در سوئد، گوگل عبارت “ را جستجو می کندبحران های اقلیمیدر سال گذشته 110 درصد افزایش یافته است، از جمله سؤالاتی مانند «چگونه سوئد تحت تأثیر بحران های آب و هوایی قرار می گیرد» و «آب و هوا چگونه بر شرایط زندگی مردم تأثیر می گذارد؟». مردم همچنین در جستجوی پاسخهایی هستند که چگونه میتوانند کمک کنند و سؤالاتی مانند «چه نوع غذایی از دیدگاه تغییرات آب و هوایی بهتر است؟» و «چگونه چوب را بازیافت کنیم؟» مطرح میکنند. نگرانی های اقلیمی روشن است — به عنوان نیاز به تلاش های جمعی برای افزایش دانش در مورد مسائل آب و هوا و آسان تر کردن مردم برای اقدام.
در Google، ما به همکاری و قدرت فناوری برای مقابله با برخی از بزرگترین چالشهای جهان معتقدیم، و پایداری یک حوزه مهم بالقوه تأثیرگذاری است. تحقیقات از این امر پشتیبانی می کند – طبق گزارش Implement Consulting، 20 تا 25 درصد از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد نیاز برای یک اقتصاد خالص صفر به راه حل های دیجیتال نیاز دارد.
به همین دلیل است که در ماه مارس، Google.org Impact Challenge: Tech for Social Good را راهاندازی کردیم – اولین فراخوان آزاد برای سازمانهای غیرانتفاعی، مؤسسات دانشگاهی یا تحقیقاتی و شرکتهای اجتماعی در سوئد و سایر کشورهای اروپایی برای درخواست کمک های فنی و تا سقف 3 میلیون یورو در بودجه برای پروژه های خیریه متمرکز بر آب و هوا و پایداری.
با کمک یک هیئت متخصص متشکل از گوستاو لیند (WWF)، ویکتور گالاس (مرکز تاب آوری استکهلم)، مالا والروی (Industrifonden) سارا هروال (اکسل جانسون) و کریستیان ران (هنجار)، امروز اعلام برندگان منتخب و پروژه های آنها.