موتورهای جستجوی سنتی در مقابل اجتماعی: تفاوتهای اصلی

موتورهای جستجو طی یک دهه گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. از روزهای آرچی اولین موتور جستجوی وب که توسط Alan Emtage در سال 1990 ایجاد شده است – تا امروز ، هنگامی که کاربران اینترنت به طور مداوم از آن استفاده می کنند سکوی رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار جستجو

طی دو دهه گذشته ، موتورهای جستجوگر سنتی ، مانند گوگل و بینگ ، برای یافتن پاسخ در وب ، همه و همه بوده اند. با این حال ، در دهه گذشته ، کاربران – به طرز شگفت آور هر دو هزاره و Genzs – مانند سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، مانند وابسته به لینکدین و Tiktok ، برای جستجوی و کشف اطلاعات روزمره.

در حالی که موتورهای جستجوگر رسانه های اجتماعی جایگزین موتورهای جستجوگر سنتی نمی شوند ، به دلیل فزاینده اتخاذ تلفن های هوشمند برای جستجو ، ماهیت تعاملی نتایج آنها و افزایش عملکردهای جستجو ، سریعاً محبوبیت خود را به دست می آورند.

برای یادگیری تفاوتهای اصلی بین موتورهای جستجوی رسانه های سنتی و اجتماعی شیرجه بزنید!

نمای کلی موتورهای جستجو سنتی

موتورهای جستجوی سنتی برنامه های نرم افزاری هستند که مرور اینترنت را تسهیل می کنند. آنها صفحات نتایج را از وب سایت ها و صفحات مختلف در اینترنت می کشند. آنها دروازه اصلی منابع وب هستند – بدون آنها ، برای کشف اطلاعات جدید باید به جستجوی URL های دقیق یا پیروی از لینک ها در صفحات اعتماد کنید.

موتورهای جستجو دنبال می کنند فرآیند سه مرحله ای برای یافتن نتایج مربوطه برای کاربران این سه مرحله شامل موارد زیر است:

  • خزیدن: خزنده های وب ، که به عنوان ربات یا عنکبوت نیز شناخته می شوند ، میلیاردها صفحه وب در دسترس را بصورت آنلاین خزنده می کنند. آنها از پیوندها برای کشف صفحات جدید استفاده می کنند و به موتورهای جستجو امکان می دهند نسخه های صفحه را به روزترین کاربران را در اختیار کاربران قرار دهند.
  • نمایه سازی: هر موتور جستجو دارای یک پایگاه داده گسترده به نام a است فهرست جستجو، که آنها اطلاعاتی مانند عناوین و متنی را که می خوانند و پردازش می کنند در یک صفحه ارسال می کنند. این فهرست ها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا اطلاعات دقیق و متنی را در اختیار کاربران قرار دهند.
  • رتبه بندی: فرآیندی که موتورهای جستجو برای انتخاب صفحات موجود در آن استفاده می کنند صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وت چگونه آنها بر اساس ارتباط آنها رتبه بندی می کنند.

نمونه هایی از موتورهای جستجو سنتی

نمونه های بسیاری از موتورهای جستجوگر سنتی وجود دارد که سالانه تریلیون جستجو را تسهیل می کند. با این حال ، در اینجا سه ​​مورد قابل توجه با بزرگترین سهم بازار: Google ، Bing و Yandex ، با سهام جهانی بازار 89.74 ٪ ، 3.97 ٪ و 2.56 ٪ از دسامبر 2024.

گوگل

موتورهای جستجوی سنتی در مقابل اجتماعی: تفاوتهای اصلی

Google که در سال 1998 تأسیس شد ، محبوب ترین موتور جستجو در سراسر جهان است. این روزانه تقریباً 8.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند. راز موفقیت Google و رتبه برتر Google توانایی شرکت در نوآوری و انتشار است به روزرسانی های الگوریتم جستجو اغلب

این به طور کلی مبتنی بر متن است ، اما همچنین تصاویر ، نتایج نقشه ، لیست های تجاری محلی و چرخ فلک ها را در بالا یا سمت صفحه نتایج نشان می دهد. ویژگی جستجوی گوگل تضمین می کند که کاربران در زمان مناسب و در مناسب ترین قالب اطلاعات دقیق دریافت کنند.

بی پروا

تصویر صفحه اصلی Microsoft Bing

بینگ یک موتور جستجو است که توسط مایکروسافت با یک صفحه جستجوی خانگی بصری بیشتر از Google ساخته و اداره می شود. این روزانه بیش از 900 میلیون جستجو را تسهیل می کند ، و کاربران از رابط کاربری ساده آن استفاده می کنند ، که شامل بسیاری از عناصر مشابه Google است ، مانند جعبه های پاسخ SERP و عکس های فوری.

الگوریتم بینگ از صفحات وب متصل به حساب های رسانه های اجتماعی حمایت می کند و سایت هایی را با تجربه خوب کاربر بالاتر رتبه بندی می کند. علاوه بر این ، بینگ با یک برنامه پاداش مایکروسافت همراه است که هر زمان که در موتور جستجو یا خرید می کند ، امتیاز قابل بازخرید را به کاربران می دهد.

یاندکس

Yandex محبوب ترین موتور جستجو در روسیه است. این تنها 2.56 ٪ از سهم بازار جهانی را تشکیل می دهد اما حداکثر 74.43 ٪ از سهم بازار روسیهبشر یکی از برجسته ترین ویژگی های Yandex این است که شاخص ها و نشان های با کیفیت را به همراه نتایج جستجو ارائه می دهد.

مانند گوگل ، Yandex در نظر دارد هدف محلی پرس و جو جستجو قبل از نمایش نتایج مربوطه. مانند موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی ، این موتور جستجوی سنتی همچنین رفتار کاربر را هنگام تعیین رتبه بندی صفحه در نظر می گیرد.

نمای کلی موتورهای جستجو در رسانه های اجتماعی

جستجوی رسانه های اجتماعی شامل یافتن اطلاعات با استفاده از ویژگی های جستجو در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است. اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارای یک نوار جستجوی بومی هستند که در آن کاربران می توانند محصولات و اطلاعاتی را بر اساس خاص پیدا کنند:

  • نام های کاربری
  • ذکر کردن
  • روند
  • هشتگ
  • برچسب های مکان
  • محصولات

این سیستم عامل ها دارای فیلترهای پیشرفته ای هستند که به کاربران امکان می دهد جستجوی خود را به علایق یا ترجیحات خود محدود کنند. اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همچنین می توانند اصطلاحات جستجو را بر اساس موضوعات گرایش یا به طور فزاینده محبوب و جذاب ارائه دهند.

نمونه هایی از موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی

هزاران سیستم عامل رسانه های اجتماعی با قابلیت جستجوی قدرتمند وجود دارد. در زیر برخی از محبوب ترین گزینه ها وجود دارد.

یوتیوب

تصویر فیلترهای جستجوی YouTube

YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است و بیش از 1 میلیارد ساعت در روز در سراسر جهان مشاهده می شود. این یک بستر رسانه اجتماعی در نظر گرفته شده است که محتوای رایگان تولید شده توسط کاربر را ارائه می دهد که برای بسیاری تعاملی و مفید است.

YouTube پاسخ های ویدیویی را به نمایش داده های آموزشی و سرگرمی در اختیار جستجوگران قرار می دهد. این محتوا را بر اساس داده های عملکرد ، مانند نرخ کلیک و برداشت ها یا ارتباط شخصی ، رتبه بندی می کند.

تیکتوک

تصویر از نتایج جستجوی Tiktok برای

Tiktok پنجمین شبکه اجتماعی استفاده شده در سطح جهان است و بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. به گفته Adobe، بیش از دو در پنج آمریکایی و حداقل یک در ده ژن از Tiktok به عنوان موتور جستجو استفاده می کنند.

الگوریتم Tiktok از یک سیستم توصیه استفاده می کند که باعث می شود کاربران بتوانند فیلم های مربوط به علایق خود را پخش کنند. این فیلم ها را بر اساس تعامل کاربر ، اطلاعات ویدیویی و تنظیمات دستگاه و حساب رتبه بندی می کند.

وابسته به لینکدین

تصویر جستجوی LinkedIn در

LinkedIn یک بستر شبکه ای حرفه ای با ویژگی های جستجوی قدرتمند است که توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک موتور جستجو ، LinkedIn به کاربران امکان می دهد تا افراد ، مشاغل ، شرکت ها و محتوای مربوط به زمینه مورد علاقه خود را جستجو کنند.

این الگوریتم جستجوها را بر اساس اتصالات مربوطه ، مکان ، صنعت و سطح تجربه تصحیح می کند.

تفاوت های کلیدی بین موتورهای جستجوی سنتی و اجتماعی

طبق آمار ، 35 ٪ هزاره ها و 45 ٪ Genzs رسانه های اجتماعی را نسبت به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح دهید. این روند با استفاده بیشتر از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت هدایت می شود.

در حالی که موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی به سرعت محبوبیت خود را به دست می آورند ، موتورهای جستجوی سنتی به جایی نمی روند. بنابراین ، کشف تفاوت های اصلی برای کمک به شما در انتخاب کدام موتور جستجو برای بازاریابی تجاری شما ضروری است.

1. شخصی سازی

موتورهای جستجوی سنتی ، اطلاعات مربوطه را بر اساس مکان ، تاریخ جستجو و قصد جستجو به کاربران ارائه می دهند. در مقابل ، صفحات نتیجه موتور جستجوی اجتماعی بسیار شخصی هستند زیرا معیارهای بیشتری را در نظر می گیرند ، مانند توصیه ها ، اتصالات ، نظرات ، لایک ها ، اشتراک ها و سایر تعامل ها.

موتورهای جستجوگر سنتی برای رتبه بندی صفحات بر اساس مکان ، کلمات کلیدی و پیوندها به یک الگوریتم متکی هستند ، در حالی که موتورهای جستجوی اجتماعی بر اساس توصیه های همسالان و تأثیرگذار ، سیگنال های اجتماعی و ارتباط با برند ، نتایج مرتبط را رتبه بندی می کنند.

موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی از تعامل ، ترجیحات و نشانه های اجتماعی شما یاد می گیرند تا جستجوهای شما سریعتر و کارآمدتر شود.

2. ارتباط

موتورهای جستجو سنتی اولویت بندی می کنند اختیارات صفحه و ارتباط با صفحات فهرست و رتبه بندی. آنها با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ، کیفیت محتوا و پیوندهای ورودی از جمله سایر عوامل ، ارتباط را تعیین می کنند.

بعضی اوقات ، آنها دقیقاً تلاش می کنند با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشید، باعث می شود قبل از پیدا کردن مناسب ترین نتایج ، نتایج زیادی را بررسی کنید. موتورهای جستجوی اجتماعی با اولویت بندی محتوای شخصی و در زمان واقعی نسبت به مسابقات دقیق کلمات کلیدی ، نتایج دقیق تر و مرتبط تری را ارائه می دهند.

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، مانند Tiktok و اینستاگرام ، دارای یک خوراک شخصی با توصیه هایی برای مارک ها ، افراد و محصولاتی هستند که به آنها علاقه مند هستند. این خوراک محتوا را بر اساس تعامل ، ارتباطات و صفحاتی که اغلب با آنها تعامل دارید ارائه می دهد.

3. دسترسی

موتورهای جستجوگر سنتی دارای یک رابط کاربر پسند هستند که باعث می شود آنها برای افراد در نسل های مختلف آسان شود.

همچنین این موتورهای جستجو را برای مخاطبان جهانی که به دنبال طیف گسترده ای از پاسخ ها در قالب های مختلف هستند ، قابل دسترسی است. آنها برای بارگذاری نتایج در چند ثانیه در هنگام استفاده از ترافیک گسترده بهینه شده اند.

موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی نیز بسیار در دسترس هستند ، به خصوص برای افرادی که قبلاً با سیستم عامل ها آشنا هستند.

حتی بهتر ، می توانید پاسخ های مربوطه را در اولین کلیک پیدا کنید و نیازی به باز کردن یک بستر متفاوت برای دسترسی به پاسخ ها ندارید ، این مورد هنگامی که روی SERP ها روی موتورهای جستجو مانند Google کلیک می کنید ، و آنها را به وب سایت های مختلف می برند به اطلاعاتی که در جستجوی آن هستید دسترسی پیدا کنید.

4. نوع نتایج

به طور سنتی ، موتورهای جستجو بسیار سنگین بوده اند ، اما به تدریج نتایج بصری و رسانه ای بیشتری را بر روی SERP ها درج می کنند. برخی از محتوای رسانه ای که روی SERP ها ظاهر می شوند شامل تصاویر محصول ، فیلم ها و نقشه ها هستند که تجربه جستجوی جامع تر و جذاب تری را ارائه می دهند.

تصویر تصویر جستجوی متفاوت برای

موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی طیف گسترده ای از محتوای تولید شده توسط کاربر را از مشاغل ، مارک ها و تأثیرگذار ارائه می دهند.

این نتایج معتبر و قابل اعتماد هستند زیرا آنها تجربیات زندگی واقعی را نشان می دهند و در قالب های مختلفی از جمله:

  • فیلم های کوتاه یا فرم طولانی
  • تصاویر
  • چرخ فلک
  • محتوای مبتنی بر متن
  • یادگار
  • گیف

سیستم عامل هایی مانند Tiktok و YouTube در درجه اول روی محتوای ویدیویی که با توجه به مدت زمان ، نوع و محتوای آنها فیلتر می شوند ، تمرکز می کنند. قالب فیلم کوتاه و تجربه جستجوی تعاملی و همهجانبه Tiktok ارائه می دهد ، آن را به طور فزاینده ای برای بسیاری از جستجوگران جذاب می کند.

5. به روزرسانی های زمان واقعی

یکی از مهمترین نکته های موتورهای جستجوی سنتی این است که آنها بر اساس تعامل کاربر مانند موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی ، نتایج را در زمان واقعی تنظیم نمی کنند. حالت دوم نتایج تنظیم شده را برای پاسخ به روندهای زمان واقعی و محتوای ویروسی فراهم می کند ، و اطمینان می دهد که بیشترین نتایج را به روز می کنید.

کاربران می توانند با بررسی بازخورد باقی مانده توسط مشتریان سابق ، در زمان واقعی محصولات و خدمات را بررسی کنند.

نکته منفی این است که به روزرسانی های قدیمی در رسانه های اجتماعی غالباً در زیر موارد جدید دفن می شوند ، اما موتورهای جستجوی سنتی طرفدار آن هستند محتوای همیشه سبز این سالها برای کاربران مرتبط است و به مارک های دید طولانی مدت در اختیار مارک ها قرار می گیرد.

به WebFX اعتماد کنید تا به شما در رتبه بالاتر در موتورهای جستجوگر که برای تجارت شما مهم است

درک چگونگی انواع مختلف موتورهای جستجو کار می تواند به شما کمک کند هنگام ایجاد حضور آنلاین برای تجارت خود از کدام یک استفاده کنید. در حالی که موتورهای جستجوی رسانه های اجتماعی در حال حاضر شوق هستند ، بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر سنتی باعث افزایش دید ، اعتبار و اقتدار برند شما می شود.

WebFx یک است آژانس بازاریابی دیجیتال تمام خدمات این می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند ، از جمله بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و موارد دیگر!

ما 500+ کارشناسان بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کنند تا سیستم عامل های مناسبی را برای تجارت خود انتخاب کنید ، که به شما در ارتباط با مخاطب هدف خود کمک می کند و حداکثر دسترسی و بازده را به حداکثر می رساند. با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا امروز با ما تماس بگیرید برای بحث در مورد استراتژی جستجوی خود!

Source link