هنگام بهینه سازی سایت خود برای عملکرد بهتر در نتایج جستجو، به روش های جدیدی برای بهبود وب سایت و استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارید. اینجاست که انکر تکست وارد می شود.
Anchor text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک است. این متن به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بخوانند و ارتباط آن را با جستجوی کاربر درک کنند. به علاوه، به کاربران کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و درباره یک موضوع، خدمات یا محصول بیشتر بیاموزند.
در این صفحه، راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما کمک کند تا انکر تکست خود را ثابت کنید. ما موضوعات زیر را پوشش می دهیم:
- انکر تکست چیست؟
- 7 نوع قالب متن لنگر
- انکر تکست سئو چیست؟
- 4 نکته انکر تکست سئو
اگر برای بهینهسازی انکر تکست یا سایر جنبههای کمپین سئوی خود به کمک نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست بیا شروع کنیم!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)
انکر تکست چیست؟
تعریف متن لنگر: متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک. اغلب به صورت یک قطعه متن آبی نشان داده می شود که کاربران می توانند روی آن کلیک کنند تا از صفحه دیگری دیدن کنند. رنگ متن به طرح رنگ و CSS وب سایت شما بستگی دارد.
معنی متن لنگر اساسی است – کلماتی هستند که پیوندی را در صفحه خود به آنها پیوست می کنید. انکر تکست به عنوان برچسب پیوند یا عنوان پیوند نیز شناخته می شود و ممکن است اصطلاح انکر لینک را که با انکر تکست استفاده می شود نیز بشنوید.
بنابراین، لینک لنگر چیست؟ پیوند لنگر محتوایی است که شما از طریق متن یا URL پیوست شده به محتوای پیوند به آن پیوند می دهید. پیوند به صفحه ای در اینترنت یا یک سند PDF می رود. لینک لنگر بخش مهمی از انکر تکست شما است زیرا مخاطبان شما را به یک صفحه مرتبط راهنمایی می کند.
به عنوان مثال عبارت “بهینه سازی موتور جستجو (SEO)” را در نظر بگیرید. “بهینه سازی موتور جستجو (SEO)” متن لنگر و https://www.webfx.com/blog/marketing/seo-basics-what-is-seo/ URL یا لینک لنگر است.
7 نوع قالب متن لنگر
همانطور که شروع به یادگیری بیشتر در مورد نحوه نوشتن متن لنگر می کنید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از متن لنگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، از جمله:
- مطابقت کامل
- مسابقه جزئی
- مارک دار
- لینک برهنه
- نام سایت
- عمومی
- تصاویر
بیایید به هفت نوع متداول انکر تکست نگاه کنیم:
1. مطابقت دقیق
انکر تکست تطبیق دقیق زمانی است که انکر تکست شما با کلمه کلیدی مورد نظر صفحه لینک شده شما مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر در مورد «دستور پخت براونی فاج» بحث میکردید و به دستور غذای فاج براونی در آن متن لنگر پیوند میدادید، دقیقاً مطابقت دارد. متن اصلی بازتاب مستقیم پیوند است.
2. مسابقه جزئی
با متن لنگر تطبیق جزئی، صفحهای که به آن پیوند میدهید، تنوعی از متن لنگر مورد استفاده شما دارد.
متن لنگر ممکن است به عنوان “فاج براونی” خوانده شود و به صفحه ای پیوند داده شود که کلمه کلیدی “بهترین دستور پخت براونی فاج” را هدف قرار می دهد. شکلی از متن لنگر شما دارد، اما یک به یک با آن مطابقت ندارد.
3. مارک دار
هنگامی که از متن برند استفاده می کنید، زمانی که نام برند را در متن ذکر می کنید، به وب سایت یک برند پیوند می دهید. به عنوان مثال، اگر در مورد Target و محصولات آنها صحبت می کنید، مستقیماً به وب سایت Target پیوند می دهید.
4. لینک برهنه
پیوندهای برهنه زمانی هستند که شما انکر تکست واقعی ندارید. شما به طور طبیعی از URL در متن استفاده می کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید، “برای دیدن همه محصولات ما از وب سایت ما، www.target.com دیدن کنید”، در مقابل چیزی مانند “برای دیدن همه محصولات ما به صورت آنلاین از ما بازدید کنید.”
5. نام سایت
وقتی از سایتی نام می برید اما از URL کامل استفاده نمی کنید، این یک متن لنگر نام سایت است. یک متن لنگر نام سایت به این شکل است: Target.com. این یک URL به سایت است، اما شامل بخش کامل “www” URL نیست.
6. ژنریک
متن لنگر عمومی به کسی نمی گوید که پیوند در مورد چیست یا چه چیزی را پوشش می دهد. این متن میتواند شامل عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» و «بیشتر بدانید» باشد که نشان نمیدهد پیوند کاربران را به کجا میبرد.
این نوع متن لنگر به مخاطب شما کمک نمی کند تا بفهمد چه نوع محتوایی را می تواند با کلیک کردن روی پیوند ببیند. شما باید این پیوندها را با اطلاعات متنی احاطه کنید تا بدانند چرا باید روی پیوند کلیک کنند.
7. تصاویر
اگر از طریق یک تصویر به محتوا پیوند دهید، ویژگی alt به متن لنگر پیوند تبدیل می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل از این متن برای تعیین بافت تصویر استفاده می کنند.
انکر تکست سئو چیست؟
انکر تکست سئو فرآیند بهینه سازی انکر تکست و لینک های شما برای موتورهای جستجو است. Anchor Text با کمک به موتورهای جستجو برای ایندکس کردن صفحات شما، نقش اساسی در سئو دارد. موتورهای جستجو از آن برای تعیین نحوه بازدید افراد از صفحه شما و زمینه صفحه شما استفاده می کنند.
شما نمی توانید کنترل کنید که چه کسانی به سایت شما لینک می دهند و از چه متنی استفاده می کنند. با این حال، می توانید متن لنگر را در سایت خود کنترل کنید. هنگامی که متن لنگر خود را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه می کنید، می تواند رتبه شما را بهبود بخشد و درک صفحه شما را برای گوگل آسان تر کند.
آیا به دنبال ابزار حسابرسی سئوی همه در یک هستید؟ شما آن را پیدا کرده اید.
جستجوگر سئو داده هایی را در مورد معیارهای کلیدی به شما ارائه می دهد:
- امتیاز سئو کامل
- درجه محتوا
- تجزیه و تحلیل سرعت سایت
- و بیشتر.
6 نکته انکر تکست سئو
ما معنای لنگر تکست و چرایی اهمیت آن را می دانیم، اما چگونه می توان آن را عملی کرد؟ در اینجا شش روش مختلف برای ترکیب متن لنگر وجود دارد:
- متن لنگر و پیوندهای خود را ثابت نگه دارید
- فقط به صفحات مرتبط لینک دهید
- عبارات متن لنگر خود را تغییر دهید
- پیوندها را به طور طبیعی درج کنید
- از متن لنگر عمومی اجتناب کنید
- متن لنگر و کلمات کلیدی هدف خود را متمایز کنید
بیایید به این بهترین روشها برای ایجاد متن لنگر مناسب SEO نگاه کنیم:
1. متن لنگر و پیوندهای خود را ثابت نگه دارید
هنگامی که متن لنگر ایجاد می کنید و به صفحات پیوند می دهید، باید در سراسر صفحه خود ثابت باشید. لینک ها باید تا حد امکان مختصر باشند تا سایت شما تمیز بماند. طول پیوندهای شما باید تقریباً یکسان باشد تا یکپارچگی ایجاد شود و متن لنگر شما در صفحه شما منسجم به نظر برسد.
تصور کنید وارد یک وب سایت شده اید و یک پاراگراف مانند این را می بینید:
این پاراگراف بسیار زیاد است. متن لنگر از دو کلمه تا 17 متغیر است و تعداد زیادی پیوند در یک مکان وجود دارد. مخاطبان شما مسیری را که به آن پیوند می دهید از دست خواهند داد زیرا متن لنگر بسیار طولانی است. تعداد پیوندها به کاربران امکان انتخاب بیش از حد می دهد.
در عوض، پاراگراف به شکل زیر بهتر به نظر می رسد:
زمانی که میخواهید یک لینک عالی طراحی کنید، مهم این است که خواندن و درک آن را آسان کنید. شما نمی خواهید که مخاطبان شما با انبوهی از لینک های آبی غرق شوند. اگر میخواهید در پیوند داخلی موفق باشید، متن لنگر خود را کوتاه، مرتبط و آسان برای خواندن نگه دارید.»
اگرچه طول متن لنگر یکسان نیست، اما نزدیک است و متعادل به نظر می رسد. هنگامی که هایپرلینک ها را می خوانید، می دانید وقتی روی آنها کلیک می کنید چه انتظاری دارید. تنها دو لینک وجود دارد، بنابراین کاربر مجبور نیست روی همه یا هیچ یک از آنها کلیک کند.
2. فقط به صفحات مربوطه لینک دهید
اگر یک مورد اقدام را از این راهنما برای انکر تکست دور میکنید، آن را به محتوای مرتبط پیوند دهید. متن لنگر و پیوند شما باید با هم هماهنگ باشند تا بهترین نتایج را برای کسب و کار شما داشته باشند.
هنگامی که متن لنگر ایجاد می کنید، می خواهید به یک صفحه مرتبط لینک دهید تا رتبه صفحه خود و ارزش آن برای کاربران بهبود یابد. ارتباط به موضوع صفحه منبع یا صفحه ای که از طریق متن لنگر به آن پیوند می دهید بستگی دارد. انکر تکست باید مرتبط با صفحه ای باشد که لینک در انکر تکست شما را می برد.
به عنوان مثال، اگر متن لنگر «بهترین قهوهایهای خفن» را داشته باشید و به مقالهای درباره کوکیها پیوند داده باشید، این متن مرتبط نیست. یک صفحه منبع مرتبط «10 دستور العمل برتر برای براونی کچلی» است.
موتورهای جستجو از صفحه منبع برای کمک به درک بهتر متن لنگر در صفحه استفاده می کنند. بنابراین، در این مورد، لینک لنگر “10 دستور العمل برتر برای براونی کاهی” به گوگل کمک می کند تا زمینه بهترین براونی های کچلی را در متن لنگر مقاله اصلی درک کند.
3. عبارات متن لنگر خود را تغییر دهید
در حالی که پیوندها را در متن خود ادغام می کنید، هر بار که از عبارات خود استفاده می کنید به محتوا پیوند ندهید. اگر این کار را انجام دهید، گوگل فکر می کند که برای کمک به سئو لینک ها را به متن وارد کرده اید که می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
فرض کنید در حال نوشتن صفحه ای در مورد تجهیزات بسته بندی برای شرکت تولیدی خود هستید. اگر هر بار که از عبارت «تجهیزات بستهبندی» استفاده میکنید به صفحه دیگری پیوند میدهید، خوانندگان و Google گیج میشوند و نمیخواهند مقاله شما را بخوانند و به سئوی سایت شما آسیب میزند.
به جای تکرار پیوندها، فقط اولین باری که اصطلاحی را ذکر می کنید، به محتوای مرتبط پیوند دهید. از آن نقطه به بعد، می توانید برای تازه نگه داشتن صفحه از هر محتوای تعریف کننده یا حمایتی صرف نظر کنید.
4. لینک ها را به طور طبیعی درج کنید
شما فقط باید متن لنگر را در جایی ایجاد کنید که به طور طبیعی متناسب باشد. هر زمان که محتوای جدیدی ایجاد می کنید، صفحات دیگری در سایت خود خواهید داشت که به موضوع شما مربوط می شود. پیوند دادن به آنها مخاطبان شما را به صفحات جدید هدایت می کند، کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا بین محتوا ارتباط برقرار کنند.
اگر میخواهید در پیوند داخلی موفق باشید، با استفاده از متن لنگر یکسان در قسمتهای مختلف محتوا، به یک صفحه پیوند ندهید. میتوانید به همان صفحه به صورت داخلی پیوند دهید، اما عبارت را تغییر دهید تا آن را تازه نگه دارید و از پرچمهای پیوند هرزنامه جلوگیری کنید.
5. از متن لنگر عمومی اجتناب کنید
اگر می خواهید بهترین نتایج را برای کسب و کار خود داشته باشید، از استفاده از متن عمومی بدون زمینه خودداری کنید. متن لنگر عمومی به کاربران کمک نمیکند تا در وبسایت شما پیمایش و کاوش کنند – حتی ممکن است آنها را تشویق کند که اگر اطلاعاتی را پیدا نکردند، کلیک کنند.
اگر عبارت لنگر شما میگوید «اینجا را کلیک کنید»، به مخاطب نمیگوید که پیوند درباره چه چیزی است یا انتظار چه چیزی را داشته باشد. موتورهای جستجو نیز نمی دانند. قابل قبول ترین راه برای استفاده از عبارات عمومی در تماس برای اقدام است، جایی که می توانید بگویید “برای یک نقل قول رایگان اینجا را کلیک کنید!”
هنگامی که متن لنگر ایجاد می کنید، به عبارات مربوط به موضوع پایبند باشید تا بیشترین ارزش را به کاربران ارائه دهید و همچنین به موتورهای جستجو کمک کنید تا صفحه شما را درک کنند. این به بهبود قابلیت استفاده سایت شما کمک می کند، به علاوه از استراتژی SEO شما پشتیبانی می کند.
6. متن لنگر و کلمات کلیدی هدف خود را متمایز کنید
هنگام ایجاد و نوشتن محتوا، از چند کلمه کلیدی برای کمک به رتبه بندی صفحه و سایت خود در نتایج جستجو استفاده می کنید. این مرحله به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست و آن را به نتایج جستجوهای مرتبط بکشاند.
برای جلوگیری از سردرگمی، نباید از کلمات کلیدی خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید. فرض کنید در حال نوشتن یک صفحه با «دستور پخت نان موزی» به عنوان کلیدواژه هدف هستید. استفاده از “دستور پخت نان موزی” به عنوان متن لنگر به کاربران می گوید که شما دو صفحه دارید که آن کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند – که به سئوی شما آسیب می رساند.
از استفاده از کلمات کلیدی خود به عنوان متن لنگر برای منحصر به فرد نگه داشتن هر صفحه و دادن بهترین شانس در رتبه بندی به آن خودداری کنید.
کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما
مشاهده نتایج بیشتر
WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:
3 میلیارد دلار
در درآمد مشتری
7.8 میلیون
سرنخ برای مشتریان ما
5.2 میلیون
تماس های تلفنی مشتری
از همین امروز بهینه سازی انکر تکست خود را شروع کنید
اگر می خواهید از استراتژی سئوی خود نتیجه بگیرید، روی متن مفید و مرتبط سرمایه گذاری کنید. با استفاده از بهترین شیوه های متن لنگر، به موتورهای جستجو (و کاربران) کمک می کنید تا اطلاعات سایت خود را بهتر هضم کنند.
برای ایجاد انکر تکست تاثیرگذار به کمک نیاز دارید؟ WebFX می تواند کمک کند! ما بیش از 500 متخصص داریم که دانش و تخصص خود را به کمپین سئوی سفارشی شما می آورند. به عنوان شریک شما، متن لنگر با ارزشی ایجاد می کنیم و استراتژی شما را برای افزایش درآمد، ترافیک و سرنخ ها بهینه می کنیم.
آیا برای ایجاد یک استراتژی سئو بهتر آماده هستید؟ با ما آنلاین تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم به شما در شروع کار کمک کنیم!