جمعه سیاه، روز بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده، آغاز رسمی فصل خرید تعطیلات است. به طور سنتی، این یک رویداد خرید آجر و ملات بود، با جمعیتی که برای تخفیف های شدید به فروشگاه ها هجوم می آوردند و باعث فروش تعطیلات می شد.
امروز جمعه سیاه (BF) و دوشنبه سایبری (CM) فرصت هایی را برای برندهای تجارت الکترونیک برای افزایش فروش و جذب مشتریان جهانی ارائه می دهند.
برای خردهفروشان آنلاین، این فصل به معنای اولویت دادن به استراتژیهای بازاریابی جمعه سیاه با تأثیر بالا، با قیمتهای تخفیفخورده و معاملات انحصاری است که مصرفکنندگان نمیتوانند در برابر آن مقاومت کنند.
برای خریداران، انتظار هر ساله افزایش می یابد، زیرا آنها به امید به دست آوردن بهترین معاملات جمعه سیاه و کسب امتیازهای بزرگ در مارک های مورد علاقه خود، پس انداز می کنند.