در دنیای شلوغ تجارت بین کسب و کار (B2B)، هر برندی برای جلب توجه رقابت می کند. گاهی اوقات، برندسازی مجدد شرکت همان چیزی است که برای متمایز شدن از سایرین و افزایش درآمد به آن نیاز دارید.
همانطور که گفته شد، یک تغییر نام تجاری موفق B2B نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. شما می خواهید در عین حال که با مخاطبان خود طنین انداز می شوید مرتبط بمانید.
چه بخواهید با ارزشهای اصلی شرکت خود هماهنگ شوید یا خود را با تغییرات بازار وفق دهید، دانستن اینکه چگونه برند خود را تغییر دهید یک تغییر بازی است.
در این صفحه، اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی باید در نظر داشته باشید که یک برند تجاری مجدد B2B را انجام دهید، به علاوه شش کاری که برای برندسازی موفق باید انجام دهید، به اشتراک خواهیم گذاشت!
تغییر نام تجاری B2B: چه زمانی باید به انجام تغییر نام تجاری فکر کرد
هر چقدر هم که جالب به نظر برسد، تغییر نام تجاری یک تصمیم جدی است که باید به دقت در نظر بگیرید و برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید. برای شرکتهای B2B، چندین سناریو وجود دارد که ممکن است زمان تغییر نام تجاری را نشان دهد:
- محصولات یا خدمات جدید: هنگامی که پیشنهادهای جدیدی را معرفی می کنید که با هویت برند فعلی شما همخوانی ندارد، یک تغییر نام تجاری می تواند به انتقال این تغییر و تصرف بازارهای جدید کمک کند.
- مکان های جدید: گسترش به مکان های جغرافیایی جدید ممکن است نیاز به تغییر نام تجاری داشته باشد. این تغییر می تواند به برند شما کمک کند تا با مخاطبان و فرهنگ های محلی جدید طنین انداز شود.
- تغییر موقعیت بازار: اگر بازار یا صنعت هدف شما در حال تحول است، برندسازی مجدد می تواند به تغییر موقعیت برند شما کمک کند تا مرتبط و رقابتی بماند.
- فلسفه یا ارزش های جدید: تغییر در ارزشها یا فلسفه شرکت ممکن است نیاز به تغییر نام تجاری داشته باشد. یک نام تجاری مجدد می تواند منعکس کننده اخلاق به روز شده و با ذینفعان طنین انداز شود.
- ادغام و تملک: ادغام هویت های مختلف برند در یک کل منسجم اغلب نیاز به تغییر نام تجاری دارد.
اما، مواردی نیز وجود دارد که تغییر نام تجاری ممکن است حرکت درستی نباشد:
- واکنش به چرخه فروش پایین: تغییر نام تجاری در پاسخ به کاهش موقت فروش ممکن است مشکلات اساسی را برطرف نکند و مشتریان را گیج کند.
- آگاهی ضعیف از برند: اگر مسئله اصلی عدم آگاهی از برند باشد، سرمایهگذاری در تلاشهای بازاریابی و برندسازی ممکن است مؤثرتر از تغییر نام تجاری کامل باشد.
- روندهای زودگذر زیر: تغییر نام تجاری برای تعقیب روندهای گذرا می تواند نام تجاری شما را غیر صادقانه جلوه دهد و اعتبار طولانی مدت را تضعیف کند.
- پوشش مسائل اساسی: تغییر نام تجاری نباید به عنوان راه حل بانداژ برای مشکلات سازمانی عمیق تر استفاده شود. تغییر نام تجاری مشکلات اساسی را حل نمی کند و حتی ممکن است آنها را تشدید کند.
6 تغییر نام تجاری B2B که می خواهید برای اطمینان از موفقیت انجام دهید
هنگامی که تصمیم گرفتید تغییر نام تجاری شرکت B2B شما ضروری است، موارد زیر می تواند روند را روان و موفق کند:
1. برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی
اشتباه بزرگی که کسبوکارها با تغییر نام تجاری B2B خود مرتکب میشوند این است که بدون برنامه واقعی وارد آن شوند. آنها فکر می کنند این یک کار ساده و آسان است که می توانند آن را از بین ببرند، اما حقیقتاً، اینطور است وقت گیر و برای اجرای صحیح آن نیاز به برنامه ریزی مدبرانه دارد.
اگر شرکت شما تصمیم به راه اندازی مجدد برند دارد، مطمئن شوید که موارد زیر را درک کرده اید:
- چقدر در حال تغییر نام تجاری هستید (آیا این فقط یک به روز رسانی بصری است یا پیام رسانی نیز تغییر می کند؟)
- برای تکمیل برندسازی مجدد چه کارهایی باید انجام شود
- چه منابعی برای انجام تغییر نام تجاری در دسترس دارید
- جدول زمانی برای تکمیل وظایف و اجرای تغییر نام تجاری
برنامه ریزی مسیر تغییر نام تجاری، در وقت شما و سردردهای فراوان صرفه جویی می کند.
2. ممیزی برند را انجام دهید
شما باید مشخص کنید که چه عناصری از برند شما کار نمی کنند، بنابراین می توانید در برندسازی مجدد خود به آنها بپردازید. هنگامی که برندسازی مجدد B2B خود را انجام می دهید، مطمئن شوید که یک ممیزی برند انجام می دهید.
ممیزی برند شما را قادر می سازد تا برند فعلی خود را ممیزی کنید و بازخورد جمع آوری کنید تا بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست.
3. اهداف تغییر نام تجاری B2B خود را تعیین کنید
بسیاری از شرکتها بدون اینکه بفهمند میخواهند به چه چیزی برسند، اشتباه میکنند که در یک برند تجاری B2B قرار میگیرند. به همین دلیل مهم است که از ابتدا اهداف برندسازی مجدد را تعیین کنید.
تعیین اهداف به شما این امکان را می دهد که بر روی دستیابی به آنها متمرکز بمانید و طراحی مجدد خود را در مسیر درست حرکت دهید.
4. تصمیم بگیرید که چه تصاویری را باید به روز کنید
وقتی شرکتها یک برند تجاری B2B انجام میدهند، اغلب اجزای بصری وبسایت خود را به روز میکنند.
شما احتمالاً تصاویر برند خود را به روز می کنید تا به آنها کمک کنید تا با سبک برند جدید هماهنگ شوند. مطمئن شوید که تصمیم میگیرید کدام تصاویر برای برندسازی مجدد نیاز به بهروزرسانی دارند.
متداول ترین تصویری که با تغییر نام تجاری B2B به روز می شود، لوگو است. در حال به روز رسانی لوگوی شما می تواند زندگی جدیدی را به برند شما وارد کند و به مخاطبان شما نشان دهد که شما در حال تکامل هستید.
یک لوگوی جدید همچنین می تواند به مدرن سازی تصویر برند شما و جلب توجه در یک بازار رقابتی کمک کند.
اکنون بخوانید: 6 نکته برای ایجاد یک طراحی به یاد ماندنی لوگوی B2B
5. موقعیت برند خود را به روز کنید
پس از به روز رسانی لوگوی برند خود، ممکن است لازم باشد موقعیت برند خود را نیز به روز کنید.
شرکت شما چشم انداز، ماموریت و ارزش هایی دارد. شما می خواهید به چیزی برسید – چی شما می خواهید به آن دست پیدا کنید ممکن است در طول زمان تغییر کند. مهم این است که وقتی تغییر نام تجاری B2B خود را انجام می دهید، موقعیت نام تجاری خود را به روز کنید.
حتی اگر موقعیت برند شما نسبتاً مشابه باشد، همیشه میتواند از یک بهروزرسانی کپی بهره ببرد تا جان تازهای به ماموریت شما ببخشد.
6. در مورد تغییر نام تجاری در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید
احتمالاً تیمها، ذینفعان و رهبران مختلفی خواهید داشت که در تلاشهای تغییر نام تجاری سهم دارند. اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه اتفاق میافتد، پیشرفت به نظر و موانعی که در حین تغییر نام تجاری به آنها برخورد میکنید، علناً ارتباط برقرار میکنید.
ارتباط آزاد همه را درگیر تلاش نگه می دارد، بنابراین آنها همیشه می دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. همچنین درخواست کمک را برای شما آسانتر میکند، اگر مردم از قبل در مورد پیشرفت تغییر نام تجاری مطلع باشند.
برای تغییر نام تجاری B2B آماده اید؟ WebFX می تواند کمک کند!
یک استراتژی تغییر نام تجاری موفق می تواند جان تازه ای به شرکت شما بدهد. با این حال، تغییر نام تجاری می تواند چالش برانگیز باشد، و همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال قابل اعتماد – مانند WebFX – می تواند همه چیز را تغییر دهد.
با تخصص ما در رانندگی نتایج از طریق راه حل های دیجیتال مارکتینگ مناسب، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا یک کمپین تغییر نام تجاری موفق راه اندازی کنید که کسب و کار شما را به جلو می برد.
آنلاین با ما تماس بگیرید یا امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای برنامه ریزی مشاوره خود!