گوگل / آلفابت درآمد سه ماهه سوم سال 2024 خود را شب گذشته گزارش داد، جایی که درآمد تبلیغاتی آن به 65.85 میلیارد دلار رسید که 10 درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته 59.65 میلیارد دلار افزایش داشت. درآمد گوگل با 15 درصد افزایش با 88.3 میلیارد دلار و سود آن با 33 درصد افزایش به 26.3 میلیارد دلار رسید. درآمد جستجو به طور خاص با 12 درصد افزایش به 49.39 میلیارد دلار رسید.
من معتقدم این بالاترین سه ماهه درآمد تبلیغاتی است که گوگل تا به حال گزارش کرده است، با 0.5٪ در سه ماهه چهارم 2023.
البته، من دوست دارم روی درآمدهای تبلیغاتی تمرکز کنم و اینکه چگونه، سه ماهه به سه ماه، گوگل به نحوی دلارهای تبلیغاتی بیشتری را کاهش می دهد. به طور کلی، دلارهای تبلیغاتی 10 درصد از 59,647 دلار به 65,854 دلار افزایش یافت. درآمد جستجو از 44026 دلار به 49385 دلار 12 درصد افزایش یافته است. این تعداد زیادی اعداد بزرگ و تعداد زیادی سکه از بالشتک های شما خارج می شود.
ساندار پیچای، مدیرعامل، گفت: «تحرک در سراسر شرکت فوق العاده است. تعهد ما به نوآوری، و همچنین تمرکز و سرمایه گذاری بلندمدت ما بر روی هوش مصنوعی، با سود مصرف کنندگان و شرکای ما از ابزارهای هوش مصنوعی ما نتیجه می دهد.”
در همین حال، درآمد Reddit 16٪ افزایش یافت. 🙂
این باعث می شود درآمد تبلیغات گوگل در این سه ماهه، سه ماهه قبل، سه ماهه قبل، سه ماهه قبل از آن و سه ماهه قبل از آن افزایش یابد.
این بهترین فصل درآمد تبلیغاتی است که گوگل تا به حال گزارش کرده است – با 65.85 میلیارد دلار. دومین رتبه برتر درآمد سه ماهه چهارم 2023 بود که در آن گوگل درآمد تبلیغاتی 65.52 میلیارد دلاری داشت که 05.5 درصد بیشتر است.
همچنین، گوگل توانسته است هزینه های هر پرس و جو خود را بیش از 90 درصد کاهش دهد. ساندار پیچای گفت: “از زمانی که آزمایش Al Overviews را برای اولین بار شروع کردیم، هزینه های ماشین به ازای هر پرس و جو را به میزان قابل توجهی کاهش دادیم. در 18 ماه، هزینه ها را بیش از 90٪ برای این جستجوها کاهش دادیم، در حالی که اندازه مدل سفارشی Gemini خود را دو برابر کردیم.”
در اینجا نموداری آورده شده است که درآمد کلی گوگل، سپس درآمد تبلیغات و سپس سود در چند فصل گذشته را نشان می دهد:
در اینجا گزیده ای از گزارش سود آورده شده است:
در اینجا یک نکته کوچک از تماس درآمد وجود دارد:
فیلیپ شیندلر، Alphabet Earnings Call: “یکی از هر چهار جستجوی لنز گوگل دارای هدف تجاری است”
— کولان نیلسن (@ColanNielsen) 29 اکتبر 2024
در اینجا چیزی است که برای سئو در تماس درآمد سه ماهه سوم سال 2024 گوگل بسیار جالب بود.
👉آنها هزینه های AIO را تا 90٪ کاهش داده اند
👉افرادی که از AIO استفاده می کنند بیشتر برای جستجو برمی گردند
👉پروژه Astra در اوایل سال 2025 پیش بینی می شود
👉درامد جستجو 13 درصد افزایش یافته است
👉> 25% از کل کدهای جدید تولید شده…— ماری هاینز (@Marie_Haynes) 29 اکتبر 2024
و این هم پست های ساندار پیچای در X:
2/ تماسهای Gemini API، حجم توکن، استفاده از مصرفکننده، پذیرش کسبوکار – همه به طور چشمگیری در حال رشد هستند. و همه 7 محصول و پلتفرم ما با 2B+ کاربر ماهانه از مدلهای Gemini استفاده میکنند، از جمله جدیدترین محصول 2B کاربر، Google Maps. pic.twitter.com/kvNxrlXCTg
— ساندار پیچای (@sundarpichai) 29 اکتبر 2024
4/ برای اولین بار @YouTubeمجموع درآمد تبلیغات و اشتراک در 4 فصل گذشته از 50 میلیارد دلار فراتر رفت. و کسب و کار ابری ما شتاب بسیار خوبی دارد و درآمدی معادل 11.4 میلیارد دلار در سه ماهه سوم ایجاد کرده است که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است. pic.twitter.com/o26Oc2BNQ9
— ساندار پیچای (@sundarpichai) 29 اکتبر 2024
6/ آخرین اما نه کم اهمیت ترین: @Waymoواقعاً خوب عمل می کند – 1 میلیون مایل کاملاً مستقل و 150 هزار سواری پولی در هفته، به علاوه مشارکت با Uber + Hyundai، Waymo Driver نسل ششم، فرصت تجاری رو به رشد. این یک عکس پس از کنسرت اخیر در SF است – Waymo بعد از Waymo که مردم را انتخاب می کند… pic.twitter.com/zlaaz0JnxN
— ساندار پیچای (@sundarpichai) 29 اکتبر 2024
این هم هست:
ساندار پیچای در تماس با درآمد امروز گفت که بیش از 25 درصد از کل کدهای جدید در گوگل اکنون توسط هوش مصنوعی تولید می شود. pic.twitter.com/55Ph3GBifX
– اندرو کوران (@AndrewCurran_) 29 اکتبر 2024
بحث انجمن در X.