال هایی بیشترین سرنخ را ایجاد می کنند؟
  • تفکیک ترافیک با مارک ارگانیک در مقابل ترافیک غیر مارک چیست؟
  • کاربران شما چه مسیری را برای تبدیل دنبال می کنند؟
  • چگونه این صفحات در استراتژی بازاریابی شما قرار می گیرند؟

هر یک از این سوالات نشان دهنده رشته هایی است که باید برای درک بهتر ساختار ترافیک فعلی خود بکشید. همانطور که می کشید، متوجه می شوید که سؤالات دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از بررسی آنچه در آن صفحات وجود دارد به آنها پاسخ دهید.

دانستن اینکه کدام صفحه‌ها رتبه خوبی دارند و کدام‌ها باعث ایجاد تبدیل می‌شوند، بینش زیادی در مورد انواع محتوایی که مخاطبان فعلی شما جذاب می‌دانند، ارائه می‌دهد – اما همچنین باید بدانید که چگونه این تبدیل‌ها بر اهداف کلی کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارند تا تصویر کامل را به دست آورید. . درک تفکیک بین ترافیک ارگانیک مارک دار و بدون مارک، چیزهای زیادی در مورد نحوه یافتن سایت شما توسط کاربران به شما می گوید، اما دیدن اینکه چگونه این تفکیک ها در صفحات کلیدی شما تغییر می کنند نیز مفید است.

2. محتوای صفحه خود را بررسی کنید

اکنون که ایده بهتری در مورد اینکه مشتریان یا مشتریان شما کدام صفحات را ارزشمندتر می دانند، دارید، به محتوای آن صفحات نگاهی بیندازید.

  • آیا محتوا با عبارات جستجویی که در ابتدا هدفش بودید همخوانی دارد؟
  • آیا با پرس و جوهایی که در حال حاضر ترافیک آن صفحات را هدایت می کنند، مطابقت دارد؟
  • تجربه کاربری چگونه است؟
  • چه مقدار کپی روی صفحه است؟
  • آیا برای خواننده شما ارزشی دارد؟

در حالت ایده آل، محتوای شما برند شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر معرفی می کند. اگر بدانید که جستجوگران به دنبال چه چیزی هستند و چرا، می‌توانید محتوایی تولید کنید که با اطلاعاتی که برای برداشتن قدم بعدی نیاز دارند، در جایی که هستند، مطابقت داشته باشد. هدف گوگل ارائه نتایج مرتبط به جستجوگران است – اگر محتوای صفحه شما با هدف جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد، برای آن کلمه کلیدی رتبه خوبی نخواهد داشت.

به همین ترتیب، اگر صفحات شما ارزشی برای خواننده شما ایجاد نکند، یا اگر پیمایش آنها دشوار باشد، در صفحه شما باقی نمی مانند. محتوای شما باید مفید، روشنگر و طراحی شده باشد تا به عنوان پاسخی به درخواست جستجو ارائه شود.

3. اولویت های جستجوی خود را تنظیم کنید

هنگامی که معیارهای خود را دریافت کردید و محتوای خود را بررسی کردید، وقت آن است که فرصت هایی را برای رتبه بندی شناسایی کنید.

رویکرد اول جستجو نیازمند یک استراتژی کلمه کلیدی جامع برای به حداکثر رساندن فرصت های رتبه بندی شما و هدایت ایجاد محتوا در کانال های مختلف بازاریابی است. اما همه چیز در انتخاب کلمات کلیدی که بیشترین پتانسیل ترافیک را دارند، نیست. همچنین باید استراتژی بازاریابی کلی خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بر روی حوزه هایی تمرکز می کنید که مثبت ترین آگاهی از برند را ایجاد می کند. پس از همه، شما استراتژی بازاریابی خود را ایجاد کرده اید تا به شما کمک کند به اهداف تجاری خاصی برسید. اگر استراتژی کلمه کلیدی شما جدا از آن باشد، فرصت سرمایه گذاری واقعی در سئو و جستجو به عنوان یک کانال رشد را از دست می دهید.

در این مرحله، شما چیزهای زیادی در مورد معیارهای خود، وب سایت و محتوای خود یاد گرفته اید. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا داده های اضافی را از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه خود استخراج کنید و به شما امکان می دهد مضامین منسجم کلمات کلیدی را به URL های خاص نگاشت کنید.

از آنجایی که هیچ ابزار سئوی کاملی وجود ندارد، می‌خواهید به طور فعال کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنید تا درباره SERP‌های آن‌ها، از جمله هدف جستجو و ویژگی‌های SERP اطلاعات بیشتری کسب کنید، و تجزیه و تحلیل کنید که آیا محتوای شما می‌تواند اطلاعات غنی‌تری ارائه دهد که به شما امکان رتبه‌بندی را می‌دهد یا خیر.

زمانی که مشخص کردید می‌خواهید تلاش‌های خود را کجا متمرکز کنید، از موارد زیر استفاده کنید:

4. ایجاد و انتشار محتوای با ارزش بالا

همانطور که در بالا توضیح دادم، صفحات شما برای رتبه بندی نیاز به محتوای باکیفیت دارند که برای مخاطبان هدف شما نوشته شده باشد. شما باید خواننده خود را درگیر کنید و تجربه ای معنادار و به یاد ماندنی ارائه دهید. این به معنای انتشار محتوای ارزشمند است، چه به خوانندگان کمک کنید تا به یک سوال پاسخ دهند، تصمیم بگیرند یا مشکلی را حل کنند. به هر حال، مخاطب شما هدف خاصی را در ذهن دارد. اگر بتوانید به آن‌ها کمک کنید تا به این هدف دست یابند، احتمالاً ارتباط مثبتی با برند شما خواهند داشت و دفعه بعد که در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید روی محتوای شما کلیک می‌کنند.

درک کامل مخاطبان و ناامیدی‌ها و چالش‌های آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند محتوای خود را بر آنچه برای مخاطبانتان اهمیت بیشتری دارد متمرکز کنید. نقاط درد آنها چیست؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟ وقتی کلمه کلیدی را در گوگل وارد می کنند چه چیزی می خواهند بدانند؟

برخی از این اطلاعات از داده‌های جستجویی که قبلاً جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌اید مشخص می‌شود. ترکیب آن با سایر داده‌های بازاریابی و تحقیقات مخاطبان، پایه محکمی را فراهم می‌کند تا تیم بازاریابی محتوای شما بتواند برداشت منحصر به فرد خود را به میز ارائه دهد.

هنگامی که محتوای شما برای پرایم تایم آماده شد، مطمئن شوید که صفحات فرود و پست های وبلاگ را بهینه کنید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا در SERP و افزایش آگاهی از برند داشته باشند:

  • تگ های عنوان و توضیحات متا منحصر به فرد و توصیفی ایجاد کنید.
  • خوانایی را با پاراگراف های کوتاه، گلوله ها و لیست ها بهبود دهید.
  • کلمات کلیدی را در URL، متا تگ ها، هدرها و بدنه محتوا قرار دهید.
  • از داده های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک مطالب خاص استفاده کنید.
  • پیوند بین صفحات مرتبط با استفاده از متن لنگر واضح و توصیفی.

همچنین می توانید برای کانال های دیگر محتوا ایجاد کنید. از بینش خود در مورد آنچه برای مخاطبان شما مهم است و انواع اطلاعاتی که از شما می خواهند برای ایجاد پست های اجتماعی، ویدیوها و ایمیل ها استفاده کنید. این نقاط تماس اضافی، ضمن ایجاد آگاهی بیشتر از برند، تخصص شما را به نمایش می گذارد.

با یک شریک جستجوگر، دسترسی آنلاین خود را افزایش دهید

با میلیاردها جستجو که هر روز انجام می شود، پلتفرم هایی مانند گوگل، بینگ و یاهو کانال های اصلی برای کشف برند شما هستند. با تمرکز بر یک استراتژی جستجوی اول، می توانید کانون توجه را به کسب و کار خود بتابانید و آشنایی، اعتماد و وفاداری مورد نیاز برای ایجاد نتایج را ایجاد کنید.

کارشناسان ما می توانند یک رویکرد جستجوی اول را برای کسب و کار شما سفارشی کنند که شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد محتوا، و همچنین SEO فنی، درون صفحه و خارج از صفحه است. برای شروع امروز یک مشاوره رایگان برنامه ریزی کنید.

Source link