این را تصور کنید: تا اکتبر 2024، در کل 5.52 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند.
و فقط می دانید، این عدد 67.5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، به این معنی که دو برابر بیشتر از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند. این بر اساس گزارشی است که توسط DataReportal.
و این را دریافت کنید: همین گزارش همچنین نشان میدهد که تعداد استفاده از اینترنت در طول سالها تنها رشد کرده است.
به عنوان مثال، 5.52 میلیارد ثبت شده در سال 2024 یک افزایش قابل توجه 152 میلیونی نسبت به پایگاه کاربر سال قبل و بیش از 300 میلیون افزایش نسبت به کاربران اینترنت در سال 2022 است.
منبع
بنابراین، این اعداد برای صاحبان مشاغل چه معنایی دارند؟ ساده است: اینترنت حتی در حال افزایش محبوبیت است، و اگر زمانی است که کارآفرینان نمی توانند قدرت بازاریابی دیجیتال را نادیده بگیرند، اکنون این محبوبیت وجود دارد.
و در واقع، 60 درصد از صاحبان مشاغل کوچک در حال حاضر از قدرت بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و فروش استفاده می کنند، که نشان می دهد درصد صاحبان مشاغل بزرگ که همین کار را انجام می دهند حتی بالاتر است.
اما پس از آن، با توجه به اینکه انتظار می رود تعداد کسانی که از بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنند همچنان به سمت نقطه صفر کاهش یابد، ضروری است که بهترین راه برای استفاده از این ابزار بازاریابی قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان هدف خود را بدانید.
این باعث ایجاد این سوال می شود: برخی از بهترین راه ها برای استفاده چیست؟ بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما?
اگر این سوالی است که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید، این مقاله درباره این موضوع است. ما با بررسی اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست، انواع مختلف آن و اینکه چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد، شروع می کنیم. سپس نکات بازاریابی دیجیتال را که توسط برخی از متخصصان این صنعت به اشتراک گذاشته شده است، ارائه خواهیم کرد و شما را با بینش هایی که برای واضح تر کردن نیاز دارید مجهز می کنیم. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای نتایج بهتر
آشنایی با بازاریابی دیجیتال
قبل از اینکه به جزئیات موضوع امروز بپردازیم، اجازه دهید ابتدا با درک اینکه بازاریابی دیجیتال شامل چه چیزی است شروع کنیم.
بازاریابی دیجیتال که گاهی به آن بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، نوعی تبلیغات است که شامل استفاده از اینترنت و فناوری های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان می شود.
این شکل از تبلیغات کم کم جای رسانه های سنتی را می گیرد که شامل استفاده از چاپ، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها می شود تا اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما و محصولاتی که می فروشید به مشتریان اطلاع دهند.
بازاریابی دیجیتال قدرتمند است ابزاری برای مشاغل برای جذب و حفظ مشتریان، به همین دلیل است که به بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. و با افزایش تعداد کاربران اینترنت و اتکای آنها به پلتفرم های دیجیتال، این امر بیش از هر زمان دیگری موثر شده است.
انواع دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که شامل تاکتیک ها و تکنیک های مختلف برای جذب و حفظ مشتریان می شود.
برخی از رایج ترین انواع بازاریابی دیجیتال عبارتند از:
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
- بازاریابی وابسته
بیایید به طور خلاصه هر یک از این انواع و اینکه چگونه می توانند برای کسب و کار شما مفید باشند را بررسی می کنیم.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) شامل بهینه سازی محتوای شما برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است و این بخشی از بازاریابی ارگانیک. یادگیری استراتژی های پیشرفته سئو، به ویژه موارد محلی سازی شده برای شهرهایی مانند دنور، می توانند به طور قابل توجهی دید را بهبود بخشند و ترافیک هدفمند را هدایت کنند. هر چه محتوای شما در SERP رتبه بالاتری داشته باشد، وب سایت شما بیشتر برای مخاطبان اینترنتی جهانی قابل مشاهده می شود و بنابراین، احتمال شناخته شدن کسب و کار شما بیشتر می شود.
81 درصد از خریداران خرده فروشی قبل از خرید چیزی در اینترنت جستجو کنید. وقتی محتوای شما رتبه خوبی در SERP ها داشته باشد، احتمال دیدن آن برای آنها بیشتر می شود. افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما و بهبود تبدیل شما.
با این حال، حتی اگر محتوای شما رتبه خوبی داشته باشد، عملکرد کند وب سایت می تواند به طور قابل توجهی بر تبدیل ها تأثیر بگذارد – هر 100 میلی ثانیه در زمان بارگذاری صفحه اضافه شده هزینه 1% درآمد. بهبود عملکرد سایت شما می تواند ترافیک ارگانیک را افزایش دهد و تبدیل شما را بهبود بخشد.
بازاریابی رسانه های اجتماعی
با افزایش استفاده از اینترنت، استفاده از رسانه های اجتماعی نیز افزایش می یابد. در واقع، 5.17 میلیارد نفر از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند که به معنای 93.65 درصد از افرادی است که به اینترنت دسترسی دارند. این باعث میشود رسانههای اجتماعی یکی از قویترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ باشند، یعنی جایی که بازاریابی رسانه های اجتماعی وارد می شود
بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین برای تبلیغ نام تجاری، محصولات یا خدمات خود – چه مالک فروشگاه محلی باشید یا یک عکاس رویداد نمایش کار شما این شکل از بازاریابی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه در سطح شخصی تر ارتباط برقرار کنید ایجاد وفاداری به برند. برای درک عمیق الگوهای تعامل کاربر و آماری که اهمیت پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام را برجسته می کند، به سایت مراجعه کنید. اینجا.
بازاریابی محتوا
منبع
بازاریابی محتوا شامل ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای مخاطبان هدف شما است. این می تواند شامل پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، ویدئوها و سایر اشکال محتوا باشد که اطلاعات یا سرگرمی را به مشتریان بالقوه. در عصر دیجیتال امروزی، ابزارهایی مانند دانش می تواند با تولید مواد طراحی بازاریابی حرفه ای برای برند شما به ارتقای برند شما کمک کند.
با این حال، هرگز فراموش نکنید که بازاریابی محتوا – مانند هر کانال بازاریابی دیگری – نمیتواند منجر به جذب مشتری شود، مگر اینکه خودتان را ثابت کنید. مناسب محصول/بازار.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی شامل ارسال پیام های تبلیغاتی یا خبرنامه ها از طریق شما لیست ایمیل به مشتریان بالقوه یا موجود این شکل از بازاریابی در ایجاد روابط با مشتری و افزایش فروش بسیار موثر است.
بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین اشکال بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته میشود و تخمین زده میشود که به ازای هر یک دلار خرج شده، 36 تا 44 دلار سودآور باشد. نرخ پذیرش بالایی دارد، به طوری که 80٪ از مشاغل از آن به عنوان ابزار بازاریابی خود استفاده می کنند.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
تبلیغات PPC شامل پرداخت هزینه برای هر کلیک بر روی یک تبلیغ آنلاین است. این تبلیغات در صفحات نتایج موتورهای جستجو، وب سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند. این شکل از بازاریابی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار داده و ردیابی کنند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی آنها. استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند جعبه ابزار SEMrush PPC می تواند به کسب و کارها کمک کند تا کمپین های خود را بهینه کنند، کلمات کلیدی با عملکرد بالا را شناسایی کنند و ROI را به طور موثر پیگیری کنند.
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته شامل شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما است، مشروط بر اینکه به ازای هر فروش مستقیمی که انجام می دهند، کمیسیون از قبل توافق شده به آنها بپردازید. این شکل از بازاریابی به شما این امکان را می دهد که از طریق این شراکت ها دسترسی خود را گسترش دهید و مشتریان جدیدی جذب کنید. اخیر آمار بازاریابی وابسته روندها و بینش هایی را نشان می دهد که به کسب و کارها کمک می کند تا به طور مؤثر از این کانال استفاده کنند.
5 مزیت برتر بازاریابی دیجیتال
منبع
دیجیتال مارکتینگ تعداد زیادی دارد که می توانید به عنوان یک تجارت از آنها بهره ببرید. بیایید به برخی از آنها نگاه کنیم:
- مخاطب گسترده تر: از آنجایی که بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از اینترنت می شود، شما را به روی مخاطبان زیادی باز می کند، دید شما را بهبود می بخشد و فرصت های بیشتری برای فروش، درآمد و رشد کسب و کار به شما می دهد.
- به شما امکان می دهد جمعیت شناسی خاص را هدف قرار دهید: با بازاریابی دیجیتال موثر، می توانید مخاطبان آنلاین خود را شناسایی و درک کنید. با این درک، میتوانید پیشنهادها، پیامها و محتوایی را تنظیم کنید که با مخاطبان طنینانداز شود.
- قابل پیگیری: هنگام استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می توانید به راحتی متوجه شوید که آیا کمپین شما نتیجه می دهد یا خیر. متعدد هستند ابزارهای تحلیلی وجود دارد که معیارهای کلیدی عملکرد کمپین شما را ارزیابی می کند و به راحتی می توانید بینش روشنی در مورد کمپینی که در حال اجرا هستید داشته باشید.
- مقرون به صرفه: برخلاف رسانههای سنتی، بازاریابی دیجیتال با وجود دسترسی گستردهتری نسبت به همتای خود، بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. اما پس از آن، ROI بسته به نوع بازاریابی دیجیتالی که استفاده می کنید متفاوت است.
- دسترسی جهانی: برخلاف رسانههای سنتی که توسط عوامل جغرافیایی محدود شدهاند، بازاریابی دیجیتال به شما امکان دسترسی به مخاطبان جهانی را میدهد و شما را بهبود میبخشد آگاهی از برند و رسیدن به آن.
نکات تخصصی برای بازاریابی دیجیتال
اکنون که اصول بازاریابی دیجیتال را دارید، بیایید عمیقاً غوطه ور شویم و ببینیم کارشناسان چگونه انجام بازاریابی دیجیتال را توصیه می کنند.
در اینجا چند نکته تخصصی برتر برای بازاریابی دیجیتال آورده شده است:
اهرم تصمیم گیری مبتنی بر داده
دفاع از a رویکرد اول داده در بازاریابی دیجیتال، تاکید شده است که “هر کلیک، مشاهده و تعامل داستانی را بیان می کند.” کمپین های موفق بر اساس حدس و گمان ساخته نمی شوند، بلکه بر اساس بینش های عملی ساخته می شوند. با تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند رفتار مخاطب، نرخ تبدیل و الگوهای تعامل، کسبوکارها میتوانند استراتژیهای خود را برای به حداکثر رساندن تأثیر اصلاح کنند. ابزارهایی مانند Google Analytics، نقشههای حرارتی و پلتفرمهای تست A/B میتوانند آنچه را که واقعاً در بین مخاطبان طنینانداز میشود را کشف کنند و به کسبوکارها این امکان را میدهند که منابع را به طور مؤثر تخصیص دهند و نتایج قابل اندازهگیری را به دنبال داشته باشند.
باز کردن قدرت محلی با صفحات فرود جغرافیایی
Chad J. Treadway، شریک و مدیر ارشد بازاریابی در Cube Creative Design، می گوید: «صفحات فرود محلی یا صفحات فرود جغرافیایی ابزارهای قدرتمندی برای مشاغلی هستند که بازارهای محلی را هدف قرار می دهند. این صفحات با ترکیب محتوای خاص مکان با طراحی بهینه سازی شده برای تبدیل، دید جستجو را افزایش می دهند و عمیقاً با مخاطبان محلی طنین انداز می شوند و جستجوهای مربوط به منطقه را به مشتریان وفادار تبدیل می کنند.
پیاده سازی ابزارهای مدیریت بصری برای پیگیری و بهبود بهره وری
تیم های بازاریابی می توانند از روش های مدیریت پروژه Agile مانند استفاده از a نرم افزار کانبان برای پیگیری بهره وری خود و درک چگونگی بهبود مستمر گردش کار خود. با استفاده از قدرت این ابزارها، تیمهای بازاریابی میتوانند پیشرفت پروژههای خود را بهطور مؤثرتری پیگیری کنند و مطمئن شوند که میتوانند خروجیهای خود را به موقع ارائه دهند.
نتیجه گیری
بازاریابی دیجیتال در مورد ایجاد ارتباطات واقعی در دنیای دیجیتال است. این فقط در مورد ابزارها یا استراتژی ها نیست – بلکه در مورد درک مخاطبان شما، نشان دادن جایی که آنها هستند و ارائه ارزشی است که نمی توانند نادیده بگیرند.
موفقیت از وضوح، ثبات و سازگاری حاصل می شود. کارشناسان موافقند: داده ها باید تصمیمات شما را راهنمایی کنند، محتوا باید باعث ایجاد تعامل شود و هر تلاشی باید با اهداف شما هماهنگ باشد. دیجیتال مارکتینگ یک میانبر نیست. این یک بازی طولانی است اما وقتی به درستی انجام شود، بازی را تغییر می دهد.
اکنون زمان آن است که تمرکز کنید، رویکرد خود را اصلاح کنید، و هر کلیک را به حساب بیاورید.