منطق سفر خودکار چیست؟ (و چرا به آن نیاز دارید)

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای الگوریتمی هستند که در عملکرد درونی خود گنجانده شده است که می‌تواند محتوای مرتبط را با موفقیت به کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر سابقه دوست داشتن ویدیوهای بازسازی خانه را دارید، یک برنامه شروع به پیشنهاد محتوای بازسازی و طراحی بیشتر از آنچه که می دانید با چه کاری انجام دهید، می شود.

کاربران از زمانی که یک برنامه علاقه مندی ها و علایق آن ها را برای ایجاد یک تجربه شخصی سازی می کند، قدردانی می کنند. به عبارت دیگر، آنها محتوا و اقداماتی را دریافت می کنند که با احساسات آنها مطابقت دارد، بدون اینکه نیازی به فکر کردن در مورد آنچه در آینده خواهد داشت.

اگر می‌خواهید سرنخ‌ها را پرورش دهید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید، سایت شرکت شما می‌تواند همین رویکرد را با منطق سفر خودکار اتخاذ کند. در این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد منطق سفر خودکار بدانید، پوشش خواهیم داد، از جمله، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید!

برای دریافت نکات و ترفندهای بازاریابی مفیدتر که به صندوق ورودی شما ارسال می شود، در خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید!

منطق سفر خودکار چیست؟

منطق سفر خودکار فرآیند خودکارسازی فرآیند تصمیم‌گیری است سفر مشتری. این تکنیک از منطق «اگر-آنگاه» برای خودکار کردن سفر مشتری استفاده می‌کند، بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند تغییرات در رفتار مشتری را پیش‌بینی کنند و فعالانه با آنها سازگار شوند.

به طور خلاصه، منطق سفر خودکار، سفر مشتری را فراتر از حد متوسط ​​افزایش می دهد قیف فروش. هر بازاریاب با قیف فروش و نحوه ارائه ساختار تجربه خرید به مشتری آشنا است – کسی را با نام تجاری خود معرفی کنید، اطلاعات لازم برای خرید را در اختیار او قرار دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

در حالی که این فرآیند آزمایش شده و واقعی است، سفر خودکار از رویکرد فردی تر برای رسیدن به سطح بعدی استفاده می کند. منطق سفر خودکار نحوه تعامل مشتری با یک برند را تجزیه و تحلیل می کند و بلافاصله بهترین پیام بعدی را برای حرکت آنها به سمت خرید ارسال می کند.

مروری بر سفر مشتری

برای درک بهتر اینکه چرا منطق سفر خودکار بسیار موفق است، درک اصول اولیه آن ضروری است سفر مشتری.

به جای تمرکز بر اطلاعاتی که می توانید به یک مشتری بالقوه ارائه دهید، – همانطور که در مدل قیف فروش نشان داده شده است – سفر مشتری مراحل خرید و پاسخ های عاطفی و روانی را از دیدگاه مشتری هدف قرار می دهد. هنگامی که احساسات درگیر می شوند، شخصی می شود.

بیایید نگاهی به سه مرحله اصلی سفر مشتری بیندازیم:

  1. آگاهی: مشتری از همان ابتدا به دنبال راه حلی برای مشکل خود است. در مرحله آگاهی، آنها به تازگی یک نقطه درد را کشف کرده اند و می خواهند منابعی را پیدا کنند. آنها هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا این موضوع در اولویت قرار دارد یا خیر.
  2. ملاحظه: این مرحله زمانی است که مشتری متعهد به حل مشکل خود شده و برای رسیدن به هدف خود اقدام می کند. برای جلب توجه آنها، باید قابل ارتباط و دعوت باشید. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما می تواند به سؤالات آنها پاسخ دهد یا آنها را به منبع دیگری هدایت کند.
  3. تصمیم: ممکن است مشتری در طول مسیر به چندین صفحه برای پاسخ به سوال خود نگاه کرده باشد. مرحله تصمیم گیری زمانی است که آنها شروع به محدود کردن گزینه های خود و تمرکز روی یکی می کنند. هدف شما این است که مطمئن شوید انتخاب شده اید. صفحه خود را جذاب کنید و آنچه را که شرکت شما را منحصر به فرد می کند برجسته کنید.

نحوه تعامل منطق سفر خودکار و سفر مشتری

کنار هم قرار دادن همه این مراحل ممکن است زیاد به نظر برسد. خوشبختانه، منطق سفر خودکار مغز پشت عملیات است. به محض اینکه مشتری شما بخشی از فرآیند را کامل کرد، این برنامه نویسی به طور خودکار آنها را به مرحله بعدی می برد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تجارت بافندگی دارید و وب سایت شرکت خود را اداره می کنید. شما خبرنامه هایی با الگوهای سرگرم کننده و انواع رنگ های نخ برای انتخاب ارائه می دهید.

یک مشتری، گلدیس، به دنبال بهترین مارک های بافندگی است. او در ابتدا وب سایت شما و چند مورد دیگر را بررسی می کند. گلدیس هیجان زده است که یاد می گیرد اگر در خبرنامه شما ثبت نام کند می تواند الگوهای بافتنی ماهانه رایگان دریافت کند. او آدرس ایمیل خود را تایپ می کند و بلافاصله یک ایمیل خوش آمدگویی با معرفی و اطلاعات مربوط به شرکت شما دریافت می کند. این ایمیل‌ها از منطق سفر خودکار هستند.

بعد، گلدیس چند چیز را به سبد خرید خود اضافه می کند، اما در مورد خرید آن چندان مطمئن نیست. او سبد خرید خود را پر می گذارد و وب سایت را رها می کند. پس از چند روز، او ایمیلی از شرکت شما دریافت می‌کند که به او یادآوری می‌کند در شرف خرید است – به علاوه یک کوپن برای ارسال رایگان. گلدیس به یاد می آورد که چقدر هیجان زده بود که وسایل بافتنی جدید خود را انتخاب کند، بنابراین دوباره وارد سیستم می شود و خرید را انجام می دهد.

این ایمیل‌های گاه به گاه برای گلدیس بسیار تأثیرگذار بودند. او ممکن است برای تکمیل خرید به کمی تکان دادن نیاز داشته باشد، اما این با منطق سفر خودکار همخوانی ندارد. این فرآیند نحوه تعامل او با محتوای شرکت بافندگی شما را تشخیص داد، حرکت بعدی او را پیش بینی کرد و به او یادآوری کرد که وفاداری او برای شما چقدر مهم است.

بایدها و نبایدهای منطق سفر خودکار

هنگام استفاده از این استراتژی، انجام دهید:

  • ✅با هر مشتری جداگانه رفتار کنید: منطق سفر خودکار هر مشتری را دنبال می کند و سفر خاص آنها را درک می کند. به دنبال این است که مشتریان را به سمت یک هدف خاص سوق دهد و از آنها پیروی کند تا بهترین مسیر را تعیین کند. بعداً، منطق سفر خودکار می‌داند چه چیزی را به مشتری بازگشتی بر اساس خریدها یا تعاملات قبلی نشان می‌دهد.
  • ✅شناسایی مناطق مشکل دار سفر مشتری: از آنجایی که هر سفر مشتری منحصر به فرد است، می توانید از این داده ها برای شناسایی مناطق مشکل استفاده کنید. اگر هر مشتری در همان نقطه ترک کند، می دانید که در آن نقطه از قیف شما مشکلی وجود دارد. سفرهای خودکار به شما کمک می کند تا این نقاط مشکل را تشخیص دهید و آنها را بر اساس تعاملات قبلی مشتری برطرف کنید.

نکن:

  • ❌بیرون رفتن: در حالی که ممکن است شرکت ها از همان ابتدا هر حرکت هر مشتری را پیش بینی کنند، توسعه این مهارت به زمان نیاز دارد. گسترده تر شروع کنید و سپس اتوماسیون خود را بر اساس نحوه تعامل مخاطبان هدف خود محدود کنید. انجام بیش از حد در یک زمان ممکن است طاقت فرسا شود و تجربه گیج کننده تری را به جای تجربه ای به موقع ایجاد کند.

منطق سفر خودکار را با WebFX موفقیت آمیز کنید

بازاریابی شامل استراتژی های زیادی است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شرکت شما انتخاب درستی است. در WebFX، ما خدمات دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای صحبت با یک استراتژیست امروز، تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا مشتریان بیشتری را از طریق قیف فروش خود منتقل کنید!

Source link