آیا باید یک وبلاگ یا وبلاگ ایجاد کنید؟

تولید محتوا بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو است – اما محتوا فقط به معنای پست های مبتنی بر متن نیست. اگر می خواهید با ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان خود، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی ممکن است راه مناسبی را فراهم کند.

بنابراین چگونه بین یک وبلاگ یا یک وبلاگ یکی را انتخاب می کنید؟

هر دو به کسب و کارها اجازه می دهند تا پیشنهادات، نظرات و تخصص خود را به اشتراک بگذارند. و هنگامی که به درستی انجام شود، هر کدام پتانسیل کسب بازده های نمایی در قالب ترافیک ارگانیک، رتبه بندی و قدرت را دارند.

آیا آماده اید که مزایا و معایب وبلاگ نویسی در مقابل وبلاگ نویسی را بیاموزید و چگونه می توانید از یکی (یا هر دو!) برای رسیدن به اهداف سئوی خود استفاده کنید؟

بلاگ در مقابل ولوگ

وبلاگ راهی برای انتشار محتوا است. در حالی که پست‌های وبلاگ عموماً محتوای نوشته شده‌اند، می‌توانند تصاویر و ویدیوهایی نیز داشته باشند. در Victorious، وبلاگ ما در درجه اول دارای پست های وبلاگ نوشته شده با تصاویر مفید است.

به طور مشابه، vlog راهی برای انتشار محتوای ویدیویی است. Vlog ها ممکن است در یک وب سایت یا در یک پلت فرم ویدیویی مانند YouTube میزبانی شوند. پست های Vlog پست های ویدئویی با طول های مختلف هستند. اینها ممکن است شامل سر صحبت کردن، انیمیشن، اشتراک‌گذاری صفحه یا سایر تکنیک‌های ویدیویی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات باشد.

وبلاگ ها از اواخر دهه 90 در وب همه جا حضور داشتند. با پست‌هایی که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با طول‌های مختلف به اشتراک گذاشت، به محبوبیت و کاربرد محتوا در وب کمک کرده است. هنگامی که YouTube در سال 2005 راه اندازی شد، به سازندگان محتوا و کسب و کارها اجازه داد تا محتوا را به روشی جدید و هیجان انگیز ایجاد و به اشتراک بگذارند. در حال حاضر، بسیاری از برندها محتوای ویدیویی را یک امر ضروری می دانند.

اما آیا واقعا مسئله این است؟ آیا یک فرم محتوا برای سئو بهتر از دیگری است؟

هدف وبلاگ ها و وبلاگ ها ایجاد محتوای آموزنده و جذاب است که اطلاعات، دستورالعمل ها یا دیدگاه های خود را به اشتراک می گذارد – اگرچه در مورد سئو با هم برابر هستند. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وبلاگ یا وبلاگ برای شرکت شما بهترین است، ابتدا این موارد را در نظر بگیرید چرا.

چرا یک وبلاگ یا وبلاگ راه اندازی کنیم؟

وبلاگ ها و وبلاگ ها به شما امکان می دهند پست ها و ویدیوهایی را منتشر کنید که از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی می کند. آنها همچنین ابزارهای عالی برای سئو هستند. وقتی تحقیقات کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت را ترکیب می کنید، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به پست ها و ویدیوهای خود هدایت کنید. اگر به درستی انجام شود، به طور همزمان در حال تولید محتوای مخاطبان هدف خود نیز هستید می خواهد درگیر شدن با محتوای ارزشمند به آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان شما کمک می کند و تخصص و قابلیت اعتماد برند شما را به نمایش می گذارد.

از آنجایی که محتوا نقش مهمی در یک استراتژی جامع سئو دارد، انتشار منظم پست‌ها یا ویدیوهای وبلاگ می‌تواند به شما کمک کند هم قدرت موضوعی و هم دید جستجوی خود را بهبود ببخشید.

مزایا و معایب یک وبلاگ

حرفه ایس

  • مانع ورود کم: هر کسی می تواند وبلاگ نویسی را به صورت رایگان شروع کند. تنها چیزی که نیاز است زمان و تلاش برای تولید محتوا است.
  • تست شده: اثربخشی وبلاگ نویسی به عنوان بخشی از استراتژی سئو قبلاً ثابت شده است. توصیه های وبلاگ نویسی زیادی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.
  • قابل نمایه سازی: موتورهای جستجو می توانند به راحتی پست های وبلاگ را فهرست کنند. فقط مطمئن شوید که یک استراتژی پیوند داخلی را اجرا کنید.
  • قابل سرکشی شدن: هنگامی که یک پست وبلاگ به خوبی قالب بندی شود، به راحتی قابل مشاهده است تا جستجوگران بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

منفی

  • تکیه بر متن: همه احساس راحتی در نوشتن ندارند. برای بسیاری از ما، برقراری ارتباط از طریق کلام نوشتاری به طور طبیعی به دست نمی آید، و به خصوص زمانی که در حال توضیح یک موضوع پیچیده هستید، نوشتن و انتشار یک وبلاگ می تواند مانند یک کار سنگین باشد.
  • زمان و تلاش: برای اینکه از وبلاگ نویسی حداکثر بهره را ببرید، باید به طور منظم محتوای با کیفیت را منتشر کنید.

اگر در نوشتن یا حفظ برنامه تولید محتوا احساس اطمینان نمی کنید، نگران نباشید. می توانید پست های وبلاگ خود را به یک سرویس نوشتن محتوای SEO برون سپاری کنید.

مزایا و معایب یک Vlog

طرفداران

  • دستیابی به مخاطبان متفاوت: برخی از افراد ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن یک پست وبلاگ تماشا کنند.
  • به راحتی قابل اشتراک گذاری: پست های Vlog به راحتی در پلتفرم های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. یک وبلاگ ویدیویی با تولید خوب یک راه عالی برای انتشار سریع و آسان پیام شما در چندین پلتفرم است.

منفی

  • مانع ورود بالاتر: تحقیق، اسکریپت، ضبط، ویرایش، آپلود و بهینه سازی یک ویدیو می تواند زمان بیشتری نسبت به ایجاد یک پست وبلاگ داشته باشد. به علاوه، منابع مورد نیاز هزینه بیشتری دارند. در حالی که می توانید به راحتی با تلفن یا دوربین لپ تاپ خود شروع به کار کنید، ایجاد ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.
  • موتورهای جستجو نمی توانند ویدیوها را تماشا کنند: اگر یک وبلاگ را در وب‌سایت خود به اشتراک می‌گذارید، توصیه می‌کنم آن را در یک وبلاگ کوتاه قرار دهید که نسخه‌ای مقدماتی را ارائه می‌کند و همچنین شامل رونوشتی از وبلاگ واقعی است. علاوه بر قابل مشاهده کردن تمام کلمات کلیدی که اسکریپت را با آن‌ها قرار داده‌اید برای Google قابل مشاهده است، همچنین این مزیت را دارد که اطلاعات را برای آن دسته از خوانندگانی که مشکلات دسترسی مانند ناتوانی شنوایی دارند در دسترس قرار دهد. به همین ترتیب، توصیه می‌کنیم که وبلاگ‌ها دارای زیرنویس یا زیرنویس‌های بسته باشند.

از دیدگاه طراحی ساده، vlog ها می توانند یک هدف دوگانه داشته باشند. از آنجایی که آنها مبتنی بر ویدیو هستند، راه بسیار خوبی برای گنجاندن محتوای جدید و مبتنی بر تصویر در وب سایت شما هستند (که در غیر این صورت ممکن است متن سنگین یا از نظر گرافیکی ثابت باشد). و ارائه چندین فرمت مختلف به خوانندگان برای دسترسی به محتوای شما می تواند تجربه کاربری کلی تر و جذاب تر را ایجاد کند.

آیا باید بین وبلاگ یا وبلاگ یکی را انتخاب کنم؟

نه! تولید هر دو نوع محتوا کاملاً ممکن است – و در شرایط خاص توصیه می شود. ارائه ترکیبی غنی و قوی از فرمت‌ها نه تنها به مخاطب شما امکان انتخاب قالب‌های مختلف را می‌دهد، بلکه حتی می‌تواند به ارضای اهداف طراحی و چیدمان نیز کمک کند.

از سوی دیگر، مطمئناً تولید هر دو نوع ضروری نیست. در پایان، توصیه می‌کنم به نقاط قوت خود متمایل شوید و همیشه نیازها و سلیقه‌های واقعی مشتریان خود را در ذهن خود نگه دارید.

کدام یک برای سئو بهتر است، یک وبلاگ یا وبلاگ؟

پاسخ بیشتر به اهداف شما بستگی دارد تا هر ویژگی ذاتی وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی. اگر هدف شما کسب رتبه بالا در SERP است، یک آزمایش ساده با جستجوی کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید انجام دهید، سپس ببینید چه نوع محتوایی ظاهر می شود.

اگر یک ویژگی SERP ویدیو ظاهر شود، این نشان می دهد که محتوای ویدیو شانس خوبی برای رتبه بندی دارد. در غیر این صورت، ممکن است با تمرکز تلاش‌های تولید محتوا بر روی یک پست وبلاگ یا صفحه فرود، موفقیت بیشتری کسب کنید.

هنگام انتخاب وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی روی این 3 چیز تمرکز کنید

1. مشتریان شما

در پایان روز، یک مجموعه از افراد بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارند: مشتریان شما. آیا آنها ترجیح می دهند اطلاعات را از پست های وبلاگ هضم کنند یا در قالب ویدئو؟

همچنین، در نظر بگیرید که چه نوع محتوایی برای شما بهترین رتبه را دارد. اگر قبلاً دنبال‌کنندگان زیادی برای پست‌های آموزشی خود ایجاد کرده‌اید (و در مورد مهارت‌های خود در دوربین مطمئن نیستید)، بازی کردن با نقاط قوت خود ممکن است بهتر از راه‌اندازی یک سری جدید vlog باشد.

در یک یادداشت مرتبط: بررسی کنید که چه نوع محتوایی برای رقبای شما رتبه خوبی دارد. شما می توانید با جستجوی عبارات جستجوی مرتبط و دیدن مکان SERP که آنها را اشغال کرده اند، کمی تحقیق کنید. آیا فرصتی برای جذب بخشی از مخاطبان آنها احساس می کنید، یا اینکه در مسیر خود بمانید و تخصص خود را در زمینه تولید محتوا بسازید، منطقی تر است؟

2. اهداف شما

تصمیم برای اختصاص منابع به وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی به همان اندازه که خدمت به مخاطبان مهم است به اهداف تجاری شما بستگی دارد. اگر در مرحله ایجاد مخاطب هستید، قابلیت اشتراک گذاری محتوای vlog ممکن است از جاه طلبی های کلی شما حمایت کند. اگر ارائه محتوای فشرده و اطلاعاتی از یک هدف سئو کندتر اما ثابت‌تر پشتیبانی می‌کند، وبلاگ نویسی ممکن است انتخاب بهتری باشد. زمانی که در حال تصمیم گیری در مورد یک استراتژی کلی هستید، این ملاحظات را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که هیچ فرم محتوای واحدی نتایج فوری را وعده نمی دهد.

3. منابع شما

هم وبلاگ نویسی و هم وبلاگ نویسی به منابع تولید محتوا مانند کلمات کلیدی و تحقیقات کلی نیاز دارند، بنابراین به منابعی فکر کنید که می توانید به وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی اختصاص دهید. از آنجایی که می خواهید به طور مداوم محتوای با کیفیت جدید ایجاد کنید، مطمئن شوید که این منابع ادامه دارند.

هر استراتژی محتوایی که انتخاب کنید به زمان و تمرکز نیاز دارد و در تجربه من، ثبات واقعاً کلیدی است. اگر منابع لازم برای تولید پست های vlog با کیفیت بالا را دارید، چسبندگی و اشتراک گذاری آن ها ممکن است با توانایی های شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر، اگر شما و تیمتان مانند حرفه‌ای‌ها می‌نویسید و می‌توانید جریان ثابتی از وبلاگ‌های با کیفیت بالا ایجاد کنید، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این قالب قابل اعتماد و مفید می‌تواند به شما در جذب (و حفظ) مخاطب، بهبود سئوی سایت کمک کند. و از اعتبار برند خود حمایت کنید.

و فراموش نکنید: فقط به این دلیل که با یکی شروع می کنید به این معنی نیست که می توانید دیگری را به مرحله اجرا در آورید. هنگامی که وبلاگ یا وبلاگ شما در حال انجام است، می توانید شروع به شناسایی موضوعاتی کنید که ممکن است از داشتن نتیجه متنی یا ویدیویی سود ببرند.

برای راه اندازی وبلاگ خود، کتاب الکترونیکی محتوای SEO ما را دانلود کنید

به سرعت با محتوای نوشتاری شروع کنید: همین امروز کتاب الکترونیکی محتوای SEO رایگان ما را دانلود کنید!

راهنمای محتوای سئو

راهنمای سئو محتوا

آیا برای رتبه بندی آماده اید؟ این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید و یاد بگیرید که چگونه محتوایی تولید کنید که در جستجوی Google به رتبه اول برسد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور