بهینه سازی موتور پاسخ (AEO) چیست؟

نماد نوار جستجو

بهینه سازی موتور پاسخ (AEO) چیست؟

AEO یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه سازی محتوای وب شما برای نمایش در پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی به سوالات کاربران است.

آیا تا به حال با تایپ یک سوال در آن تحقیق کرده اید ChatGPT (یا یک پلتفرم هوش مصنوعی دیگر) و اجازه دهید پاسخی برای شما ایجاد کند؟ حتی اگر شما نداشته باشید، بسیاری از مردم این کار را کرده اند. برای برخی، آسان‌تر از تایپ سؤال خود در Google و جستجو در نتایج جستجوی مختلف است.

با توجه به این واقعیت، بسیاری از کسب و کارها نیاز دارند که محتوای وب خود را برای آن نتایج هوش مصنوعی به همان اندازه که برای گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام می دهند، بهینه کنند. این فرآیند بهینه سازی موتور پاسخ (AEO) نامیده می شود و ممکن است بخواهید آن را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

اما AEO چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ در زیر به این سوالات و بیشتر پاسخ خواهیم داد. به طور کلی موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی موتور پاسخ به خواندن ادامه دهید. سپس حتما مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما، برای دریافت محتوای بازاریابی مفیدتر مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

AEO چیست؟

بهینه‌سازی موتور پاسخ (AEO) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که در آن کسب‌وکارها محتوای وب‌سایت خود را بهینه می‌کنند تا در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی به سؤالات کاربران نشان داده شوند. این به این دلیل نامیده می شود که از مولدهای متنی هوش مصنوعی اغلب به عنوان موتورهای پاسخ نامیده می شود.

AEO در مقابل SEO

ممکن است در مورد تفاوت بین AEO و بهینه سازی موتور جستجو (SEO). از این گذشته، این دو کلمه اختصاری تنها با یک کلمه متفاوت هستند و به نظر می رسد که به فرآیندهای مشابهی اشاره دارند.

برخی می گویند که AEO و SEO دو استراتژی کاملا متفاوت هستند، در حالی که دیگران می گویند که آنها یک چیز هستند. هر دو گروه حق دارند. AEO و SEO از نظر فنی چیزهای متفاوتی هستند، زیرا یکی از آنها محتوا را برای هوش مصنوعی بهینه می کند و دیگری آن را برای موتورهای جستجو بهینه می کند. اگرچه از نظر عملی، آنها فقط دو نسخه از یک استراتژی هستند.

بله، آنها دو نوع مختلف از نتایج پرس و جو را هدف قرار می دهند. اما استراتژی هایی که برای دریافت محتوای شما در آن نتایج استفاده می شود تا حد زیادی یکسان است. تقریباً تمام کارهایی که برای بهینه سازی برای AEO انجام می دهید، کارهایی هستند که قبلاً باید برای SEO انجام دهید. به همین دلیل، می توانید AEO را زیرمجموعه سئو در نظر بگیرید.

چرا AEO اهمیت دارد؟

بنابراین، چرا AEO مهم است؟ چرا باید در وهله اول برای مولدهای هوش مصنوعی بهینه سازی کنید؟

پاسخ این است که افراد زیادی از آنها برای تحقیق استفاده می کنند. به طور سنتی، همه از گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای جستجوی پاسخ سوالات خود استفاده می کردند. اما برای برخی افراد راحت تر است که از یک ابزار هوش مصنوعی بپرسند، که به آنها یک پاسخ واحد می دهد.

البته، آن پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز از جایی می آیند. و در حالی که ChatGPT ممکن است همیشه به سایت‌هایی که اطلاعات خود را از آن‌ها می‌کشد اعتبار ندهد، برخی از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند. حتی در ابزارهایی مانند ChatGPT، کاربران ممکن است منابعی را بخواهند تا بتوانند اطلاعاتی را که به آنها داده شده را دوباره بررسی کنند.

اگر سایت شما یکی از آن منابع باشد، به مردم کمک می کند تا وب سایت شما را کشف کنند و در دراز مدت به مشتریان تبدیل شوند.

نحوه بهینه سازی برای AEO

اکنون به این سوال بزرگ می رسیم: چگونه می توانید استراتژی AEO خود را بهینه کنید؟ برای نمایش در نتایج موتور پاسخ چه باید کرد؟

چندین تاکتیک AEO وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، همه این تاکتیک ها کارهایی هستند که ممکن است قبلاً به عنوان بخشی از SEO خود انجام دهید. آنها عبارتند از:

  1. هدف جستجو را در نظر بگیرید
  2. بهینه سازی برای قطعه های برجسته
  3. بهینه سازی برای جستجوی صوتی
  4. از فهرست های کسب و کار استفاده کنید

به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر کدام بیشتر بدانید!

1. هدف جستجو را در نظر بگیرید

اگر با سئو آشنایی دارید، احتمالاً قبلاً در مورد آن می دانید هدف جستجو – دلیل اینکه کاربر یک پرس و جو خاص را جستجو می کند. بنابراین، اگر کسی «نکات پیشگیری از آفات» را جستجو کند، احتمالاً قصد جستجوی او این است که می‌خواهد بداند چگونه آفات را از خانه خود دور نگه دارد.

همین مورد در مورد AEO نیز صدق می کند. وقتی کلمات کلیدی یا پرس و جوهای خاصی را در سایت خود هدف قرار می دهید، باید در نظر بگیرید چرا مردم به دنبال آنها هستند سپس باید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که به آن هدف پاسخ دهد. این تنها راهی است که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT از محتوای شما استفاده می کنند.

2. برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنید

یکی دیگر از استراتژی های قوی AEO این است که محتوای خود را برای آن بهینه کنید قطعه های برجسته. اگر نمی‌دانید تکه‌های برجسته چیست، آن‌ها همان تارهایی هستند که گاهی به عنوان اولین نتیجه ارگانیک در جستجوهای گوگل ظاهر می‌شوند.

او توهم برجسته قطعه

برای به دست آوردن رتبه بندی محتوای خود در این قطعه های برجسته، باید پاسخ های کوتاه و مختصر به سؤالات خاص ارائه دهید. و همانطور که اتفاق می افتد، همین مورد در مورد AEO نیز صدق می کند. موتورهای پاسخ معمولاً پاسخ‌های ساده و سرراستی به پرسش‌های کاربر ارائه می‌کنند، به این معنی که آنها محتوایی را که قبلاً اطلاعات را به این روش قالب‌بندی می‌کند، ترجیح می‌دهند. به علاوه، گوگل گاهی اوقات پاسخ های هوش مصنوعی را در نتایج جستجو ارائه می کند.

3. برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید

علاوه بر بهینه سازی برای قطعه های برجسته، باید محتوایی ایجاد کنید که برای آن بهینه شده باشد جستجوهای صوتی. با این حال، بهینه سازی برای جستجوی صوتی به چه معناست؟

خوب، برخلاف بسیاری از جستجوهای گوگل، جستجوهای صوتی معمولاً به صورت جملات کامل (به ویژه سؤالات) قالب بندی می شوند. بنابراین، بهینه سازی برای آنها شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، به ویژه سوالات کامل است.

درست مانند بهینه سازی قطعه برجسته، این یک استراتژی SEO است که اتفاقاً برای AEO نیز بسیار خوب عمل می کند. حتی زمانی که افراد از جستجوی صوتی استفاده نمی‌کنند، معمولاً به جای تایپ کردن کلمات کلیدی، سؤالات کاملی را هنگام استفاده از مولدهای هوش مصنوعی می‌پرسند. بنابراین، این سوالات کامل همان چیزی است که باید در محتوای خود هدف قرار دهید.

4. از فهرست های تجاری استفاده کنید

در آخرین لیست ما از تاکتیک های AEO، باید مطمئن شوید که شرکت خود را در لیست متفاوتی قرار می دهید دایرکتوری های کسب و کار آنلاین.

آ نمایه کسب و کار Google یکی از نمونه‌های این است، اما ممکن است در سایت‌هایی مانند Yelp یا The Yellow Pages نیز فهرست شوید (بسته به صنعت شما). اگر دایرکتوری محلی برای مشاغل در صنعت شما وجود دارد، سعی کنید در آنجا نیز فهرست شوید.

چرا؟ زیرا وقتی از تولیدکنندگان هوش مصنوعی خواسته می‌شود که کسب‌وکارها را توصیه کنند، اغلب از فهرست‌های راهنمای آنلاین خارج می‌شوند. بنابراین، شما می‌خواهید اطلاعات کسب‌وکارتان در آن سایت‌ها در دسترس باشد و به شما شانس بیشتری برای حضور در پاسخ موتور پاسخ دهد.

زمان آن است که سطح فروش خود را افزایش دهید

فهرست طولانی خدمات ما به شما کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی که ثابت شده است معیارهای نهایی مانند درآمد و تبدیل را افزایش می دهد، همه جنبه های کسب و کار خود را رشد دهید.

در 5 سال گذشته، ما بیش از این را مدیریت کرده ایم 14.9 میلیون معاملات در سراسر پایگاه مشتریان ما

cta7 img

WebFX می تواند نتایج بیشتری را برای SEO و AEO شما ایجاد کند

با استراتژی AEO مناسب، می‌توانید به کسب‌وکارتان کمک کنید تا در پاسخ‌های موتور پاسخ نشان داده شود، مردم را به وب‌سایت خود هدایت کنید و تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید. اما AEO، مانند SEO، می تواند پیچیده تر از استفاده از تاکتیک های AEO ذکر شده در بالا باشد. ممکن است متوجه شوید که به کمک یک آژانس حرفه ای نیاز دارید.

اگر اینطور است، به دنبال WebFX نباشید. ما بیش از 28 سال تجربه در کمک به کسب و کارها برای کسب درآمد از طریق SEO داریم و می توانیم همین کار را برای شما انجام دهیم. ما خدمات سئو می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل قرار دهید و پاسخ های مولد هوش مصنوعی یکسان است.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور