سال گذشته اتحادیه اروپا مقررات جدیدی به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) وضع کرد که برای شرکتهایی اعمال میشود که به عنوان «دروازهبانان» تعیین شدهاند. این قوانین جدید در ماه مارس به اجرا در میآیند، بنابراین ما آزمایش و انتشار را آغاز کردهایم. تعدادی تغییرات در محصولات ما برای آماده شدن. مردم و کسبوکارها در اروپا در هفتههای آینده شاهد این تغییرات خواهند بود، بنابراین ما میخواستیم توضیح دهیم که چه کاری انجام میدهیم.
با آزمایش و ارائه این تغییرات، برخی از محصولات Google که استفاده میکنید ممکن است متفاوت به نظر برسند و کار کنند. مثلا:
- رضایتهای اضافی برای خدمات مرتبط: ما در حال حاضر دادهها را در برخی از محصولات و خدمات Google برای اهداف خاصی به اشتراک میگذاریم، از جمله برای کمک به شخصیسازی محتوا و تبلیغات، بسته به تنظیمات شما. طی چند هفته آینده، ما یک بنر رضایت اضافی را به کاربران اروپایی ارائه خواهیم داد تا از آنها بپرسیم که آیا برخی از سرویسها میتوانند به اشتراکگذاری دادهها برای آن اهداف ادامه دهند یا خیر. اگر سرویسها پیوند داده نشده باشند، ممکن است برخی از ویژگیها محدود یا در دسترس نباشند. کاربران می توانند انتخاب های خود را در هر زمان در تنظیمات حساب Google خود تغییر دهند.
- تغییرات در نتایج جستجو: هنگامی که به دنبال چیزی مانند هتل یا چیزی برای خرید هستید، ما اغلب اطلاعاتی را برای کمک به شما در یافتن آنچه نیاز دارید، مانند تصاویر و قیمتها، به عنوان بخشی از نتایج خود نشان میدهیم. گاهی اوقات این می تواند به عنوان بخشی از یک نتیجه برای یک کسب و کار منفرد مانند یک هتل یا رستوران باشد، یا گاهی اوقات می تواند یک گروه برجسته از نتایج مرتبط باشد. طی هفتههای آینده در اروپا، آزمایش تعدادی از تغییرات را در صفحه نتایج جستجو گسترش خواهیم داد. ما واحدهای اختصاصی را معرفی میکنیم که شامل گروهی از پیوندها به سایتهای مقایسه از سراسر وب، و میانبرهای جستجو در بالای صفحه جستجو برای کمک به افراد برای اصلاح جستجوی خود، از جمله با تمرکز نتایج فقط بر روی سایتهای مقایسه، میشود. برای دستههایی مانند هتلها، ما همچنین شروع به آزمایش فضای اختصاصی برای سایتهای مقایسه و تامینکنندگان مستقیم خواهیم کرد تا نتایج فردی دقیقتر از جمله تصاویر، رتبهبندی ستارهها و موارد دیگر را نشان دهیم. این تغییرات منجر به حذف برخی از ویژگیها از صفحه جستجو میشود، مانند واحد Google Flights.
- انتخاب صفحه نمایش: هنگامی که از تلفن اندرویدی استفاده می کنید، می توانید به راحتی موتور جستجو یا مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید. تحت DMA، ما و سایر شرکتهای تعیینشده باید صفحههای انتخابی بیشتری را نشان دهیم. ممکن است هنگام راهاندازی دستگاه و در برنامه Chrome خود در دستگاههای دسکتاپ و iOS، این موارد را در تلفنهای Android مشاهده کنید.
- قابلیت حمل داده ها: بیش از یک دهه است که ما به کاربران امکان دانلود یا انتقال نسخه ای از داده های خود را از بیش از 80 محصول Google ارائه می دهیم. ما به سرمایه گذاری در Google Takeout، ابتکار انتقال داده و قابلیت حمل داده به طور گسترده تر ادامه می دهیم. برای برآورده کردن الزامات جدید در مورد انتقال داده های شما به یک برنامه یا سرویس شخص ثالث، به زودی یک API قابل حمل داده را برای توسعه دهندگان آزمایش خواهیم کرد.
در چند ماه گذشته، ما به دنبال بازخورد در مورد تغییرات خود از کمیسیون اروپا و سهامدارانی مانند توسعهدهندگان، تبلیغکنندگان و شرکتهایی بودهایم که تحت تأثیر این تغییرات قرار میگیرند. در حالی که ما از بسیاری از جاهطلبیهای DMA در مورد انتخاب مصرفکننده و قابلیت همکاری پشتیبانی میکنیم، قوانین جدید شامل مبادلات دشواری است، و ما نگران هستیم که برخی از این قوانین، انتخابهای موجود برای مردم و مشاغل در اروپا را کاهش دهد.
امروز یک به روز رسانی در مورد یک روند در حال انجام است. ما جزئیات بیشتری را در مورد تغییرات نهایی که برای مطابقت با قوانین جدید انجام می دهیم قبل از مهلت مارس به اشتراک خواهیم گذاشت.