و البته، آخرین اما نه کماهمیت، احتمالاً این جایزه کوچکی که من در اینجا دارم را دیدید. GA4 تنظیم نشده است. این مشکل بزرگی است که مردم در GA4 می بینند. آنها مانند این هستند، “من به صفحات فرود خود نگاه کردم، و یک دسته از آنها تنظیم نشده بودند، یا به خرید خود نگاه می کردم، و یک دسته از آن تنظیم نشده بود. چه خبر است؟”
بنابراین GA4 چگونه کار می کند و چگونه با Universal Analytics متفاوت است. GA4 مجموعهای از رویدادهایی است که در وبسایت شما اتفاق میافتد، نمایش صفحه، اسکرول، کسی که روی دکمه تماس برای اقدام کلیک میکند، اگر آن را برای ردیابی تنظیم کرده باشید. اگر مثلاً یک برگه در وبسایت باز داشته باشم، شاید این برگهای که در حال حاضر در آن هستید، شاید از مثلاً یک خبرنامه روی آن کلیک کرده باشید، و سپس تصمیم گرفتید که بعداً آن ویدیو را تماشا کنم. و بعداً برگشتید، و روی پخش در ویدیو کلیک کردید، آن صفحه دوباره بارگیری نشد. دیگر رویدادی برای مشاهده صفحه وجود ندارد. اما چون روی این ویدیویی که در حال تماشای آن هستید روی پخش کلیک کردهاید، یک رویداد پخش ویدیو وجود دارد.
مشکل این است که چون هیچ نمای صفحه ای وجود ندارد، ما نمی دانیم که شما چگونه در وب سایت قرار گرفتید زیرا آن رویداد مشاهده صفحه، آن رویداد شروع جلسه، با نمای اولیه صفحه همراه است. بنابراین اگر به این برگه برگشته بودید، بارگذاری مجدد را فشار دهید و سپس بازی را بزنید، ما میدانستیم که از کجا آمدهاید. اما چون این کار را نکردید، فقط play را زدید، شاید به عقب برگردید و بارگذاری مجدد کنید، و سپس play را بزنید تا بدانیم از کجا آمده اید. مشکل این است که به عنوان تنظیم نشده نشان داده می شود.
بنابراین اگر در GA4 خود تعداد زیادی تنظیم نشده میبینید، بخش کوچکی از آن وجود دارد که ممکن است Google آن را برطرف کند یا نکند. اما بخش دیگر آن این است که مردم در حال احتکار برگه ها هستند. در حال حاضر چند تب باز دارید؟ شرط می بندم بیشتر از این است. و بنابراین به همین دلیل، قطعاً موارد زیادی را در گزارشهای خود تنظیم نمیکنید. مقدار تنظیم نشده ای که مشاهده می کنید به تعداد افرادی که برگه های شما را ذخیره می کنند بستگی دارد.
احتکار برگه ها لزوما چیز بدی نیست. مردم دوست دارند مطالب را بعدا بخوانند. ممکن است مردم بخواهند یک هفته در مورد این محصول فکر کنم و سپس آن را بخرم. بنابراین این می تواند به شما بگوید که چند نفر آن کارها را انجام می دهند. اما زمانی که در حال انجام آن گزارش هستید باید به آن فکر کنید. آیا باید آن داده های تنظیم نشده را نیز درج کنید؟ شاید به شیوه ای متفاوت در مورد آن گزارش دهید.
بنابراین اگر می بینید تنظیم نشده است، در مورد آن استرس نداشته باشید. این چیزی است که اتفاق می افتد. ممکن است بخواهید آن را در تجزیه و تحلیل خود لحاظ کنید یا نخواهید. من متوجه میشوم که وقتی به افرادی گزارش میدهید که کارهای ما را انجام نمیدهند، مانند رهبری در شرکت یا مشتریانتان، گاهی اوقات بهتر است از شر آن خلاص شوید، زیرا فقط افرادی را که ما نیستند گیج میکند. اما مطمئناً، میدانید، بسته به نوع دادههایی که با تنظیم نشده میگیرید، ممکن است بخواهید در مورد آن گزارش دهید یا در مورد آن گزارش ندهید.
و به این ترتیب، اینها فرضیات تحلیلی رایجی هستند که من متوجه میشوم که مردم اغلب نادرست هستند. امیدوارم این به شما در سفر تحلیلی شما کمک کرده باشد و قول می دهم که در نهایت، با گذشت زمان، همه ما GA4 را دوست خواهیم داشت، زیرا اکنون به نوعی به آن چسبیده ایم. با تشکر برای تماشا.