بهترین بررسی منفی ممکن را برای یک کسب و کار محلی بگذارید

اگر از داشتن یک تجربه واقعا ضعیف در یک تجارت محلی هنوز چهره شما داغ است، می توانید مهم ترین سوال را فراموش کنید. قبل از اینکه به تلفن یا صفحه کلید خود بروید تا یک بررسی منفی را حذف کنید، بپرسید:

من در شرف سرمایه گذاری بیشتر از زمان ارزشمندم در این تجارت هستم که نتوانست به من خدمت کند. من می خواهم نتیجه گذراندن این زمان چه باشد؟»

آیا می خواهید:

  • پاسخ صاحب کسب و کار؟

  • عذرخواهی – معذرت خواهی؟

  • پول شما برگردانده شد/محصول شما مبادله شد/کار برای انجام مجدد/تجربه جایگزینی؟

  • اطمینان از اینکه چیزی درست شده است تا دیگران با مشکل مشابه مواجه نشوند؟

  • دلیل خوبی برای دادن فرصت دوباره به کسب و کار؟

  • برای جلوگیری از شکست یک کسب و کار مهم محلی با آگاه کردن آنها از مشکل؟

  • یک چیز دیگر؟ اگر چنین است، می توانید آن را نام ببرید؟

در حالی که ممکن است سناریوهایی وجود داشته باشد که آنقدر پوچ باشد که بهترین گزینه شما این باشد که کنار بروید و سعی کنید همه چیز را برای آرامش خود فراموش کنید. تصمیم به ترک یک بررسی نشان می دهد که شما هنوز تا حدودی روی سناریویی که تجربه کرده اید سرمایه گذاری کرده اید.

یک دقیقه بیشتر برای بررسی انگیزه های احتمالی خود وقت بگذارید:

1. ترک یک بررسی به خاطر انتقام

این بدترین دلیل ممکن برای گذاشتن یک بررسی و کمترین استفاده از زمان شماست. در حالی که ممکن است با سرزنش شدید یک کسب و کار در نزدیکی به امید آسیب رساندن به شهرت آن در جامعه، از روند تخلیه احساس آرامش کوتاهی داشته باشید، بعید است که به حل مشکلی که تجربه کرده اید با احساس خوب منجر شود.

اصرار برای اعلام دراماتیک خشم خود از طریق بازبینی احتمالاً از این احساس ناشی می شود که با شما به خصوص بد رفتار شده است. من می بینم که کلمه “ripoff” در بررسی ها بسیار بی دقت مطرح می شود، و فکر می کنم این یک تمرین مفید برای سنجش اینکه آیا واقعاً در یک سناریوی خاص درست است یا خیر:

  • آیا واقعاً توسط شرکتی با شیوه‌های تجاری شوم، مانند شارژ عمدی بیش از حد، ارائه نکردن عمدی خدمات طبق توافق/تبلیغ، استفاده عمدی از تاکتیک‌هایی مانند طعمه‌گذاری و تغییر یا افزایش قیمت، فریب خورده‌اید؟ نمونه ای از ریپوف زنجیره ای از مشاغل است که از قصد یک قیمت را در قفسه ها لیست می کند در حالی که مخفیانه از مشتریان قیمت بالاتری را در ثبت نام دریافت می کند.

  • یا، آیا چیزی که تجربه کرده اید احتمالاً نتیجه یک اشتباه یکباره، یک شکست غیرعادی در کسب و کار، عدم آموزش کارکنان، سوء تفاهم یا کسب و کاری است که خیلی خوب اداره نمی شود و در صورت انجام باید بهبود یابد. نمی خواهی شکست بخوری؟ یک نمونه از غیر ریپوف این است که پیتزای شما سرد می رسد زیرا وسیله نقلیه شخص تحویل دهنده در ترافیک گیر کرده است. تجربه بد شما نتیجه تلاش کسی برای فریب دادن شما نبوده است. اکثر کسب و کارها بر اساس ripoff ها کار نمی کنند.

اگر مشکوک هستید که چیزی غیرقانونی در یک تجارت اتفاق می افتد، انتقام گرفتن از طریق بررسی ضعیف ترین گزینه ممکن شما است. در عوض، ممکن است بخواهید با یک وکیل و خبرنگاران محلی یا گروه های حمایت از مصرف کننده تماس بگیرید تا تجربه خود را توضیح دهند. این ممکن است منجر به گزارش‌های محلی یا ملی شود که عملکردهای ادعا شده را سوت می‌زند. در مواردی که پول کافی در میان باشد، ممکن است به تسویه قانونی نیز منجر شود.

2. ترک یک بررسی به عنوان PSA

انگیزه بهتر از انتقام، گذاشتن یک بررسی منفی است، زیرا می‌خواهید به جامعه محلی خود هشدار دهید که چیزی در مورد یک کسب و کار محله ناخوشایند است. در واقع، نظرسنجی بررسی خود Moz نشان داد که گفتن تجربیات خود به دیگران (چه خوب و چه بد) دلیل شماره 1 مشتریان برای نوشتن نظرات است. 73 درصد از پاسخ دهندگان با این انگیزه تحریک می شوند، به این معنی که اساساً دلیل اصلی وجود بررسی های آنلاین است.

ستودنی است اگر پس از برخورد بد با شما، بخواهید یک اطلاعیه خدمات عمومی ارائه دهید که از همسایگان خود در برابر تجربه منفی مشابه محافظت کند. با این حال، با روحیه انصاف، از خود بپرسید،

  • آیا باید از زبان تاول زا استفاده کنم تا به همسایگانم بفهمانم که وقتی پیتزا سفارش دادم سرد به دستم رسید؟ آیا من به هدف خود از توصیه به دیگران با زبانی مانند “این احمق های مطلق حتی یک پیتزای داغ هم نمی توانند تحویل دهند” می رسم؟ یا می‌تواند یک PSA از کلمات ملایم‌تری استفاده کند مانند: «یک بار که سفارش دادم، از اینکه پیتزا سرد به دستم رسید ناامید شدم و به نظر می‌رسید کسی اهمیتی نمی‌دهد، و من می‌خواهم بدانم چرا این اتفاق افتاد قبل از اینکه به کسب و کار شما کمک کنم. شانس دوم»؟

  • آیا با اخطار مستقیم من به آنها از طریق این بررسی یا با استفاده از بررسی من برای جلب توجه مالک که در زمان ارائه خدمات دریافت نکردم، به جامعه من بهتر می شود؟

این یک واقعیت غم انگیز است که در واقع صاحبان مشاغل بی دقت یا بی توجهی وجود دارند که صرف نظر از اینکه چقدر تلاش می کنید به بازخورد عمومی عمل نمی کنند. به‌ویژه در مورد برندهای بزرگ، رهبری غالباً آنقدر از مشتری دور می‌شود که هیچ تلاشی از جانب شما در تغییر سیاست‌ها و رویه‌ها در سطح محلی موفق نخواهد بود. در این سناریوی رایج، PSA ممکن است بهترین گزینه برای کمک به تجربه زندگی ناخوشایند شما در مجموعه دانش جامعه باشد تا دیگران بتوانند آن را بخوانند و تصمیم بگیرند که آیا کسب و کار را امتحان کنند یا نه. اگر این کاری است که شما انتخاب می‌کنید، سعی کنید تا حد امکان در مورد آنچه اشتباه رخ داده است، جزئیات گرا باشید و به جای عصبانیت، خرد خود را نشان دهید، به این امید که ممکن است به همسایه کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشد.

اما در موارد دیگر، که صاحب یک کسب و کار است در دسترس و توانمند برای ایجاد تغییرات مثبت، PSA ممکن است تنها گزینه دوم باشد. در عوض، مروری که شکایات شما را مستقیماً به بالا می برد، ممکن است بهترین امید شما برای دستیابی به نتایج دلخواه شما باشد.

3. گذاشتن یک بررسی به عنوان فرصتی برای گفتگو با صاحب کسب و کار

در حالی که نظرسنجی ما نشان داد که تقریباً ¾ از نویسندگان نقد نظرات خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با مردم ترک می کنند، من فکر می کنم این یک مشکل واقعی است که فقط 38٪ برای اطلاع از نیاز به بهبود کسب و کار می نویسند و فقط 21٪ برای دریافت نظر می نویسند. واکنش.

اغلب اوقات، این جدول زمانی است که در طی یک معامله تجاری محلی نارضایتی اتفاق می افتد:

Source link